borstvoeding-ingetrokken tepels

• hoi dames

ik heb twee jongens die ik vroeger flesvoeding gaf nu ben ik terug zwanger en zou dolgraag borstvoeding willen geven maaaaar ik heb ingetrokken tepels wie kan mij zeggen of het nu onmogelijk is om borstvoeding tegeven of bestaat er iets dat mij kan helpen want ik verlang ernaar om ne keer die ervaring mee te maken.

groetjes wink.gif
  • hoi,pris!

volgens mij kan je nog steeds borstvoeding geven! een vriendin van me had ook ingetrokken tepels! ze heeft zo van die plastieken (hoe noem je dat ook weer) tepels gebruikt! je kan ze in de aphotheker krijgen!

groetjes
  • Hoi,
    Er bestaat speciale vormpjes die lijken op vingerhoedjes in plastiek met een dun buisje aan. je plaats het vormpje op de tepel en zuigt via het buisje een beetje lucht eruit zodat de tepel ietwat uitgerokken wordt in dat vingerhoed vormpje. je draagt het gewoon in je bh overdag (en of ’s nachts) om op die maniet je tepels naar buiten te laten komen. vraag eens wat meer info bij de kinderarts of gyn.
    Ik heb het hier niet over een plastieken tepelbeschermer h??, met die systeem haal je de tepel genoeg naar buiten om puur natuur borstvoeding te kunnen geven.

groetjes, Conny
  • pris,
    met een tepelhoedje kan je gewoon borstvoeding geven. Je zet dat hoedje tijdens de voeding over je tepel en haalt die er nadien gewoon terug af. Het is belangrijk dat je tepel zolang mogelijk ’open’ blijft, dwz in de vrije lucht zonder dat er iets op of over staat (als je thuis bent liefst ook geen bh); Anders loop je het riscio (zoals iedere vrouw die borstvoeding geeft) op tepelkloven.

Veel succes, het lukt je vast wel

Ilse
  • Hoi Pris,

Ik heb zelf ook ingetrokken tepels, maar heb er nooit bij stil gestaan of ik wel of niet de borst zou kunnen geven.
    Toen mijn mannetje dus ook voor het eerst aangelegd werd was het een ramp, hij wilde wel maar het lukte niet.

We bleven het proberen en na een aantal dagen lukte het met begeleiding van de lactatieverpleegkundige van het ziekenhuis.

Toen we uit het ziekenhuis kwamen, lukte het niet meer. Gelukkig had ik een kraamhulp die er ervaring mee had en zij haalde gelijk een flesspeen uit de keuken en deed die op mijn tepel. Dave dronk gelijk weer.
    Jerry mijn man werd naar de drogisterij gestuurd om tepelhoedjes te halen. Die moest ik toen gaan gebruiken.

Het ging heel erg goed en ze adviseerde me om tijdens de voeding het tepelhoedje te verwijderen en na een kleine maand kon ik gewoon de borst geven zonder problemen.

Ik heb Dave tot 1 week voor zijn eerste verjaardag de borst gegeven. En heb tot die week nooit last gehad van tepelkloven.
    De laatste week dat ik de borst gaf, ging Dave op mijn tepel bijten en dat was het einde van een hele mooie en geweldige periode.

Heel veel succes en gewoon proberen. En onhoud als je echt wil dan lukt het ook wink.gif

Groetjes
    Mignon thumbup.gif thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld