Welke pap?

• Hallo,

Ik ben de mama van Mathias – nu bijna 6 maand. (Heb ook fototje van Mathias op de site gezet, bij mei)
    Mijn klein kapoentje mag binnekort vlees eten, bij zijn groentepapje ‘s middags. Ondertussen is het me opgevallen dat hij steeds minder pap drinkt (drinkt al 2 maand Nan H.A. 2). Een hele tijd dronk hij 2 flesjes van 210 ml, en nog eentje tussen de groente – en fruitpap van 90 ml ongeveer.
    Maar nu krijgt hij geen 210 ml meer op. Meestal 150 ml.
    Hij draait en keert zich naar vanalles en nog wat, de klok, foto’s, ergens een geluid, mijn moeder die passeert, ... en dan speelt hij nog wat met zijn tutterke, maar hij drinkt dan niet meer.
    Dus dacht ik misschien dat het tijd werd om te beginnen met opvolgmelk uit tetra-pakken. Maar hoe maak je dat eigenlijk best warm. Mag dat in de micro-golf oven, of au bain-marie?
    Zou dat kwa kostprijs veel duurder zijn?

Ik vroeg me ook af of ik het nog in een pappeflesje zou geven. Hij heeft zo’n drinkbekertje, waar hij super-graag uit drinkt, maar hij verslikt zich als je het niet op tijd naar beneden doet. Zou ik hem dat meer gewoon maken, of zou ik toch nog maar eventjes blijven bij de pappeflesjes?

Groetjes,

Marleen.
  • Hoi,

Ik antwoord zelf maar op mijn vraag, want ik heb ondertussen die opvolgmelk eens uitgeprobeerd.
    Hij is er zot van. Ik had de eerste keer 210 ml gemaakt, en hij huilde toen het op was. Gouw nog wat gaan warm maken.
    ’t Zit in pakjes van 500 ml, en ik heb hem de rest de volgende keer dan volledig gegeven, en toen huilde hij terug als het op was.
    ’t Was maar een test, heb maar 1 doosje gekocht. Van zijn andere melk drinkt hij nog steeds minder dan 210 ml. Ik denk van misschien ene beetje af te wisselen. Misschien geef ik het deze melk ’s avonds. ’k Moet nog eens uitrekenen hoe het kwa prijs zit.

Groetjes,

Marleen.
  • Is misschien belachelijk dat ik hier mezelf steeds maar zit te beantwoorden. Maar ’k heb de topic gestart, dus kan ik maar beter up to date blijven zeker.

’k Heb eens een bezoekje gebracht aan de pediater dit weekeind (want ons Mathias-ke zijn muggebeten begonnen er echt raar uit te zien)
    Ik heb tussendoor even gevraagd hoe dat nu zat met die melk uit tetra-pakken. Is dat dezelfde als die in poedervorm?

Antwoord:
    Ja. Bij het zelfde merk is het dezelfde pap. Maar in de tetra-pakken word de pap gemengd in het fabriek. Ze moeten ze dan wel nog een extra bewerking geven - pastauriseren - om ze goed te kunnen bewaren. Maar voor de rest is het gelijk.
    Ik had Mathias eens laten proeven van Bebelac 2, en van die smaak was hij echt zot. Dus denk ik dan maar dat ik ga overschakelen daarop. Maar dan met poedertjes, want ik vind die tetra-pakken niet zo veel gemakkelijker, en ’t is toch duurder.

Over de vreemd-uitziende muggebeten. Gelukkig waren het wel echt muggebeten, en niet een of andere kinderziekte. Maar omdat Mathias zo klein nog is, heeft hij nog geen antistoffen tegen muggebeten. Daardoor kan dat bij hem gaan ontsteken. (Het werden blaasjes, sommige met gele puntjes)
    Het kan weken duren eer ze weggaan. ’k Heb een zalfje gekregen om de genezing iets te versnellen.
    Misschien ook een tip voor als je kindje een beetje last zou krijgen van opstopping. Glycerine suppo’s. (heb wel wat bijgeleerd bij dit dokterbezoek wink.gif )

Groetjes allemaal!

Marleen
  • hey Marleen,

mercie voor de tips!

ellen en vinnie
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld