baby wil enkel borstvoeding

• Hallo,

Ons zoontje van 4m wil uitsluitend borstvoeding. Ik probeerde al alle soorten spenen, verschillende soorten melk, verschillende "aanbieders", kortom ik raak stilaan hopeloos want binnenkort moet ik weer aan het werk.
    Kan me iemand de verlossende tip geven?
  • Hoi Veerle .. misschien heb je mogelijkheden om te kolven ? Blijkbaar vind je kindje "mama" het aller lekkerst.
  • Hallo,

Ik heb een jaar lang borstvoeding gegeven omdat mijn zoontje dat ook het beste vond. Maar ik kan je wel tips geven om zeker uit te proberen.
    Het is heel belangrijk dat jij er niet bent, dat je eventueel een tijdje buiten huis gaat, en dat iemand anders de melkfles geeft. Zo riekt hij je niet. Ga winkelen of zo en blijf kalm.
    Ik persoonlijk zou niet te ver weg gaan (neem je gsm mee)zodat je in geval dat het niet lukt toch kan reageren.
    Uiteindelijk aanvaarde hij die andere melk wel, maar verkoos toch wel de borst.
    In het ergste geval kan je smorgens en savonds de borst geven. Meer en meer zal hij andere voeding gaan eten in de dag. Dat kan ook zijn smaak veranderen waardoor hij misschien wel andere melk wil.
    Als mijn zoontje 1 jaar was probeerde ik groeimelk en hij was verkocht. Hij wilde zelfs de borst van de ene op de andere dag niet meer. Succes ermee. Ik hoop dat het lukt.
  • Dag Veerle,
    Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn zoon Louis. Tot hij 7 maanden was heb ik geborstvoed. Ik probeerde af en toe een fles te geven maar dit lukte niet, hij dronk dan liever niets tot dat ik thuis was.
    Wat bij mij gelukt is, ik denk dat dit verschilt van een kind tot het andere, was van elke keer voor dat ik borstvoeding gaf een fles aanbieden (B?b?confort met een zeer zacht tuut waar het melk zonder moeite uitkomt, Avent flessen kan hij nog niet van drinken). Ik lag hem dan op mijn benen terwijl ik in een indiaan houding zat. Als hij het niet wou kreeg hij borstvoeding. Na 1 maand heeft hij ineens een hele fles gedronken en sinds dan wou hij nooit meer borstvoeding.
    Het eerst fles die hijj gedronken had, had Babylac erin (speciaal voor moeilijke drinkers en te verkrijgen al gemixt in tetrapakken (zeer zeer handig!)). Sinds dan ben ik overgeschakkelt op ninilac van Nutricia.
    Ik hoop dat mijn tips lukken voor jou.
    Groeten
    Martine baby.gif
  • Alvast bedankt voor jullie tips.
    Ondertussen kocht ik een "tuitbeker" van Avent. Deze heeft een rubberen tuit die lichtjes meegeeft. Ik heb de indruk dat hij hier dan toch een paar slokjes wil van drinken. Ik blijf dus geduldig afwachten. Deze tip las ik op een andere website, ik probeerde het en misschien is zo nog een andere radeloze mama geholpen.
  • Hallo, iedereen;
    Ik ben nog maar net bevallen, allee bijna 1 maand geleden enook ik geef borstvoeding. Ik denk dat al sje wilt dat je baby ook af en toe de fles moet drinken, kan je daar best zo vroeg mogelijk mee beginnen, je kolt een deel van je melk af en doe het in de flesjes van Avent, de speentjes daarvan lijken het hardst op de borst, ook de manier van het zuigen is minof meer hetzelfde!!! Maar al sje er wat later mee begint is het nog erg moeilijk om ze het te leren aanvaarden!!

Zo, ik hoop dat ik iets zinvols heb verteld!!
    Tina
  • Hoi Veerle,
    Wij hebben blijkbaar niet alleen dezelfde naam, maar ook een kind met hetzelfde probleem.
    Ik weet dat je dit berichtje al een tijdje geleden gepost hebt, maar ik wilde toch nog even reageren.
    Mijn zoontje is intussen al een zoon van 5 jaar, maar toen hij een baby was heeft hij ook nooit uit een flesje willen drinken. Geen enkele speen of melk was goed genoeg, alleen mama’s borst wilde hij. Ik heb hem dus tot hij 10 maand was de borst gegeven. De laatste maanden was dat nog enkel ’s avonds. Omdat ik toch vond dat hij op een of andere manier melkproducten moest hebben, gaf ik hem papjes. Dit zijn poeders die je normaal in hun flesjes kan doen om de melk wat te verdikken, maar als je wat meer poeder gebruikt, kan je het geven met een lepeltje. Het is ook verkrijgbaar in verschillende smaken. En dat ging prima. Hij heeft ook heel vroeg uit een beker met een tuitje leren drinken dus zo was het probleem met de speentjes ook opgelost.
    Nu drinkt hij nog steeds geen melk, hij heeft er echt een afkeer van. Hij lust wel fristi en kaas dus ik denk dat hij op die manier wel genoeg melk binnenkrijgt.
    Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Groetjes
    Veerle
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld