afleiding tijdens het eten

• afleiding tijdens het eten

hallo, onze dochter werd 2 weken geleden 1 jaar.
    Haar eten is echt een ramp, ze moet constant afgeleid zijn om te eten of ze blaast alles uit. Als ze met iets bezig is lukt het eten redelijk, maar na een tijdje is ze het dan beu en moet ik weer iets nieuws bedenken om af te leiden.
    Brokjes eet ze ook bijna niet, als we haar vb. een boterham geven stopt ze het in haar mond maar als er in een brokje in haar mond zit blaast ze het uit.
    Paar weken geleden gingen we iets gaan eten en had mijn vriend balletjes in tomatensaus en daar at ze dan wel brokjes van. Bij de oma at ze dan wel een aardbei maar hier thuis niet. Het is nu al 4 maanden zo een strijd om eten te geven. gelukkig drinkt ze wel goed haar melk, maar zouden toch graag hebben dat ze goed begint te eten. Ze zit ook onder de curve met haar gewicht dus zijn wij zo gefocust dat ze toch goed moet eten. misschien als ze alleen begint te eten dat het beter zal gaan ze is dan afgeleid, maar nu lukt dit nog niet.
    Mama's die hier ervaring mee hebben?

grtjs
  • Ik zou de focus eraf halen.. hoe moeilijk ook.
    Tussen haar speelgoed bij wijze van spreken een bordje met een boke zetten, aardbeitjes gwn op de salontafel en haar daarmee laten spelen en verkennen. Nu voelt ze mogelijks hoe belangrijk dit is voor jullie en hoe jullie erop gefocust zijn & wordt het een strijd. Proberen er een stressvrij, no pressure, plezant iets van te maken
  • Focus idd afhalen.
    Persoonlijk ben ik op die leeftijd nog niet voor rondlopen met eten of tijdens het spelen eten. Maar jullie kunnen wel samen aan tafel zitten. Zelf ook iets knabbelen .
    Bewust zitten morsen en vuil doen, duidelijk op reageren en als dit blijft duren bordje weg.
    Een vriendin van mij haar zoontje is binnenste buiten gekeerd omdat hij ondergewicht geeft
    Het komt er op neer dat het een spelletje geworden is, waar hij als winnaar uitkomt. Hij krijgt aandacht, positief of negatief maakt niet uit voor hem.
    Op een ander en in de opvang eet hij ook beter .

Veel succes
  • @Neuzeke ik begrijp je punt wel. Ik ben ook blij dat het bij ons niet hoefde. Maar is weldegelijk de raad die een vriendin kreeg toen haar dochter slecht at en geen brokjes wilde eten. Het rondlopen enzo kan je idd nog proberen te beperken... Het ging hem daar vooral over dat het iets "alledaags" moest worden zonder enige (negatieve, want dat is de strijd idd) bijklank. Net zoals een blokje of een flesje of...
  • Tzal wss ook nog van dokter tot dokter afhankelijk zijn. Zelf zou ik het niet doen ivm verslikken . Maar ik dacht dat het bij hen ook niet aangeraden werd. We zitten daar toch altijd aan tafel ipv zoals vroeger in de zetel en zelfs voor chipskes zitten hij en onze kinderen aan tafel ip mv eentje te grabbelen en weg.
    Maar dat jongentje word wel opgevolgd door een kinder eet team dus mss voor hem nog andere regels.

• Wij zetten ze bij ons aan tafel leggen dan wat brokjes voor haar maar zonder veel succes.
    Een paar weken geleden ging haar eten terug wel iets beter maar geeft vorige week prikjes gekregen en sinds dan terug minder.
    In de crèche eet ze idd ook altijd iets beter, maar tijdje geleden wou ze zelf daar geen verse groentenpap meer eten. Ze hebben dan een potje gegeven en dat geeft ze dan helemaal opgegeten. Tis een moeilijk gevel 😂
  • Zou het geen 'periode' kunnen zijn?
    Toen mijn dochter ontdekte dat ze kon blazen deed ze het ook altijd tijdens het eten. Ik stopte dan met eten geven. Soms had ze dan bijna niet gegeten maar ze ontdekte snel dat als ze blaast er geen eten meer volgt. Met de opvolging van 1 jaar zat ze ook wat onder het gemiddelde que gewichtscurve maar daar stoor ik me niet aan. Ze is ook zéér actief.
    Ze eet ook altijd beter in de chreche dan thuis.
    Heeft ze al genoeg tandjes om te kauwen?

Veel succes ermee!
    Groetjes!
  • Denk niet dat het een periode is duurt nu al 4 maand 😦
    Geeft nog maar 2 tandjes onderaan, maar veel brokjes geven we nog niet. Denk dat het maar een keer zal beter gaan wanneer ze zelf kan eten,
    maar dit zal ook nog een tijdje duren.
  • Misschien vind ze brokjes niet lekker? Als ze goed potjes eet zou i k zeker potjes geven. Het feit dat ze nog maar 2 tandjes heeft heeft er denk ik ook wel iets mee te maken. Ze kan niet knabbelen hé. Onze dochter heeft 8 tanden en die eet alles, maar ze kan er ook op kauwen..
    Het zal wel een deel van een fase zijn.. dat komt wel goed smile.gif
  • Vandaag was ik een broodje aan het eten met tomaat, mozzarella en basilicum in de oven. Ik geef haar daar stukjes van dat eet ze dan wel, maar na een hapjes of 5 wast weer uitspuwen. Als we haar eten mixen ook soms begint ze heel goed maar na paar scheppen is het gedaan. Tis gewoon een koppig spook 😂😁
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld