Gezellig babbelen over de zwangerschap

• Misschien een superdomme vraag maar waarom geen pneermeel?
    Brood bak ik zelf en vandaag zelf koekjes gebakken met de oudste smile.gif
    Idd rijtemelk in de koffie is nog redelijk doenbaar
    En waarom geen gemengd vlees?
  • In gemengd vlees zit ook melk. Ik moet letten op: alles dat begint met melk-, weipoeder, lactose, boter, botervet,...

Gepaneerde zaken bevatten zo goed als allemaal melk.
  • Oke dat wist ik dus niet, weer iets bijgeleerd
  • Oee wat een nacht drunk.gif hier heeft de verkoudheid toegeslagen, gabriel heeft hoest (heeft hij nu veel sinds hij in school zit) de papa gelukkig ma wat keelpijn, de mama dikke snotvalling met barstende hoofdpijn en de kleine snottert ook en heeft korts hij wende de nacht veel naar zijn tutje 4-5 keer moeten op staan, normaal geen prob maar eergisteren heb ik een nacht over geslagen
    Pff een voordeel is er de kg's dalen verder smile.gif zaterdag is de sint op't werk van de papa daar willen wij eigenlijk echt naartoe, ze krijgen alle twee een cadeau maar ik zal wel zien hoe het tot daar is
    wave.gif
  • Hoi hoi,

Hier ook een verkouden papa met als gevolg een verkouden dochtertje. Ze heeft het goed zitten. Hopelijk is ze er snel terug vanaf.
    De avonden worden korter qua het 'hysterisch' Wenen dus dat is ook al iets maar we zijn er nog belange niet.

Hier gaan we zondag naar het sintfeest in de taverne van mijn tante, ben is benieuwd. Ze krijgt ook een mooi cadeautje. Fototoestel in de aanslag!

Ik heb haar nu zo een kerst pakje voor haar besteld en ga dan foto's maken voor de kerst kaartjes.
    Volgende week begin ik aan de kerstboom!

En al veel lama's aan het werk?
    Ik nog een maand. 6 januari herbegin ik... Kzie het ni echt zitte maja der is natuurlijk weinig keuze he. Zal raar doen om haar bij de onthaalmoeder achter te laten.

Slaap wel iedereen!
  • de kleine is hier gelukkig weer snel aan't genezen, sinds gisteren geen korts meer alleen nog een beetje de snotter maar ja dat gaat nog

vandaag bij de sint geweest, zo schattig bigsmile.gif damien heeft zelfs naar de zwarte piet geglimlacht (gabriel was daar al hard aan't roepen)en deze keer zijn we alle 4 op de foto
    ons eerste familie foto met alle twee kids <3

@stefke ik zal het daar ook kei moeilijk mee hebben, gelukkig kan ik hier zelfstandig werken en altijd de kindjes ophalen en naar de school rijen als er iets is
  • Ik ben vorige week terug beginnen werken, dik tegen mijn zin maar ja er moeten centjes binnenkomen he
  • Hallo iedereen

Het is eventjes geleden dat ik hier nog geweest ben, maar heb al wat bijgelezen.
    Hier alles oké, behalve dan dat Seb sinds maandag ook ziekjes geworden is. Deze ochtend dan maar naar de dokter gegaan en hij heeft RSV sad.gif Voorlopig mag hij bij ons thuisblijven en moeten we aerosollen. Vrijdag terug op controle en dan gaan ze kijken of het al iets beter is. Anders doet hij het wel héél goed. Het is een echte lieve flinke jongen <3 . Ik geef ook nog steeds borstvoeding, ook met koemelkvrij dieet en al bij al vind je inderdaad wel aangepaste voeding. Het is soms wel goed zoeken, maar nog eventjes op de tanden bijten en ik kan me terug in alle zoetigheden storten tongue.gif
    Seb is ondertussen 65,5 cm en weegt 7.6 kg (een echte kloeke baby). Normaal gezien slaapt hij ook al mooi door, maar door zijn ziekte heeft hij de afgelopen twee nachten geen oog dichtgedaan. Hij is echt oververmoeid en ligt nu al een ganse middag te slapen. t zal hem deugd doen <3

Ik begin terug met werken op 22/01. Nog eventjes, maar het zal er vlug zijn.. En ik zie er ook wel tegenop hoor, maar t is zoals hier al gezegd is ; er moet geld op tafel komen hé smile.gif en al bij al zie ik het ook zitten om mijn lieve collegaatjes terug te zien bigsmile.gif

Wij starten met patatjes volgende maand (op advies van K&G). Seb is een flinke eter en ze vermoeden dat hij vlug weg zal zijn met de vaste voeding..

Allez, kga hem dan toch eens wakker gaan maken voor een voeding (want hij moet voldoende vocht binnenhouden natuurlijk).
    Tot hoors!

xxx
  • @aline veel beterschap voor jullie ventje, hopelijk gaat het snel beter dat hij bij jullie mag blijven

hier is alles ok, gelukkig was de kleine hier niet lang ziek drie dagjes en een ervan korts dus meer een snotvalling, maar volgende week is de controle bij de KA en ik zal het zeker zeggen dat ze hem extra goed af luistert dat alles ok is

eergisteren gestart met de groentjes bigsmile.gif geweldig dat gezicht van hem, hij vond het niet zo lekker en heeft dan liever zijn fles leeg gedronken en gisteren deed hij vier keer zijn mondje open om ervan te eten en dan had hij genoeg
    voor mij is dat ok, ik maak me ook niet druk van dat hij ma een paar lepeltjes gegeten heeft (dat was bij de grote broer anders maar ja nu weten wij veel meer) misschien lust hij de fruit/melkpap meer kan ook
    we zien wel en gelukkig is de KA daar ook helemaal chil in en maakt geen stress (wat bij k&g wel was) hij komt goed bij en groeit prima en is gezond wat wil ik meer wink.gif
  • Hallo iedereen,

Wij zijn net thuis van 4 dagen ziekenhuis met Victor. Ook RSV, maar hij at amper, hoge koorts en ademnood. Ben zondagnacht om 4u nog naar spoed vertrokken, na dat zijn lippen ook grauw werden. Tot gisteren aan de zuurstof gelegen en 2 dagen maagsonde gehad. Was de 2de opname in 1.5 maand disappointed.gif .

Hij woog vanmorgen 6.030kg en is 62.5cm groot. Ook hier vraagt hij 's nachts heel veel voedingen, alle, 5 slokken, en is tussendoor super onrustig. Hier thuis slaapt hij gewoon naast mij, dus dan valt dat wel mee. Maar in het ziekenhuis moest ik er telkens uit, en ik ben echt dood op drunk.gif .

Ik kijk uit naar morgen! Sint komt als Lena op school zit, en ben benieuwd naar haar reactie. Het eerste jaar dat ze het echt beseft. Vind het even spannend goofy.gif
  • @aline hoe is het daar met de kleine?

@kriekje wow dat is erg, dat was zeker schrikken. hoe gaat het met hem? Hopelijk al beter en dat het weg blijvt
  • Hey iedereen

@Kriekje : oh neen, dat ventje... en ook jij... sadhug.gif Moet je nu ook nog verder aerosollen?
    Ik hoop dat hij vlug betert en dat jij je slaap ook wat kan inhalen, want dat vreet anders wel aan je hé...

Hier is Seb gelukkig aan de beterhand. Hij heeft tem gisteren kiné gehad en moet wel nog voort aerosollen en dit dus zeker en vast al tot begin januari '14...Voor Seb is die aerosol pure horror geworden horror.gif En dan hopen dat hij na de aerosol eventjes wat weerstand kan opdoen voor hij naar de creche moet hé...

Volgens de dokter heeft de medicatie wel invloed op zijn huidig gedrag: hij is ook soms zooooo onrustig en ontroostbaar. De ventoline + pulmicort die in de aerosol wordt gegeven zou dit kunnen veroorzaken.
    Zijn slaapritme is ook volledig naar de vaantjes... Overdag slaapt hij soms maar 2uurtjes en dan is hij natuurlijk s avonds stikkapot en is het veel werk vooraleer hij dan zijn nachtslaapje kan aanvatten.
    Ik heb nu wel vandemorgen in het boekje 'Oei, ik groei' gelezen dat er terug een sprongetje zit aan te komen, dus wie weet heeft dit er ook wel wat mee te maken sad.gif

Deze middag heb ik hem eens laten kennismaken met een wortel
    bigsmile.gif en het smaakte hem wel hoor! Dus volgende week starten we hier ook met de groentepapjes thumbup.gif
  • Hoe gaat het met de kindjes en mama's hier?

Hier zijn we vertrokken met de patatjes en de fruitpap, weegt ze al 8,300kg en is 70cm groot. Lacht van s'morgensvroeg tot s'avondslaat kortom een zalig kind ! wink.gif
  • Hoi Nien en de rest wink.gif

Heb echt tijd te kort, is toevall dat ik hier nog een keer kwam piepen
    Vandaag chek up gehad alles super 10/10 van de test, rond de 8kg en 70cm de grote broer doet het prima op school dus verder zo thumbup.gif

Grtjes en verder genieten van de kleintjes wave.gif
  • Leuk jullie nog eens te lezen! Onze baby'tjes zijn nu een halfjaar. Tijd vliegt!

Hier ook alles oké. Gisteren toevallig ook op controle geweest. Hij zit voor alles op het gemiddelde. 67cm, 7800gr en 43cm hoofdomtrek.

Hij moest zijn spuitjes nog krijgen. Op zijn 4 maand heb ik afspraak moeten verzetten omdat hij ziek was. Hij heeft er wel veel last van deze keer. Al de hele tijd koorts, huilerig, geen rust kunnen vinden.
    Maar anders is hij het zonnetje in huis, ik heb er echt weinig werk aan.

Helaas wel gestopt met borstvoeding, hij weigerde nog rechtstreeks te drinken en kolven + flesjes geven werd te vermoeiend met het huishouden en de twee andere kids die hier nog rondlopen.
    Heb het daar wel even moeilijk mee gehad maar toch blij dat ik bijna zes maand heb kunnen volmaken.

Fruitpap gaat er hier heel goed in maar groentepap is echt een ramp. Hij weigert echt alle mogelijke combinaties en texturen. Kokhalzen, spuwen. Elke keer opnieuw. Ik ga nu eens potjes proberen, zien of hij dat wel wilt en dan geleidelijk aan mengen met vers.

Sinds hij is overgeschakeld op flesvoeding slaapt hij ook mooi door. Krijgt wel nog een laatavondvoeding. Anders drinkt hij ook te weinig. Hij drinkt niet meer dan 150ml + 5 schepjes per voeding.

Hij heeft nu ook echt ritme, ook qua dutjes gedurende de dag. Huilt ook niet meer wanneer hij moet gaan slapen en de avonden zijn ook al minder hels dan die eerste maanden. content.gif

Hij begint te kruipen en rechtzitten ook sinds een paar dagen. Ik vind hem tegenwoordig in alle uithoeken van de kamer.

Heb hem 's nachts al een paar keer betrapt dat hij in zijn slaapt rolt en zo verder slaapt op z'n buik. Ben er niet echt gerust in... Nog buikslapertjes hier?
  • @Ellen heb je geen steunkussen?? ik gebruik dat hier nog omdat als hij op de zijkant slapt ook over rolt op de buik, over den dag is dat niet zo erg da zie ik regelmatig naar hem maar nachts vind ik dat ook niet gerust stellend, en met dat kussen lukt het prima.
  • Hey allemaal,

Jaja bijna 6 maand! Wat gaat het toch allemaal super snel.
    Onze meid weegt nu 7.5 kg en al ongeveer 70 cm groot denk ik.
    Deze maand was zeer hectisch. We hebben in het ziekenhuis gelegen met het norovirus en we hebben er ook net een neus-,keel en oorontsteking opzitten waardoor ze altijd wel wat afvalt.
    Groente pap gaat hier super goed maar fruit pap is een ramp...niet opgeven is de boodschap!
    Ze drinkt flesjes van 210 en 7 schepjes en die zijn bijna altijd leeg! Dus op zich et ze wel goed!
    Fenna is een super gemakkelijk kind! Ze slaapt super goed, altijd lachen zelfs als ze ziek is.
    Ze draait zich ook super veel op haar buik en durft dit ook middags doen met slaapzak en al aan. Tot nu toe nachts nog niet, maar ik stop ze super goed in.

Groetjes iedereen!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld