Uitgerekend augustus 2016

• Uitgerekend augustus 2016

Ik start hier het nieuwe topic voor de augustus 2016 mama's!
    Ik heb vandaag ein-de-lijk het telefoontje gekregen waarnaar ik al zo lang uitkeek! 'Proficiat mevrouw, u bent zwanger!' Ik viel bijna van mijn stoel van ongeloof. 😃
    We hebben er al een hels parcours opzitten. November 2011 met de pil gestopt, na een jaar met icsi gestart en uiteindelijk met pgd moeten verder gaan. Een zwangerschapsonderbreking, een miskraam en heel wat negatieve testen later, ... Vandaag een Hcg van 518!
    Ik ben eens op internet gaan zoeken en ik zou voor 1 augustus uitgerekend zijn.
    Volgende week heb ik terug een bloedname en hopelijk is het dan mooi gestegen, maar ik heb er een goed gevoel bij!
    Ik wacht vol ongeduld op andere mama's-to-be! 😊
  • WoW dikke proficiat alvast!!

Hopelijk zorgeloze zwangerschap nu!! Xx
  • Hey,

ik ben uitegerekend voor 29/7, maar grote kans dus dat dit nog augustus wordt (nog geen echo gehad dus ook nog geen 'echte' datum gekregen) Mag ik hier ook meeschrijven smile.gif

Ik ben zwanger van mijn derde kindje via ICSI. Voor de eerste twee (tweeling) hebben we er ook een parcours van 2,5j opzitten en een mk op 11 (natuurlijke zwangerschap)
    Nu voor de derde 2 cryo tp gehad, 1 vroege mk (lege vruchtzak op de eerste echo) en 1 niet gelukt. Dan een verste tp en nu dus opnieuw zwanger.
    4w3d stond de waarde op 240 (start altijd ongeveer rond die waardes) en gisteren zei de gyn dat het goed gestegen was (heb geen exact cijfer gekregen/gevraagd) eerste echo is op 7/12.
    Ik ben nog heel voorzichtig want besef me heel goed dat het elk moment kan misgaan. En door die rotte utrogestan merk je daar dus niks van tot je een echo krijgt...

Voor jullie is het echt een mirakel stilaan he! Je bent nu zeker dat het een gezond embryo is dan? Zijn de vorige zwangerschappen altijd misgegaan omwillen van de genetische aandoening? Hopelijk gaat nu alles super en hebben jullie binnenkort eindelijk jullie langverwachte kindje!
  • @framboos, proficiat! En tuurlijk mag je er hier ook bij. 😊
    Hier ben ik ook nog heel voorzichtig, maar mijn gevoel zit goed deze keer, dus ik hoop echt dat we nu voor 9 maand vertrokken zijn. En inderdaad, door de utrogestan weet je echt niet wat echte symptomen zijn en welke door de medicatie komen.
    Na de pilstop (nov 2011) ben ik nooit zwanger geweest op de natuurlijke manier, het probleem bleek bij mijn man te zitten, dus gestart met icsi. Van de eerste poging zwanger, maar met de 12 weken echo een slechte nekplooimeting. Vruchtwaterpunctie laten doen waaruit bleek dat ons zoontje een genetische afwijking (vcfs) had en beslist de zwangerschap stop te zetten. Uit verdere testen bleek dat mijn man hiervan drager was. Dus gestart met pgd in het UZA, maar daar geen enkele keer gelukt. Een helse afvalrace van de embryo's, telkens maar 1 of 2 gezonde en één keer zelfs geen. 1 miskraam, 2x negatief en 1x geen terugplaatsing. Voor ICSI 6 naar Jette gegaan. 1 behandeling, 6 gezonde cryo's!, 1 terugplaatsing en zwanger!
    De PGD heeft een kleine foutenmarge, maar die is zo klein dat ik er niet probeer aan te denken. We gaan ervan uit dat dit prutske gezond is. Ik ben ook van plan de nipt-test te doen, maar daar kunnen ze deze deletie niet mee testen, maar dan zijn we toch geruster dat we andere dingen kunnen uitsluiten en voor de rest ga ik proberen te genieten van deze zwangerschap. 😊 Ein-de-lijk!
  • groot gelijk! fijn datje er zo positief in kan staan smile.gif Wij zijn trouwens ook in jette geweest, het labo is daar idd echt goed he.
  • Alvast proficiat iedereen! Ik zou me ook graag al voorzichtig toevoegen, vandaag is nod (volgens app, klopt niet volledig met banner blijkbaar) en daarstraks licht positief getest (voor de geïnteresseerden: nl.tinypic.com/r/11189wg/9). Ik test volgende dagen nog wat verder, voor een dikke vette streep! happy.gif Week daarop ga ik dan langs huisarts voor bloedafname smile.gif. Volgens mijn eigen berekeningen/internet wordt het een beebje voor 4/08 (in de hoop dat alles goed gaat, natuurlijk)
    wave.gif
  • @Wasabi, voor jou ook een dikke proficiat! Ik duim mee dat de streep alleen maar duidelijker mag worden!
  • @wasabi: proficiat!! Is al mooie streep hoor! Ik heb nooit donkerder getest 😀 en heb nu reus van baby in mijn buikje 😍. Trek al maar flesje open (lang leve kiddibul) 😜
  • Hihi @Rubine , staat klaar om vnv te kraken! Bedankt! happy.gif
  • Hey @wasabi!!
    Jou ken ik nog van de nod-groepjes toen jullie net startten wink.gif Proficiat seg!! En da’s al een mooie streep, vind ik smile.gif
    Hier geen Kidibull-fan, maar mijn kennis over appelsap breidt wel uit wink.gif
  • Ik voeg me hier ook even toe 😃! 28/07 maar kan dus ook augustus zijn 😉! Proficiat allemaal!!!
  • Bedankt @Fienemien ! happy.gif De streep van vandaag is zichtbaar van 5 meter afstand, nu begint mijn man het ook te geloven bigsmile.gif Na 't werk heb ik een afspraak bij de huisarts voor bloedafname smile.gif
  • @Wasabi de streep op jouw eerste foto is vergelijkbaar met de mijne op 4+3w dus dat zit wel goed hoor smile.gif Ik had pas een echt donkere streep afgelopen woe of do op 4+5à6

hier nog exact een week tot de eerste echo (krijg altijd zo vroege echo door de ICSI), vorige keer was het vruchtzakje toen leeg dus het is weer spannend... Maar zelfs als het nu wel goed is, zal pas durven hopen na de 12w. Ik haat echt die eerste periode he.. Vooral het weten dat als het weer misgaat er weer een wachtperiode zit aan te komen voor we terug kunnen proberen. Iemand een fast forward knop?
  • Spannen, @framboos ! Ik duim alvast! thumbup.gif
    Ik mag morgen om 9u bellen voor de uitslag vh bloedonderzoek happy.gif (en hier de testjes die ik toonde aan de dokter: nl.tinypic.com/r/2hxwqxe/9)
  • Hier ben ik ook aan het aftellen naar de tweede bloedname donderdag. Daar is het bij mijn vorige positieve test mis gegaan en is toen op een miskraam uitgedraait. Als het deze keer goed gestegen is wordt de eerste echo vast gelegd!
    Verder maak ik mezelf helemaal gek! Het ene moment denk ik dat alles goed gaat, omdat mijn borsten elke dag gevoeliger worden, het andere moment twijfel ik aan alles. Zou het deze keer wel goed gaan? Dat het maar snel donderdag is en ik een positief telefoontje krijg ...
  • Mijn duimen staan omhoog, @Deepwater ! thumbup.gif
    Hcg staat 286, dus deze week ook eens bellen naar gynae, ik zou zo graag nog voor het nieuwe jaar gaan! happy.gif Ik heb helemaal (nog) geen kwaaltjes, ik voel van alles in mijn buik, maar heb altijd al actieve darmen gehad nervous.gifAangepast door Wasabi op 01/12/2015 09:19
  • Hallo allemaal,

Mag ik me hier ook toevoegen? Ik wil nog even anoniem blijven, want wil niet dat iemand kan meelezen wink.gif
    Ben eigenlijk totaal onverwacht zwanger, mijn vorige cyclus was maar 25 dagen en vandaag zat ik al op dag 35. Ik heb al eens eerder een lange cyclus gehad, maar nog niet zo'n lange. Ik weet het eigenlijk vooral aan de heftige emotionele periode die wij als familie doormaakten de afgelopen 3 weken, maar niets blijkt minder waar.

Ik dacht vanmorgen, laat ik toch maar een test wagen, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. De teststreep stond er nog eerder dan de controlestreep! Totaal overdonderd eigenlijk, maar superblij!! Heb gewoon even moeten huilen. Diep in mijn hart was de wens er nog wel bij mij, voor mijn man was het goed zoals het was. Als het allemaal goed mag gaan wordt dit ons vijfde kindje!

Gek gezegd zijn we bij mijn weten niet 'onveilig' geweest, maar blijkbaar heb ik of een hele vroege of een hele late eisprong gehad...geen idee!
    In ieder geval zou ik nu dan dus ong. 4 weken en 6 dagen zwanger zijn.
    Zou hier dus graag meeschrijven!
  • Welkom anoniem! Als onze tellingen kloppen lopen we gelijk wink.gif Heb jij ergens last van? Mijn buik rommelt een hele dag door van boven tot onder... Ik heb dit waarschijnlijk altijd al gehad, maar valt het me nu pas om omdat ik er op let? Ik word alleszins soms gek van mezelf nervous.gif
  • hallo iedereen, ik wil mij hier ook aanmelden smile.gif sinds maandag 1/12 weet ik dat ik zwanger ben, heb al een tweeling ( meisjes van 4) na hormoonbehandeling met clomid en pregnyl door pco. nu eigenlijk totaal onverwacht , spontaan zwanger geworden! Mijn man en ik zelf waren hierdoor wat geschrokken, dit was wat ongepland, maar het is zéér welkom. Heb vandaag gebeld nr UZ Jette, maar eerste echo is pas op 13 weken, vinden jullie dat niet lang? bij mijn eerste zwangerschap was dit al op 7 weken! ik wens jullie alvast een fijne zwangerschap toe!
  • @Wasabi: ja, ik heb sinds een dag of 3 een weeeig gevoel in mijn onderbuik, licht misselijk gevoel af en toe en mijn maag is voortdurend leeg, o ja, en moe!! dit had ik eerdere zwangerschappen ook. Hoewel ik dit een enkele keer eerder ook licht had en dan bleek ik niet zwanger...het is nu echter wel heftiger en lijkt dus op eerdere zwangerschappen...

Ik heb er de hele dag over na kunnen denken, en vind het nog zo onwerkelijk, om zomaar ineens, als een kado, zwanger te zijn. Bij alle zwangerschappen ben ik er zo bewust mee bezig geweest om zwanger te worden en elke maand de stress of je zwanger bent....en dan nu dit...ik vind het echt een kado dat ik dit mee mag maken. Natuurlijk vraag ik me wel af hoe ik het ga doen met 5 kinderen, aan de andere kant denk ik ook wel dat ik het kan....alleen wat praktische puntjes om op te lossen..

Hier meestal rond 8 weken een echo, ga ook pas tegen die tijd bellen....heeft toch geen zin eerder te gaan is mijn ervaring. Heb 2 keer een miskraam gehad en ben dus maar liever niet te vroeg...dit is dus mijn 7de zwangerschap...dat klinkt wel heel veel ☺️
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld