Uitgerekend augustus 2016

• Even een snelle reactie, ben erg moe vanwege een spokend zoontje afgelopen nacht..
    @glientje, hier ook weinig draagkracht wb werk-gezin combi..ik werk nu 3 dagen en dat is echt wel de max. Het werk is wel oke, maar daarbuiten vind ik het pure stress om alles rond te krijgen, elke week weer. Plus dat het zo wat tegen mijn gevoel in blijft gaan. Op mijn terugweg van werk is het meestal file rijden, dan kan ik gerust 40 minuten onderweg zijn, voor zon 15 km..dan zit ik zo te stressen, als ik de kinderen nog moet halen. Dan wil ik zo snel mogelijk bij ze zijn, uit die opvang. Ik kan bijvoorbeeld ook niet even snel de winkel ingaan, hoewel dat soms wel nodig is. Dan is mijn stress niveau te hoog. Ik probeer dat los te laten, ze hebben het heus niet slecht daar..maar dat is iets dat in mij zit, ik wil dan geen minuut verliezen, ze horen bij mij thuis te zijn..en dan de stress van snel koken, eten, kids douchen,..snel naar bed, nee, geen verhaaltje vanavond, het is echt al te laat en mama moet ook nog douchen en afwassen,...tijd tekort!!

@drooms, hopelijk loopt t goed met die nieuwe job! Een nieuw begin. Spannend hoor. Volgende keer zal ik iets uitgebreider reageren.

Ik weet niet hoe groot en zwaar Elizabeth momenteel is, maar toch zeker voorbij de 70cm en 8,5 kg. Heerlijk dikke benen en billen! Onze andere 2 waren toch wat fijner gebouwd. Ze staat nu continue zelf recht en wordt dan na een tijd lastig omdat ze niet durft te zitten. Het opletten is begonnen, ze wil alles ontdekken! Deuren moeten direct dicht of ze is vertrokken.

• @drooms, hoe was jullie vakantie? Hopelijk hebben jullie er goed van genoten! En de verbouwingen zijn nu bijna klaar?
    De tuin is sinds vandaag af hier! Laat de zon en regen nu zijn werk maar doen!
    Heeft je man een voorstel gekregen en was het goed?

@glientje, kijk je er naar uit om stilletjes aan weer te gaan werken, of helemaal niet? Ik kan me wel voorstellen dat het gek voelt dat merel haar verjaardag eraan komt..belangrijkste is dat jullie haar verjaardag kunnen en mogen vieren, want dat is toch wel bijzonder!

Ik had donderdag mijn regels moeten krijgen...ik sta stijf van de stress nu, want ik sta echt helemaal niet te wachten op een zwangerschap nu..we gebruiken condooms..morgen ga ik een test halen. Een vierde zien we op zich wel zitten, vooral qua gevoel..praktisch gezien hebben we wel bezwaren, dus we waren er nog niet over uit. Maar nu...nee..niet nu cry.gif
  • Goh, ik heb altijd wel zin in iets nieuws. Maar op lange termijn werken zal toch wat aanpassing vergen. We zien wel. Ik zou het hoofdzakelijk doen voor het geld. Niet dat we te kort hebben maar we zouden ons dan toch wat meer luxe kunnen veroorloven.
    Maar de luxe van er altijd te kunnen zijn voor de kindjes is ook niet te onderschatten natuurlijk.

Wij gebruiken momenteel ook het condoom. De schrik zit er hier toch ook in dat het eens fout zou gaan. We hebben al 1 keer een gescheurde condoom gehad, gelukkig op een moment dat het minder kwaad kan.
    Een vierde komt er hier sowieso niet. Het is ook gewoon onverantwoord omdat mijn lichaam dat gewoon niet meer kan.
    Ik wilde dat mijn man zich liet steriliseren maar hij ziet het niet zitten. Daarom overweeg ik het nu. Het is een grote stap, vind ik. Ook al weet ik dat het voor mij echt gedaan is vind ik het een moeilijke beslissing.

Hier nog steeds geen zittend of kruipend kind. Ik vermoed wel dat er tandjes komen want ze wil na het eten nog een hele tijd gewoon op de lepel bijten.

Sinds deze week eet Mereltje fruit uit potjes! Wat een verademing als je op stap bent! Ze wilde hiervoor altijd vers en dan deed ik op stap een babyyoghurtje mee. Maar gisteren toch lekker uit het potje gegeten. Dat maakt uitstapjes toch weer een pak handiger

Grts
    G
  • @glientje, thuis zijn voor je kinderen, dat is van onschatbare waarde. Maar soms kan wat extra geld ook wel heel fijn zijn. Het is fijn dat het geen must is, zo heb je de kans om rustig uit te kijken.
    Grappig dat merel geen fruit uit potje wou. Ik hoor dat zo vaak dat babys iets weigeren te eten..wij hebben alles eters😁 die weigeren niks!

Heb vanmorgen testjes gehaald. Reeds 2 totaal negatieve testen gehad. Dus ik heb toch goede hoop, maar nog steeds geen enkel teken van mijn regels. Misschien een late eisprong gehad ( wat ik eigenlijk al dacht, ik had late eisprong symptomen).
    Als ik nu mijn regels krijg ben ik echt dolgelukkig. Ik ben er helemaal niet klaar voor, ik wil aan mijn lichaam werken, fit worden, elizabeth is te jong,...
    Ik wil niet aan de hormonen, ik reageer daar echt slecht op! Maar deze onzekerheid wil ik ook niet meer..sterilisatie vind ik ook te heftig, en ook niet zonder risico's. Ook mijn man zou zich nooit laten helpen. Misschien moet ik toch overwegen om een spiraaltje (koper of toch hormoon) te proberen...
  • Joehoe! Gisteravond mn regels gekregen! Zelden zo opgelucht geweest..ik heb volgende maand een afspraak bij de gyn, ik ga dan toch eens horen voor een spiraaltje..

En..ik heb vrijdag een sollicitatiegesprek bij de creche van mijn dochter. Ik zou daar supergraag willen werken, het is alleen wel een voltijdse functie..moeilijk! Hoe ga ik dat combineren met mijn gezin...?
  • @suus Heftig hoor, wachten op je regels en de onzekerheid... Fijn dat ze er toch gekomen zijn. Ik ben al een hele tijd terug aan de pil (gebruik patch) en hoewel we geen tweede kindje willen, vind ik ons nog te jong voor een sterilisatie, hoor. Plus het blijft een ingreep en is niet zonder risico.
    Hoe ging de sollicitatie?

@glientje Thuis zijn voor de kindjes is idd ook een luxe. Ik werk voltijds en heb dagen dat ik haar echt mis en liever thuis zou zijn met haar, maar dat is nu eenmaal geen optie. Anderzijds ga ik ook graag uit werken. Ik haal er veel voldoening uit. Tijd kun je niet terugdraaien en net daarom heb ik het gevoel dat ik vaak wat mis...
    En ja, wat gaat het snel, Merel is bijna jarig! smile.gif Plannen jullie een feestje?

Onze meid doet het super. Haar eerste tandje kwam piepen (en bracht wat slapeloze nachten met zich mee), ze trekt zich op in haar park en probeert vooruit te kruipen. Ze staat graag op haar voetjes en probeert dit zo veel mogelijk te doen. Ik heb liever dat ze gaat zitten, maar dat is buiten haar gerekend; ze heeft nogal een willetje. Haar tante (mijn zus) liep op 9 maanden en haar meter (mijn schoonzus) op 10 maanden. Het legt dus goed aan. Ze staat vaak aan het salontafeltje en als ze iets hebben wil geraakt ze er wel aan al schuifelend.

Als ze muziek hoort gaat ze aan het dansen, een schattig op en neer wippen op het ritme van het liedje. Of als ik piano speel 'zingt' ze soms mee. Heerlijk vind ik dat!

Het flesje droomvoeding krijgt ze nog steeds. We probeerden het achterwege te laten, maar dat was mis. Ze zette het een halfuur later op een brullen. We hebben dan haar flesje gegeven dat ze volledig uitdronk dus we houden het nog even zo. Brood eten is ook nog niet echt aan de orde, ze weet precies niet wat ze er mee aan moet. Een cracotte evenmin. Anders is het wel een goede eter. Broccoli is haar absolute favoriet. (iets wat ik echt niet lust)

Nog 6 weken en ze verandert van crèche. Heel erg spannend allemaal. Hopelijk gaat ze daar even graag dan waar ze nu is. Helaas kan ze op haar huidige plek niet blijven gezien we hun vakantieperiodes niet kunnen overbruggen. Ze nemen 7 weken op een jaar en alle brugdagen. Ik heb maar 20 dagen verlof en geen enkele brugdag. Manlief heeft wat meer verlof, maar we willen graag samen ons verlof nemen dus moet ze naar een nieuwe crèche. Ik wou haar daar doen starten op 4 maanden maar ze hadden toen geen plaats. Dus in juli gaat ze alsnog naar daar. Ik zie op tegen het vertrek en een nieuw begin. Hopelijk vlot het wat.
  • @jatinder, dat klinkt leuk, een dansende en zingende baby😊 zo schattig! Zo te horen ontwikkelt ze snel.
    En een nieuw kdv, spannend hoor! Hopelijk past ze zich gemakkelijk aan zodat jullie allemaal gerust kunnen zijn.
    Wat bedoel je met een patch? Een hormoonpleister? Een sterilisatie gaat hier niet gebeuren, dus we bekijken de opties. Mijn man vind het prima om condooms te gebruiken, hij wil eigenlijk niet dat ik hormonen neem. Maar het gebeurt toch regelmatig dat we niks gebruiken, zo net voor en na de menstruatie. De onvruchtbare periodes, maar ja, hoe zeker kunnen we daarvan zijn he..en ik wil niet meer elke maand in spanning zitten..dus ofwel condooms consequent gebruiken, ofwel ga ik iets nemen. Ik wacht de afspraak met gyn af en bespreek het dan.
    Hopelijk hoor ik voor het verlengde weekend of ik de job heb of niet. Ik verwacht er weinig van, maar vind het wel spannend. Een voltijdse job, dat gaat heftig zijn. Plus, dan wil ik na een jaar werken toch nog eens zwanger worden en optimaal genieten van een laatste kindje met ouderschapsverlof, ik heb nog niks opgenomen. Of mijn man dit ook wil, dat weet ik niet tongue.gif ik heb dit zo in mijn hoofd gekregrn en vind het een leuk plan bigsmile.gif
  • Dag iedereen,
    Het is weer even geleden dat ik reageerde.
    @Suus gelukkig dat je regels zijn doorgekomen. Ja als je regelmatig de condoom toch niet gebruikt dan is het misschien best eens te bekijken wat de opties zijn. Hier heeft mijn man zich laten steriliseren eind januari. Moeten nog een staal binnenbrengen om te bekijken of we volledig safe zijn, dit moet ergens volgende maand. Blij dat hij het willen doen heeft, maar hij is wel een echte man op dat vlak (veel gezaagd over zijn ongemakken, onlangs ook had hij een keelontsteking en zo afzien dat hij deed tongue.gif)

Je denkt aan een vijfde? Hehe best pittig maar ik denk dat het verschil tussen 4 en 5 niet zo veel is. De stap van 3 naar 4 vraagt heel wat praktische overwegingen (auto etc). Een gezellig drukte zal dat zijn.

Ik duim mee voor je job, maar inderdaad voltijds werken is heel wat. Ik vind het toch niet evident altijd zeker niet nu.

@Glientje Merel zal alles op haar tijd wel doen in haar ontwikkeling. Maar wel frustrerend dat ze vaak als 1-jarige door velen wordt gezien. Want zeker tot 2 jaar moet je blijven corrigeren en dan zal het stilletjes aan het verschil minderen. Ik denk dat je met de kine advies er zeker wel zal komen. Ze doet het heel goed denk ik!
    Dat uit potjes eten kan ik goed geloven dat dat handig is. Zoé mag enkel vers. Op potjes voeding reageert ze en is dus niet altijd handig op stap, maar we komen er wel. En een yoghurtje is dus ook geen optie.
    Heb je al iets van werk opt oog?

@Jatinder leuk dat het zwemmen zo goed is gegaan! Je hebt een snel meisje! Die het precies prima doet. Wat leuk als ze 'muzikaal zijn' Zoé houdt van op dingen te kloppen die geluid maken en 'zingt' dan ook soms mee terwijl ze 'muziek maakt'. Geweldig! Wat spijtig van de creche. Ik hoop echt op een goede start voor jullie. Dat is echt wel best allemaal spannend. Zeker nu ze al meer vreemd worden van alles. Zoé kijkt echt de kat uit de boom in nieuwe ruimtes en bij nieuwe mensen en het liefst dicht bij mama.

Hier is het best wel zwaar momenteel met de verbouwingen. Ondanks de paar daagjes er tussen uit. Wel even tot rust gekomen, na helemaal overstressed te zijn, maar direct terug stress gehad.
    Volgens de originele planning ging normaal de vloer vorige week gelegd worden, maar ik had al gerekend dat het waarschijnlijk later ging zijn want ze hadden maar 4 weken gerekend voor het raam (tussen bestellen en leveren). Ik had gerekend op 6 weken. Op 5 weken zat hij er in, maar dan zouden ze dus de vloer deze week leggen. Met de korte week is dit dan volgende week. Dus nog even op de tanden bijten, maar nu gaan we wel bijna alle schilderwerken in de living af hebben. Met de werken en voltijds te werken en de vermoeidheid is het best wel moeilijk geweest soms tussen mij en mijn man en de kinderen van mijn man. Ik verdraag niet zo veel. Soms heb ik het gevoel dat ik niet echt helemaal tel. Vb: we leven nu op de bovenverdieping en had gevraagd dat de kinderen gaming laptop en playstation niet meenemen naar ons in die weken dat we boven leven. Het eerste weekend bij ons waren we toch weg en dit weekend zijn we ook vrij op zaterdag weggeweest. Mijn man zijn jongste zoon vond dit even een groot drama waardoor mijn man onze boven wil herschikken waar het zowiezo al chaos is om hem gelukkig te stellen. Ik zie dit echt niet zitten, maar ik ben degene die dan een groot probleem van maakt. Maar ik ben meestal degene die alles terug op zijn plaats moet krijgen en orde op zaken moet krijgen... Dit is maar een voorbeeldje, maar soms heb ik echt het gevoel dat mijn wensen ondergeschikt aan alles is.

Maar soit, dat is ook de stress van verbouwingen zeker. Daarbij is het op het werk ook mega druk met een aantal collega's in ziekteverlof.

Met Zoé gaat het wel heel goed. Heeft een echte groeispurt gehad de laatste maand. Weegt nu 7k440 en is 66,5cm. Blijft wel aan de kleine kant, maar is terug naar pc 10. Na een hele periode nee te hebben geschud is haar nieuwtje nu haar schouders op trekken. Zo schattig! Ze sluipt vrolijk achteruit, kruipen zit er nog niet in. Haar tandje bovenaan komt ook piepen. Knabbelt heel graag op koek en brood en bijt echt. Moest ze meer tanden hebben zou ze echt al wat kauwen. Ze bijt bv al een stuk appel af, maar zit dan vast met het stukje in haar mond. Ze is 1,5 maand goed geweest, maar vrees nu dat haar oortjes weer ontstoken zijn. Morgen naar de dr. bellen om een afspraak te maken. Was echt niet in haar doen vandaag. Haar meter heeft Chlamydophila pneumoniae gehad en nu ook een kindje in de creche (haar meter werkt in de creche). Dus daar moeten we ook op bedachtzaam zijn. Ze hoest best wel, maar zit nog goed los en terug veel groen snot. We zullen zien.

Het ga best een lange post zijn denk ik. Sry.
  • @drooms, haha, niet te hard van stapel lopen..we hebben er nu 3 he. Dus dan zouden we van 3 naar 4 kindjes gaan😁maar ik ben het wel helemaal met je eens dat van 3 naar 4 een grote stap is. 4 naar 5 lijkt mij makkelijker. Zou dat alleen door de auto komen? Ik weet t eigenlijk niet..

Wel heftig, zeg, de verbouwingen. Ik ken het helemaal, we zijn hier letterlijk met niks begonnen. 15 maand in de troep gezeten. Dat geeft veel stress! Jammer dat dit spanningen geeft tussen jullie, das echt niet fijn! Hopelijk zijn jullie snel weer op jullie gemak en zal het weer beter gaan. Maak jezelf niet gek he! Probeer het wat te relativeren,want stress doet gekke dingen met een mens. Hopelijk kan je het een beetje langs je heen laten gaan en voelen jullie je snel wat beter!
    Zoe doet t dus ook goed, fijn! Ik heb de afspraak van k&g gemist, kan pas over een maand weer gaan. Ik gok dat ze toch een goede 10kg weegt en over de 70cm. Als ik de lijn volg waar ze op zat, is dat toch zo. Het is een hele meid! Ze kan nu goed kruipen op haar knieën. Als ze gaat staan, denkt ze soms dat ze beide handjes al los kan laten...boem! Ocharme, dan schrikt ze zo! Ze is zo overmoedig..ze speelt dolgraag tussen broer en zus. Babyspeelgoed, nee. Duplo blokken zijn favoriet😊 ze begint 'nee' te begrijpen. Als ze iets doet wat niet mag, en we zeggen nee, dan stopt ze er soms ook mee en kijkt verbaasd😍 nog altijd kan ze heel boos worden, hard roepen. Doorgaans is ze wel zeer goedlachs! Ze is echt een mama's kindje, vind ik niet erg! En helaas, nog altijd wordt ze graag om 6u wakker..vermoeiend hoor. Ze ligt weer bij ons, anders was zus ook altijd zo vroeg wakker. Normaal gezien wordt begin juni de zolder gechaped(of hoe schrijf je dat..)en dan kan mijn man verder om er kamers te maken.
    Het gras begint te groeien, maar op sommige plekken staat nog bijna niks..hopelijk komt dat nog! De heg staat volledig in bloei!
    Ik heb nog niks gehoord van t werk, ze hoopten t voor het verlengde weekend te weten..
  • @suus Ja, ik bedoel de hormonenpleister. Ik reageerde heftig op de reguliere pil. Na wat zoeken stelde de gyn of de patch of de ring voor. Ik heb de patch geprobeerd en daarvan heb ik geen last. Ik nam het al voordien en ben gewoon terug begonnen.
    Dat overmoedige heeft Astrid ook. Ze trekt zich recht in het park, denkt alleen te kunnen staan en valt dan steil achterover. Totaal zonder remming en ze schrikt zich ook te pletter. Tranen volgen.
    Hopelijk al nieuws van het werk!

@drooms Hopelijk geen oorontsteking. En heb je kunnen genieten van het zonnige weekend ondanks de verbouwingstress. Donderdag naar K&G eens horen hoe ons meisje het doet. Ben benieuwd.

Astrid heeft vrijdag beslist om te beginnen met kruipen! Echt zalig. smile.gif Nu wil ze natuurlijk haar park niet meer in. Kruipen is veel fijner. En ze gaat vooruit hoor. We gaan er goed op moeten letten.
    Ondertussen is tand 2 erdoor en begint het te lukken met de cracottes, brood is precies nog wat moeilijk.

We hebben een heerlijk weekend achter de rug. Zij heeft haar hartje opgehaald door alle dagen in het zwembad te kunnen en nu volop rond te kruipen. Ik vermoed dat het veel energie van haar vraagt, want ze slaapt nu meer dan anders. Kan dat?
    Ze ging voor het eerst mee op de fiets en ook ontdekte ze het gras, al vindt ze dat maar iets vreemds. Echt fijn dat we eens veel tijd met elkaar konden doorbrengen. Wij hebben trouwens een papa's kindje.
  • @Jatinder wat leuk dat Astrid nu kruipt! Inderdaad oppassen geblazen. Zoé is al goed aan het oefenen, maar het gaat denk ik nog wel een maandje duren (en hoop ik ook een beetje, want er zijn toch nog een aantal dingen die ik kruipproef moet maken).
    Super met dit weer dat ze in het zwembadje kon genieten. Hier heeft ze een badje buiten genomen in een wasmand. We kunnen namelijk niet aan ons klein rond zwembadje momenteel.
    Hoe ging het op de fiets? Welke stoel heb je? Ik heb een stoel voor voorop van bobine en nu ook al een helm. Hopelijk deze week eens installeren, moet eerst mijn fiets laten onderhouden. Voor de meter haar verjaardag heb ik net 2de hands de stoel van YEPP gekocht voor achterop, maar daar is ze wel nog te klein voor... Ze zeggen vanaf 9kg... Tjah ze is echt wel een kleintje he.

@Suus heb je al iets gehoord van je sollicitatie

Hier is mijn man eindelijk achter zijn voorstel kunnen gaan. We keken er zo naar uit, ze hadden een loonbrief gevraagd om een voorstel op te kunnen maken. Dus we dachten dat we toch wel een goed voorstel ging krijgen. We zijn echter toch wel teleurgesteld. Loon is wel net iets meer, maar als je dan alle extra's bekijkt komt het toch wel op minder neer, want geen maaltijdcheques meer en ook de auto is toch een stuk minder. Dit hoefde voor ons geen luxe wagen te zijn, ze stellen ook Caddy voor en dat is zeker prima voor ons. Maar de uitrusting is net iets te basic (GPS is voor ons toch een minimum). Momenteel werkt mijn man als arbeider (zijn statuut is verschillende keren al veranderd in zijn bedrijf en hij hekelt dat hij de arbeidersstatuut heeft gekregen/aanvaard) en nu stellen ze ook voor als arbeider. Dit is voor hem echt een breekpunt en begrijpbaar, een fotograaf is geen arbeider. Dusja even bekijken en zien wat we gaan doen. Waar er ruimte is voor te onderhandelen. Want het is toch wel een stuk verder rijden voor hem ook (40 min als alles vlot is ipv 15).

We hebben in het weekend veel kunnen schilderen, we zijn er eindelijk aan het komen. Daardoor niet zoveel buiten geweest, wel een avondje naar de zee getrokken bij mijn schoonouders. Zoé vindt zand en vooral zeewater toch ook maar raar en is geen grote fan. Brood is een lieveling, fruitpap momenteel een flop en ook de flesjes gaan iets moeilijker. Helaas ook wel antibiotica wegens dubbele oorontsteking en we moeten dus naar NKO om te kijken voor buisjes. Het is nu de 3de keer in 3 maand...

Hopelijk alles goed daar met iedereen!
  • Ik ben hier even helemaal op mijn eind.

Vloer nog steeds niet deze week. Eind volgende week dus met voeg pas week nadien klaar. Zonder living kan ik niks ontspannen.

ik kom zot van de kinderen van mijn man. Ik mag/moet/wil er alles voor doen en doe er zoveel voor. Zoveel tijd dat ik er in steek en krijg enkel ondankbaarheid. Van de kinderen maar vaak ook van mijn man. Doe maar, maar denk toch niet dat ik een mening mag hebben dan.

Mijn man is depressief en paniekerig van dat teleurstellend voorstel. Vandaag kwam er zelfs uit 'wat moet ik doen, me van kant maken'. Maar hulp wilt ie niet aanvaarden, er werd al een psycholoog voorgesteld, maar dat wilt die helemaal niet. Dus leef ik met schrik, kan ik niks van mijn eigen emoties of gedachten en gevoelens kwijt, maar ik kan er ook niet helemaal ten volle voor hem zijn want mijn emmer is ook wel wat aant overlopen.

M'n beste vriendin heeft het mega druk en voor de rest is er niet echt iemand. Kga wel eens met haar proberen af te spreken.

Sry het moest er even uit.
  • @drooms Akelig hoor, dat je man dat zo zegt... Ik begrijp je schrik, het zou bij mij niet anders zijn. En je mag het hier gerust komen neerpennen, hoor. Het lijkt me wel goed dat ook jij een klankbord hebt, want een mens kan maar zoveel incasseren. Je mag jezelf niet aan de kant laten schuiven, ook al heeft je man het nu extreem moeilijk. Jammer dat hij geen hulp wil aanvaarden. Het zou voor het hele gezin beter zijn nochtans...

Ik wens je veel moed en kracht en hoop dat er beterschap op komst is.
  • @drooms sadhug.gif wat naar voor je! Ik snap denk ik redelijk goed hoe je je voelt, je zit in een moeilijke positie! Zo te horen ben je een lieve mama en vrouw en ga je ver om er voor iedereen te zijn, maar zoals jatinder ook al zei, iedereen heeft grenzen...die mannen zijn toch ook maar eigenwijze wezens he! Hoe ga jij er nu mee om? Je weet misschien nog wel dat het hier ook zo mis dreigde te gaan...het ging hier allemaal ver over mijn grenzen, totdat ik het gewoon echt niet meer trok en 'ontplofte'. Dat was hier toch wel een moment van verandering, hij zag dan eindelijk in dat ik ook niet meer kon. Ik heb toen ook echt alles uitgesproken, alles wat in me zat, inclusief het woord scheiden.
    Een depressieve partner hebben is echt niet makkelijk, hopelijk gaat hij dat ook inzien. Als hij echt geen hulp wil krijgen, dan moet hij zichzelf aanpakken. Als zijn huidige werk een belangrijke rol speelt in zijn huidige gemoedstoestand, is het dan niet de overweging waard om toch voor het nieuwe werk te kiezen, ondanks de mindere arbeidsvoorwaarden? Verandering kan moeilijk zijn, maar brengt soms veel goeds!
    Veel sterkte gewenst voor jou! Ik hoop van harte dat er snel verandering komt bij hem en jullie. Een huis dat af is kan ook al wat helpen horror.gif
    En blijf hier maar fijn van je afschrijven!
  • @drooms :hugsad: ik kan mij zulke situatie totaal niet voorstellen maar ik denk ook dat praten moet hoor. Het heeft geen zin om als partner te zwijgen omdat de ander mss door een moeilijkere periode gaat. Ik hoor dat in mijn omgeving wel vaker. De een geeft een probleem en de ander bijt op zijn tanden. Die ander materiaal dat dan toch bekopen nadien hoor.
    Ik vind dat het moet kunnen gezegd worden : kijk ik weet dat het nu minder goed met jou gaat maar ik voel mij ook niet zo goed.

Ik hoop op beterschap want dit moet een erg lastige periode voor jullie zijn! Hou de moed erin !

Grts
    G
  • Snel even wat laten horen...
    Sorry dat ik zo lang niet heb geschreven..heb zelfs geen tijd gehad te lezen...nu even snel wat gelezen! Leuk dat er nog steeds geschreven wordt!!

Sinds een maandje ben ik weer 2 dagen in de week aan t werk. Vind het wel weer heel leuk, maar t is ook wel erg druk. Met Noah gaat het super. Hij is echt al weer zo'n kereltje..heeft een 2 weken terug flink de waterpokken gehad..zijn zus had het 1,5 week eerder. Gaat nu gelukkig weer goed.
    Hoop dat t me lukt weer wat regelmatiger te lezen en te reageren!!
  • @joyce pff waterpokken op die leeftijd is zo vervelend. Omdat hij nog geen jaar is bestaat er kans dat hij ze nog eens krijgt. Ik geloof wel dat die kans kleiner is als hij er echt goed van gehad heeft.
    Merel wordt volgende maand gevaccineerd tegen de windpokken. Was even een vervelende beslissing maar ik wil het vermijden. Broer en zus hebben ze gehad 2 jaar terug. Toen was broer al 7, dat was laat.

Laatst weer controle gehad, ze weegt 8 kg en is 74 cm lang. Spuitjes gehad, ze was boos, het waren 2 veneinige spuiten. Maar geen last gehad nadien smile.gif
    Ze kruipt lekker rond en je ziet dat ze zich wil rechttrekken maar dat lukt voorlopig nog niet.
    Binnenkort weer op controle naar Brugge. Ben benieuwd.
    Ze is nog steeds erg vreemd maar bij oma begint het goed te gaan. Gelukkig maar.

Hier voelen we de vakantiekriebels al. Op school bollen ze uit. Uitstapjes elke week. Het wordt best spannend. Volgend jaar aster maart 1ste en Robin naart 4de, het 4de is in een ander gebouw op een andere plaats dus veel nieuw volgend jaar.
    Maar eerst vakantie!!

Hoe gaat het met jullie kleintjes?

Grts
    G
  • Update: ze trekt zich nu ook recht in haar park tongue.gif nu kan ze dus ook staan met steun. Flinke meid. smile.gif
  • Vorige week bij kind en gezin geweest. Astrid doet het goed: weegt 8kg170 en meet 70cm. Het is een stevig dametje. smile.gif (het kind eet graag en veel)
    Ze kruipt het hele huis rond en probeert zich overal aan op te trekken, niks is nog veilig en we moeten ze constant in de gaten hebben. In haar parkje kan ze al tot 6 seconden blijven staan zonder steun. Je merkt dat ze haar limieten blijft opzoeken.
    Ze heeft het de laatste dagen wat lastig met de warmte (wie niet?), maar buiten dat gaat het prima. 3e tand zit al te duwen, maar is er nog niet door.

@Joyce Fijn te horen dat Noah het goed doet! Vervelend van die pokken zeg. Ik wist niet dat ze dat zo vroeg al konden oplopen.

@Glientje Zit vaccinatie tegen de pokken niet standaard in het schema dan?
    En oh, vakantie! Ik kijk er zo naar uit! Nog 5 weken werken. Ik tel al af. We gaan op reis naar Frankrijk en ik heb er keihard veel zin in! Wel spannend zo, een week weg met zijn drieën.

@drooms Hoe is de situatie nu? Red je het een beetje?
  • Wat leuk die kruipertjes!

Zoé sluipt nu ook rond, moesten we niet in verbouwingen zijn zou ze al kruipen denk ik, maar hier heeft ze momenteel echt weinig plaats. Rechttrekken probeert Ze, maar lukt nog niet zonder hulp. Staan met steun gaat wel en ze zet al soms stapjes opzij.
    Ze sukkelt wel enorm met haar oren. Voorbije 2 weken 2 keer dubbele oorontsteking en ik vrees dat het nu weer zo ver is... 20/6 afspraak bij nko voor te horen voor buisjes, maar morgen is bellen of ze het toch echt niet vroeger kunnen (eerst stond het op 27/6).

Voor de rest gaat het hier wisselend. Ik probeer zo veel mogelijk te uiten. Met momenten gaat het dan goed, maar ik voel me vaak niet helemaal gehoord. Het wordt vaak terug in mijn schoenen gestoken. Ik maak er een probleem van, terwijl er geen probleem is soms volgens hem... over zijn uitspraken wordt er helemaal niet meer gesproken.... dat maakt me ook onzeker. Maja goed nieuws is dat ze de living vloer vrijdag eindelijk hebben gelegd. Deze week nog voegen normaal en dan kunnen we volgend weekend er in.

Bli dat iedereen het goed stelt voor de rest!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld