Chocolade

• Beste,

Mag een baby van 6 maand al chocolade eten? Wat eet jullie baby zoal?

Groetjes
  • waarom zou je een kind van 6 maanden al chocolade willen geven
    ik zou hem nog geen eens suiker geven.
    koek en limonade enz. is helemaal niet nodig
    chocolade adviseren ze pas na 2 jaar.
  • Ik zou een kind van 6 maanden zeker nog geen chocolade geven. Nergens voor nodig. Waarom een kind dat zich er nog niet bewust van is al verpesten met onnodig zoete smaken...
  • Hoi,
    idd voor 2 jaar wordt chocola en zoetigheden afgeraden maar mijn zoontje heeft gisteren toch wel eens gelekt/geproeft van een chocolade ei dat hij heeft gevonden bigsmile.gif . Dit was een uitzondering en daar blijft het bij mij ook bij.

grts
  • Chocolade geven aan een baby van 6 maand? astonished.gif Natuurlijk mogen ze dat nog niet eten! Chocola bevat veel suiker (behalve de hele donkere chocola), en geen voedingsvezels, vitaminen en mineralen.

Wat mogen kindjes op de leeftijd van 6 maand eten? Fruit en groenten natuurlijk, eventueel ook pasta en rijst, en granen. Als je wil, kan je ook al vis of vlees (maar geen bereide dingen zoals gehakt of salami ofzo, enkel 'puur' vlees) of tofu geven, maar dat hoeft helemaal nog niet.

Woon je in België? Dan krijg je normaal via Kind en Gezin de brochure: "Aan tafel!" en ze hebben ook een kookboekje: "Wat eten we vandaag?"

Ook interessant is dit voedselintroductieschema van de gekende kinderdiëtist Stefan Kleintjes: [url=www.borstvoeding.com/voedselin…]www.borstvoeding.../schema/ned…[/url]

Dat is het schema dat Arwen volgt, behalve dan dat we vroeger met citrusvruchten zijn begonnen omdat niemand in de familie daar allergisch voor is. Wat staat er bij snoep: vanaf 2 à 3 jaar, zo lang mogelijk niet geven. Zelf heb ik snoep pas leren kennen toen ik 3 jaar was, in de kleuterklas. Tot dan had ik nog nooit iets gegeten waar suiker inzat. Bij mijn dochter wil ik het ook zo doen.
  • De vraag was of het mocht, niet of het slecht was jullie zijn een stel idioten, als het over suikers gaat fruit en dus ook fruitpap zit vol met suiker, ..

Het is zelfs zo dat babies suikers nodig hebben daarom moet je je ze zo regelmatig voeden, .. maar als ik dan toch suiker ga geven ga ik iets geven dat toegevoegde waarde heeft met bv vitamine C
  • Ja, want de geraffineerde suikers in chocolade zijn helemaal dezelfde als de natuurlijke suikers in fruit goofy.gif
    Jouw opmerking is er zo eentje als 'ze hebben groenten gegeten, want er zat ketchup bij hun frieten' tongue.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld