Wanneer en hoe vertellen jullie het?

• Wanneer en hoe vertellen jullie het?

De titel zegt genoeg.
    Ik ben benieuwd!
  • Was aan het denken om het via een kerstbal te zeggen. Wij geven elk jaar een kerstbal met een foto van de kinderen. Misschien dit jaar er eentje bij doen met de echo (als ik hem al ervoor heb gehad). Lijkt mij wel leuk. Moest het zo zijn natuurlijk. Moet normaal pas dinsdag ongesteld worden maar heb van woensdag tot nu al 2 licht positieve testen.
  • Ik ga denk ik met kerstmis zeggen (bijna 8 weken dan) Ik weet toch van mijn eigen dat ik niet langer kan wachten
    Hoe dat weet ik nog niet weet pas dat ik zwanger ben morgen bloedname bij dokter bigsmile.gif
  • Nog niet zwanger maar vind dit wel een interessant topic. Ik ben een heel bange dus zou mij wel aan die 3 maand willen houden zodanig dat je niet aan honderd mensen moet gaan vertellen dat het is misgelopen. Maar door mijn werk moet ik onmiddellijk stoppen dus dan word het nog zoeken naar een "uitvlucht". Mijn hechte kring zou ik het vertellen na een eerste echo omdat je dan toch meer weet ivm innesteling enz.

Manier waarop weet ik al ongeveer. Zou het eerder subtiel aanpakken zodanig dat ze het zelf een beetje moeten doorhebben. Voor de grootouders zouden we een fotokader nemen met daarin een tekst/raadsel en dan een plekje waar ze de eerste foto met hun kleinkind kunnen insteken. Onze vrienden zouden we tijdens een bordspelavond een soort quiz organiseren en dan zo 'aankondigen'. We trouwen eind april dus als we dan rond de 3maand zitten zouden we het dan aan het grote publiek aankondigen.
  • Wij willen de eerste echo afwachten, maar vrees dat mijn 2 zoontjes ons voor gaan zijn aangezien ze nogal enthousiast reageerden op de baby in mama's buik smile.gif heb wel al tig keer moeten uitleggen aan mijn jongste dat het niet jezus is die in de buik woont, want met de kerstdagen leren ze erover op school en hij is er dus van overtuigd dat ik de maagd maria ben... alleen was dit wel overduidelijk geen onbevlekte ontvangenis goofy.gif
  • haha Nomi smile.gif straks verwacht je zoon dat het kindje ook zo gaat heten. Mijn dochter wil dat het een meisje is (want jongens zijn stom vindt ze disappointed.gif) en dan moet het ook Sylvie heten want dat is haar beste vriendinnetje. Owee als het een jongentje wordt dus smile.gif.
    Ik ben nu bijna acht weken maar vertel het toch al rond op het werk sinds week 5 want ik werk in een labo en dat moet in verband met moederschapsbescherming. En als ze het op het werk weten waarom dan ook niet de familie hè. Ja het kan nog mis gaan maar ik blijf positief denken smile.gif.
    Zodus waren we aan het skypen met mijn schoonmoeder, vertelt dochterlief heel hard dat er een baby bijkomt. Nou, dat vond ik wel een mooie manier van vertellen dus heb ik dat niet ontkent.
    Voor mijn ouders heb ik een fotolijstje met aankondiging ingepakt om als nieuwjaarscadeau te geven.
    chapeau aan allen die tot 3 maanden kunnen wachten zeg!
  • Hier wachten we ook wss tot 3 maanden
    Of toch al zeker na de eerste echo
    De manier waarop weet ik nog niet. Als ik nu met kerst of nieuwjaar al wat verder was geweest had ik het in een soort cadeautje kunnen maken..
  • Op het werk weten ze het direct, aangezien ik niet alles meer mag doen.
    Ouders, schoonouders en broers lichten we in de eerste keer dat we ze zien, als het misloopt heb ik r altijd al veel steun aan gehad.
    De rest, dus grootoudrs, tantes en nonkels, nichten en neven, vrienden moeten wachten tot 3 maand.
    Maar er zijn een aantal vrienden die door omstandigheden afweten van de miskramen, als we hun eerder zien gaan we het waarschijnlijk ook al zeggen.
  • Hahaha als het aan mijn zoontjes lag dan werd de naam jezus-bumba goofy.gif
    ze zijn ons dus idd voor geweest en hebben ondertussen tegen iedereen verteld dat er een baby in mama haar buik zit, dus weet zowat iedereen het hier. Fb moet wachten tot de 12 weken echo goed was.
  • ik heb t enkel mijn ouders, broers en zus (schoonzus ook) verteld de rest vertellen we het nog niet daar wachten we mee tot het wat verder gevorderd is, na laat mk in oktober ben ik wat voorzichtiger!! maar aan deze mensen heb je altijd wel steun!!! smile.gif
  • Ik wou dat 't liefst van al direct aan de hele wereld vertellen smile.gif
    Dat hebben we dus niet gedaan wink.gif Eerst ouders en schoonouders ingelicht... Daarna de beste vrienden...
    Vrijdag ga ik voor het eerst op controle en maandag zal ik mijn baas inlichten en misschien ook de collega's. Valt te zien hoe lang ik kan zwijgen hihi smile.gif
  • Hier weet ondertussen iedereen het. Mag niet meer in de klas staan dus kan het moeilijk zwijgen dan hé.
  • Ik heb het toch ook moeilijk met het zwijgen. Ouders weten het al (mijn ma zaterdag die komt) en ouders van kindjes waar ik werk sommige ook al. Iedereen is blij en ik nog het meest. Zwijgen is niets voor mij!
  • @Amyra2015 : ben blij dat ik hier niet alleen in ben wink.gif Ik kan ook niet zwijgen en ga het vandaag (of morgen) ook aan de collega's hier op't werk vertellen smile.gif
  • ja is echt erg. Maar fb en zo zal moeten wachten tot eind februari want moet het eerst rechtstreeks tegen m'n grootmoeder zeggen zodat ze het niet via via hoort. Maar we gaan pas eind februari naar daar. En ik kan niet zomaar eens over en weer. Want is bijna uur rijden
  • Op FB ga ik het ook nog niet onmiddellijk gaan verkondigen... We zijn pas vrijdag voor het eerst naar de gyn geweest. Maar heb het net aan mijn baas verteld en nu twijfel ik of ik het ook al aan mijn collega's zou zeggen of er mee zou wachten tot 12 weken.... shocked.gif
  • hier weet nu iedereen het smile.gif kon niet meer zwijgen dus ja hihi!!!
  • Op mijn werk weet iedereen het intussen ook al smile.gif
    Alleen wacht ik met "de rest van de wereld" tot vrijdag, dan gaan we voor de 2de x op controle bigsmile.gif
    Duimen maar smile.gif
  • Hier weten mijn ouders, grootmoeder en broer en zus het al. Ook mijn baas is al op de hoogte.
    Wij gaan wachten tot na de echo van 19feb om het openbaar te maken.
    Ik kijk er wel naar uit.

Wanneer vertellen jullie het aan andere kindjes ?
    Wil het al vertellen maar langs andere kant is nog zo lang wachten voor hen... Ze zijn 5 , 3 en 1
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld