Dochter 7 maand oud weigert alle vaste voeding

• Dochter 7 maand oud weigert alle vaste voeding

Nell mijn dochter krijgt sinds haar 4 maand fruitpap. Dit ging de eerste 2 weken zeer goed ze at toen 150 gr. Met gemak en deed vlot haar mondje open. Maar na die twee weken wilde ze niets meer. Het leek ook alsof ze krampen had. We zijn dan even gestopt met proberen maar na een week terug gestart. Ze at wel terug maar na een paar scheppen gaan de lippen stijf op elkaar en wordt ze kwaad. Nu is ze 7 maand en heb ik al alles geprobeerd om ze te doen eten. Warm, koud, andere lepels, verschillende smaken. Zelf laten eten maar telkens als ze proeft dat het geen melk is gaat het er niet in. Zelf als ik melk bij haar patatjes doe. Echt een ramp.
    Momenteel eet ze dus nu een 80 gr. patatjes en 30 gr. fruitpap en krijgt ze daarna nog een fles melk want anders is mevrouw slecht gezind van de honger. Moet ik me hier zorgen om maken of zijn er hier mensen met ervaring en komt het wel goed?
  • Hallo,

Toen mijn zoontje 4,5 maand was had hij ook een terugval voor een week of 2.
    Voor hem was van een lepeltje happen echt een inspanning nog, en als hij al erge honger had of heel erg moe was dan moest hij een fles hebben, hij draaide ook zijn hoofdje weg van de lepel en schrokte nadien heel de fles leeg.
    Ik denk dat het voor hem nog te vermoeiend was, een groeispurt of zo misschien, hij had toen een grotere zuigbehoefte denk ik.
    Nu is hij 8 maand en zou hij alles willen eten van vaste voeding als hij het ziet, hij zou letterlijk het eten uit je bord stelen.

Ik heb dus een week of 2-3 gewacht en langzaam terug begonnen met wortelen, bloemkool, dingen waarvan ik wist dat hij ze aanvankelijk luste, dan als hij 7 maand werd: broccoli, boterham, mango, meloen enz. Uit vuistje. Dat motiveerde hem ook meer, hij wou het echt zelf doen.
    Nu doe ik uit het vuistje/Groente-fruitpap afwisselend.
    Mijn zoontje wou ook geen water drinken: uit een tuitbeker, fles, open beker niks. Uiteindelijk eens op een warme dag een gewone kleine fles water gegeven en daar drinkt hij mooi van.

Gewoon dingen uitproberen en geduld hebben. En als het na een maand of zo niet betert of ze krijgt andere klachten, zou ik eens nr de kinderarts gaan om een medisch probleem uit te sluiten.
    maar denk dat vaste voeding leren eten, met vallen en opstaan is.

Succes !
  • Bedankt voor jouw ervaring. Ik hoop idd dat ze er gewoon nog niet goed klaar voor is en dat het met tijd zal beteren. Maar soms is het wel lastig. We zijn nu toch al bijna 3 maand bezig en het gaat zeker nog noet beter. Ik probeer nog wat geduld te hebben 😀
  • Ja ik vond het in het begin ook best vermoeiend die vaste voeding, maar dat zal wel beteren smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld