Baby eet veel en heeft veel stoelgang

• Baby eet veel en heeft veel stoelgang

Dag allemaal,

Onze dochter werd geboren op 36+3 weken met een gewicht van 2,53 kg. De eerste week is ze wat afgevallen en na 10 dagen zat ze terug op haar geboorte gewicht. Nu is ze 4 weken. En ik maak mij zorgen om haar stoelgang frequentie en hoeveelheid drinken. Ze heeft vanaf het eerste moment veel stoelgang gemaakt. Nu zitten we nog altijd aan minimum 1 stoelgang pamper per voeding. Dus zeker 8x per dag. Het lijkt alsof ze ook veel last heeft van krampjes. Persen, kreunen, rood gezicht, overstrekken. De stoelgang komt meestal tijdens de voeding en krampjes blijven meestal een uur na elke voeding dan zit ze te kreunen en te persen.
    De laatste 2 weken vraagt ze ook veel meer voeding. Ze is nu 4 weken, weegt ongeveer 3,4 kg en drinkt tussen de 800-1000cc per dag. 8x 100-125cc met ongeveer 2,5-3,5u tussen. Ze krijgt nu nutrilon omneo. We hebben ook een week nutramigen gebruikt maar hier gaf ze meer van terug en krampjes bleven dus nu terug omneo.

Is dit normaal? Of moeten wij ons hierover zorgen maken. Als je op internet leest is zoveel de stoelfrequentie te hoog als de voeding te veel.
    Graag jullie mening/advies
  • Ik dacht dat een kindje tot 10 x per dag stoelgang mocht maken.
    Welk water gebruik je?
    Spa constipeert iets meer.
    Evian is zachter voor de darmen
    en H├ępard zou nog beter helpen om de darmkes te doen werken (moest ze niet naar toilet kunnen gaan)
    Louise water van Aldi zou nog een van de beste zijn denk ik .

je kindje is bijna 4 weken te vroeg geboren dus kan zijn dat de darmpkes nog niet op punt staan om "normaal" te functioneren.
    Eigenlijk is je kindje NU klaar om geboren te worden (40w).
    Ik denk dat het zich wel automatisch zal herstellen.
    Ik zou me eerder zorgen maken moest ze te weinig eten dan teveel.
    Mijn dochter zat ook snel over wat ze "mocht" eten hoor wink.gif Ook geboren op 36w en paar dagen.
  • We hebben spa water gebruikt op aanraden van de vroedvrouw. Zij zei ook dat dit wat constiperend werkte. Er was bij ons echter geenverschil te merken dus zijnwe nu terug bij het water van de aldi. We hebben de indruk dat er nu iets minder stoelgang is. +- 6 keer per dag. Wel dikwijls tijdens de voeding al. Nu is ze bijna 6 weken en komt ze nog goed bij. Enkel veel last van krampjes precies. Persen, rood gezicht, beentjes optrekken enkreunen. Ook bij oppakken en verschonen kreunt ze even. Moeten we ons hier zorgen over maken?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld