Uitgerekend augustus 2016

• @drooms gek hè hoe sommige staan voor ze kruipen. Hier eerst kruipen maar snel gevolgd door staan.
    @jatinder neen windpokken zit niet in het vaccinatieschema. Mazelen wel. Het vaccin kost 2 keer net geen 50 euro. Nog niet terugbetaald dus.

Grts
    G
  • Willen jullie eens het eetschema van jullie kindjes neerpennen voor me? Ik vraag me af of ik iets moet veranderen bij Mereltje.
    7u: fles 180ml
    11u: groentepap
    15u: fruitpap
    18u: soms brood, soms fles (als ze niet genoeg heeft gedronken die dag of als het warm is), soms een yoghurtje
    22u: fles

Vandaag sliep ze van half 11 tot half 1, ik heb ze niet willen wakker maken dus at ze later. Nu hoorde ik van iemand dat haar kindje maar 4 keer eet op een dag. Dus ik vroeg mij af hoe het bij jullie was?
  • @glientje, ik moet eerlijk zeggen dat ik me niks meer aantrek van schema's ponder.gif bij onze eerste en tweede was ik daar veel strakker in, en idd ook 4x per dag eten. Nu..ik doe maar wat, ik geef smorgens een fles (met granen, of zonder), soms een boterhammetje erbij. Rond 11u (ligt eraan hoe vroeg ze haar fles dronk, kan ook al om 10u zijn..) krijgt ze een fruit, momenteel vooral aardbeien en banaan, in stukjes. Dan rond de middag een boterhammetje, soms met wat melk (ligt eraan hoe warm het is en hoeveel water ze drinkt). Tegen de avond groente en dan savonds een fles, soms ook met een boterham of met granen...
    Als wij eten, moet zij ook. Ze eet erg graag😊 ik ben gewoon blij dat ze alles eet en dat ze gezond is, dus ik ga mooi zo verder. Ik geef geen yoghurt, koekjes etc. Wel rijstwafel/crackotje (dit dan ipv van brood) ik laat 3a4 u tussen de voedingen, behalve na fruit, dan geef ik meestal na 2 u ofzo wat bij, voor haar middagdut.
    Ik probeer elizabeth nu wat later naar bed te doen (20u ipv 19u, en nu heeft ze toch al 2 dagen geslapen tot 7.15-7.30. Dat is beter dan 6u!

De job heb ik trouwens niet gekregen.
    Nieuwe brief verstuurd voor halftijdse job op wandelafstand van thuis. Fingers crossed!
    Op mijn huidige werk escaleert het enorm. Soms denk ik dat de oorlog uitbreekt😬 ik zit daar precies midden in een soapserie.

Ze gaan hier precies goed vooruit allemaal. @jatinder, al alleen staan! Dat lukt hier nog niet😊stappen aan de hand wel, maar zo snel en lomp, dat lijkt in verste verte nog niet op zelfstandig stappen!
    Ze kan heel boos/verdrietig worden als ik 'nee' zeg. Met dikke tranen erbij! Ik verwen haar denk ik teveel, ik verdraag haar huiltje totaal niet, ben te soft! Ik was toch strenger bij de eerste twee denk ik hoor...
  • Bij ons gaat het zo:
    07:15u Fles 210ml
    11:45u Patatjes, groente, vlees/vis (200g-250g)
    16:00u fruitpap
    19:00u Fles 180ml + boterham of cracotte
    22:00u Fles 210ml

Ze gaat om 20u slapen, en 's morgens moet ik ze wekken om 07:00u. Als we ze laten liggen (weekend) slaapt ze soms tot 08:30u. Heel erg fijn voor ons.

@suus Jammer dat je de job niet kreeg. Ik duim voor je dat de volgende kans een betere uitkomst heeft!
    Dat staan is nog wiebelig hoor, maar ze houdt het al even vol. Ze stapt wel haar park rond van spijl tot spijl. Haar meter en haar tante waren beide vroege lopers, mss volgt Astrid hun voorbeeld.
  • Haha suus dat van Nee herken ik helemaal
    Hier is het dan een drama met huilen en boos worden.

Het sluipen is niet zo handig met de verbouwingen want ze gaat recht naar de stopcontacten toe (vloer ligt er nu, maar hebben de meubels nog niet teruggeplaatst dus dat is ook het enigste interessante en nieuwe voor haar).
    Jammer dat je de job niet kreeg Suus, hopelijk binnenkort positief nieuws. Bij ons opt werk is het ook vaak een soap en onze diensthoofd is nu opgestapt...
    Tweede voorstel voor mijn man was gelukkig beter, maar hij blijft enorm twijfelen, ik wordt daar echt soms zo moe van. Ik probeer er voor hem te zijn, maar merk dat ik dit vaak niet meer lukt. Hopelijk komt er binnenkort een betere periode aan.

Schema hier heb ik ook niet zoveel. Sinds Zoé actiever is slaapt ze in de voormiddag en namiddag een kleine 2 uur. Maar om hoe laat wisselt nog wel vaak.
    Opstaan is ten 6u30-7u30 flesje van 150ml
    Dan knabbelt ze aan een stukje brood mee aan tafel, maar echt veel eet ze meestal niet.
    rond 11u30 groentepap
    rond 15u30 fruitpap of fruit + vaak koek of boterham als het fruit is (heeft een tijd haar fruitpap niet willen eten, met gewoon fruit gaat het beter, maar nu terug fruitpap ook).
    Rond 18u30 terug een flesje van 150, drinkt ze meestal niet leeg aan tafel wilt ze dan wel mee eten. Meestal soja yoghurt natuur of brood. Bij mijn tante vorige zondag vrolijk meegegeten met de koude plaat -> zalm, ei, brood, rijstwafel, komkommer, aardbeien, ... heerlijk om haar te zien genieten.
    En dan rond 22u30 nog een flesje van 150ml
    Maar de uren in het weekend durven echt wel soms wat te verschuiven.
  • @drooms, hoe was de afspraak bij de nko arts?

Naar k&g geweest, ze weegt 10,2 kg en meet 77 cm! Wat een reusje!
    Hier hebben alle meisjes de buikgriep horror.gif vannacht was niet fijn, tussen mijn eigen overgeven en toiletbezoek door, oudste dochter overgeven, bed verschonen,..elizabeth vond ik vanmorgen in haar eigen overgeefsel en stoelgang..feest!
  • En al wat goedging is weer verdwenen. Het zal schijn zijn geweest. We kunnen denk ik niet anders dan scheiden, maar elke cel in mij vecht daartegen, ik wil het niet..ik wil het niet. Ik weet ook niet hoe we dat voor elkaar gaan krijgen..hoe kan ik in mijn eentje nou iets huren, waar ook 3 kinderen bij in moeten kunnen. Het huis verkopen,..schulden! Ik word gek. Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij hier niet wil zijn, de afgelopen dagen was ik ziek en hij heeft niet naar me omgekeken. Hij zou naar zijn geboorteland willen en de kinderen willen meenemen. Mijn grootste angst.
  • Pff Suus wat een toestanden. Moeilijke beslissing, uit elkaar gaan of niet. Ik ben zeker geen voorstander om samen te blijven enkel voor de kinderen maar het is toch niet zo simpel om gewoon je gezin te splitsen. Zeker en vast veel sterkte en moed gewenst. Ik hoop echt dat hij de kinderen niet meeneemt. Denk je niet dat hij dat mss eerder eens zegt zodat je niet zou scheiden?

Buikgriep is vreselijk irritant. Ik heb het ook een keer gehad toen we nog maar 1 kind hadden. Alledrie ziek. Dan zaten we echt op een gegeven moment met drie in de badkamer. Om beurten op de pot terwijl de ander dan de baby moest vasthouden die we noodgedwongen in bad hebben moeten zetten.

Grts
    G
  • @Suus

Helemaal niet leuk om te lezen sad.gif Moeilijke beslissing. Van waar is je man dat hij terug naar zijn geboorteland zou gaan? Is er een reden dat alles wat meer onder stress staat? Die buikgriep erbij wat een miserie en dan zeker als je je helemaal niet geholpen of gesteund voelt! Ik hoop dat je wat steun vindt om je te helpen in deze moeilijke periode...

NKO was zoals ik verwacht had. Buisjes aangeraden. 7/7 moeten we gaan en voor mij kan het niet snel genoeg gaan. Al 3 oorontstekingen in laatste 4 weken en ik vermoed dat de volgende al aant broeden is. Als het zo is ga ik ineens aan de huisarts vragen om de antibiotica door te zetten tot ze buisjes krijgt.
  • @Suus hoe gaat het nu daar?
  • Hoi dames,

Het gaat hier weer goed. Na een paar vreselijke dagen waarin ik echt dacht dat er geen oplossing was, ben ik tot rust gekomen. Ik heb alles bij God gelegd en daardoor viel alles volledig van me af en konden we rustig praten. ( sorry, ik besef dat jullie dit misschien niet helemaal snappen/bevatten, maar voor mij is het essentieel)
    We hebben allebei kunnen zeggen wat we wilden en kunnen ermee verder. Het zal vast wel nog eens knallen, maar ik hoop toch niet meer zo erg...we moeten af en toe compromissen sluiten en dat is niet altijd makkelijk. Dit is nu wel gebeurt en ik denk dat we allebei vrede hebben met het resultaat.
    Poeh, het huwelijk..dat is soms toch zwaar werk hoor! Maar we zijn beiden erg opgelucht nu.
    Dank jullie wel voor jullie reacties, ik praat hier met niemand over, dus is het soms wel erg fijn om toch ergens je verhaal kwijt te kunnen.
    De kinderen hebben ditkeer ook de ruzie meegekregen, dat vond ik wel erg. Ze waren buiten, maar wouden naar binnen en dat mocht niet van ons. Ik heb ze daarna wel uitgelegt dat papa en mama soms ook ruzie maken en boos zijn, maar dat we daarna ook het weer goedmaken en sorry kunnen zeggen. Net zoals ik soms heel boos op hun ben, maar toch heel veel van ze hou. Weer een levenslesje..
    Het waren zware dagen, hopelijk nooit meer zo erg!

Ik heb net een sollicitatie gehad, hopelijk hoor ik deze namiddag nog of ik door mag voor tweede selectiegesprek. Het lijkt mij een geweldige job! Matcht niet geheel met mijn diploma, maar ik hoop er wel heel erg op!
  • Hey Suus

Wat ben ik blij dat alles terug wat op zijn plooi is gevallen daar! Moet geen leuke tijd zijn geweest. Heb je nieuws van je sollicitatie?

Hier is ook alles wat rustiger geworden sinds we terug in onze living zitten. Er is nog wel wat werk hier en daar, maar we kunnen tenminste tot rust komen (mijn man is het laatste van het terras aant leggen momenteel) Mijn man heeft ook beslist om voor het nieuwe werk te gaan. Oef eindelijk. September of oktober begint hij (we dachten dat het 3 maand opzeg was, maar blijkbaar maar 2 maand, maar geen bevestiging van de baas gehad of hij nu in september al mag stoppen want op ontslagbrief hadden we oktober gezet...) Dan gaat het weer even stressen zijn bij mijn man, maar ik hoop dat het goed meevalt.

Zoé stelt het goed. De buisjes zijn er in en ging heel vlot. Maandag op controle bij de huisarts. De vakantie is net begonnen voor ons en Zoé zet de vakantie in met waterpokken... Tot nu toe is ze niet te ziek. We zullen wel zien of het nog zo blijft...
    Het is echt zo leuk ze bezig te zien nu. Inladen, uitladen, boekjes kijken, klappen in de handjes, wuiven... Het is alsof ze elke dag iets bijleert. Ze kruipt en trekt zich recht tot stand, stapt aan de 2 handjes en zijwaarts aan de zetel.

We zijn echt van haar aant genieten!

Hopelijk goed met iedereen

Groetjes
  • Hey @drooms,

Wat fijn dat je weer in je living kan. Een verbouwing kan toch zoveel stress geven😞 hier ging dat al die tijd wel goed, maar we waren wel ontzettend vermoeid en moesten elkaar vaak echt wat met rust laten. Nu zijn we vaak ook nog druk en nu merken we de stress meer. De zorg voor 3 kinderen komt dan op mij neer, ik spring van hot naar her om iedereen te helpen, soms verdraag ik dat niet goed. Bij mijn man merk ik ook dat alles eromheen dan teveel is.
    Wat goed dat hij voor de nieuwe job kiest! Tenminste, het klinkt mij goed in de oren. Hopelijk gaat het hem, en jullie, goed doen!

Zoë doet t ook goed, zeg😊 fijn dat de buisjes erin zitten nu, hopelijk doen ze lang hun werk. Bij onze oudste heeft het heel goed gewerkt, vorig jaar zijn ze verwijderd. Ik denk dat onze tweede na de zomer ook nog buisjes krijgt. Hij is vask erg doof, we waren in januari naar de kno arts met hem geweest en ze wou het aanzien tot na de zomer. Ze kon wel zien dat zijn trommelvlies geen goed werk deed. We zullen zien.
    Tot nu toe heeft eliza geen problemen met haar oortjes. De twee boven tandjes zijn nu aan het drukken😬 ze was gisteren heel boos, opstandig, ik denk dat het daaraan ligt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Ons speeltoestel staat, de tuin is klaar, zalig! Enorm genieten. Tot gisteravond is mijn man er nog druk mee geweest, lavendel planten, worteldoek leggen, boomschors erop. Regenton gezet. Nu even niks meer, even rust. Je blijft bezig he, in je huis! Onze zoldervloer is gestort, dus ons volgende project ligt te wachten😬 maar dat heeft geen haast. De twee oudsten liggen samen op een kamer en dit gaat wel goed.
    Eliza slaapt redelijk uit nu, wel fijn. Ze staat soms zonder steun, em trots dat ze dan is😍
  • Hey,

Hoe gaat het met iedereen? @Joyce @Jatinder @suus @Glientje @Tulpain-soir

Suus al iets gehoord van je sollicitatie of andere sollicitaties achter de rug?
    Glientje hoe loopt het nu met Merel? Doet ze het nog altijd zo goed? Hopelijk wel
    Tulpain-soir heb jij alles een beetje kunnen verwerken?
    Jatinder heb jij genoten van je vakantie?

Hier gaat alles vrij goed. Zoé doet het alleszins prima. Zo goed gezind, een deugniet en alles ontdekkend. Ze houdt ook heel erg van dansen en lawaai maken. Het is echt genieten. Haar buisjes zitten goed en sinds dien geen last meer. De waterpokken heeft ze ook goed overleefd. Enkel sinds dien wel blijvende uitslag op haar schaamlippen. Morgen proberen te kijken bij de dokter. Maar niets ernstig

Thuis gaat het nog wel wat met ups and downs, maar wel beter sinds we terug in onze living zitten. Toch blijft het soms moeilijk, maar zal wel beteren.

Ik heb besloten om ook te solliciteren voor assistent/doctoraatspositie aan de universiteit. Ik ben benieuwd. Daarnaast nieuwe NKO arts geraadpleegd voor de winter weer begint vanwege mijn sinusproblemen. Helaas bevestiging gekregen dat een operatie de beste oplossing is. Al het medische blijft psychologisch toch moeilijker dan ik verwacht had. Ik ga eens de psycholoog van het ziekenhuis terug contacteren om toch nog eens door te spreken, lijkt me geen slecht idee. Hoewel ik merk dat ik wel rustiger ben dan een aantal maand terug. Ik merk vooral dat ik minder snel vertrouwen heb en dat het gevoel echt goed moet zitten voordat ik me wat meer op mijn gemak voel.

Zitten jullie trouwens nog in een FB groepje en wordt daar nog gepraat? Ik heb in de tijd mij nooit aangesloten omdat ik vrij laat hier in het groepje kwam.

Groetjes en hopelijk bij jullie allemaal alles goed en wat kunnen genieten van de vakantie
  • Hey @drooms

Hier ook alles ok! We zijn met Merel op controle geweest en ze doet het super. Ze doet alles wat een kind wat haar gecorrigeerde leeftijd doet. Ze past dus perfect tussen de kindjes van augustus. Ze heeft nergens iets waar ze mee achter komt. Ze heeft voorlopig geen zichtbare gevolgen van haar prematuriteit. Wat het beste is dat het we hadden kunnen hopen. Uiteraard geen garanties voor de toekomst maar daar ga ik nu niet van wakker liggen.

Ik heb nooit in dat Facebook groepje gezeten dus geen middel hoe het daar nu is tongue.gif

Merel geeft haar eerste vaccinatie tegen windpokken gehad dus daar blijven we hopelijk van gespaard smile.gif
    Ook haar 1 jaar spuiten al gehad en binnenkort de 13/15 maand spuiten.

Merel stapt rond de meubelen maar is nog niet stabiel zonder steun. Haar eerste tandje is een ook eindelijk. Een drukke vakantie voor haar!
    Ze heeft zich ook reuze geamuseerd aan de zee! Zand en water vond ze super!!
    De andere 2 zijn wel erg lastig. Ze maken constant ruzie. Robin luistert nooit en doet zijn zus keer op keer pijn. Hij is nu op kamp vertrokken, het is dus nu even rustig. Dat zal ons allemaal deugd doen.

Grts
    G
  • @drooms, hopelijk kalmeert het allemaal nog wat meer bij jullie, het is toch zo heftig, problemen in je relatie😞
    Ik heb nog geen andere job, maar wegens een aantal veranderingen op het werk lijkt het momenteel wat beter te gaan. Na de vakantie een frisse start. Ik heb alles kunnen bespreken wb mijn frustraties en dat alleen al luchtte enorm op. Ze hebben ook duidelijk aangegeven dat ze me niet kwijt willen en dat doet toch ook wel goed. (Ze weten niet in detail hoe intensief ik zoek/zocht naar ander werk, maar ze vermoeden het wel)
    Wat spannend, een sollicitatie! Ik ben benieuwd😊

Zalige leeftijd he, waar ze nu inzitten! Zoveel ontdekken, leren, nieuwe dingen kunnen. Hier ook echt een zalig kind, pittig, maar ook heel gemakkelijk. Ze weet gewoon goed wat ze wil. Ze slaapt het klokje rond, meestal tot een uur of 8, soms nog langer. Soms hoor ik haar, ze speelt wat, en valt weer in slaap, denk ik😊 ze stapt heel flink aan 1 hand, maar zeker nog niet alleen. Alleen staan wel. Ze speelt volop mee met broer en zus, ze heeft er een grote hekel aan wanneer ze aan haar zitten of iets afpakken en laat zich dan goed horen. Eten gaat nog altijd perfect. Eerste voedingsmiddel ontdekt dat ze niet lust, yoghurt (gewone zure yoghurt). Was echt grappig om te zien hoe ze het bijna niet doorgeslikt kreeg😊

@glientje, niet fijn he, ruziënde kinderen😞 hopelijk komen jullie allemaal nu even tot rust..hier is het ook geen rozengeur en maneschijn..maar de laatste dagen gaat het wel vrij goed. Onze oudste is onze grootste uitdaging, ik vrees dat dit zo zal blijven. Ik heb vooral erg veel moeite met haar liegen en gemeen zijn..stiekem gedrag, zodra ik me omdraai, broertje pijn doen of uitdagen, zeer egoïstisch.
    Gisteren was wel een zalige dag en ik heb ze geprezen en verwend😊nu zit ze alweer voor straf op haar kamer😞
    Wat super dat merel het zo goed doet!
  • Weer een tijdje geleden dat ik schreef...

Noah is donderdag 1 jaar geworden! Wat is het afgelopen jaar voorbij gevlogen. Aan de ene kant vind ik het jammer dat het zo snel gaat, aan de andere kant vind ook ik deze leeftijd super leuk!! Al die nieuwe dingen, de interactie..echt leuk!
  • In de facebookgroep worden nu vooral naar hartelust foto's gedeeld van de leuke familievakanties en de eerste verjaardagsfeestjes! party.gif love.gif Als er iemand wilt, van mij mag je nog steeds aansluiten hoor! 't Is echt gezellig thumbup.gif
  • @Wasabi: proficiat met jullie nieuwe ukje die op komst is he

Hoe waren de feestjes hier van al de andere ukjes?
    Bij ons was het goed, maar Zoé had wel wat last van de drukte. Toch heel erg van genoten.

Zoé begint echt een karaktertje te krijgen. Ze weet heel goed wat ze wilt, en dit merk je ook in haar eten, ze begint meer en meer kieskeurig te worden (ai-ai). Maar vandaag hebben ze ontdekt in de crèche dat als haar eten bedreigd wordt door een ander kindje ze heel kwaad wordt en ook al zou ze het normaal niet veel van eten het toch snel naar binnen speelt. Soms wel vermoeiend dat willetje van haar, maar we genieten zo veel!
    Bij controle op Kind en gezin woog ze 8kg en was ze 70cm. Ze blijft en klein en fijntje dus.

Voor de rest is het hier nog steeds wat met ups and downs maar we komen er wel. Precies wel over het algemeen terug wat beter. Mijn man moet nog 2 weken op zijn oud werk. Ik heb gesolliciteerd voor een doctoraatspositie dus wel spannend zou normaal 1 van deze weken iets moeten horen.

@suus hoe zit het daar met het werk?

Voor de rest ben ik terug echt actief aan het sporten (naast mijn job waar ik reeds veel sport) en merk ik toch wel dat ik last heb van urineverlies. Heel vervelend. Het leek ok, en bij het lopen cava, maar nu ik ook spring en andere dingen doe heb ik er toch wel een beetje last van. Misschien toch eens kijken voor een paar sessies bij de kine.
    Daarnaast wordt ik in november geopereerd aan mijn sinussen en zie ik dit helemaal niet zitten. Volgende week maandag normaal toch even terug bij de psycholoog waarmee ik gepraat heb na de bevalling.

Groetjes
  • Hallo

Hier gaat alles goed. Kindjes weer gestart met school dus de rust is een beetje teruggekeerd. Super fier op mijn kleine meisje dat in het eerste leerjaar is gestart en het daar weliswaar leuk vindt en heel enthousiast is. Grote kerel in het 4de leerjaar, de problemen met hem zijn nog lang niet opgelost. Hij scoorde zeer hoog op testen voor aggressief en impulsief gedrag. We zijn nog lang niet klaar met hem. Ik vind het zwaar wegen op mij om te zien hoe hij er van af ziet. Want hij verliest dagelijks vriendjes terwijl hij dat niet wil. Hij heeft het erg moeilijk, nu volgt hij een korte training in sociale vaardigheden, ik hoop dat het wat opbrengt.

Met Mereltje gaat het supergoed! Ze weegt nu al goed over de 8,5kg en is 74 cm. Ook geen super grote maar dat is niet abnormaal voor onze kindjes. Ze loopt ook al vrolijk rond het huis. Ze leek even (rond 9 maanden) een trage te zijn op motorisch vlak maar daar is dus nu niets meer van te zien. Begin van vorige week eerste stapjes alleen gezet en nu loopt ze al met speelgoed in haar handen rond. Het gaat echt snel. Ik vind het super om te zien. Je kan op geen enkele manier zien dat ze ooit zo een klein broos prematuurtje was.
    Ze heeft zeker ook een sterk karaktertje. Ze weet wat ze wil en zal zorgen dat iedereen dat weet tongue.gif
    Praten doet ze nog niet. Ze brabbelt erop los en ze lijkt je te proberen na zeggen maar de eerste echt woordjes zijn er nog niet.
    We zijn heel trots op haar. Het is echt fijn om te zien hoe goed ze evolueert.

@drooms ik hoop dat je na je bezoekje bij de psycholoog wat rust vindt. Zo gespannen naar je operatie vertrekken lijkt me ook niet ideaal. Maar ik begrijp wel dat jet het niet ziet zitten hoor! alvast een een hart onder de riem voor die dag!!

Grts
    G
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld