Uitgerekend in augustus 2012

• Zo fijn om dit allemaal te lezen bigsmile.gif
  • En het lopen is een feit! Wat gaat het toch snel...
  • Amai, de eerste stapjes al! Hier nog lang niet hoor... Ze kruipt heel goed en snel, trappen op en (achterwaarts) trapje af, begint te stappen aan twee handjes (met een herr flick- been bigsmile.gif ).

De eerste verjaardag was een succes; op de dag zelf (vrijdag) kwamen we net terug van de ardennen en is het bij een vlug taartje-met-kaarsje voor de foto gebleven, en 's anderendaags was het feestje met de familie.

Vandaag is ze weer naar de crèche, waren wat traantjes bij vanochtend cry.gif . Zullen straks wel horen hoe het geweest is...
  • Hoe is het met jullie kindjes?
    Zijn er hier al broertjes of zusjes op komst? wink.gif
  • Ola, me-time, al een brusje op komst? Hier was ons augustus-beebje de tweede, en daar blijft het normaal gezien ook bij - het kriebelt alleszins niet, integendeel, als ik zo hele kleintjes zie denk ik altijd "blij dat ik ervan af ben" goofy.gif

Er zal ook niet al te veel verschil tussen zitten, tussen jouw twee. Stapt de oudste al? Hier nog niet, alleen aan twee handjes, maar er zit niet al te veel vooruitgang in. Praten doet ze ook nog niet, soms eens dada(?), en mond open en toe voor "visje", maar verder niets. Mama zit nochtans vol ongeduld te wachten op de eerste échte "mama" bigsmile.gif
  • Hoi!
    Hier ook een brusje op komst smile.gif We schelen niet veel qua uitgerekende datum precies, haha.
    Hier stapt hij ook nog niet hoor, aan 1 handje lukt een heel klein beetje maar het zal ook nog even duren
    praten: dada of papa komt er al eens uit, maar verder ook niets. Nog eentje dus die wacht op een eerste 'mama', maar ik zal nog even geduld moeten hebben blijkbaar smile.gif
  • Hey Greet,

jah, ik ben overgelukkig. Vorige keer 6 jaar moeten wachten en nu zo spontaan bigsmile.gif . We durfden het zelfs niet dromen. Heel blij dus! <3
    Ons meisje stapt nog steeds aan 1 handje. Lossen doet ze nog niet. Maar ze trekt zich wel OVERAL aan recht en dan stapt ze zo verder. Schattig! content.gif
    Ze zegt al enkele woordjes : papa sinds 11 maanden, mama pas sinds 13 maanden (of iets vroeger, vanaf 2 weken geleden). Appel zegt ze ook al even. Dada doet en zegt ze. En ze herhaalt sommige klanken van woorden die wij zeggen, maar die zegt ze dus nog zeker niet correct, zal wel snel komen! thumbup.gif

Jah, ze zegt meestal papa, als ze wakker wordt is het papa, ga ik binnen kijkt ze vreemd. Maar laatst kwam ik binnen na mijn werk en toen zei ze vragend voor ze mij zag : Mama?
    Mijn hartje smolt!

Die hele kleintjes, jah, ik vind ze gewoon schattig maar niet meer dan dat. Een kleintje van een jaar, daar heb je inderdaad al veel meer aan. Maar vorig jaar genoot ik echt van elke moment, dus ik denk dat dat nu wel weer zal zijn. wink.gif

Ze zullen 20 maanden schillen. Dus dat is niet zo veel. Leuk voor later.

Hey Kate, een hele dikke proficiat!
    Zit inderdaad maar 2 weken verschil op. Wanneer is het vorige kindje bij jullie geboren in augustus? Was dat ook niet vlak bij mijn datum?
    Ik gok wel dat het bij ons een geplande keizersnede gaat zijn, en volgens mijn nichtje is dat ongeveer een week voor de geplande datum, dus moest je over tijd gaan. wink.gif

Jah, die dada en papa is inderdaad gemakkelijker dan mama hé. Ik al ongerust omdat ze 2 maanden lang enkel papa zei. goofy.gif

Kate, ben je benieuwd naar het geslacht? Wanneer weet je het? Ga je het zeggen?
    Wij weten het normaal volgende week woensdag, bij de resultaten van de NIPT. En anders 31/10 met de 16weken echo.
    xx
  • Hallo allemaal,
    Lang geleden dat ik nog eens gereageerd heb hier.
    Hier gaat alles prima, enkel op dit moment is ze wat ziekjes met een loopneus, hoesten, koorts en staat sinds vandaag vol rode vlekjes over gans haar lijf. Toch maar even in de gaten houden...
    Verder liep ze al snel, van haar 11 maanden, woordjes op dit moment zijn mama, papa, kaka (en dat zegt ze ook als ze echt kaka gedaan heeft!), en dan verder verschillende klanke waarmee ze woorden als kindje, pakken, kijken,... bedoelt maar nog niet helemaal kan uitspreken natuurlijk.
    Het is ook nog steeds een temperamentvolle dame met toch al wel eens een kleine driftbui, ze gooit zich dan op de grond en begint hard te roepen. Ook weet ze al heel goed waar ze niet aan mag komen zoals de tv en dan daagt ze echt uit door naar het knopje te lopen, dan te roepen op mij zodat ik haar zeker gezien heb en dan de tv uit te zetten. Zo klimt ze ook op de zetel en loopt er in rond, klimt op tafel en stoelen enzo verder... ze trekt echt al op een negatieve manier aandacht! Da belooft! Aan de andere kant is het dan wel een echte fletsmie die graag knuffelt en tegen mij aanligt...
    Vind deze leeftijd wel leuk!

Nog eens een proficiat aan alle zwangeren! Ik wens jullie een zalige zwangerschap toe! Hier voorlopig geen plannen voor een 3e en denk ook niet dat die er gaan komen smile.gif. het is goed zo smile.gif
  • Me-time: Ons zoontje is 12/08 geboren, dus ook zo'n twee weken verschil. Die was toen mooi op tijd, enkele dagen te vroeg slechts. Hoe komt het dat jullie een keizersnede krijgen? Was dat bij je eerste kindje ook het geval?
    Inderdaad wel fijn hé dat er maar 20 maand tussen zit. Ik vermoed dat het de eerste periode wel ongelooflijk druk zal worden, maar wat zullen ze goed kunnen spelen samen! Ben nu al benieuwd hoe ons zoontje op het kleintje zal reageren.
    Hier zegt hij nog altijd geen mama, hij krijgt de 'm' maar niet uitgesproken. Maar ik zal er nog zo van genieten als het dan eindelijk komt
    bigsmile.gif
    Het geslacht willen we opnieuw niet weten. Dat was ook zo bij ons zoontje, maar ik moet wel zeggen dat ik nu nieuwsgieriger ben dan toen. Weten jullie het geslacht al? En gaat bij jullie de familie het weten?

Lala: Ocharme, nooit leuk hé als ze ziek zijn.
    Hier kan hij ook al uitdagen, als iets niet mag dan zit ie eerst zo te kijken en als we het gezien hebben doet ie het nog es. Of begint ie te lachen als we zeggen "nee, mag niet!" Gohja, meestal is hij enorm lief, veel stout is hij niet, dus dat komt nog wel goed. wink.gif
  • Hoi dames zie net dat er hier ook soms nog gebabbeld word , ik ben ook terug zwanger,leuk he zo kort opeen maar wel vermoeiend...rayan wil nog veel gepakt worden en mijn rug breekt zo bijna, maar voor de rest wel alles ok! hug.gif
  • Hey Belleke! Blijkbaar zijn we 2x in dezelfde maand uitgerekend! Eerst in augustus en nu allebei in maart. bigsmile.gif
  • Proficiat dames! Allebei weer voor maart, leuk! Kan het geloven dat het lastig is (hier is er ook 18 maand tussen de twee kindjes), op het einde van mijn zwangerschap kon ik de oudste écht niet meer in zijn bedje leggen; de rug wou niet mee en de buik zat in de weg goofy.gif . Maar 't is zo leuk als er weinig verschil is, ze spelen allebei met dezelfde dingen, zitten allebei in ongeveer dezelfde interesses,... Nu de kleinste wat groter is beginnen ze soms al wat "samen te spelen", het eindigt wel altijd in ruzie maar toch kunnen ze niet zonder elkaar, ze lopen heel de tijd achter elkaar aan.

Hoe gaat het verder nog? Niet te veel last van de zwangerschap voor de rest? En met de "oudste"?

Hier doet ons miss alles op het gemakske; ze loopt nu ongeveer een maandje, haar babbelen begint wat vooruit te gaan, ze kan nu wel een woordje of 10 (papa, mama, "aker" (=water), oma, opa, poe(s),...) en wat dierengeluidjes. Ze ligt nu en dan eens op de grond te krijsen als ze haar zin niet krijgt, en kijkt dan na een tijdje met zo een ondeugend snoetje op van "toeme toch, 't lukt niet" <3 . Ze is dol op haar popje, dat moet overal mee naar toe. Haar tutje zou ze ook overal meenemen, maar dat mag niet van mama - dat krijgt ze alleen als ze naar bed gaat of hééééél erg moe is.
    De ontmoeting met de sint in de crèche was geen succes, veel traantjes, maar het speelgoed gisteren maakte veel goed!

Verder heel veel snot en hoesten, maar volgens de dokter was het alleen op de bovenste luchtwegen dus geen probleem, dat gaat wel over. Ze slaapt goed (11u 's nachts) en doet overdag zelfs nog altijd twee dutjes van anderhalf uur ongeveer! Ze eet ook vrij goed, alleen vers fruit wil ze absoluut niet. Heb al alle soorten geprobeerd, heb het al gestoomd, in stukjes, in fruitpap, in grote stukken, met en zonder vorkje, gemixt in yoghourt, een smoothie,... Maar ze houdt de lippen stijf op elkaar en duwt de lepel weg. Potjes fruitpap gaan wel, dus voorlopig proberen we zo nog wat vitamientjes en vezels binnen te krijgen.
  • Ja kate ,dat moet lukken he,ik ben uitgerekend 15 maart en na onze fantastische zoon verwachten wij nu een meisje! smile.gif
    Ze stapt veel en ja idd rayan heffen word wat zwaar maar ik doe mijn best,hij is echt een schatje,kan juist stappen en doet een uitleg om u tegen te zeggen!1 minpuntje ,hij dringt nog steeds pap snachts ponder.gif weet niet hoe ik het moet afleren en ja hij slaapt nog steeds bij mij in bed,ook niet echt manvriendelijk he maar ja,dat is iets wat ik bij onze 2e spruit zeker niet ga aanleren! hug.gif
  • Oh leuk, ook eerst een jongen en dan een meisje! Van allebei eentje smile.gif
    Dat drinken 's nachts, da's inderdaad wel lastig... Maar zal uiteindelijk ook wel overgaan zeker? Proberen afbouwen met flesje water of sterk verdunde melk, en dan uiteindelijk niets meer? Weet niet of dat lukt hoor, hier al maaaaaanden geen fles meer 's nachts (sinds april of mei of zo? Heeft ook lang geduurd, door aanslepende luchtweginfecties na rsv, maar uiteindelijk toch weggevallen). En zo manonvriendelijk kan het toch niet zijn hé, aangezien je zwanger bent goofy.gif wink.gif

Ze zijn toch zo schattig hé, hele vertellingen. Ons meisje kan zo héél overtuigd "ja!" zeggen als je haar iets vraagt, net of ze het écht verstaat - maar meestal verstaat ze het niet hoor!

Veel succes nog met de zwangerschappen hé dames!
  • Dank je Greet! Zwangerschap verloopt hier goed hoor, kan eigenlijk niet klagen. Al begint het inderdaad wat zwaarder te worden om onze jongen te dragen.

Inderdaad leuk Belleke, eerst een jongen en dan een meisje! Wij weten het geslacht niet dus blijft spannend tot aan de geboorte content.gif

Hier ook eentje die nog niet lang kan stappen. Schattig om zien hé. Hier staat hij wel nog niet ver op vlak van taal. Brabbelt wel, maar veel woordjes komen er nog niet uit. Papa zegt hij wel, mama soms eens maar meestal nog in verkeerde context. Laatste tijd begint hij ons klanken wel wat vaker na te bootsen, dus het zal ook wel in orde komen!
    Verder begint hij nu echt een eigen willetje te hebben, hij kan nu echt zijn kuren krijgen als het hem niet aan staat.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld