wanneer starten met groentepap?

• hoi

mijn zoontje is nu 3,5? mag ik dan al starten met groentepap?
    met wat moet ik eerst beginnen? en hoe het best klaarmaken?
    koken in een beetje water of stomen?

groetjes
  • Hoi Sarah, ik denk dat je best daarin je hart volgt. Is hij het beu, de melk of zie je dat hij er klaar voor is ???

Ik ben ook aan 3.5 maand begonnen. Ik merkte bij de tweeling dat die precies wat nieuws wilden.

Ik stoom hun eten. En doe er op het eind altijd wat gewone boter of olijfolie in. (goed voor darmpjes)

De eerst dag ben ik gestart met wortelen en aardappel. Maar mag gerust ook knolselder, bloemkool, brocollie of zoiets zijn. Maar zeker niet te veel, want normaal zal het niet zo zijn dat hij tekort gaat hebben. En beter vers dan uit de koelkast he...

Heel veel succes

Virginie, Stan en Mats
    (http://stanmats.up.to)
  • dag Sarah,
    Bij Kind en Gezin kan je brochures vragen ivm de voeding van je baby; daar staat ook in met welke groenten je op welke leeftijd start. Wortels, bloemkool, broccoli, courgetten is zeker o.k. om te beginnen. Je mengt 2/3 groenten met 1/3 aardappelen en een beetje vetstof (is belangrijk van dit ook niet te vergeten, vetloos eten is niet goed voor baby’s), geen zout. Koken in de microgolf of stomen en goed pletten. Als je borstvoeding geeft, kan je gerust nog wat wachten (dan is het minder geknoei), maar je mag er ook al mee beginnen. Groetjes!
  • Hoi Sara,

Heb niet zo veel aan te vullen op wat hiervoor al is gezegd, maar Brent is ook gestart op 3.5 maand. Ik ben begonnen met worteltjes maar je hebt een grote keuze...
    En het is zeker goed voor refluxkindjes!!!

Groetjes

Nathalie
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld