Uitgerekend augustus 2016

• Ha allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij. Echt heel lang geleden dat ik hier wat geschreven (en gelezen) heb. Heb weer even helemaal bijgelezen. Sorry als ik noet op iedereen reageer, das helaas niet mijn sterkste kant geloof ik🙁

Wat gaat de tijd hard hè, vinden jullie dat nou ook?

@Wasabi wat superleuk om te lezen dat je weer zwanger bent...wauw...en zo ver al weer! Gefeliciteerd!! Ik ben een heel klein beetje jaloers...ha ha...maar het houdt een keer op hè! 5 kids is natuurlijk al heel veel en flink druk 😊, maar het blijft gewoon bijzonder.

Noah doet het erg goed...hij's echt geen baby meer, echt een ventje. Loopt flink hard en klautert overal op. Helaas buikgriep momenteel...hele gezin is erdoor gevloerd, dus dat is helaas minder, maar hopelijk gauw allemaal weer de oude.
    Beterschap ook voor alle andere kindjes die nu ziek zijn. @suus, hopelijk is Eliza ook snel weer de oude
  • @suus en hoe is het nog met de kindjes? Hopelijk wat van de ziektes verlost.

Het is toch precies een zware winter voor veel kidjes. Ik merk het op m’n werk en in de crèche ook. Veel RSV.

Zoé doet het niet slecht alhoewel dat ik vermoed dat ze ook RSV heeft gehad. Ze heeft echt een heel aantal weken een lelijke hoest gehad enwas vrij congestief (gesloten op de luchtwegen), maar gelukkig buiten af en toe verhoging geen koorts en echt ziek kind. Het helpt dat ik ademhalingskine ben en dus haar vaak onder handen pak. Nu helaas wel weer met 2 enorm etterende oren, hopelijk helpen de druppels maar ik vrees ervoor. Het stroomt er echt uit. Maar we zijn gelukkig bespaart gebleven en nog geen echt ziek kindje gehad.

En doen jullie leuke dingen met de feestdagen? Morgen is het bij ons feest, veel werk, maar doe ik wel graag. Alleen zie ik er nu wel een beetje tegenop want heb helaas weer al eens sinusitis en heb de indruk dat de antibiotica niet goed aanslaat. Kben echt moe en alles kost veel moeite. Maar we gaan er toch voor. Maandag zal het bij mijn ouders zijn. Traditionele Engelse kerst, kijk ik altijd heel erg naar uit. En dinsdag spreken we altijd met vrienden af voor een lunch met lekkere pistolets en beleg. Voor ons ook cadeautjes tijd want de sint vieren we niet (eens Zoé het beseft zullen we wel moeten en zal ze wel iets kleins krijgen). Toch wel altijd een fijne maar drukke periode van het jaar.

Goede feestdagen aan iedereen en alvast een spetterend nieuwe jaar met hopelijk gezonde en gelukkige kindjes

• Hoi iedereen,

Lang geleden!

@drooms, hoe gaat het met je gezondheid nu? En verder, je gezin, je,werk,..?

@joyce, dat jaloers zijn op zwangeren..dat ken ik! Het blijft hier kriebelen😉

Hier is het allemaal redelijk oke. Eliza blijft wat sukkelen met haar gezondheid, dat gaat op en af. Ze zou beter af zijn als ze niet naar de opvang moest, ze pikt alles op en ze overkomt al die virussen erg moeilijk, dus dan weer antibiotica. Ons zoontje heeft de griep gehad, 8 dagen koorts gehad! Toen zat ik er zelf ook even door, slechte nachten, eliza had toen witte angine, alles geregeld krijgen thuis..dat is nu gelukkig voorbij.
    Het is een zeer pittige meid, grappig, leuk,..en vermoeiend! Hangt veel aan me, volgt overal, doet alles wat niet mag. Naar de winkel gaan is als in de reclame, ze smijt zich op de grond😂😬 ze ligt weer bij ons op de kamer, ik kon de gebroken nachten niet meer aan. Ze werd soms 4x per nacht wakker, zeuren, zeuren, zeuren,..ze gaf niet op! En bij ons slaapt ze de hele nacht door, klokje rond. Ik denk dat het door het vele ziek zijn komt, als ze het dan moeilijk heeft, nemen we haar natuurlijk bij ons. Terwijl ze voorheen altijd perfect doorsliep, van 19u tot 9u!
    We gaan dit weekend proberen ze alledrie samen te leggen, want zoontje wil ook absoluut niet alleen slapen, dan heeft hij veel nachtmerries.
    Ze groeit als kool😊vorige maand 87 cm en 12,2 kg.

@glientje, ik moest nog wel eens aan jou denken. In mijn omgeving was een kindje op 27 wkn geboren. Gelukkig lijkt alles goed te gaan en mag hij over een goede maand naar huis.

Hoe doen jullie kindjes het @drooms @jatinder @glientje @joyce @....
  • Hey,

Wat sneu om te horen dat de ziektekiemen daar goed toeslaan.
    Hier zijn we echter ook niet gespaard gebleven. De dag na mijn post (de 24ste dus) had ik nog veel te doen voor het feest s avonds omdat ik de 23ste niet veel energie had met het ziek zijn. Helaas met Zoé 2 uur op de wachtpost gezeten vanwege een dubbele oorontsteking (etter stroomde er gwn uit).
    En die zwakte blijft bij ons beide: Zoé sindsdien ondanks buisjes 3 oorontstekingen en ik 2x sinusitis. 6 maart terug bij nko voor Zoé en in april voor mij. Ik ga een abonnement vragen!

Verder doet ze het geweldig! Meer babbelen, een papas kindje, enthousiast, zot van haar fietsje,... peuterpuberteit kennen we ook ondertussen, maar valt goed mee. Zoé slaapt trouwens ook nog bij ons, gemakkelijker en haar kamer is nog niet af. Maar ze slaapt goed.

Op het werk is het hier met ups and downs. Nog steeds geen vervanging en nog steeds geen diensthoofd dus de nodige stress. Voel me wel over het algemeen gewaardeerd binnen het team. Maar het blijft wel een delicaat gegeven. Er komen ook nieuwe barema’s dus hopelijk een verbetering op loon want als Kine heb je nu een diploma van 5 jaar (master) maar in loondienst word je dus meestal betaald als bachelor en tis echt maar zielig.

Hoe is het bij jou opt werk?
  • Hallo!

Met Merel alles goed hier. Af en toe wat snotteren (wat normaal is deze tijd van het jaar). Ze doet het prima, enkel praten kan ze nog niet. Ze brabbelt ontzettend veel maar slechts af en toe kan je een woordje verstaan. Ze zegt duidelijk opa maar ook tegen oma. Ze zegt ook nog geen mama. Ik denk dat ze de letter M niet kan zeggen.

Ikzelf ben al meer dan een maand op en af ziek. Het begint te wegen. Maar verder is alles hier ok.

@suus: kriebelt het voor een 4de? Pff ik vind 3 nu echt wel lastig genoeg hoor tongue.gif

Grts
    G
  • Astrid is net 18 maanden en een pittig dametje. Vorige week naar Kind en Gezin geweest. Ze is duidelijk niet echt groot, maar dat wisten we al. Ze meet nu 79cm en weegt 10,5kg. Verder rent ze het hele huis rond, is ze verzot op haar boekjes (we hebben er al een heel deel ondertussen), tatert ze de hele dag door (en ze wordt verstaanbaarder met de dag), bouwt ze torens van vanalles, houdt ze van eten (nóg, nóg... Het is soms rupsje nooitgenoeg), en van haar bedje (hoera voor ons). Ze speelt graag buiten met haar 'fiesje' (fiets) of met eender welke bal.
    Ze is enorm energiek en der is soms wel lastig, als we na een lange werkdag thuis komen.
    Haar gezondheid gaat op en af. Ze heeft 4 tanden bijgekregen in 6 weken en dat heeft haar weerstand serieus aangetast. Veel buikloop, koorts, verkoudheden, hoesten... We zitten nu aan 12 tandjes en ik zag deze morgen dat er precies een hoektand aankomt. Ai ai...
    We gaan volgende maand een weekendje naar Center Parcs om onze batterijen op te laden. We hebben er precies nood aan. We hebben ook een weekend Amsterdam geboekt zonder dochter. Voor het eerst. Ik vind het keispannend. Ik heb nu al schrik dat ik haar enorm zal missen.

Zelf heb ik ook wat problemen met mijn hormoonhuishouding. Heb telkens weken aan een stuk mijn regels, ondanks het feit dat ik de pil nog steeds neem. Ik maak mij keihard zorgen. Kan pas bij de gyn langs binnen 3 weken. Tot dan is het mijn kas opfretten dus... Ik hoop gewoon dat de anticonceptie werkt, want ik word gek als het niet het geval is. Ik wil absoluut geen tweede kind. Het is goed zoals het nu is. Dus ik heb best wel wat zorgen...
  • @glientje, ja, erg he, dat het weer kriebelt! Drie is hier ook genoeg, maar toch..we zijn erover aan het denken, als we ervoor gaan, dan zullen we vanaf oktober een poging wagen. Weet je, het is heel druk, ja. Maar..het is ook voor later, we hebben geen kinderen enkel als kleintjes. Ik heb altijd wel gedroomt van een groot gezin. Ik ben tevreden met drie, en ga me er bij neer kunnen leggen als mijn man zegt dat het genoeg is. Ik krijg in okt vast contract, dacht dan even voltijds te gaan werken zodat ik eindelijk al mijn ouderschapsverlof kan gebruiken. Maar dit ga ik enkel doen aks we voor een.vierde gaan. Anders blijf ik gewoon 3-dagen werken.
  • Hoi!

Hoe gaat het met jullie?
    Hier goed, alles loopt een beetje zoals het hoort. Elizabeth heeft heel lang alleen haar 8 voortandjes gehad, en nu ineens komen alle kiezen en hoektanden eraan😬 zal vast niet fijn zijn..
    We hebben zo een nieuw 'ritueeltje' hier. Savonds lezen en zingen/bidden we altijd samen, een gezellig en fijn moment. Tegenwoordig volgt daar een gek/zot moment op. Is door elizabeth in stand gebracht, ze gaat dan heel gek doen, dansen, springen, gekke gezichten,..en ze genietdan natuurlijk van alle aandacht. Nu doen ze dat alle drie samen, de grootste pret hebben ze dan. En wij..genieten! Dit zijn zulke toffe momenten, zussen en broer samen. Eliza is wel echt een clown en krijgt daarmee veel aandacht😬🙃🤔

Ik ga dinsdag mijn spataders laten verwijderen! Spannend, maar ik ben heel blij en opgelucht dat het nu eindelijk zover is. Ik heb veel last, sinds de aderontsteking in mijn laatste zwangerschap. Ze worden gelaserd, middels een katheter die in de ader ingebracht wordt. Beide benen in 1x. Ik loop inmiddels al jaaaaren met spataders rond, zal zalig zijn als,die verdwijnen.

• @glientje @jatinder @drooms,

Genieten jullie kleintjes ook zo enorm van buiten spelen? Hier standaard drama wanneer ze naar binnen moet. We leven ook echt wel buiten, zodra het weer het toelaat, ik geniet daar enorm van. Alles begint te bloeien, gras gemaaid, moestuintje aangelegd, ..nu nog zien da dat wat wordt😉🤔
    Ze klimt dolgraag op ons speeltoestel, om dan van de glijbaan af te vliegen. Dat is echt vliegen, en een plezier! Af en toe even wrijven over haar pijnlijke billetjes😂
    Ze doet zeer regelmatig al 'dada' (kaka) op het potje! Vervolgens springt ze op, wijst heel serieus naar het potje en zegt: oei oei! Zalig kind!
  • Hey suus
    Alles goed verlopen met je spatader operatie? Met dit mooi weer kan je echt pronken nu tongue.gif

Zoé is ook een echte buiten meid. Zelfs heel de winter door zijn we ver elk weekend naar buiten geweest met haar, en van zodra de dagen langer waren vaak ook 's avonds. Ze pakt zelf haar jas meermaals per dag vast en ze bokt als we niet naar buiten kunnen (omdat het giet bv)
    Hier is de trampoline en de bal top momenteel, haar fietsje nu iets minder (was ervoor top). We hebben een speelpleintje vlakbij ons huis (50m), haar favoriet is de schommel. Ze begint nu de durf te hebben voor de glijbanen, maar ze is eerder een bange.

Ze is wel een pittig karaktertje met een heel sterke wil, ik vrees voor de peuterpuberteit eens die volop bezig is. Het is bv niet eender welke schoenen of jas ze aan doet, en als we toch iets anders aandoen is het drama (oh jee).
  • Heerlijk zo'n weer! Wij genieten volop. Astrid is niet te houden en wil de hele tijd 'buit spele' of 'fiesje buit'. Hier is het loopfietsje (van Chillafish) nog steeds de grote topper. Het ballenbad vindt ze ook leuk. Een speeltoestel hebben we niet, maar wel vlakbij een speelpleintje, dat hebben we net ontdekt. Dus gaan we daar morgen wel eens heen. Op de crèche wordt er ook buiten gespeeld van zodra het kan. Zoiets juichen wij alleen maar toe! smile.gif
    @suus Die tandjes toch sad.gif Hopelijk heeft ze niet te veel pijn gehad. Ik dacht even geleden dat hier de hoektanden aankwamen, maar ze zijn er nu nog niet door. Toch lijkt ze me er last van te hebben.
    En wat flink dat Eliza al zo goed op het potje gaat. Hier af en toe eens geluk dat ze plast, maar er zit nog geen regelmaat in. Nu, we zetten haar er geregeld op en forceren niks. We houden het luchtig. Zou het wel fijn vinden mocht ze voor het zomerverlof proper zijn, maar we zullen zien. Lukt het niet, dan is dat maar zo.

@drooms Dat van die jas komt herkenbaar voor. Haha. Onze dochter wil er ook steeds op uit. Zelfs als je een cardigan aandoet vraagt ze 'Atid tata?' of ze roept 'jasje buit!' Haar enthousiasme is zo aanstekelijk. Ons dametje heeft ook al peuterpuberstreken. Kwaad dat die kan worden... Het ergste moment hier is afgedroogd worden na haar bad. Ze vindt uit bad komen al vreselijk, maar dat afdrogen is blijkbaar de hel. Ze krijst de hele boel dan bijeen. Ik weet niet hoe ik dat vlotter kan laten verlopen.
    Ook wil ze de hele tijd gedragen worden, als dat niet kan, is er terug luidruchtig protest. Hoe graag ik haar ook dicht bij mij heb, ik kan haar toch niet de hele tijd dragen, of wel? Ik vraag me af of ik daar meer aan moet toegeven of niet...
  • @jatinder die hoektanden duren echt lang. De ondersten was ze een week of 4 echt veel aant knabbelen en zei ik het ook steeds, maar duurde dus 4 weken voor ze er door kwamen. Nu ook reeds een tijd aant knabbelen en bijten bij die bovenste ma kzie nu pas een puntje tevoorschijn komen. Hierna nog 4 kiezen te gaan.

Pfff ik wil niet echt klagen hier, maar heb het echt moeilijk al een tijdje. M’n dochter is een pracht van een kind, maar pfff een nieuw samengesteld gezin is echt niet makkelijk en kan niet echt zeggen dat ik de laatste maanden gelukkig ben. Ik probeer echt wel, maar ik ervaar zoveel stress thuis. Pfff soms weet ik het echt niet meer.

Sorry voor te zagen he
  • @drooms Heb je je partner laten weten dat het minder gaat? Of voelt die dat zelf wel aan? Jammer dat je je niet lekker in je vel voelt. Ik kan je, vrees ik, niet echt helpen, buiten een luisterend oor bieden. Ik heb geen ervaring met een nieuw samengesteld gezin, maar praten lijkt mij het enige wat je kan doen, om er zo samen uit te komen. Dikke knuffel. Ik hoop dat het snel betert.
  • @drooms, wat naar voor je dat het niet zo lekker loopt thuis😞 wat gaat er precies mis tussen jullie? Ik kan me wel inbeelden dat het niet simpel is, een nieuw samengesteld gezin. Je mag hier je verhaal altijd komen doen he, helaas kunnen we jou niet helpen, maar soms kan een luisterend oor (of een lezend oog😉) deugd doen. Ik wens je alleszins wel een heel fijn gezinsleven toe. Hopelijk kunnen jullie met elkaar praten, dat is denk ik essentieel. Dikke knuffel voor jou!
  • @drooms Lijkt me sowieso zwaar een nsg. Zelfs als het goed loopt. Het vraagt toch veel commitment om ineens stiefkinderen te hebben. en dan is de komst van een nieuwe baby ook niet zo evident. Maar ik hoop dat het toch allemaal los loopt. Geniet van de fijne momenten!

Hier ook een echt buitenkind. Gek hé? bigsmile.gif Ze crosst ook graag rond, ook binnen loop ze van de ene kant van de kamer naar de andere tot ze moe wordt. Ook de loopauto is een enorm succes. De loopfiets wil ze heel graag proberen maar ze kan nog niet goed aan de grond dus dat lukt nog niet.
    Praten is hier nog altijd niet echt aan de orde. Nog steeds veel brabbelen en af en toe denk ik te verstaan wat ze zegt. Papa, kaka, koek, puck (de hond), opa. Daar blijft het zowat bij.

Ze blijft wel heel vreemd. Dat is al meer dan een jaar zo. Bij oma begint het te beteren maar verder moet ze van niemand wat weten. Mensen die ze kent zal ze wel toelaten maar ik moet wel in de buurt blijven.
    Haar papa is haar grote held. Al huilt ze niet als hij haar afzet bij oma en wel als ik dat doe. Maar als ze moet kiezen zal ze vaak voor papa kiezen. papa krijgt ook veel meer knuffels. Zelfde met haar broer. Dat is ook haar grote vriend. Terwijl zus ook wel leuk is maar toch net iets minder.

Tanden hebben we hier ook en daar heeft ze vaak last van. Zoals bij jullie duurt het ook vaak lang voor ze volledig doorgekomen zijn. Hier enkel de voorste tanden en de kiezen. Gek, dat ze eerst haar kiezen krijgt vooraleer haar rij te vervolledigen tongue.gif

@suus Echt? Al op het potje... man man Als ik daar nog maar naar wijs loopt ze weg tongue.gif Broer en zus waren ook niet vroeg droog, het ziet er nu niet anders uit bigsmile.gif
    Voor potjestraining is het te vroeg vind ik, maar de pot staat al een tijdje uit en ik wijs ernaar en praat erover als ik op de wc zit. Dus ik denk dat ze zo ongeveer wel begint te snappen waar het voor dient. Maar erop gaan zitten.. neenee tongue.gif

• @Glientje Die hoektanden duren keilang! Astrids eerste hoektand zit er eindelijk door. En de tweede bijna. Ondertussen vraagt ze al zelf om Perdolan tegen de pijn... Ze ziet er zo van af. Arm schaapje, ik heb er echt mee te doen.

Het potje kent hier als maar vaker succes. We kochten een boekje (zindelijk nu al) als leidraad voor onszelf. Eerste kindje hier en wij zijn helemaal onwetend op dat vlak. Haha. Dit weekend gaan we ermee aan de slag.

Astrid ging voor het eerst met haar grootouders naar Plopsaland (Plopland noemt ze het zelf) met de trein terwijl wij twee een weekend in Amsterdam waren. Het kind is er nog niet over uitgepraat. Het heeft duidelijk een serieuze indruk op haar gemaakt. Doen we deze zomer nog wel eens over denk ik. Ze heeft er duidelijk de tijd van haar leven gehad. Ze is alleen oververmoeid terug gekomen van 'haar reis'. Ze hebben wat met haar bioritme geknoeid, waardoor ze op Moederdag (vierden we vorige zondag) vooral geslapen heeft. We hebben haar om 10u wakker gemaakt, om 13u ging ze terug slapen en om 17u hebben we haar terug wakker moeten maken. Om 20u zat ze er al terug in. Gelukkig hadden we niks gepland. Ik heb de indruk dat ze stilletjes aan terug in haar ritme geraakt... Maar ze heeft zich tenminste het hele weekend erg geamuseerd. Ze vroeg niet eens achter ons. Een hele geruststelling voor als wij twee er nog eens tussenuit willen. Deze zomer gaat ze wel lekker mee op reis. Benieuwd hoe dat zal verlopen. Ik kijk er nu al naar uit.
    Hebben jullie reisplannen deze zomer?
  • Superleuk om te lezen dat er zoveel herkenbaarheid is!
    De potjes periode is hier alweer gedaan, ze wil er niks mee te maken hebben😂 mij best😉 maar ze geeft wel aan als ze pipi/kaka doet. Ook voordat ze moet, maar op de pot wil ze dus niet. Verschonen is nooit een pretje geweest bij haar, maar ze is zo enorm sterk dat het nu echt vre-se-lijk is! Idem met tanden poetsen en douchen..DRAMA! Wat een karakter zeg! Tanden poetsen lijk ik nu een oplossing voor te hebben. Ze vind elektrisch poetsen leuk, en de tandarts vond dat oke. Haren kammen is ook zo een klus waar ik altijd tegeop zie, wat een kroesbos, echt zo'n Afro kapsel. Keimooi wel, maar je moet dat echt wel onderhouden, anders zijn het allemaal slordige dreads..en dat vind ze dus ook vreselijk, dat kammen (begrijpelijk...)
    Ze begint te praten, nog niet meer dan twee woordjes na elkaar. En nog vrij onverstaanbaar voor de buitenwereld denk ik🙃 'eten' is haar favo woord, en bezigheid😂.

Verder alles wel oke hier, de examenperiode komt eraan. Hopelijk zijn alle opdrachten weer in orde van mijn man.
    Wij gaan een weekje naar Engeland, leeds op familiebezoek. Met de auto! Links rijden,brrrr....verder geen plannen, we hebben ook maar een weekje samen verlof, om de laaaange zomervakantie te overbruggen voor de kinderen. We gaan proberen om een visum voor de broer van mijn man te krijgen, mocht dit lukken dan zal hij hier in augustus zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld