laat de natuur zijn gang maar gaan

• Hoi dames ,

zijn er nog dames die direct door gaan voor een brusje ?
    Ik neem geen anticonceptie dus ja laat maar komen he...eigenlijk mag het wel een halfjaartje duren maar ja we zullen zien , ben nu 33 jaar en wil niet te lang wachten ook , voor Rayan heb ik toch een dik jaar moeten klussen , maar wie weet , ben nu 4 weken bevallen maar hen wel nog geen regels gehad.

hug.gif
  • Hier komt er geen derde, dus ik doe alleszins niet mee.
    Maar voor de eerste hebben we ook "lang" geprobeerd (1 jaar + hormonenkuur) (achteraf bekeken is dat zó lang niet, maar als je erin zit...). 6 maand (laatste 3 deeltijds) borstvoeding gegeven, geen ms gehad (nam ook minipil). Daarna kwam mijn cyclus weer op gang, nam geen anticonceptie (in de overtuiging dat het wel weer lang zou duren) en de tweede keer was 't prijs! Dus veel succes!!!
  • Ik doe ook niet mee maar wil je wel even en ervaringsverhaal vertellen!

Mij mama dacht dat ze niet zwanger kon raken als ze BV gaf dus ze gebruikten geen anticonceptie.
    Na 6 weken moest ze op nacontrole en op de echo zag de gyn dat ze terug zwanger sas van mij

Ik scheel dus 11 maanden met mijn broer en ze zei dat ze echt niet heeft kunnen genieten van zowel,mijn broer als van ik.
    Mijn broer sliep nog niet door toen ik geboren werd, en hij kon ook nog niet stappen.

Het enige voordeel is dat we als kind en tieners veel aan elkaar hadden
  • Hier is er dus 18 maand tussen en ik moet ook wel zeggen dat ik dit -voor mezelf, maar iedereen is anders natuurlijk- echt wel het minimum vind hoor. En dan nog het voordeel dat de oudste al kon stappen op 13 maand, dus dat ik het grootste deel van mijn zwangerschap hem niet (constant) heb moeten dragen. Maar er zijn natuurlijk voorbeelden genoeg van mensen die kinderen hebben die (nog) vlugger op elkaar komen, en die het ook overleefd hebben...

Maar hier dus dik tevreden dat het niet vroeger was (en de bedoeling was eigenlijk nog wel een half jaartje later wink.gif ). De oudste kan nu al alleen iets eten als de kleinste haar flesje krijgt, kent al iets van regels (niet rechtstaan in de zetels of op stoelen bijvoorbeeld), luistert en begrijpt al meer dan een paar maanden geleden,... En toch, op momenten dat ik er een hele dag alleen voorsta met de twee kinderen, denk ik "waar zijn we aan begonnen" goofy.gif en ben ik 's avonds echt kapot! Nuja, de oudste is er eentje die veel aandacht nodig heeft (en niet veel slaap tired.gif ), dus in andere situaties is het mss wel anders.
  • Ik ken trouwens iemand die 8 maanden scheelt met zijn jongere broer - broer was prematuur... Stel je voor, 8 maand!
  • Hier ook genoeg met 2kindjes.
    Hier zit er 25maand tss, en ik vind dit perfect!

Onderschat het niet hoor!
    En niet alleen als het tweede kindje er is, maar ook de zwangerschap van een tweede is gewoon zoveel lastiger.
    Je kan je niet zomaar neerleggen als je moe bent, je moet oudste idd meestal nog constant dragen, is nog niet zelfstandig,...
    Als je 2makkelijke kindjes hebt, geen probleem, maar wat als bijv jongste last van reflex heeft,...

Pas op, iedereen doet wat hij wil, maar ik zou het niet gekund hebben!
  • Erg moedig. Mijn kindjes schelen 23 maand en dat is al heel druk maar wel te doen. Gun jezelf en je baby wat tijd om te genieten want geloof me dat is wat je moet opgeven bij 2 kleine kindjes. Ik heb nu vaak al het gevoel dat ik mijn 2 tekort doe omdat er altijd wel eentje moet wachten.

Veel succes
  • Ja begrijp jullie wel en ik weet dat het heel zwaar zal zijn maar ja wie zegt dat ik snel zwanger zal zijn,mischien duurt het weer een jaar .
    Kheb gewoon beslist geen anti conceptie te gebruiken en de natuur zijn gang te laten gaan , ik wil ook liefst niet na mijn 35 zwanger worden , ben nu al 33 gepasseerd , en ja ik werk ook niet, ben full time huismama , dat scheelt ook al he.
    Maar ik geniet nu zooo van dit kleintje hier en wil hem natuurlijk niets tekort doen, we will see what life brings... thumbup.gif
  • hier zit tussen elk kind 18maand verschil soms is het echt wel druk hier maar minder genieten? nee helemaal niet!!! elk kind heeft aandacht genoeg en ik zie ze alle drie doodgraag en ik geniet van elk moment en ik zou het zo weer overdoen ik en mijnbroer hebben ook maar 20maand leeftijds verschil en wat een band wij hebben daar kan niemand tussen... en dan heeft mijn mama nog op latere leeftijd beslist om nog voor een kindje te gaan wij schelen 7jaar en ik moet zeggen met hem heb ik echt niet de band die ik met mijn broer heb..

mijn vriendin heeft ook 3 kids en tussen elk kind zit 10maand verschil! en zij beklaagt het zich ook niet ik moet wel zeggen ik ben full-time thuis dus ik heb meer al tijd genoeg voor de kids moest ik werken zou het heel anders zijn dan zou ik het ook niet trekken smile.gif
  • Tussen Tiebe en Yaro zit 17.5 maand.
    Hier was het de bedoeling om 2 jaar tussen te hebben. Op de eerste hebben we lang moeten wachten, maar de tweede was er dus een half jaar vroeger dan voorzien. Dus het klopt wel dat het bij een tweede sneller kan gaan.
    Ik sluit me aan bij de reacties hierboven. Ik vind anderhalf jaar echt een minimum. Ik heb tijdens de zwangerschap minder kunnen genieten van de oudste, die stapte trouwens maar goed op 15 maand, en dan nog moest hij veel gedragen worden. Ook nu is het heel erg druk met die twee kleintjes. Twee kindjes in pampers, binnenkort twee kindjes in de creche.
    Mijn lichaam heeft de tweede zwangerschap ook erger afgezien. Ze zeggen niet voor niets negen maand ontzwangeren. Het bekken en de buikspieren moet de kans krijgen om zich wat te herstellen.
    Je zal het inderdaad wel overleven als je nu opnieuw zwanger wordt, maar ik denk op een half jaartje wachten kan je al goed herstellen en genieten van je kindje zonder echt "ouder" te worden.
    Dat is mijn mening natuurlijk.
  • Hier 3 jaar tussen en vind dit perfect, Hasse begrijpt al goed dat ze eventjes moet wachten en je kan al heel veel uitleggen. Zij gaat naar school dus die momenten zijn exclusief voor Geike. Ik moet wel zeggen dat ik nooit echt die babyklriebel had na Hasse, de beslissing om voor een tweede te gaan was dus puur functioneel gedacht, ik was thuis toen Hasse startte op school, dus het eerste schooljaar moest ze nooit in opvang blijven, altijd mama aan de schoolpoort,...
    Maar dat is voor ieder verschillend hé, veel hangt idd af welke baby je hebt.
  • Ik zou er ook wat mee wachten en volop genieten per kindje. Belleke, je bent maar 33, wat maakt een half jaar of een jaar nu uit? Ik zeg niet dat je zo lang moet wachten als ik (ben in de 40 en dat is echt niet ideaal, dat besef ik). Maar 35 als grens of 36 is toch hetzelfde. Ik snap dat je voor jezelf een grens trekt, maar moet die nu echt zo strikt? Het leven werkt zo niet, volgens plan. Ik heb de indruk dat er de laatste jaren wat teveel nadruk is gelegd op het feit dat je je kinderen jong moet krijgen. En OK, het is ook wel beter. Maar ze overdrijven wat de laatste tijd. Er zijn ook een paar voordelen aan ouder zijn weet je: een veel betere opvolging van de zwangerschap en vooral ook rust. Je wordt rustiger, je relativeert meer, ...
    Maar ieder zijn keuze. Ik zou een half jaar wachten en goed herstellen, maar ik begrijp je ergens ook wel.
  • Ja ik besef nu wel dat mijn lichaam terug op zijn plooi moet komen,moest ik nu al terug zwanger zijn amaai dan gaat alles lebberen daarna denk ik goofy.gif en ja mijn maandstonden staan ook nog niet op punt , en dan ja de eigenlijke daad moet ook nog gebeuren hé en daar is weinig tijd voor nu blush.gif dus ik denk dat het nog even zal duren , maar je weet nooit...1 keer kan genoeg zijn ! bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld