Baby 1 week oud: grote eter ?

• Baby 1 week oud: grote eter ?

Hallo iedereen,

Wij hebben een zoontje van 1 week oud (3,6kg).
    Ik was gestart met borstvoeding, maar stopte al na twee dagen. Heel mijn rechterborst stond vol met kloven en hij zoog heel fel en krachtig, was zo pijnlijk.
    Zowel de dokters als vroedvrouwen zeiden dat het echt al een sterke eter is en snapten dat ik FV wou geven.

nu geven wij dus flesjes 90ml/keer. Maar ventje kan gerust 8 flesjes op een dag drinken. Soms weent hij nog na 90ml en zit hij duidelijk met mondje open te zoeken of probeert op onze vingers/zijn handje te zuigen.
    We hebben ook al eens wat extra proberen geven dan bv.30-60ml er bij. Dat drinkt hij gretig op. Maar geeft dan soms wat terug.

Morrgen komt vroedvrouw, heb dagboek bij gehouden en die sprak van eventueel een meer verzadigend flessenvoeding.

zijn er nog mensen die zoiets hebben meegemaakt ? Die richtlijnen van hoeveelheden en tijdstippen kloppen soms bij ons mannetje, maar soMs ook niet. Soms vraagt hij fles na 4u, soms al 2u later
  • Een baby heeft na het drinken vaak nog zuigbehoefte maar geen honger meer, dus dan misschien een tutje of zo aanbieden na een fles?
  • Tutje wil hij niet. Hij schudt dan fel zijn kopje heen en weer. Of als hij het tutje even neemt dan zuigt hij fel en begint te huilen omdat het geen melk geeft.
    Hij wil wel soms op onze vinger zuigen. Zorg wel alleen dat wij dat doen en proper handen. Maar is ook niet echt een oplossing natuurlijk.

Zit gemiddeld aan 8 flesjes op 24u.
  • Ik ken er zelf niet zo veel van, maar bij borstvoeding zeggen ze toch: je kindje neemt wat het nodig heeft en overeet zich niet. Zou je daar bij een flesje ook niet van uit kunnen gaan? Dat als je kindje die extra ml's nog leegdrinkt, deze zelf 'nodig acht'... ?

Als je kindje echt nog wil drinken, zou ik dus persoonlijk gewoon een beetje meer geven blush.gif
  • Onze zoon dronk op die leeftijd 10 tot 12 keer op een dag en dat is perfect normaal. Ik zou dat eerder aanraden: meerdere keren op een dag eten geven en dan kleinere hoeveelheden.
    Dat is wat je ook bij volwassenen hoort bij problemen met maag/darmen of mensen die willen afvallen: op meerdere momenten eten en dan telkens kleinere porties want dat is veel gezonder dan direct grotere porties. Bij dat laatste wordt de maag namelijk meer uitgerokken.
  • Hallo,

Heb ondertussen advies gekregen van de kinderarts en vroedvrouw.
    Ik zie ondertussen aan de manier waarop hij aan zijn tutje zuigt en dan weent of hij echt nog honger heeft.
    Dan maak ik een klein flesje bij en drinkt hij nog 10-30ml, dat gebeurt 1x/dag zo. Hij drinkt dan wat meer en valt in slaap.
    En idd ze vertelden mij gewoon wat bij te voeden dan, flesje geven op vraag zoals borstvoeding.

Soms huilt hij vrij kort na zijn fles, maar dan is hij doorgaans rap getroost met een tut (lukt nu wel omdat we de juiste maat hebben gevonden) en knuffel. Hij heeft niet noodzakelijk dan honger...

Het is allemaal nog wat uitzoeken bij een eerste..
  • Onze oudste kreeg ook nutrilon verzadiging destijds. Wel na een periode borstvoeding. Toen ik begon met de fles gaf ik het aanbevolen aantal cc (kijkend naar de natuurlijke maaginhoud). 1 dag hebben we dat gedaan en toen meer beginnen geven. Dat kind had bijlange niet voldoende met wat aanbevolen word.
    Als uw kind niet tevreden is na zijn fles, kan je eerst met tutje en afleiding proberen maar als jij zegt nu al de signalen goed te herkennen en niet twijfelt of het al dan niet honger is, dan zou ik meegaan in zijn vraag naar dat beetje meer.
  • hier 4 baby's gehad die altijd honger hadden.
    Hadden dan ook wel ferme geboortegewichtjes van 4,160, 4,380 , 4,540 en 4,645 kg.
    Dronken in het moederhuis op de laatste dag al flessen van 120 ml water...
    Was altijd trekken en sleuren om er de uren tussen te laten...maar beterde wel met ouder worden.
    Hier kregen ze ook voeding met meer verzadiging.
    Is zoeken in het begin....baby's krijgen geen handleiding mee...dus niet gemakkelijk maar je komt er wel!
  • Hublot Classic fusion ure udsalg, Hublot ure Outlet Store udsalg 80% off

Hublot Classic fusion ure udsalg, Hublot ure Outlet Store udsalg 80% off US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian Dollar Jappen Yen Norske Krone Swedish Krone Danish Krone CNY

• Big Bang 38mm Hublot Ure - Se stort udvalg af Hublot Big Bang 38mm ure

Big Bang 38mm Hublot Ure - Se stort udvalg af Hublot Big Bang 38mm ure US Dollar Euro GB Pound Cana
  • Hublot Big Bang 38mm Tutti Frutti

Hublot Big Bang 38mm Tutti Frutti US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian Dollar Jappen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld