Zwanger voor april-clubje

• Ssssst nog eventjes genieten van onze kleine donder in huis want het gaat akelig doen opeens die stilte iedereen het huis uit!
    Denk hem echt ga missen zoals ik het had bij mijne oudste (eerste en laatste) al mis ik mijn andere 2 ook he maar ja tis zo een moment dat toch anders ligt.
    In maart mag ik hem gaan inschrijven.
    Het gaat al stukken beter hier dank je ze zijn wel thuis gebleven want echt volledig over is het nog niet ga ze dan ook niet te snel terug sturen.
    Ja ik ga weer zelf de taarten en school traktaties maken omdat het de vorige keer zo positief is meegevallen bij iedereen en ik er echt plezier aan heb om het te maken.
    Voor Sara word het een vlindertaart in zachte pastelkleuren en cupcakes met een vlindertje op.
    Quinten krijgt eentje van cars of Paw Patrol daar ben ik nog niet echt over uit al weet ik wel hoe ze er beide zouden uitzien en cupcakes voor school.
    Siebe is dol op de teletubbies maar dat vind ik zo moeilijk te maken met die gezichtjes ben nog aan het bekijken of ik iets anders kan maken.
    Voor Timo is zo'n themataart niet meer al word hij 16 en ga ik er deze keer toch eentje maken met donkerblauwe achtergrond en zwarte cijfers 16 over heel de taart.
    Hij gaat het vooral vieren met zijn vrienden maar wil niet zeggen wij hem vergeten of niet in de spotlights willen zetten he.
    Zie er naar uit !
    We zijn ook al een beetje uit over de cadeau's.
    Het gaat er weer snel zijn !
    Leuk een bumba taart zou ik dan weer niet durven te maken met dat gezichtje hihihi ik speel eigenlijk meer op safe en in dat geval gebruik ik figuurtjes maar dat vind ik niet van de teletubbies.
    Veel plezier binnenkort met het maken !
    Doe jij dan een proeftaart of meteen voor de echte?
    Oja en onze tafel word helemaal versiert met frozen voor Sara en cars of paw patrol voor Quinten en ja voor Siebe onze kabouter zal het wss van Bumba worden tenzij ik op het moment in de winkel iets anders zie.
    Na de feestdagen weer een leuke periode dat aanbreekt !
    En nu mijne strijk in de kasten gaan leggen moest wachten tot mijne vloer droog was.
  • hey jessica!

fijn dat ze wat beter zijn, je hebt gelijk dat je ze nog eventjes thuis houdt tot het volledig voorbij is, zou ik ook doen denk ik wink.gif
    ja kan mij voorstellen dat dat toch nog net wat anders is als je laatste kapoentje naar school gaat, zo niemand meer in huis overdag, zal wel effe wennen zijn!
    maar geniet nog maar eventjes, zo ver is het nog niet wink.gif we hebben daar hier nog geen enkele info over gekregen van scholen hier in de buurt, vind ik wel jammer en ook een beetje moeilijk want zo weten we niet of hier wachtlijsten zijn of niet, denk van niet maar je weet maar nooit natuurlijk.
    wat een leuke thema's! ja ik heb eens een bumba taart gezien op internet wat zitten zoeken, niet zo eenvoudig denk ik maar wil het toch proberen, ik probeer dat idd wel op voorhand uit, als dat lukt tenminste, ik hoop dat ik dan toch al een paar weekjes bevallen ga zijn want als ik over tijd ga dan gaan ze niet veel schelen astonished.gif maar denk eerder van niet hoor, we zien wel
    cadeautjes weet ik hier eigenlijk nog niet...zouden we toch beter al eens voor gaan kijken denk ik want dan met de drukte van onze tweede kleine spruit erbij...
  • Het zal erom spannen of ze kort op elkaar gaan zijn of niet !
    Hopelijk heb je de tijd om te doen wat je wil doen voor haar verjaardag.
    Ons meisje haar 1ste verjaardag is zo een beetje anders gelopen dan de bedoeling was omdat haar broertje 5 dagen ervoor geboren is.
    Normaal lag ik nog in het ziekenhuis maar ik heb elke dag zitten duidelijk maken en vragen dat ik die zondag op haar verjaardag naar huis mocht en hebben ze dan toch ook toegelaten wink.gif zo was ik die dag toch thuis om haar verjaardag mee te vieren.
    Hier zijn de eerste foldertjes vorige week en deze week in de bus gestoken maar Siebe gaat naar de school van de broer en zus dus ik heb die foldertjes niet nodig.
    Heb je zelf al een school op zicht?
    Misschien ze zelf een mailtje sturen?
    Hier in Mechelen werken ze met wachtlijsten maar ik heb geluk gehad dat er een volledig nieuw kleuterschooltje open ging en er voorrang is voor broertjes en zusjes.
    Ik zal nog eens verder zoeken naar een geschikt thema voor Siebe zijn taart.
    Fijne avond !
  • hey jessica,

gaat het daar al wat beter? gaan ze maandag terug naar school kunnen?
    ik hoop toch ook dat ons tweede spookje niet te kort op haar verjaardag komt zodat we die dag toch speciaal voor haar kunnen maken, het zal voor haar zoiezo wel eventjes een aanpassing zijn, ineens niet meer de enige in huis die aandacht krijgt, hoop dat ze niet al te jaloers gaat zijn.
    Ze meent nu dat er in elke buik een baby'tje zit haha, trekt ze haar hemdje omhoog en wijst ze op haar eigen buik en zegt ze 'baby' bigsmile.gif
    ze vind andere kindjes en baby'tjes wel heel interessant dus das al positief.
    Hier in de buurt zijn twee scholen die op ons lijstje staan, eentje twee straten verder en eentje op vijf minuutjes met de fiets en dan nog een freinet school maar die ligt op twintig minuutje rijden dus das wel weer een nadeel maar de aanpak in freinet naar kindjes toe spreekt mij dan wel weer enorm aan, ik ben zelf ook enkele jaren naar freinet onderwijs gegaan en ging daar heel graag maar vind het niet zo een gemakkelijke keuze.
    Mag jij je kindjes in het klasje zelf afzetten als ze nog in de kleuterklas zitten? op de school hier vijf minuutjes vandaan moet je ze al aan de poort afzetten en daar heb ik het zelf wat moeilijk mee, ik zou ze graag in het klasje afzetten en niet meteen op zo een grote open speelplaats, lijkt mij nog moeilijker voor zo kleintjes. De school hier twee straten verder weet ik niet hoe het daar gaat, moet ik eens navragen, in de freinetschool mag je hun slofjes aan doen, en ze in het klasje afzetten, kus en naar huis.
    Moeilijke beslissing toch wel vind ik...
    wave.gif
  • Hey Lien
    Onze kindjes gaan naar een soortgelijke school die werken met meervoudige Intelligentie...leren over de dingen die de leerlingen in het kringgesprek aangeven wat ze leuk vinden enz.
    Onze kindjes worden in de klas afgezet en opgehaald.
    Ze hebben de mogelijkheid om een dutje te doen (als ze echt moe zijn of ziek of ziek zijn geweest)
    Het huiselijke is er idd ook met de sloefkes of op hun kousen in de klas bv.
    Ik zou geen andere school meer willen eerlijk gezegd.
    Ik ga te voet een kwartier tot 20min wat best meevalt en er ook voor over heb.
    Maandag gaan mijn kapoenen terug naar school ja.
    Oja en ik heb een idee voor mijn teletubbies taart ... afprinten uitknippen en opplakken op een stevig papier/karton met tandenstoker en die in de taart prikken en dan verder afwerken met suikerpasta zo ga ik een regenboog met wolken erbij doen enz.

• Dat zal vast en zeker een leuke taart worden!! bigsmile.gif
    is Timo ook naar dezelfde lagere school geweest? heeft hij moeilijkheden gehad met de overgang naar het middelbaar? das mijn enigste bezorgdheid een beetje, ik heb altijd moeilijkheden gehad met leren maar of dat aan mijzelf ligt of aan het feit dat ik freinet onderwijs heb gevolgd dat weet ik natuurlijk niet...
    het zou gemakkelijk zijn natuurlijk als ze hier de hoek om bijna naar school zouden gaan maar ik wil ook een school waar ze goed zitten en waar de ouders betrokken worden en dat is niet overal het geval merk ik
    fijn dat ze maandag terug naar hun klasje kunnen, hopelijk blijven de ziektebeestjes nu eventjes achterwegen wink.gif
    wat kopen jullie voor Siebe zijn verjaardag? ik heb er hier eigenlijk geen idee van, ze heeft al zoveel...
    wave.gif
  • Ik heb met diezelfde vraag gezeten en denk daar soms ook nog wel aan van hoe gaat dat als ze uit het kleuteronderwijs stappen en vooral dan als ze naar het middelbaar gaan.
    Maar belangrijk is ook nu en dat is de beste school voor hun en voor ons.
    Timo heeft naar de vrije basisschool geweest en vanaf zijn 1ste leerjaar tot en met nu naar een GO school.

Goh wat hier al zeker op het lijstje staat is een brandweerkazerne van Vtech toet toet auto's en nog wat extra Vtech autokes erbij.
    Hij heeft al een grote garage , een grote brandweerauto die autokes kan vervoeren en 5 autokes ervan en daar speelt hij zo graag mee dat ik denk dat de beste keuze is.
    Hij is gek van de teletubbies maar heeft daar al met de feestdagen knuffels van gehad zijn bedje ligt vol aan zijn voeten met die gekleurde "mannekes" den ene rammelt den andere maakt muziek den andere praat leuke bende daar geen wonder die soms ligt te schaterlachen hahaha.
    Ik had ook nog wel een elektronische voetbalgoal gezien maar denk die gaat ingenomen worden door Quinten en Sara en dat is nu ook niet echt de bedoeling denk Siebe "die bedoeling van" nog niet begrijpt en met die bal gaat gaan lopen hahaha.
    Maar idd hier ook dat ik veel moet nadenken want ze hebben zoveel he !
  • hey jessica, hoe gaat het daar ondertussen? zijn ze goed terug gestart op school?
    we zijn er hier nog niet uit kwa school maar ik wil er toch ook niet meer al te lang mee wachten om te vermijden dat we geen plaats meer zouden hebben ergens...geen gemakkelijke keuze vind ik
    oh ja ze hebben echt al zoveel he! denk dat ze hier ook wat kleertjes gaat krijgen, vind ze ook leuk als daar iets van maya of plop of iets dergelijks op staat is ze der mee lopen haha bigsmile.gif en ballonnen vind ze ook geweldig dus die komen er ook zeker en vast!
    het begint nu echt op te korten, begin toch wat zenuwen te krijgen voor de bevalling wink.gif ons kleintje is gelukkig ondertussen wel met het hoofdje naar beneden gedraaid, hopelijk blijft dat zo.
    wave.gif
  • Als je een natuurlijke bevalling gaat krijgen is dat heel fijn dat ze nu al goed zit met haar hoofdje ... eum ik spreek van een zij hahaha niet op reageren! wink.gif bigsmile.gif
    Ik ben echt heel benieuwd naar je bevallingsverhaal de naam hoe Julie gaat reageren ...
    Hier zijn mijn kids terug goed aan school begonnen morgen gaat onze Quinten een uitstap maken naar het politiebureau alhoewel hij meer ne brandweerman is.
    Ik zal eens mijn bedje opzoeken morgen ne kuis en strijkdag drunk.gif
  • Hey hey ben er nog eens eventjes.
    Heb je nu al foldertjes gehad van scholen?
    Je kan het beste beslissen als je eens op school gaat gaan kijken contact met de juffen enz.
    Ik ben superblij met mijn keuze en kan eigenlijk niet wachten om onze Siebe te laten inschrijven maar ja daar zijn datums voor he net zoals wanneer ze mogen starten.
    Siebe word op 21 september pas 2,5 dus weet niet ze hem op 1 september laten starten of in oktober na de vakantie.
    Quinten is met zijn klas naar de politie se ben benieuwd hoe hij het heeft gehad en of het wat goed gelukt is met stappen want heb vannacht hem iets moeten geven tegen groeipijn in zijn benen en voeten een massage gegeven ook en na een kwartiertje was het over en sliep hij weer in.
    De eerste keer dat zo meemaak.
    Hartverscheurend wenen beentjes opgetrokken en vasthouden zeggen dat pijn deed ... hoop maar dat hij er vannacht niet terug last van heeft !
    We zullen onze moed eens bij elkaar rapen se en aan de taken beginnen tongue.gif
    wave.gif
  • haha goed geprobeerd wink.gif nog eventjes geduld bigsmile.gif
    ben ook benieuwd, het zal toch wel weer even wennen zijn maar kijk er ook enorm naar uit
    nog geen foldertjes gehad helaas enkel een blad met een overzicht welke scholen er hier in de buurt liggen maar ja daar zijn we weinig mee, dat wisten we al wink.gif
    heb zelf al wat opzoek werk gedaan, in februari is er een kijkdag op de freinetschool, jammer dat dat nu al is, ga proberen te gaan maar is geen evidentie in de voormiddag met mijn ziek zijn maar ja we gaan proberen
    hier in de buurt had ik ook graag eerst gaan kijken voor dat we een beslissing maken
    ocharm quinten, hopelijk heeft hij idd vandaag geen last van zijn beentjes, dat kan ook zo pijn doen he
    de uitstap zal hem hopelijk ook wat kunnen afleiden, toch wel spannend voor zulke kindjes zo een uitstappen denk ik smile.gif
    veel goede moed met je poets dagje! wave.gif
  • Niet gemakkelijk he als je iets moet doen met een bol buikje en met de nodige ongemakken erbij !
    Hopelijk komen jullie er snel uit welke school perfect bij jullie past.
    Online hun school bekijken kan ook al helpen.

Onze Quinten heeft vannacht geen last gehad van zijn groeipijn dus hopelijk blijft het nu ook zo een beetje want weet wel dat met pieken komt.
    De uitstap was wel ok hij was bang van de politie zei hij en heeft veel niet willen doen zoals in de auto zitten vingerafdrukken nemen in de cel gaan ... iemand vroeg of de politieman wou schieten waarop de agent zei da zal niet gaan 't is kapot hahaha waarop Quinten zei ik zal mijn mama bellen hahaha
    Ik had toch wel een vlieg willen zijn!
    Ze hebben een doosje kleurpotloden gekregen met het logo van de politie op.
    Hij kwam thuis en dat moest wel meteen uitgetest worden.

Heb je al ideetjes voor je meisje haar verjaardagcadeau?
    Hier nog wat ideetjes bijgekomen zoals een ark van noah van dreamland Vtech manege met extra zoef zoef diertjes Vtech politiebureau en een speelset van animal world.
    Alles zal hij niet krijgen hoor maar keuze is er nu wel de rest is mss een idee om met sinterklaas en de feestdagen te geven dus dat houden we in het achterhoofd.
  • haha ja ik zou het ook wel eens willen zien van die kleine prutskes bij de politie, zal idd wel indrukwekkend zijn voor hun
    gelukkig heeft hij geen groeipijn meer gehad, ocharm toch, kan zo pijn doen!
    ik heb al veel online gelezen over de scholen, probleem is vooral dat ik mijn prutske niet zomaar ineens op een grote speelplaats wil achterlaten en das bijna overal zo voor zover ik kan terug vinden, klinkt een stomme reden om een school niet te kiezen, maar voor mij zegt dat meer als alleen dat plus ik denk dat een goede start alleen maar kan bijdragen tot een goed verloop op school, ze mag niet meteen een schrik pakken want dan is het verkorven vrees ik en dat zou ik wel heel jammer vinden...ach ja alles nog even laten bezinken en eens wat scholen sturen rond open deur dagen en de vragen die ik heb.
    ivm de cadeautjes...eigenlijk éééécht geen idee! ze heeft al zoveel, ik weet nu al niet meer waar alles op te bergen...misschien nog iets van playmobil 123 ofzo maar ik ben al weer bang hoeveel speelgoed ze van de familie gaat krijgen en waar dat dan weer allemaal te laten...eerst eens alles uitsorteren denk ik en een deel wegdoen wat gekregen tweede handse spulletjes waar ze toch niet mee peelt enzo.
    ik hoop echt dat ons tweede ukje op tijd komt zodat haar verjaardag er niet door in het water valt, der zijn ergere dingen natuurlijk maar toch, zou toch een beetje jammer zijn, we zullen zien wink.gif
    zo en nu mijne strijk eens gaan bijwerken se thumbdown.gif
    wave.gif
  • Dat doe ik met mijn kids hun speelgoed ook je kan gewoon niet alles bijhouden en er zullen nu eenmaal stuks zijn waar ze minder of zelfs niet naar omkijken ik doe die dan weg naar kringloop of zet ze op 2dehands.
    Te veel is te veel zeg ik altijd.
    Voorlopig lukt me dit prima zo en word het niet te veel.
    Uitbreidingsets is natuurlijk ideaal maar soms wil je gewoon eens iets totaal nieuw geven.
    Strijken dat kan ik hier ook al terug doen mijn wasmachine draait op volle toeren ! wave.gif
  • doen wij hier ook, met de centjes die je er nog voor krijgt kun je weer iets nieuws kopen wink.gif
    de kindjes nog gezond daar? hier heeft ze precies wat last van haar maagje, gisteren heel moeilijk in slaap geraakt, veel boeren en windjes en oprispingen, denk toch niet aan griep want dan zou ze ook al moeten hebben overgegeven of diarree gehad en dat is niet dus hopelijk is het snel wat beter, ze heeft ook weer een loopneusje en een hoest dus maar hopen dat ze er zelf door spartelt.
    Ik ben aan het dromen over de lente en zomer met onze twee kapoentjes, kijk er zo naar uit om ons tweede wondertje in mijn armen te nemen, mij weer beter te voelen en er met ons viertjes op uit te kunnen trekken! onze vakantie heb ik gisteren alvast geboekt tongue.gif midweekje center parcs, had mij eigenlijk voorgenomen niet op vakantie te gaan om wat centjes te sparen maar was zo een mooie aanbieding en had er ineens zooooveel zin in dat ik mij toch heb laten verleiden om te boeken wink.gif ach het zal ons alle vier deugd doen denk ik, is pas voor september, in mei/juni was nog goedkoper maar dan mag ons tweede spruitje nog niet mee het zwembad in en das dan ook weer jammer.
    Nu beginnen ze stilaan te vragen wat ze moeten kopen voor onze kleine meid haar verjaardag maar ik weet het echt niet, vind jij het kunnen dat ik zeg zorg haar maar een mooie ballon of mooi kaartje (ballonnen en kaartjes vind ze geweldig) en daar een bon van een kledingwinkel bij of een bon om een leuk uitstapje te maken bij bv de efteling of binnenspeeltuin ofzo? of vraag je zoiets niet aan andere mensen? ik zie er gewoon echt tegenop om hier weer een berg speelgoed te moeten stockeren eigenlijk blush.gif
    fijne avond nog! wave.gif
  • Zalig je een vakantie hebt geboekt kan goed doen wink.gif en hebben jullie dan toch ook weer gehad !
    Hier zijn ze weer ziek thumbdown.gif het is echt erg dit jaar !
    Hopelijk blijft het bij een oppervlakkige verkoudheid bij Julie.
    Quinten heeft het op zijn luchtwegen hij ademt heel raar en hoor je ook als hij hoest heeft ook verhoging.
    Sara heeft heel erg veel snot !
    Siebe ook maar in mindere maten.
    Sara en Quinten liggen ook erg open aan hun neus.
    Voor onze Siebe zijn we er eindelijk uit oef goofy.gif hij krijgt een Fisher-Price Little People Zit En Sta Racebaan met extra auto's die ik op de kop heb kunnen tikken in de Wibra !!!!
    Daar kun je tegenwoordig zoveel bekende merken speelgoed kopen voor een stuk minder geld !
    Als je echt niks weet en je weet echt niet waar je het weer moet laten zou ik ook opteren voor een bon of kleding of zo ze kunnen altijd een kaartje meebrengen en een ballon desnoods in een vorm ofzo?
    Een vriendin van mij haar kindje was in December jarig en die heeft op de uitnodiging ook dvd's gevraagd of een centje voor in de spaarpot de rest heeft hij ook al zoveel.
    Kan best hoor !
    wave.gif
  • ai toch, ocharm de prutskes ponder.gif
    je hoort het ook weer overal dat er veel zieken zijn
    en auw pijnlijk zo open liggen aan hun neusje, ik doe er hier altijd daktozine op haha geen zicht maar helpt wel goed
    oh dat wist ik niet dat je dat in de wibra kan vinden, leuk! in de zeeman kom ik al wel eens maar wibra niet zo erg vaak meer
    ik vind van kleren dat ze tegenwoordig minder en minder hebben in de zeeman en wibra, vroeger zoveel maar nu valt het mij wat tegen.
    ik denk dan toch dat we die vraag gaan stellen om geen of niet teveel speelgoed te kopen maar eerder een bon voor kleren of om iets leuks te gaan doen
    en idd een ballon dat vind ze geweldig, daar zijn ook veel leuke dingen in he, met bumba enz. op
    ja idd die vakantie zal ons wel deugd doen als het zover is, ben er toch stiekem wel blij om dat we nu toch gaan wink.gif
    eens een weekje geen grootouders enz over de vloer of mensen die vanalles moeten, gewoon echt tijd enkel en alleen met ons gezin
    al durven de grootouders best te vragen mogen we geen dagje afkomen? maar dat pakt helaas niet tongue.gif
    wave.gif
  • Ik heb er nu een andere zalf voor ligt er ook zo dik wit op maar beter zo dan ze onverzorgd te laten lopen he !
    Ben ook blij ze thuis zijn zo kan ik ze zelf beter verzorgen dan dat ze in school zijn en ze zijn ook echt te ziek om te gaan ze zouden er nog erger van worden.
    Vrijdag hebben ze pedagogische studiedag dus het is zowiezo een korter weekje.
    Hihihi geniet maar alleen met je gezin van je vakantie ze kunnen bij jullie thuis al genoeg komen wink.gif
    Ik zal eens gaan zien wat mijn prutskes aan het uitspoken zijn want ik hoor precies een discussie en dat durft al is escaleren naar ruzie (ze zijn een gezelschapsspel aan het spelen) smug.gif
    wave.gif
  • Net op tijd erbij wink.gif zitten alweer rustig voor tv een dvdke te zien.
    Nog even antwoorden op zeeman/wibra ... dat is bij mij ook met momenten zo.
    Soms zie ik daar zoveel leuks en de andere keer loop ik met niks naar buiten en soms zie ik in de zeeman meer dan in de wibra en omgekeerd daarom ga ik altijd naar de 2 winkels tongue.gif
    Sebiet nog snel naar de winkel als mijn oudste zoon thuis is dan let die even op de broers en zus.
    Fijne avond wave.gif
  • haha ja gezelschapsspelletjes zijn vaak voer voor ruzie he bigsmile.gif
    idd beter met wat witte zalf op hun snoetje dan dat ze zo pijn hebben
    je hebt gelijk ze dan thuis te houden, zoveels te sneller zijn ze ook weer genezen he
    handig dat grote broer al eens kan en wil oppassen he
    ik heb de laatste tijd veel online gekocht omdat ik toch wel wat ruglast heb en dan met julie erbij niet altijd even handig met een dikke buik wink.gif
    klopt zeeman wisselt fel he, ik ga er toch nog eens passeren en wibra dan ook ineens, wie weet vind ik er wel weer wat tongue.gif
    fijne avond nog! wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld