baby lust geen flesvoeding!

• Dag allemaal!

Ik heb een lieve dochter van 4 maanden en ze krijgt borstvoeding. Nu wil ik haar ook flesvoeding geven zodat ik een keer op stap kan gaan zonder baby (kolven gaat erg moeizaam bij mij).
    Het probleem is dat ze geen flesvoeding lust! Ze vindt het heel vies en weigert te drinken... Ik heb al 3 verschillende merken geprobeerd maar het werkt niet...
    Heeft iemand een tip om haar toch aan flesvoeding te laten wennen?
    Alvast bedankt,

Jeannou
  • hoi Jeannou,

Er zijn verschillende dingen die je kan proberen, maar of het helpt weet ik niet. Een beetje bv-melk op de speen doen of de fles door een ander laten geven. Mijn dochter moet er nog steeds niks van de fles hebben wat ik ook doe!

Lisa
  • Dag moedertjes,
    hebben jullie er al ook eens aan gedacht dat het wel eens aan de smaak van de speen kan liggen. Vele baby's hebben moeite om over te stappen van de borst naar de speen omdat de smaak helemaal anders is. Toen ik bevallen was van mijn eerste dochter had ik hetzelfde probleem tot ik in een radioprogramma hoorde dat het wel eens helpt om de speen eventjes te laten meekoken in koffie niet te lang natuurlijk of je houdt geen speen meer over. Ik zou ook liever de smaak van de borst hebben (allez dat denk ik toch) dan zo'n plastieken ding in mijn mond. En zelfs als ze een fopspeen wel aanvaarden dan denk ik dat er wel een verschil van smaak is omdat met een papfles de warme melk erdoorheen komt. Misschien eens proberen, baat het niet dan schaad het niet h?. Veel succes!
    Groetjes en een dikke knuffel aan de kindjes. wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld