hoeveelheid groentepap

• Hallo,

mijn dochtertje is nu 5m (sinds zaterdag) en is die dag ook begonnen met een volledig ander eetpatroon. smorgens een fles (210ml), tsn 12-13u groentepap, tsn 16-17u fruitpap en tsn 20-21u fles van 210ml. Kheb eigenlijk een vraagje over de groentepap. Ik geef haar de babyvoeding van Nutricia (olvarit) en ik soms moet ik na zo?n volledig potje nog wat pap bijgeven. Als de groentepap echt vloeibaar is, heeft ze niet genoeg en als ie wat dikker is, hoeft ze geen fleske meer bij. Mijn vraag is nu, zo?n enkel potje babyvoeding (150gr) vanaf 4m, is dat nu voldoende voor mijn baby of moet ik altijd bijvoeding geven? Het is geen lichte (gewicht bedoel ik) baby en ik wil haar niet overvoeden met iets wat ze in feite niet nodig heeft.

Alvast bedankt!
  • Silvie,
    volgens mijn pediater mag een baby tussen 200 en 250 gr groentepap hebben.
    Mijn dochter is 3,5 maand oud en eet ongeveer 150 tot 200gr. Ze geeft zelf aan wanneer ze genoeg heeft. Meestal maak in de groentepap zelf, mar als ik een potje geef (ook van Olvarit) maak ik er 2 klaar. Ik moet dan wel veel weggooien,maar liever dat dan een baby met honger. Bijvoeding geef ik niet, het is een volledige groentenmaaltijd

Veel succes
    Ilse
  • Hallo Ilse,

bedankt van je reactie. tja, de ene keer wil ze meer, de andere keer niet. De kinderarts had gezegd, dat ik dan nog maar een beetje pap moest bijgeven, maar hoeveel is een beetje? Ik geef dan ongeveer 100ml bij en ze drinkt die dan ook uit, maar is dat dan teveel of niet? Ik zal dan ook maar eens proberen om 2 potjes klaar te maken, want ik wil graag dat ze snel van de pap overschakelt. Mijn zoontje was op 1 jaar volledig nr vast voedsel overgeschakeld en ik zou dat met mijn dochter ook wel willen, snap je?
    Alvast bedankt voor uw reactie.

Tot nog eens bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld