blazen tijdens het eten

• blazen tijdens het eten

dag mama's

onze dochter wordt deze week 11 maand, en blaast nu al meer of 2 maanden op haar eten.
    Ze had al eens zo een periode gehad maar na 2 weekjes was dat gedaan. Nu is het echt een ramp! Zijn al blij als ze 100 gram binnen geeft. We kunnen ook nooit ergens gaan omdat ze gewoon alles onderblaast. We zijn ten einde raad, het is zo vermoeiend als je baby niet wil eten. Het is al altijd een klein etertje geweest maar we weten dat ze beter kan, had al eens eventjes een paar goede weken, at dan makkelijk 180 gram . Ze weegt al niet zoveel dus vinden wij het zeer belangrijk dat ze goed eet, en altijd een fles achter haar eten geven kan ook niet de bedoeling ze is bijna 1 jaar. Hebben het al aan verschillende mensen verteld; vroedvrouw, huisarts,kinderarts maar niemand komt met een oplossing. Heb al gedacht van eens naar een osteopaat te gaan, iemand hier ervaring mee?

groetjes
  • Een logopediste kan ook mss wel wat tips geven.
  • Is het blazen omdat ze het niet lekker vind? Of is het blazen door een verkeerde eettechniek?
    Bij ons lustten de twee jongste de groentenpap niet graag. Aten ook maar heel weinig hiervan, tot we hun eten begonnen te kruiden.
    Lekker gekruid eten lustten ze wel, flauwe groentenpapjes bleven onaangeroerd. Voor de jongste mocht het ook geen papje zijn. Die at beter wanneer er structuur zat in zijn eten en hij het zelf kon nemen/scheppen om in zijn mond te stoppen.
    Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt
  • ze blaast soms ook als we ze gewoon water geven, dus ik weet niet wat het is.
    vroedvrouw zijn ook van eens te proberen van tafel te laten mee-eten omdat het eten dan meer gekruid is. maar zou ik gewoon wat kruiden in haar groentepap mogen doen, zou nu eens willen proberen als het verschil zou maken. Meer structuur in haar eten denk niet dat dit verschil zal maken bij ieder brokje spuwt ze het uit. En ze zelf laten eten blaast ze ook.
  • Ik denk dat je gewoon kruiden mag toevoegen aan haar groentepap. Enkel geen zout (toegevoegd zout is niet goed voor zo’n kleintje), maar met gezonde kruiden zoals rozemarijn en basilicum kan je ook best veel smaak geven.

Nu is dat niet iets dat ik zelf heb moeten doen. Onze kindjes lusten best graag baby-groentepuree. De jongste durft wel blazen in haar eten, maar dat doet ze pas vanaf wanneer ze eigenlijk genoeg heeft (of heel af en toe om te spelen, maar dat gebeurt al veel minder - ze weet ondertussen wel dat dat niet mag).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld