Althera - koemelkallergie

• Althera - koemelkallergie

Hoi,

Iemand ervaringen met Althera pap?
    Zou de NAN variant zijn voor baby's met koemelkallergie. Naar het schijnt zou het beter smaken dan Nutramigen.
    Wij starten vanavond, maar ben benieuwd of iemand er al iets over kan vertellen?

Bedankt!

• Ik heb geen ervaring met althera maar wil wel iets zeggen over de nutramigen. Onze jongste kreeg die ook ivm kma. In het begin was het ook niet haar favoriet maar het is echt een kwestie van wennen. Het heeft hier zeker een week of 3 geduurd voor ze helemaal gewend was en niks anders meer wilde.

Heb je al eens nutramigen gegeven? En zo ja, hoe lang?
  • @Lynne
    Nee, ook nog geen Nutramigen geprobeerd hoor. Ik wilde gewoon maar eens informeren. Als het echt moet zouden we die uiteraard wel nemen smile.gif maar op aanraden van de vroedvrouw eerst deze proberen...
  • Onze zoon eet ook Altherapap. Eerst nutramigen geprobeerd. Ging absoluut niet. Als er geen andere optie had bestaan, hadden we natuurlijk doorgezet, maar de althera ging duidelijk veel beter. Onze pediater gaf als tip de eerste keer een zoetje/canderel toe te voegen. De 2de keer nog een half. De 3de fles een kwartje en daarna niet meer. Tegen dan at onze zoon de pap zo. Ik weet dat zo'n canderelleke controversieel kan zijn, maar ik heb het ook nadien nog nagevraagd bij de ha en ook daar werd gezegd dat dit een veelgebruikt trucje is.

Succes en hopelijk is er beterschap met de juiste pap!
  • Hey!
    We hebben gisteren geprobeerd. Ze lust de pap wel, dus dat is niet het probleem. Maar de pap is zo dun, dat nu de nr1 speen van tommee tippee zelfs te snel gaat... Weet er iemand misschien nog (betere) flessen die misschien trager gaan en waar ze minder lucht mee binnen pakt?
  • Flessen

De flessen van Dr. Brown zijn echt wel beter dan Avent ivm lucht happen. Je kan ook een speen voor prematuurtjes of een 1 gebruiken als het te snel gaat.
  • Gebruik je de gewone tommee tippie flesse of de anti colik ?
    Oei oud topic 😄😃
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld