Koemelkallergie & reflux

• Koemelkallergie & reflux

Hallo
    Mijn kleine jongen is bijna 13 weken, we hebben een moeilijke start gehad (3x spoed en 4x ziekenhuisopname)...
    Hij huilde een hele dag door hevige krampen, hij huilde zich echt ‘blauw’... in het ziekenhuis kregen we vaak hetzelfde antwoord ‘alle baby’s hebben last van krampjes, niets raars aan de hand’.
    Dan zijn we bij een andere pediater terecht gekomen, zij dacht aan verborgen reflux maar de ph-metrie was negatief.
    Uiteindelijk na vele consultaties en te veranderen van voeding (6 soorten voeding geprobeerd) is het uitgekomen dat onze jongen KMA heeft.
    Hij krijgt nu de nutramigen en is daar (voor de krampjes) heel goed mee. Deze melk is echter heel dun en al vlug kreeg hij last van ‘reflux’ in het begin was het een mondje teruggeven maar nu de laatste 2 weken is het verergerd.
    Hij huilt na elk flesje (soms tijdens zn flesje ook).
    We hebben reeds nutriton geprobeerd (goed van dikte maar hevige krampen)
    Nu bezig met gelilact (3 dagen goed maar nu weer veel spuwen)
    Ik zit er niets mee in dat hij veel spuwt (wasmachine doet het meeste werk) maar het breekt Mn hart om hem zo te zien afzien tijdens en na zn eten.
    Zijn er nog ouders die dit hebben meegemaakt?

Groetjes
    Shakira
  • Hier onze tweede dochter ook nutramigen gehad en heeeel veel terug spugen. Dat leken soms complete flessen wat terug kwam. Alleen wij konden r ook weinig aan doen. Gingen dan ook niet experimenteren met dingen door et dik te maken want die darmpjes van zo kleintje raken al onwijs snel van streek. Dag en nacht gaf ze over... Werd er ook gek van, beddengoed iedere nacht verschonen, paar keer per dag omkleden, kleden op de bank om het ergste op te vangen. Ze vertelde dat het vanzelf minder werd. Maar ze word 4 en spuugd nog steeds altijd sneller dan haar zusjes.
  • Hey Lynne, tegen mij had de kinderarts ook gezegd dat het vanzelf wel zou overgaan... maar ik merk dat het alleen maar erger wordt 🙁
    Als het enkel spugen zou zijn zou ik het niet zo erg vinden, maar ik zie dat hij er echt pijn bij heeft. Had jou dochtertje dat ook?
    Maandag maak ik zowieso (weer) een afspraak bij de kinderarts.

Grtjs
  • Reflux is natuurlijk niet echt hetzelfde als 'spugen' of 'een mondje teruggeven'.
    Gastro-oesofageale reflux: de inhoud van de maag stroomt door de slokdarm terug naar het mondje.
    Daar moet je geen weken mee rondlopen of uw kind zen slokdarm is verbrand.
    Goed dat je naar de dokter rgaat.
    Hoe hebben ze vastgesteld dat er koemelkallergie is?
  • @neuzeke
    In het begin was het idd gewoon een mondje teruggeven... wel frequent maar de kinderarts had gezegd dat ik me hierover geen zorgen moest maken en dat dat veel voorkomt samen met de koemelkallergie... zou vanzelf weggaan (niet dus).
    Ze hadden in het ziekenhuis bloed genomen om te testen op de allergie, op het einde van de opname kregen we toen te horen dat ze te weinig bloed hadden om dit te testen... volgens de osteopaat kunnen ze dit zelfs niet in het bloed zien... (je weet niet meer wie je nog moet geloven).
    De kinderarts stelde voor om de nutramigen te proberen, na 3 dagen was het huilen al fel verminderd! Veel minder last van de krampjes en geen gekrijs meer (kon dan ook veel makkelijker stoelgang maken). Hopelijk morgen een oplossing vr het spugen.
  • Klopt ook wat uw osteopaat zegt.
    Zelfs al test je en is het negatief dan nog wil het niets zeggen.
    Wij hadden wat hetzelfde
    We zijn dan ook gaan focussen op de reflux.
    Uiteindelijk allernova ar gestart en omeprazole.
    Nz maanden sukkelen, was dit toch hetgene dat het wat dragelijker maakte
  • @neuzeke
    Van de allernova ar had ik al eens staaltjes meegekregen maar durf niet meer te veranderen van melk... alles is goed met de nutramigen enkel de reflux...
    We zullen zien wat de arts zegt he.
    Bedankt vr je reacties ☺️
  • Hey,
    Hetzelfde verhaal hier, enkel dan met verborgen reflux. Zoals neuzeke al aangehaald heeft was de Allernova AR in combinatie met omeoprazole de oplossing na weken/maanden sukkelen.
    Succes!
  • De kinderarts stelt voor om nog even te wachten tot we met vaste voeding starten, normaal helpt dit ook tegen de reflux... ik hoop het!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld