Mijn zoontje wilt niet meer aanhappen (borstvoeding)

• Mijn zoontje wilt niet meer aanhappen (borstvoeding)

Hallo iedereen,
    Ik heb een probleem.. ik heb een zoontje van 11 weken. Ik geef nog steeds full time borstvoeding en tot eergisteren verliep alles perfect naar wens. Van een lichtgewichtje bij de geboorte is hij nu een flink michelin mannetje geworden. Sinds de leeftijd van 4 weken heeft hij een tutje omwille van een enorme zuigbehoefte, alles gingt ook daarmee perfect, hij hapt aan zoals het moet, enfin.. sinds eergisteren avond (laatste voeding van 22u & geen andere dingen gedaan dan normaal - onze routine was zoals het slapengaan anders altijd is) ik leg hem in mijn bed (liggende voeding) en hij word direct zo hysterisch (stampen, duwen met armen, stoppen met ademen & int begin kokhalzen als ik mijn tepel naar zijn mondje bracht) dit nog nooit meegemaakt.. heb hem onmiddellijk bij mij gepakt en proberen te sussen, dit ging vrijwel meteen terug goed maar nadien terug hetzelfde tafereel (ook in andere houdingen) uiteindelijk wat werkte was hem neerlegge met zen tutje, ik erbij en dan snel tut wisselen voor tepel & dan was hij vertrokken, voeding ging verder zonder probleem. Sinds toen verloopt elke voeding zoals bovenstaande beschreven.. super hysterisch wenen, niet willen aanhappen.. ik heb geen idee wat er gebeurd nu.. hierbuiten is hij een super happy baby, veel spelen, lachen, genoeg dutjes. Ik geef ook enkel eten op vraag.
    Hij sukkelt al wel een tijdje met reflux, daarvoor krijgt hij soms gaviscon, maar dat is al enkele weken dus ook niet recent. Hij geeft sinds dit weekend wel ontzettend veel melk terug, zelfs onder de gaviscon heeft hij erge oprispingen (heb ondertussen deze middag al een afspraak gemaakt bij de kinderarts daarvoor!). Deze ochtend heb ik hem kunnen aanleggen in madonna houding, gisteren werkte dit niet. Het probleem is echt het aanhappen zelf want eens hij aanhapt verloopt de rest van de voeding normaal, zelfs als hij loslaat hapt hij gewoon terug aan
    Iemand een idee wat er fout is gegaan? Wat dit kan zijn & het belangrijkste: wat ik eraan kan doen!
    Zou dit speenverwarring kunnen zijn? Hij heeft int begin een soothie tutje van avent gehad maar dit kon hij niet zelfstandig in zijn mond houden, uiteindelijk hadden we succes met de bibs tutjes dus sinds maandag vorige week heeft hij dat tutje constant?
    Alvast bedankt!
  • Contacteer een lactatiekundige, zij zal je goed advies kunnen geven.
    Als het enkel het aanhappen is dat niet goed gaat, zouden het mss spruw of doorkomende tandjes kunnen zijn?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld