Uitgerekend voor augustus 2017

• Uitgerekend voor augustus 2017

Hallo,
    Blijkbaar mag ik het clubje van augustus 2017 openen...
    Vandaag een super positieve test in handen gekregen! Volgens mijn berekening ben ik uitgerekend voor 2 augustus. Spannend als dit een plakkertje blijft...

Hopelijk ben ik vlug niet meer alleen!
    groetjes
    Annelies
  • Hoi Annelies,
    dikke proficiat zeg met jouw zwangerschap! Is het jouw eerste kindje?
    Sinds 26 nov. had ik mijn eerste lichte streepje, vandaag was hij mooi zichtbaar. ik zit op 4 dagen voor nod (lange lutheale fase).
    Vandaag bloed laten trekken, woensdag uitslag. Fingers crossed!
    Jij al last van kwaaltjes?

groetjesAangepast door Alicia32 op 28/11/2016 22:51
  • Kaatje, NL, 34 jaar, 5-de zwangerschap, 3-de kindje, 03-08-2017
  • Hallo, neen het wordt ons tweede kindje, maar wel onze vierde zwangerschap. Ik ben twee zwangerschappen verloren door missed abortion allebei aan 8weken en half... De laatste zwangerschap eindigde in mei laatstleden.

Af en toe heb ik wat last. Misselijk 's morgens tot een uur of 10, sterke geurzin, lage rugpijn. Maar al bij al valt het tot nu toe mee.
    Alleen beleef ik sinds mijn 2 missed abortions geen zorgeloze zwangerschap. De schrik zit er voorgoed in. Ik vrees elke dag dat het weer mis zal gaan... Vorige week woe AV 4w0d hcg van 139 en een progesteron van 30,45, za. VM hcg van 309 en progesteron van 23,50. Morgenavond moet ik terug bloedprikken. Dit om het progesterongehalte in de gaten te houden. het mag stijgen en dalen, maar niet onder de 15 geraken. Dus we zien wel... Ik probeer het wat los te laten. Vandaag is me dat redelijk gelukt. Ik probeer me te focussen op mijn werk...
    Hopelijk vallen jouw resultaten ook goed mee.
    Liefs,
    Annelies

PS. Ik zet de zwangere dames op een rijtje... Wil je aanvullen? Thx

Kaatje, NL, 34 jaar, 5-de zwangerschap, 3-de kindje, 03-08-2017
    Annelies Be, 36 jaar, 4de zwangerschap, 2-de kindje, 02/08/2014
  • Hoi Annelies,
    ik vind het zo erg voor jou dat jij ook al 2 kleine wondertjes hebt moeten afgeven. zelf heb ik ook enkele miskramen gehad toen ik net geen 3 maanden ver was dus ik begrijp jouw angst heel goed. Maar hoe moeilijk het ook is, je moet erin blijven geloven. Jouw hcg stijgt heel mooi, neem jij utrogestan ofzo om progesteron hoog te houden?

Kaatje, NL, 34 jaar, 5-de zwangerschap, 3-de kindje, 03-08-2017
    Annelies Be, 36 jaar, 4de zwangerschap, 2-de kindje, 02/08/2014
    Alicia32 Be, bijna 32j, 6de zwangerschap, 3de kindje, 12/08/2017
  • Hallo,

Ja hoor, nu wel, 3 x 1 utrogestan om mijn progesteronwaarde van 23,... op peil te houden. Vanavond net weer bloedafname gehad, morgenavond pas resultaat...We zien wel.
    Alles ok met jou? Kwaaltjes?

groetjes
    Annelies
  • Hoe was je progesteronwaarde? Ze hadden dit bij mij niet getest maar blijkbaar kon het nog. morgen weet ik meer. hcg was 83 dit 4 dagen voor nod. Over 6 dagen laat ik nog eens mijn bloed trekken. om de 2 dagen doe ik wel een kruidvattest omdat ik ze toch liggen heb en stelt me ook wat gerust dat het de goede kant uitgaat.

Ik ben hier ook ziekjes dus ik voel niet alle kwaaltjes gelijk reuk- en smaakzin. Zwangerschapsvermoeidheid, soms pijnlijke of jeukende tepels (vandaag kwam er zelf melk uit! ik ben overlaatst nog maar gestopt met bv), soms heb ik het gevoel dat ik moet overgeven maar het komt niet. blauwe aders zie ik ook. Jij al kwaaltjes?

Zijn er nog die in augustus een beebjes verwachten?
  • Hallo

Ik ben Nathalie (37j uit B) en ben mama van 2 dochters (10j-8j) uit een vorige relatie en een zoontje van 2j met mijn huidige vriend.
    We zijn uitgerekend voor 1/8/2017.
    Spannend alleszins, want we zijn al een jaar aan het proberen, dus het was een beetje schrikken toen ik een positieve test in handen had smile.gif
    Op 20 augustus krijgen we pas onze 1e echo.
  • Hihi, Nathalie, ik hoop dat je je echo toch wel iets eerder krijgt...
  • Hoi allemaal!
    Ik heb vrijdag een positieve early test gehad, zaterdag 2 gewone testen met streep.
    Vanmorgen nog eentje + een clearblue die me op 2-*3 weken zet (dus 4-5 weken vanaf cyclus)
    Straks naar de dokter om bloed te trekken.
    Spannend allemaal, 't is ons eerste kindje.
    Ik heb helemaal geen idee wat ik moet verwachten, wat we moeten regelen, ...
    Ik heb vaak krampjes in de buik, ruik precies iets beter, ben snerpverkouden (al anderhalve week ofzo)
    Door die krampjes vind ik het wat eng, ik denk soms dat ik toch nog og zal worden...
    Het lijkt soms zo, maar dan is het gewoon witverlies.
    Tips van diegenen die al mama zijn om daar een beetje meer gerust in te zijn?
    Oja, volgens internet ben ik uitgerekend 13/8 (en we vinden het nu al superspannend tongue.gif )
  • Joepie, net bevestigd door de dokter ook via bloedonderzoek smile.gif
    Morgen belt de gyne wanneer ik voor een 1e echo mag gaan, spanend...
  • 28/12 1e echo, wat kijk ik daarnaar uit smile.gif
  • Whiiii, dikke proficiat met jullie positieve testjes!!! Hoe voelen jullie zich?
    Die krampjes zijn normaal @Rieta123 het is de baarmoeder die uitrekt en plaats maakt.

Wie heeft er allemaal zijn bloedwaarde laten bepalen?
    ik had 8 dagen terug 82 hcg en progesteron 33
    vandaag op 4w5d of 3d 2957 hcg en progesteron 39.

Alles goed met jou @'enjoy the miracle' ?
  • Hoi meiden,

Mag in aansluiten?
    Wij zijn uitgerekend voor 13 augustus.
    Ik vind het allemaal vet spannend weer, ik heb een zoon van ruim 7 jaar uit een eerdere relatie.
    Ik ben ook al 36 jaar en we dachten dat het daarom wel wat langer zou duren, maar we hebben direct de allereerste ronde al een situeren test!!
    We waren volledig verbaasd, omdat ik dacht dat ik nog aan het ontpillen was.
    We testten omdat we het wilde uitsluiten.

Ik maakte me alleen erge zorgen, heb voor mijn zoon een missed abortion gehad op ruim 11 weken.
    In Nederland trek je geen bloed om je waardes te checken, je belt de verloskundige en je maakt een afspraak voor de eerste echo.
    En in de tussentijd hopen dat je geen miskraam krijgt.
    Mijn testje was eers licht positief en pas 4 dagen later test ik iets donkerder positief, maar nog steeds "normaal" positief en geen dikke streep.

Daarnaast heb ik zo goed als geen kwaaltjes, wat sluimerende hoofdpijn al een week of 2 en af en toe bij het hoesten een duidelijke bandensteek, herken ik uit duizenden van mijn vroegere zwangerschap.
  • Positieve test

Hallo meiden, ik ben Elly, 29 jaar en zwanger van mijn tweede kindje. Heb vandaag een positieve test gedaan en ik denk 4 weken zwanger. Maandag naar de dokter. Hopelijk loopt het zo goed als mijn eerste zwangerschap maar natuurlijk zit de schrik er enorm in.

Ik voel me soms al wat misselijk en vooral last van constipatie.

Ik heb ook een dochter Rosie die eind november 1 jaar geworden is.

Groetjes
    Elly
  • Proficiat trouwens aan iedereen!

Proficiat trouwens aan alle mama's,

Nog mama's trouwens waarvan eerste zwangerschap een keizersnede was?
  • Hoi Lizzie!

Welkom en gefeliciteerd! Ik herken je onzekerheid. Heb zelf voor iedere "geslaagde" zwangerschap ook een missed abortion gehad. Je hebt gewoon geen garanties, zelfs niet als we een bloedtest zouden kunnen laten doen. Als het niet levensvatbaar is stopt het gewoon. Ik heb na beide miskramen een gezonde dochter op de wereld gezet en pas dan is het gevoel van die leegte weer wat weg, want immers: als de andere zwangerschap door had gezet dan was dit kind nooit geboren en wat zijn ze mooi en lief!
    Vanwege de eerdere miskramen heb ik er heel bewust voor gekozen om nog geen verloskundige te bellen. Ik wil nog even geen eronder aan mijn lichaam. Ik wil ook geen vroege echo's, maar het liefst pas rond de twaalf weken, dan pas kan ik zelf wat geruster zijn en durf ik hoop te krijgen.
    Tot die tijd: duimen dat die pijnlijke borsten en de misselijkheid tot iets heel moois mag leiden!

Groetjes van Kaatje!
  • Welkom @Lizzie en @Ellysch. Proficiat met jullie positieve testjes!!

Mijn zwangerschapsdementie of ouderdom, ik weet niet aan wat het te wijten is wink.gif is al vergeten op wie ik wat wilde reageren happy.gif
    Mijn gynaecoloog zegt dat het niet veel uitmaakt of je lichaam traag hcg aanmaakt of zeer snel want in beide gevallen kan het mislopen. Belangrijkste is als het vruchtje mooi meegroeid en bv geen 2 weken achter loopt.
    dus geen zorgen ladies, ik geloof er keihard dat het gezonde plakkertje zijn!

Wat een verrassing zeg! van de eerste keer prijs! Ging het bij de eerste ook zo snel?
  • @Kaatje1982 ow lekker haha ... maak je me beetje bang "voor elke gezonde zwangerschap een MA" .... betrek het meteen op mezelf horror.gif
    Die keuze hebben wij ook gemaakt, ik mocht eind deze maand ook komen voor de eerste echo, maar we hebben bewust voor later gekozen als het grootste gevaar geweken is zeg maar. Als ik dan nog niet gebloed heb is mijn enige angst nog een MA op de dag van de echo.
    Het zit veel in mijn hoofd ook omdat ik altijd vrij weinig kwaaltjes heb en ook niet zoveel krampen voel, bij hoesten soms wat bandenpijn/steken en ik droom heel levendig, als ik in de ochtend wakker wordt voel ik me geeneens zwanger. Dat komt pas in de avond weer beetje opzetten.
    Het zijn lastige weken, maar probeer me voor te houden dat nog altijd 90% wel goed verloopt!
    Dan sleep ik me wel door de weken heen.

@Alicia32 bij de eerste was ik na 2 maanden zwanger maar werd dus missed abortion, toen het vruchtje afkwam was ik 2 maanden daarna alweer zwanger en is mijn zoon geboren. Maar dat is inmiddels 8 jaar geleden astonished.gif
    En nu ben ik net 36 en heb ik een andere partner.... de eerste ronde ... maar heb er echt goed de schrik in. Hoop dat het ons gegund wordt dat nog beval op mijn 36e. Vandaag zou de dochter van mijn vriend 12 zijn geworden, maar zij is overleden toen ze 1,5 was. Daarna heeft hij geen kinderen meer gekregen, dit is zo'n grote wens voor hem. Hoop niet dat we een miskraam hoeven te verwerken weer .... en we over 8 maanden dit kindje mogen ontvangen ... Aangepast door Lizzie op 11/12/2016 12:14
  • @Ellysch leuk dat er niet veel tijd tussen zit! ze zullen heel veel aan elkaar hebben. Nu mijn dochter is bijna 4j en zij kan al eens wachten, helpen, mooi met broertje spelen, naar klasje gaan, heeft ook zijn voordelen. Boertje is 9 maanden en kan echt wel een speelkameraadje gebruiken want hij wilt constant bezig gehouden worden en gezelschap. zie mijn schattekes zo graag.

@Kaatje1982. ik herken jouw gevoelens. heb ook gekozen voor een echo op pas 9w bijna 10. mocht zelf later zijn voor mijn part. Maar intussentijd vraag je het jou wel af, niet?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld