Drinkt met veel moeite melk op

• Drinkt met veel moeite melk op

Goede avond dames!

Men zoontje van 6 maand wilt zijn melk niet meer opdrinken.
    Ik geef om de 2 uur zijn flesje van 100ml, maar telkens drinkt hij maar zijn halve fles op of met veel proberen iets meer.
    Hij wilt nog geen groente of fruitpap eten.

Ik geef ook tussendoor een beetje water, en als ik hem zou laten drinken zou hij een hele fles water drinken.

Moet er wel bij zeggen dat hij laatste maand meer niet goed is geweest dan wel (windpokken, tandjes en nu bronchitis).

Wat raden jullie aan? Ander soort melk geven?

Hij is sinds zijn laatste weging niet bijgekomen,

Maak me enorm zorgen! Ook omdat hij een nieraanding heeft.

• Baby's hebben dat geregeld dat ze even niet meer zo goed drinken, dat hoort erbij. Hij is nu 6 maanden, zeg je, dat is de leeftijd van een serieuze sprong en dan eten ze minder, dus dat kan ermee te maken hebben.
    Vraagt hij echt elke 2 uur eten? Want dat is wel heel snel na elkaar, zeker op 6 maanden. Ben je al begonnen met vaste voeding? Op deze leeftijd hebben ze normaal nog zo'n 500ml melk nodig per dag, maar eten ze ook al fruit- en/of groenten.
  • Hij vraagt niet altijd om de 2 uur, ma zelfs als er 4uur tussen zit, drinkt hij nog steeds zijn melk niet op.
    Heb al vaak geprobeerd hem groentepap te geven of fruitpap... maar hij wilt niet, hij spuwt het uit en zit dan te kokhalsen.

Hij moet ook vaak en meer drinken,, omdat hij meer kans heeft op uitdrogen dan een gezond babytje.
    Spijtig genoeg is er een nierinsufficientie vastgesteld bij hem...

• Zoals ano zegt is het niet abnormaal dat kinderen op bepaalde moment wat minder zin hebben in hun fles.
    Wij maakten dan papjes en gaven met de lepel.

Ik weet niet of de nierproblemen de reden zijn van heel vaak te voeden ?
    Uw kindje word groter en de behoeften worden anders natuurlijk.
    Als het niet is omwille van de problemen, zou ik het toch wat anders aanpakken.
    Uiteindelijk drinkt hij het toch niet op .
  • Ik ga morgen ander melk gaan halen, zal zien of dat helpt.
    Heb als is geprobeerd om meer water bij zijn melk te doen... dat helpt een beetje, maar nog steeds veel moeite.

Zal is proberen een papje van te maken.

Enige andere tips voor het niet weigeren van zijn groentepap of fruitpap?
  • Als uw kindje last geeft van zijn niertjes zou ik niet zomaar beginnen met water en schepjes te veranderen .
    Je hebt de speentjes toch al aangepast ? Mss moet hij te veel moeite doen en denkt hij foert of je bied veel te vaak aan, waardoor hij een propvol gevoel heeft ?

Blijven proberen met de papjes.
    Zien dat er geen brokjes inzitten en gewoon blijven aanbieden.
  • De nefroloog heeft mij gezegd dat hij water mag en moet drinken.
    Zelfs zijn ratio van melk en water mocht ik aanpassen als het moest, wat ik tot nu toe nog niet had gedaan, maar helpt ook niet echt.

Zal toch andere dingen moeten zoeken en er oor zorgen dag hij zijn papjes gaat lusten.
  • Hoe lang is dit al bezig?
    Zoals al gezegd, op die leeftijd is dat eventjes heel normaal, dus ik zou niet onmiddellijk beginnen met een andere voeding te geven. Meestal gaat dit na een weekje wel weer beter.
    Ik zou ook niet elke 2 uur een fles proberen te geven, gewoon elke 3 à 4 uur. Als je echt ziet dat hij te weinig vocht binnen krijgt voor zijn niertjes, kan je altijd na zijn fles nog een flesje water aanbieden.
  • Moeilijk doet hij al efkes ma is nu al 2 weken dat ik echt moet aandringen om zijn flesje op te drnken.

Probleem is dat het nog ni gestopt is me “ziek” te worden..
    Eerst had hij de windpokken, daarna zijn 2 onderste tandjes dat erdoor zijn gekomen en nu had/heeft nog last van zijn bronchit is misschien daardoor dat hij nu ook amper iets wilt drinken.

Misschien hoe da jullie zeggen mij niet teveel zorgen maken, en is het gewoon een sprongetje.

Ik maak mij bij hem gewoon wat meer zorgen door zijn niertjes.

Zal zien hoe het verder deze week gaat
  • En als je eens probeert om een smaakje in zijn melk te brengen.
    Hier hielp het als ik wat honingpoeder in haar melk deed.

Voor de vaste voeding kan je eens proberen om een lepeltje te geven en daarna het tuutje, zo leert hij het naar binnen zuigen.

Courage!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld