impact anticonceptie op borstvoeding

• impact anticonceptie op borstvoeding

Hallo,

Ik geef mijn 9 maanden oude dochtertje nog steeds borstvoeding. Helaas kwam mijn periode een kleine 10 dagen geleden terug op en aangezien we geen verdere kinderwens meer hebben moest ik dus aan de mini-pil.
    ik merk echter dat dit een grote impact heeft op mijn productie.
    - kolf veel moeilijker (geen tsr) en veel minde rop het werk
    - dochter sliep door en komt nu wel tot 2 keer terug tijdens de nacht
    - borst voelt altijd leeg aan
    ik wiil graag verder borstvoeding geven (zeker nog een tweetal maand, liefst tot een jaar)
    Iemand die dit nog voorheeft of mijn raad kan geven?

een bezorgde mama
  • Oei nee geen negatieve ervaring mee. Ik ben wel 2 weken na mijn bevalling meteen gestart met de minipil en heb uiteindelijk 10 maanden borstvoeding gegeven (gestopt door nieuwe zwangerschapswens, melk had ik nog meer dan voldoende). De minipil heeft hier nooit effect gehad op mijn productie. Misschien eens langsgaan bij je huisarts of een lactatiekundige contacteren?
  • Hoi,

Hier 3 keer minipil tijdens borstvoeding vlak na de bevalling, geen effect op melkproductie, heb 9maand, 1,5j en 2,5 j borstvoeding gegeven.
    Misschien stresssituatie door iets anders, kan ook invloed hebben?
  • Vraag eens bij LLL of een lactatiekundige.
    Er zijn wel dames die er last van hebben, maar zelf geen last gehad. Had zelfs met de nuvaring (toen waren we het jaar al ruim gepasseerd) geen invloed op mijn productie
  • Hier ook direct aan de mini-pil gegaan en absoluut geen reactie gemerkt op mijn productie….

Ik hoop niet onbeleefd te klinken maar vaak word er gezegd dat dit invloed heeft waardoor je op vanalles let en jezelf stress begint te geven dat je productie niet optimaal meer is ed…. en dat kan echter meer je productie aantasten.
    Probeer het idee van je af te zetten en eventueel terug wat vaker aan te leggen of te Kolven.

Een deskundige aanspreken kan je vast ook verder helpen en misschien wat tips geven om dit aan te pakken
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld