Uitgerekend augustus 2016

• Jatinder leuk om van jou te horen. Astrid doet het super precies! Hier brabbelt Zoé er ook op los en kraaien van plezier kan ze ook. En als het haar niet aanstaat dan krijgen we een mega pruil lipje of geeft ze een gilleke soms. Echt van ik eis aandacht. Al een sterk willetje. Maar een heel happy baby over het algemeen.

Het zijn hier precies allemaal grote baby's, onze meid is een kleintje zoals ik. Maatje 62 past goed. Daar zal ze nog eventjes inkunnen.

Het gaan werken geeft me ook een heel dubbel gevoel. Zeker omdat ik dan een jaar heb thuis gezeten. Ik kijk er echt naar uit om terug te gaan werken, maar mijn kleine meid een hele dag nt zien pffffff. Gelukkig werkt haar meter op de crèche.

Ook borstvoeding afbouwen geeft me een dubbel gevoel. Ik geniet er zo van. Meestal toch dan Hehe. Maar ik zie me ook nt kolven op het werk. Straks de vroedvrouw eens contacteren om te bespreken. Ze neemt nog wel vaak voeding. Nog steeds 7 soms 8 keer, maar slaapt s nachts wel door.

Ik heb veel kleertjes gekregen want m'n broer heeft 2 dochtertjes. Die kleertjes geef ik terug voor als ze kiezen voor een derde. De andere kleertjes geef ik aan de meter (zus van mijn man). Mijn man is al 49, zijn zus 53 en zij was vroeg zwanger van haar kinderen. Haar jongste dochter die even oud is zal waarschijnlijk binnenkort aan kinderen beginnen (is momenteel aan het verbouwen, maar ze spreekt er al van). Dus de meter houdt het dan bij voor haar eventuele kleinkinderen.

Hier gaat het ondertussen ook weer beter, twas een zwaar weekend omdat de oudste weer goed in zijn puber is. Veel discussies en mijn man heeft geen geduld momenteel. Vanavond gaat het weer een strijd zijn want hij is gestraft (iPad afgepakt), maar hij verwacht dat hij met lief te doen het terug zal krijgen, maar m'n man heeft er echt genoeg van gehad en volgt eindelijk eens door met wat hem gezegd heeft. Heel de dag is heel de dag. Was zondag ook zo. (Meestal geeft m'n man na een paar uurtjes toe). Gelukkig is hij op tijd terug waardoor ik het niet eerst te verduren krijg smile.gif
  • Ah Suus, wat vervelend zeg! Goed dat je het van je afschrijft! Ik hoop dat jullie er samen goed uitkomen!

Wat slapen er al veel kleintjes door zeg als ik het zo lees..hier nog geen sprake van content.gif
    Noah is de laatste nachten weer flink in de weer. Gisternacht bijvoorbeeld ook, kwam om 23:30, om 02:00 en om 05:00. Dat zijn dan wel echt korte nachtjes. Dochtertje had toen ook nog eens een pseudokroep aanval, dus was me het nachtje wel. Meestal komt Noah midden in de nacht nog wel een keer en wil dan ook ècht drinken.
    Hij groeit overigens wel prima, zijn bovenbenen zijn net worstjes 😜. Vrijdag weer wegen en meten.
    Hij's verder een heerlijk mannetje...merk wel dat hij graag vermaakt wil worden en zich soms lijkt te vervelen. Als ik hem namelijk ergens anders leg of op de arm draag is het weer goed. Ik heb geluk met een paar grote kids 😄, die willen hem regelmatig vasthouden en dat komt bijv goed uit als ik moet koken.

Ik vind de ontwikkeling echt supersnel gaan. Omdraaien van buik naar rug deed hij al heel snel (gaat idd makkelijk omdat het hoofdje zo zwaar is 😉). Afgelopen zaterdag draaide hij ineens een paar keer om van zijn rug naar zijn buik 😳...dat gaat wel erg snel....

Sabbelen op zijn handjes doet hij ook heel veel, hoeft idd niet zo te zijn dat er tandjes komen...bij mij hadden ze die altijd pas rond het jaar. Noah kwijlt wel echt heel veel...regelmatig is zijn shirt drijfnat 😳

• Wauw @joyce, wat een snel mannetje heb jij😊hier nog niks van draaien, zitten vind ze wel fijn. Vallen de nachten je nog niet te zwaar? Lijkt me heel pittig hoor! Natuurlijk is het heel normaal, ze zijn nog klein. Hier moet ik soms snachts een flesje geven. Laatste dagen smorgens 6u.

Ons meisje is de laatste dagen anders..ik denk dat ik weet waarom. Ze krijgt nig alrijd nutrilon omneo, dit dikte ik in met johannesbroodpitmeel. Dit om meerdere redenen. Erg hongerig, geeft makkelijk terug en ze drinkt anders te gulzig, zelfs uit kleinste nr 1 speen. Nu was ik sinds een weekje gestopt met indikken, ze is immers wat groter nu en zeer tevreden. Nu drinkt ze sinds 2 dagen enorm onrustig, gespannen, strekken, slaan met armpjes..ook moeite met in slaap vallen, en dan max. Een half uurtje slapen. Rekken om 3u tussen flessen te laten..kleinere flessen geprobeerd, maar dan wordt ze enorm boos! Wat denken jullie? Zal de slokdarm geirriteerd zijn door reflux?
    Ik ga in ieder geval vandaag weer beginnen indikken. Ze huilt soms ook echt hard, we kennen haar zo niet.
    Ik heb gisteren nutriton besteld bij bol.com, dus ben blij als ik daar weer mee kan beginnen. Ze slaapt wel gewoon de nacht door. (Bedje staat ook wat omhoog).
  • Hier ook reflux. Ze drinkt Complete comfort (tegen krampjes) ingedikt met johannesbroodpitmeel (nutriton). Werkt hier zeer goed.
    Ondertussen weegt ze 6300gr en is 62 cm lang. Ze groeit als kool dus love.gif
    Sinds zondag aan het snotteren en hoesten en vooral snachts heeft ze er last van waardoor ze minder goed slaapt. Vandaag naar de kinderarts geweest omdat ze echt niet ziek mag worden en ze moet nu aerosollen en neusdruppels krijgen. Nu moet het beter zijn tegen dinsdag want dan krijgt ze haar spuitjes tegen rsv. Duimen maar!
    Hoe gaat het bij jullie suus?
    Wij zitten met 2 lastige kindjes. De oudste valt op zich wel mee bij mij maar misdraagt zich bij oma en doet zijn zus pijn. Zus is een echte draak tegenwoordig. Ben deze ochtend naar school vertrokken zonder haar. Ze stond nog steeds in de gang in haar slaap kleed! Die denkt echt dat ik een grapje maak als ik zeg dat ze zich moet klaarmaken. Ze kan het alleen maar ik wil haar gerust helpen als ze het vraagt maar ik ga haar niet in kleren forceren als ze niet meewerkt!
    Ben haar dan later gaan afzetten op school...

Grts
    G
  • @glientje het is precies tijd voor vakantie bij de andere kids! Hopelijk wordt het dan beter. Ik hoop ook dat Merel er snel weer bovenop is zodat ze die RSV spuit kan krijgen. Niet leuk als ze zo zielig zijn.

@suus is het nu terug beter? Hopelijk wel. En hoe gaat het met je man?

Wij zijn vandaag naar de crèche geweest om de inlichting fiche in te vullen. Oh wat gaat dat moeilijk zijn om haar daar achter te laten, maar gelukkig zit ze bij haar meter. Op 21 december gaat ze 2 uurtjes wennen en dan op 9 januari echt beginnen.

Mijn man is er echt wel door aan het raken, hij slaapt erg slecht en is zeer emotioneel en onrustig. Hij twijfelt zelf om naar de arts te gaan en te starten met anti depressiva, maar is hier ergens ook tegen. Hij heeft ze een tijdje genomen na de echtscheiding, maar mocht niet stoppen va de dr. Heeft het zelf afgebouwd en dat ging goed. Maar nu dus met zijn werk helemaal leeg. Hij is aan het uitkijken om te veranderen, maar hij is erg onzeker ook dus twijfelt de hele tijd. Ik probeer hem zo goed mogelijk te ondersteunen. Er is een nieuwe vacature sinds gisteren online en ik denk dat ik hem zo ver gekregen heb om te solliciteren, hoewel hij telkens terug twijfelt. Hij is nu bezig aan zijn c.v. Ik laat hem niet terugkrabbelen! Er moet echt iets veranderen. Fingers crossed. Tis best wel spannend vind ik
  • @drooms, hoe gaat het nu met je man? Hopelijk snel een verandering, want zo te horen gaat het anders echt de verkeerde kant op.. sad.gif trek je het zelf nog? Toch moeilijk he, als je man ongelukkig is..
    Volgende week wennen! Wij ook, dinsdag en donderdag gaan we samen een uurtje. Dinsdag ook naar k&g.

@glientje, ze kunnen toch een uitdaging zijn he, onze kindjes! Ik ben laatst ook vertrokken zonder dochter, mijn man was wel thuis, maar nog in bed. Hij is dan beneden gekomen toen ik vertrok. Ze heeft ervan geleerd! Mijn man heeft haar dan klaargemaakt en dan heb ik haar gebracht.
    De laatste tijd doet ze het wel vrij goed eigenlijk. Ze blijft wie ze is, maar ze is toch iets 'rustiger'. Niet in speelgedrag, maar gewoon ietsje braver zeg maar. Ze heeft het alfabet geleerd en is daar heel druk mee, ze is zo trots smile.gif het zat er in 3 dagen in.
    Broertje is momenteel een grotere uitdaging, een klein rebelletje, wat wel normaal is voor zijn leeftijd (wordt in feb. 3 jaar).

We vervelen ons dus niet.. happy.gif
    Het gaat hier wel goed momenteel. Eigenlijk heel goed.
    Elizabeth heeft weer 2 nachten volledig doorgeslapen, van 19.30u tot 8u, zaaalig!
    En @glientje, hier zitten we dus aan dezelfde voeding, alleen gebruiken wij nutrilon omneo, das dezelfde soort voeding, ook tegen krampjes en moeizame stoelgang. En dus ook johannesbroodpitmeel. Ik wou nu wel proberen overgaan op gewone nutrilon, wel blijven indikken. Krampjes gaat ze denk ik niet meer hebben.
  • Dochter is ondertussen niet meer te laat geweest thumbup.gif
    Vandaag onderzoek in Brugge. Der waren daar 4 dokters aanwezig. Merel is natuurlijk keihard beginnen huilen. Ze heeft het niet voor vreemde mensen. Zou blijkbaar nog jong zijn daarvoor.
    Na allerlei testen te doen hebben ze geconcludeerd dat Merel mentaal voor staat op haar gecorrigeerde leeftijd (4 maanden). Motorisch niet. Voor een 4 maanden doet ze het zeker goed genoeg maar haar mentale leeftijd en motorische leeftijd matchen niet. Wat wil zeggen dat ze meer wil kunnen dan ze kan waardoor ze gefrustreerd geraakt.
    Bijvoorbeeld. Ze grijpt nog niet zo gericht naar speelgoed. Ze ziet het wel en ze wil het graag nemen maar motorisch lukt het niet zo goed. En dan spant ze zich op door haar handjes dicht te knijpen en dicht bij haar te houden en dat helpt niet natuurlijk. We moeten nu speelgoed dicht bij haar brengen dat ze leert dat ze het wel kan pakken.
    Ze waren eigenlijk heel blij met haar hoor. Voor een kind van 4 maanden doet ze het super. Dus iedereen blij. In juni moeten we terug.

Ik heb ook zitten denken om naar gewone voeding over te gaan @suus maar het nog maar paar weken goed met deze dus ik wil het nog even niet veranderen.
    Zijn er nog die groentenpap (proberen) geven? Ik wil Merel groentenpap gevn maar het lukt niet zo goed. Ze is wel geïnteresseerd en wil het precies wel opeten maar ze duwt alles weer naar buiten met haar tong ipv het naar achter in haar mond te brengen. Het zou ook een gevolg zijn van haar prematuriteit zeggen ze in Brugge. Lukt het bij jullie wel?

Grts
    G
  • @glientje, wat een goed nieuws, zeg! Wat een sterk meisje, zo vroeg geboren en nu een volmaakte, perfecte baby love.gif
    Hier nog geen groentepap. De 20ste wordt ze 4 maand. Ik wou tot 6 mnd wachten, maar ben daar niet meer zo zeker van, omdat ze erg hongerig kan zijn en ze is ook zo groot al, vind ik. Ze draait nu van buik naar rug, en ze wil heel graag kruipen, maar kan dit natuurlijk nog helemaal niet. Ze spartelt, draait en gaat naar achteren.
    Ik heb hartzeer als ik er aan denk dat ik haar binnenkort naar de opvang moet brengen cry.gif vooral omdat ik nog geeneens werk heb, dus ik ga gewoon terug naar huis, vreselijk! Ik heb gelukkig een flexibel opvangplan, dus ik hoef haar niet dagelijks te brengen. (Ik moet nog overleggen hoeveel ze minimaal moet komen) hopelijk heb ik snel werk, want dan kan ik het in ieder geval relativeren dat ze daar is. Ik wil gewoon mijn baby bij me houden disappointed.gif maar eerst kerstvakantie! Ik kijk er naar uit, de kinderen en ik gaan 1,5 week naar mijn ouders. Mijn man gaat de eerste dagen mee, maar moet dan werken. Dus dan gaat hij terug naar belgie en haalt ons 4 jan ofzo weer op. Even er tussenuit, mijn beste vriendin weer zien en haar 4 kindjes. Andere dingen doen, beetje verwend worden content.gif
  • @glientje super! Goed dat ze ook tips meegeven! Voor groentenpap weet ik het niet wat je kan doen... ken je toevallig geen logo of misschien hier pot forum vragen? Motorisch doet ze het niet slecht zo te horen, tjah enkel die mismatch is frustrerend idd.

Van de frustratie ken ik ook, hier wilt ze ook dingen doen die ze nog niet kan. Van buik naar rug draaien lukt, maar nt altijd. Van rug naar buik niet (normaal), ze probeert wel met al haar macht, best grappig. Ze richt zich ook mooi op in buiklig, mooi op de voorarmen.

@suus wat beu dat je nog geen werk hebt. Het gaat moeilijk zijn om ze achter te laten he, zeker als je dan terug thuis zit. Hier ga ik mijn schat dan heel weinig zien want werken van 8u tot 17u. Pffff. Langs de andere kant ga ik wel blij zijn om terug te werken. Kon ik maar mijn meid meenemen tongue.gif

Hier qua voeding dit weekend beginnen met flesje aan te bieden. Besproken met de vroedvrouw en we zullen zien wat mijn productie doet... wss rond de middag nog eens kolven op het werk als ik ook wat borstvoeding wil blijven geven. Ik wil het wel proberen tot 6 maand want veel in contact met virussen en bacteriën op mijn werk en met borstvoeding krijgt ze nog wat bescherming van mij. Voor de crèche ook.

Gezien onze meid toch soms last heeft van krampjes en een beetje geconstipeerd is (valt eigenlijk mee) denken we om ook om nan pro complete comfort te starten ipv de gewone. Ook met johannesbroodpitmeel want de laatste tijd heeft ze echt meer reflux. Je hoort ze vaak slikken en ze verslikt zich soms. Gelukkig is het meestal niet zuur dus ze weent er niet van, maar ze vindt het wel een beetje ambetant. Dat dan samen met evian of chaudfontaine. Ik vind het moeilijke kiezen. We hebben hier 3 potten nan pro optipro 1 staan (@glientje als je de gewone probeert en je wilt er 1 overkopen want ze zijn in Holland gekocht voor 14 euro de stuk). Ze zijn nog niet open, dit is gekocht omdat ze Zoé eerst de dag na de bevalling naar huis wouden laten gaan, was een zondag dus had de familie gevraagd voor een dag te wachten want ze moesten dus nog voeding kopen. Dan hebben ze maandag nog even afgewacht omdat ik dan eventueel terug naar Oostende mocht en gelukkig maar want dat was effectief zo. Resultaat was wel dat er maandag morgend wel al achter voeding was gegaan door familie en die nu ongeopend in de kast staan. Nu twijfel ik of ik misschien toch niet eerst de gewone probeer...

Wat denken jullie?

• We zijn dan toch begonnen met de gewone nan pro en met evian water. Voorlopig gaat het goed. Flesje is ze blijkbaar niet verleerd. Nu hopen dat met de verdere afbouw mijn productie niet volledig stilvalt zodat ik s morgens en s avonds nog kan geven. Desnoods kolf ik s middags, maar hopelijk is het niet nodig.
    Plan is dat ze s morgens nog bij mij drinkt en dan 2-3 tal keer s avonds (ze clustert steeds s avonds) desnoods met een klein flesje als afsluiter voor de nacht.

Met mijn man gaat het met ups and downs. Over het algemeen terug een beetje beter. Hij heeft op een paar andere plaatsen gesolliciteerd. 1 sollicitatie zou een droom zijn, wel ver weg, maar mogelijk ook een flexibele bedrijf. Nu hopen dan.

Hopelijk met iedereen ook alles goed smile.gif
  • @iedereen, hele fijne feestdagen gewenst! Ik heb er alvast zin aan! Vandaag vieren we thuis al een beetje, tussen de was en plas door tongue.gif mijn man had het hele huis al gepoetst gisteren, ik boodschappen gedaan. Nu vooral nog was wegwerken en lekker koken. En dan alles inpakken voor 1,5 week weg te gaan. Al wat leuke dingen gepland, oa dagje met beste vriendin op pad. Voor ons allebei erg leuk, zij heeft dit jaar ook een tweeling gekregen, nu 4 kindjes. Dus een ouderwets dagje weg, zaaalig!
    De kinderen hebben al 1 cadeautje mogen openen, dus ze zijn braaf momenteel😊 een barbiepop met keukentje en een bestuurbare auto. Ze worden goed verwend vandaag. Iets te, eigenlijk, er wacht ze nog een groot cadeau, de duplo trein. Omdat we nog bonnen hadden van dreamland, dus ze hebben geluk.

@drooms, bevalt de voeding nog? Hier nu over op gewone nutrilon, nog wel verdikken. Lijkt goed te gaan. Ik begin te twijfelen om tovh te starten met groentepap, omdat ze zooo hongerig is! Misschien dat dat beter vult? Eerst nog wel even laten wennen aan de gewone nutrilon.
  • @suus oh wat leuk met je vriendin op stap en vakantie! Geniet er van !

Hier heb ik net gefacetimed met m'n beste vriendin die zit momenteel in Australië. Was leuk.

De voeding gaat hier nog steeds goed. Ze neemt nu 2 flesjes per dag. Sinds gisteren wel rode vlekken rond haar mondje bij en na het drinken, dat na een half uurtje weer weg is.... reageert ze op de voeding/ op de fles/... moeilijk on te weten. We houden het goed in de gaten nu, Marja tis weekend. Als het blijft toch even langs de arts volgende week.
    Zoé is nu 60cm en 5kg600. Rond pc 25 dus eerder een kleintje maar prima.
    Het oefenen in de crèche ging ook goed. En daar?

Vandaag veel te doen, dan vanavond bij mijn schoonfamilie en morgen bij mijn familie feesten. De jongens zullen ook weer goed verwend zijn met cadeaus. Ze krijgen geen sint, wel kerst. Dit jaar 2 extra gezelschapsspelletjes door de bon van de geboortelijst.

Fijne feesten iedereen en geniet er van!
  • Gelukkig nieuwjaar iedereen.

Hopelijk hebben jullie genoten van de feestdagen. Het is ook precies druk (en daardoor stil hier) maar dat begrijp ik volkomen.

@suus hopelijk ben je goed aan het genieten van je vakantie.
    Hoe is het met de rest? @glientje @Joyce @Jatinder @Tulpain-soir

Hier gaat het over het algemeen wel goed, maar er zijn wel veel kleine dingetjes/zorgen.

Zondag reageerde Zoé ineens best fel op haar flesje. Heel haar gezichtje vol rode vlekken en ook rugje enzo... was even verschieten, maar zelf leek het haar niet echt te deren. Na een paar uurtjes terug weg. Met een flesje borstvoeding niets van reactie dus dan maar terug volledig naar borstvoeding overgeschakeld en een afspraak gemaakt bij de kinderarts.

Allergie wss melk. Bloed afgenomen (in haar hoofdje ocharme, maar liever meteen goed dan zitten prullen) en mocht normaal vanavond bellen voor resultaten, maar niemand neemt op.... pfff. Ze woog ook 5kg250, bij kind en gezin lag ze niet stil en wss daardoor toch beetje verkeerd gewogen.
    Soit op dit moment dus terug volledig op borstvoeding. Hierdoor wel terug onderbroken nachten, want ik denk dat mijn productie al wat gezakt was. Nu beging het terug iets te beteren (5-6u ipv 3-4u). Met kerstdagen ook precies door de drukte teveel indrukken opgedaan waardoor ze bijna elk uur wenend wakker werd en even gesust moest worden, een minuutje over haar rugje wrijven en ze was terug weg. Als je het niet deed dan had je meer problemen. Dus vermoeiende dagen achter de rug. Maar we hebben het voor over. Op dokters advies neem ik nu ook niks van melkproducten.
    Hierdoor heb ik besloten om toch al mijn borstvoedingsverlof op te nemen en dus nog 3 weken thuis. En ik ga ze een week later laten starten met de crèche. Hopelijk vinden we snel waarvoor ze allergisch is en kunnen we opnieuw opzoek.

Met mijn man gaat het met ups en downs, soms ook wel moeilijk, hij is heel erg besluiteloos en veranderd voortdurend van gedachten. Ook al 2 sollicitaties die op niets zijn uitgedraaid spijtig en dat helpt niet voor zijn zelfvertrouwen. Hij heeft nu voor een derde functie gesolliciteerd. Hopelijk positief. We zullen zien. smile.gif

Als ik teveel 'zaag' moeten jullie het zeggen, maar het doet deugd om gewoon soms gedachten hier te kunnen opschrijven en het te vertellen. Mijn beste vriendin zit nu trouwens in Australië en zit nu al een jaar thuis dus zie mijn collega's/vrienden minder.

Een super 2017 gewenst!
  • Voor iedereen de beste wensen hug.gif!

@drooms, zagen doe je niet! Het is fijn om af en toe eens wat van je af te kunnen schrijven op deze manier, dat vind ik ook. Gewoon blijven doen dus!
    Heb je al resultaat van het bloedonderzoek? Niet fijn als er iets is, maar je weet niet wat..
    Ons zoontje had in zijn eerste halve levensjaar zo vreselijk veel diarree, soms wel 14x op een dag, bloed erbij, afvallen,..we maakten ons toen ook zon zorgen. Bloedonderzoek leverde niks op. Dan lactosevrij dieet, dat was de oplossing! Sindsdien geen last meer en inmiddels eet hij alles, alleen drinkt hij nog sojamelk. Hij lust geen gewone. Ik denk wel dat hij gevoelig blijft voor lactose, in principe groei je daar niet uit (koemelk eiwit allergie vaak wel), maar het gaat prima met hem.

Hier gaat alles zijn gangetje. Terug van 1,5 bij mijn ouders, toch blij om weer thuis te zijn..t is daar chaotisch, rommelig, gewoon anders dan thuis,..veel kleine ergernissen als ik daar een poosje ben, ik bots makkelijk met mijn moeder. Maar de kinderen hebben het fijn gehad rn ik hpefde eens even niet aan huishouding, koken,..te denken. Elizabeth drinkt nog steeds 5x 180 ml, al wil ze best wel grotere flessen, maar zolang ze op 5 flessen staat, doe ik dat niet. Ze is onverzadigbaar horror.gif vorige week eens wat papjes geprobeerd, zonder succes. Vandaag wat geprobeerd en ze heeft toch wat gegeten. Morgen misschien nog eens proberen.
    Donderdag en vrijdag gaat ze een voormiddag naar de creche..kijk er totaal niet naar uit cry.gif maar wat ben ik blij met mijn flexibele opvangplan, daardoor hoeft ze niet vaak te gaan zolang ik nog niet werk.
    Ze slaapt nog lekker bij ons op de kamer, zal nog wel even zo blijven. Heb er altijd wat moeite mee om ze in hun eigen kamertje te gaan laten slapen. Ze heeft er geeneens één tongue.gif ze zal ws bij grote zus gaan liggen, maar mijn man is inmiddels begonnen op zolder, daar moeten nog 1 of 2 kamers komen. Maar daar moet nog heel veel gebeuren, dus geen idee wanneer dat klaar zal raken.
    Met mijn man gaat het toch ook niet zo geweldig, ik ben er soms wat moedeloos van. Het gaat wel oke, maar er is geen blijheid, optimisme, energie,..hij is wat vlak, moe, altijd moe..
    Ik ga beginnen lopen, hopelijk gaat hij dat ook doen. Beetje beweging, buitenlucht, kan niet slecht zijn toch?
    Eerste sollicitatie gehad, was positief, maar helaas voor werfreserve. Er staat nog een gesprek gepland, later in januari. Maandag weer eens wat vacatures zoeken. Wel werkaanbod gekregen op de creche van dochter, maar praktisch niet haalbaar helaas, fulltime, flexibele uren. Onmogelijk te combineren met mijn man zijn job.
  • @suus ik lees toch heel herkenbare dingen. Leuk dat je even niet aan de dagelijkse sleur moest denken, maar hier ook snel ergernissen als ik te lang bij mijn mama ben, en dan botst het soms een beetje. Maar anderzijds altijd leuk om er te zijn. Voor de kids, voor hen want ze zien hun kleinkinderen doodgraag en om terug 'zelf voor gezorgd worden' doet soms wel wat deugd.

Niet leuk voor te horen met je man. Is heel erg vermoeiend, vooral omdat je wilt helpen, maar niet kunt. Het weegt ook op jou want je krijgt meer zorgen erbij en je kan zelf moeilijker ontspannen want je staat er ergens een beetje alleen voor dan. Ik hoop dat de situatie verbeterd.

Ik zal duimen voor een goede job. Spijtig van de job in de crèche dat het niet te organiseren valt. Gelukkig heb je een flexibelere opvang plan.

Hier werd allergie bevestigd, zeer duidelijk beeld in het bloed. Dusja aanpassen en hopen dat ze er op termijn uitgroeid.
    Nieuwe voeding (althera) gaat voorlopig ok. Net begonnen met 2 flessen van 180. Wel indruk dat ze iets meer last heeft van winderigheid en krampjes, maar zeker niet overdreven dus we bekijken het nog even. Vrijdag wil ik dan groentenpap starten. Ben benieuwd. Lukt het daar al wat beter?

Ik denk ook dat tandjes er aan komen, heel veel bijten op vingers en voorwerpen, vaak dan ook beetje lastig. Heel veel speekselvloed. Soms rode wangetje. Maar ik voel nog niet echt iets buiten bovenaan de hoektanden wat.... we shall see.
  • Dag iedereen!
    Ik vind reageren op lange posts zo moeilijk tegenwoordig, ik ben al 3 keer een reactie gestart hier maar vergeet alsmaar wat ik allemaal wou zeggen en dan werk ik het weer niet af..
    Vroeger kon je bij het typen van je reactie de vorige posts zien maar nu gaat dat precies niet meer.
    Ahja poging 4 nu tongue.gif

Hier leuke feestdagen gehad. Ik hou van feestdagen. Ook al hadden wij in 2009 verschrikkelijke feestdagen omdat we toen tussen kerst en nieuw ons babytje op 21 weken zwangerschap verloren. Maar ondertussen hebben we er 2 prachtige meisjes bij en is het gewoon een slechte herinnering. Ik vind het samenzijn met familie erg fijn en ook het lekkere eten en de cadeautjes. Ja ik heb alweer heimwee naar de feestdagen.
    Ik keek er overigens ook totaal niet naar uit dat school weer begon. Met recht en reden blijkt nu. Zoon zijn juf zal weken afwezig zijn, fantastisch nieuws is dat als je kind ass heeft. (Sarcasme..). Ze gingen 2 dagen op schoolreis en ik heb vandaag een licht getraumatiseerd kind terug gekregen. Huilen, roepen, gefrustreerd. Ze hebben hem weer heel liefdevol behandeld.... (Meer sarcasme). Tijd om nogmaals te smeken om een attest voor het buitengewoon onderwijs. De school wil hem zo graag houden en zegt dat hij perfect bij hun kan blijven want hij kan zo goed mee met de leerstof. Ja hij is slim genoeg maar wel doodongelukkig opmdiemschool. Maar dat telt blijkbaar niet, enige dat telt zijnde punten.

Zo .. dat moest er ook even uit. Zo zie je maar @drooms dat we allemaal soms eens even moeten zagen stuckup.gif niet mee inzitten, lucht vooral hier even je hart. Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie mannen @drooms en @suus.

Met die voeding kan je echt soms lang sukkelen he @drooms? Ze komt blijkbaar niet zo goed bij, of heb ik dat mis? Merel drinkt ook super weinig. En vaste voeding lukt nauwelijks. Paar hapjes fruit en groente heeft ze vandaag binnen mss zijn we nu eindelijk vertrokken daarmee, morgen zien we wel weer. Ze drinkt 5 flesjes van 150 ml bijna nooit uit. Af en toe bijna uit en meestal 1/3 de over. Zeldzame keren drinkt ze bijna niets. Frustrerend maar ze blijft goed bijkomen. Ze weegt nu 7 in en is 66cm lang.
    Nu met de winter moet ik wel blijven aerosollen. Een onderhoudsdosis omdat ze na elke kuur weer begon te hoesten. Maar dat is niet zo erg, ze is heel makkelijk, meestal valt ze in slaapt tijdens het aerosollen. Gelukkig want bij grote zus was het altijd krijsen..

Hier geen onderbroken nachten, behalve dus als ze moet hoesten maar dat is onder controle nu.

Ik was aan het kijken voor werk, ik wilde mss in september gaan lesgeven maar nu met dat gedoe met de zoon zie ik het weer niet meer zitten. Hij mag op school over de middag niet meer op de speelplaats. Op een stoel gaan zitten de hele pauze lijkt me nefast voor zijn energie want ze vermoeden nu ook ADHD. Dus moet hij naar huis komen smiddags. Maar ik kan mijn ma niet opzadelen met een baby en dan smiddags 2 kinderen van school halen, en om half 4 weer. Dat zal niet lukken, dus ik ben nog wel even thuis.
    @drooms goed dat je het kunt regelen voor ook nog even thuis te blijven, toch wel een goede keuze lijkt mij!
    @suus vervelend je kindje moeten achterlaten zonder dat je werk hebt! Hopelijk komt er snel iets uit de bus. Werk zoeken kan zo frustrerend zijn!

Hier ook nog geen eigen kamertje voor Merel. Ik wil haar toch nog even bij ons houden hoor. Voorlopig nog discussie waar haar kamer komt tongue.gif dus het zal nog niet voor binnenkort zijn. Ofwel komt er boven een kamer bij maar mijn man vindt het zonde dat de speelkamer dan kleiner wordt. Ofwel krijgt ze de bureau maar die wilde ik ook zelf wel houden, zeker als ik ooit weer les ga geven is dat wel handig.

Denken jullie al aan tandjes? Soms vind ik ook dat ze veel sabbelt en zevert. Maar mijn oudste kreeg pas een eerste tandje op 13 maand en die zeverde super wel als baby. Dus ik kijk dat al lang niet meer aan elkaar. Hij is nu 8,5 en nog steeds geen tanden wissel trouwens. Dochter was 9 maanden denk ik dus ik verwacht ze bij Merel totaal nog niet, Maja het kan wel?

Grts
    G
  • @glientje helemaal begrijpbaar dat het soms moeilijk reageren is. Ik heb hier maar eentje en soms 2 pubers in huis dus is wat makkelijker. Als ik op snel reageren druk kan ik de Posts zien, op reageer niet.

@glientje ik en blij dat je van de feestdagen heb kunnen genieten, ik vind dit steeds ook een leuke periode.
    Wel helemaal niet leuk van je zoon! Pfff heel het domme m-decreet. Hoewel ik het principe wel goed vind, had ik er geen goed gevoel bij. En dat wordt vaak bevestigd. Als ze het principe willen toepassen moeten ze van 0 beginnen en de scholen en leerkrachten opnieuw indelen. Zodat er overal kleinere klassen zijn (max12-14) en extra zorg aanwezig is en veel leerkrachten hebben dan toch nog een stuk bijscholing nodig. Hoe hard een leerkracht ook zijn best zou doen een kind met ass in een klas van 24 gaat niet. Ik hoop voor jou dat ze toch een doorverwijzing naar type 9 overwegen. Mentale welzijn is het allerbelangrijkste!

Hopelijk groeit Merel wat uit de long problemen in de toekomst, maar dat blijft vaak een zwakker punt bij prematuren. Gelukkig heeft ze deugd van te aerosollen en gaat het vlot. Voor de rest doet ze het precies goed. Als ze goed in gewicht stijgt en voldoende natte pampers heeft zou ik niet teveel wakker liggen van de hoeveelheid die ze drinkt.

Zoé komt wel bij maar hangt rond pc 5 a 10 van gewicht, maar dat was bij mij ook altijd zo vroeger. De kinderarts maakt zich er geen zorgen in, en ik ook niet echt. Ze is nu ongeveer 61cm en 5kg700 dus ook een kleintje. De nieuwe voeding loopt goed. Geeft wel stikkende groene kaka pampers, maar krampjes zijn terug geminderd. Nog wel wat winderigheid, maar dat heeft ze altijd gehad (en helaas wat van haar mama ook). Gisteren voor het eerst groentjepap. Haar gezichtje sprak boekdelen, maar ze slikte het wel vaak in. Tot het er ineens allemaal uitkwam.... Vandaag nieuwe poging, ik ben benieuwd. Momenteel drinkt ze dus eerst aan de borst, dan een fles, dan groentenpap en borst, dan terug fles en dan weer borst. We zitten vaak aan 6-8 voedingsmomenten nog steeds.

Hier denk ik, en de omgeving soms aan tandjes, maar pff zo moeilijk om te weten. Veel zever en veel knabbelen op alles. Soms ook echt precies wat last en dan helpt haar gekoelde bijtring echt. Marja kan nog lang duren. Met dat ik ook nog borstvoeding geef en wil proberen blijven combineren nog ben ik niet naar aan het uitkijken.

Hier gaat het met mijn man trouwens helemaal niet goed sad.gif hij is gisteren en vandaag thuis en morgen is zijn dag ouderschapsverlof. Is naar de dokter geweest omdat hij de laatste week bijna niet heeft geslapen. Hij zit heel de tijd te piekeren. Over zijn werk, zijn sollicitatie, ... heeft ook heel weinig zelfvertrouwen. De huisarts had ook een psycholoog voorgesteld, maar ge kent mannen he. Praten lost het probleem niet op zegt hij dan, en ik weet waar het probleem zit. Maar ik denk wel dat een psycholoog kan helpen met het piekeren en zelfvertrouwen en een andere kijk op zaken te hebben. Het lost het probleem idd niet op, maar je kunt er wel leren beter mee omgaan. Een paar jaar terug ben ik zelf ook naar een psycholoog gestapt omdat ik merkte dat ik in een negatieve spiraal kwam. Het klikte nu niet helemaal, dus ben na een paar sessies zelf gestopt, maar dat was voldoende om toch een nieuwe kijk op zaken te hebben en zelf voort te kunnen. Maar we zullen we zien. We steunen hem zo goed mogelijk.
  • Leuk om te zien dat hier nog steeds gereageerd wordt! Ik weet niet of jullie me nog herkennen, want ik heb hier maar even kort meegeschreven... Mijn nickname toen was Diede (intussen de inloggegevens van dat profiel kwijtgeraakt en net een nieuw aangemaakt) en ik ben op 30 augustus bevallen van Sofia. Het aanpassen aan twee kindjes thuis viel nogal zwaar en daarom ben ik eigenlijk niet vaak meer komen kijken hier. Intussen ben ik sinds maandag opnieuw aan het werk en is Sofia gestart in de crèche, maar vandaag zit ik al thuis met griep. Goed begin dus... Ik zou hier graag af en toe komen meeschrijven, als dat mag, want zoals jullie zelf al zeggen: iedereen moet af en toe eens een beetje zagen wink.gif

@Glientje Je kan trouwens, als je ingelogd bent op de site, onderaan klikken op 'snel reageren' en dan kan je de eerdere reacties gewoon nog zien wanneer je naar boven scrolt. Net ontdekt smile.gif
  • Welkom terug Diede/Ennah
    Ik herinner mij nog je moest nog lang wachten op je dochter.
    Hopelijk ben je snel genezen. Hier de griepprik gehad dus hopelijk dat ik geen variant op doe. Wel al sinusitis gehad. 23 januari begin ik terug en ik werk als kinesist in het zeepreventorium. Veel luchtwegproblemen ook, hopelijk niet te vaak sinusitis/ snel ziek. Want ik moet zeggen dat ik wel nog merk dat ik daar nog een hardere weerslag van heb.

En hoe loopt het nu met Je kinderen. Lukt het al beter? Is Sofia goed gestart op de crèche? En hoe doet Sofia het int algemeen?
  • @Ennah hier ook griep in huis. Mijn man is geveld. Nu hopen dat de rest gespaard blijft.
    Zoon was ziek maar dat is puur stress gerelateerd, hij heeft altijd buikpijn en diarree als het erg tegengaat op school.

Ahja bedankt voor de tip! Ik heb nog nooit die "snel reageren" knop gebruikt smile.gif

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld