Wat mag mama eten tijdens bv?

• Mag je als je bv geeft alles eten of laat je sommige voeding beter?
  • Hoi,

Ik ben Nele en ik geef mijn dochtertje nu al een jaar borstvoeding.

Ik let eigenlijk niet speciaal op mijn eten. Ik probeer wel genoeg fruit te eten. Tegen mij hebben ze gezegt dat ik alles mag eten. Alleen geen/weinig alcohol drinken!

Verder kan het ook zijn dat je kindje sommige dingen niet zo goed verdraagt (look, ui,...) Dat is in het begin wat zoeken. Maar ik heb bij Nena nooit problemen gehad!

Veel succes ermee!

Nele
  • Hoi Lies,

Ik heb ook nooit gelet op wat ik at. Ik drink zelf dagelijks mijn bruin biertje. (Heeft precies wat bijgeloof. Ze zeggen dat je bv dan beter gaat, dus drink ik er dagelijks eentje.)

En ondertussen gaat het toch ook al een 7-maand. En dat bij mijn tweeling...

Ze drinken nu nog steeds 3 maal per dag. In onze groentenwinkel zei de dame ook altijd: gaat ge dat eten ??? Ze zullen last hebben van krampen hoor. Maar ik denk dat dat afhang van spruit tot spruit. Moesten ze er last van hebben zou ik het wel laten hoor. Want niets is natuurlijk minder leuk dan je kindje zien afzien.

Ik weet wel dat bijvoorbeeld: bonen, schorseren, alle kolen (uitz. bloemkool) en de zware kruiden (look, paprika’s...) krampjes en vooral ’kaka’-pampers kunnen veroorzaken.

Maar ik ben er nu wel zeker van dat mijn kleintjes nu alles eten doordat ze de smaken van kleins af gewoon zijn.

Ik wens je heel veel succes met de borstvoeding en je kleine spruit.

Virginie, Stan en Mats
    http://stanmats.up.to
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld