10 maanden vandaag : geen brokjes of brood

• 10 maanden vandaag : geen brokjes of brood

Hallo

Ik ben op zoek naar tips om mijn zoontje aan de brokjes, of nog beter : aan de boterhammetjes te krijgen
    Hij raakt geen brood of korstjes aan, en gedrenkt in melk of soep gaat hij serieus kokhalzen
    Idem voor grotere brokjes in zijn voeding

Ik weet het echt niet meer! 😓
  • Heb je al eens geprobeerd met een cracotje om op te sabbelen?
  • Mijn oudste kokhalsde ook op brokjes en gaf zelfs over. Door haar af te leiden op het moment dat ze begon te kokhalzen, leerde ze de brokjes flink op te eten. Het afleiden bestond bij ons uit zo luid mogelijk op tafel kloppen en roepen. Na enkele dagen/weken was het over.
  • Het nog wat tijd geven?

Mijn dochtertje heeft het ook lang moeilijk gehad met brokjes. Stikte precies soms bijna bij een mini brokje smile.gif

Op het moment zelf natuurlijk niet leuk maar is vanzelf in orde gekomen. Er zweerden er indertijd dan bij de rapelymethode herinner ik het me goed? Mijn dochter zou nooit treffelijk kunnen eten enzovoort enzovoort ...
  • Ja die rapley methode, ik pas ze niet toe
    Ik zie dat helemaal niet goedkomen hier 😳
  • Waarom niet? Ze kunnen dan zelf eten en sabbelen aan een groot stuk aardappel of zo. Brokjes in de pap. Ik moet het ook niet hebben.
  • Ik ben ook fan van de Rapleymethode. Het begin ging bij ons zoontje moeizaam, hij sabbelde wat op korstjes brood, maar at amper iets. Nu, anderhalf jaar later, eet hij als een bouwvakker (als't met zijn goesting is wink.gif ), mét vork of lepel.

Dingen als op tafel kloppen, of met de lepel erin blijven duwen en lipjes dichthouden enz, brrrr, dat is iets dat ik zelf ook niet zou willen. Uiteindelijk leren alle baby's wel eten, de ene al wat sneller dan de andere.
  • Welke methode je toepast, moet je laten afhangen van je kind. Onze jongste is meer rapley opgevoed, omdat hij liefst zelf knabbelde op iets. Onze oudste stond hier niet voor open. Ze gaf niet enkel over op brokjes, maar zeker op eten dat we in haar hand gaven.
    Kijk naar je kind, niet naar wat anderen zeggen. Iedereen eet op zijn manier en leert ook eten op zijn manier.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld