Zwanger voor april-clubje

• slaaptekort...aaaahh dat heb ik zelfs met 1 ukje in huis, belooft met een tweede op komst, wink.gif en jij dan met vier, chapeau!
    idd je doet wat je moet doen he en als je daar in zit dan lukt dat ook, je kiest ook bewust voor kindjes en je weet ook waar je voor kiest dan, ik hoor soms koppels klagen dat ze geen tijd meer voor zichzelf hebben,of koppels die twijfelen of ze wel kindjes willen omdat ze dan niet meer als laatste op een feest kunnen blijven zitten enzo...tsja dan denk ik, begin er maar niet aan als je die dingen belangrijker vind,
    en je kan met kindjes evenzeer nog tijd voor jezelf maken af en toe maar dat is idd niet meer zoals vroeger maar ik moet zeggen dat ik het zo prima vind, ik ben dan ook wel een echte huismus en ik hou er niet van om ons kleintje weg te doen, ik neem haar liever overal mee naartoe en dan moeten we maar eens wat vroeger vertrekken of later aankomen op een feest, ik vind dat zelf echt niet erg, wink.gif
    zo vijf dagen op zeven mijn kinderen als ze zo klein zijn naar de creche doen, daar zou ik ziek van worden maar tegenwoordig is dat 'normaal' voor velen, ik zou het niet kunnen en niet willen maar ieder zijn keuze zeker
    slapen als de baby slaapt, dat heb ik ook al vaak gehoord, haha zelfs met Julie ging dat vaak niet, dan was of mijn slaap door of ik zag weer iets liggen wat ik per se gedaan wou hebben tongue.gif
    hopelijk voelt sara zich maandag fit genoeg om naar school te gaan, wel fijn dat ze zelf ook staat te springen om terug te gaan, je hebt precies wel kindjes die graag gaan smile.gif
    en hopelijk is Timo na het weekend ook beter, is echt ferm van hem dat hij zo zijn best doet om te gaan!
    ocharm siebe het ook te pakken, Julie hier helaas ook, nog wel niet zo erg dat ik geneigd ben om naar de dokter te gaan maar ben zelf wel al met neusspray met kamilosan begonnen en twijfel om met een hoestsiroop te beginnen, ze hoest best fel maar ga toch nog een dagje aanzien denk ik,
    gelukkig heeft ze nog geen koorts
    oh en het bakken is best goed gelukt eigenlijk, ben geen bakwonder maar het was best lekker,ik doe dat gewoon heel graag smile.gif
    geniet nog van jullie zondag! wave.gif
  • Hey Lien even in een snel tempo want mag een nieuw voorschrift gaan halen bij de dokter voor ons Sara (antibiotica is kapot gevallen op de grond shocked.gif)

Ik heb mij direct en zonder aarzelen of spijt of moeite aangepast aan het moeder zijn.
    Ik heb veel laten vallen voor hem werd een echte huismus mijn kind was mijn prioriteit ik moest en zou er zijn voor hem.
    Dat is een keuze dat je maakt en zo moet je er ook maar naar gedragen vind ik.

Vandaag is Quinten terug naar school , het was weer aanpassen na al die weken thuis en ergens voel ik me slecht want had een beetje de indruk dat ik hem te vlug terug naar school heb gedaan.
    Ik hoop ze hem in het oog houden en me desnoods bellen als het niet zo goed gaat met hem.
    Straks fiets op en hem gaan halen kijk er al naar uit !

Hoe is 't met Julie?
    Met Siebe beter dus ik laat de dokter voor wat het is al was dit wel de moment om hem nog eens te laten wegen en meten !
  • ai! kan helaas gebeuren he
    ja zo denk ik er ook over, als je aan kindjes begint moet je daar je leven ook op aanpassen
    is het een beetje gegaan met quinten? gaat hij al hele dagen of halve dagen? niet gemakkelijk om te beslissen denk ik wanneer je ze terug laat gaan als ze ziek zijn/geweest zijn.
    Julie voelt zich niet echt goed, ze heeft ook een vieze hoest maar geen temperatuur en ze speelt wel nog, ze wil wel niet veel drinken maar juist toch wat patatjes gegeten dus ik ben eerder geneigd om nog even te wachten met naar de dokter te gaan eigenlijk,
    ik spoel haar neusje goed en ze krijgt een hoestsiroop die geen kwaad kan, het kan maar wat helpen denk ik
    ze heeft vannacht ook vrij goed geslapen, haar wel regelmatig horen hoesten maar niet moeten gaan kijken want ik hoorde dat ze dan haar tutje aan het zoeken was en dan terug in slaap viel
    ik wil ook niet te laat naar de dokter gaan maar nu heb ik zoiets van tsja wat gaat hij meer kunnen doen dan wat we al doen? antibiotica gaat ze niet krijgen want ze heeft geen koorts dus dat lijkt mij niet nodig en neusspray en hoestsiroop heeft ze...
    zolang ze blijft eten en spelen en geen temperatuur meer maakt nog even wachten dus, ze slaapt nu dus ga nog een beetje opruimen want ze heeft de living weer overhoop gezet wink.gif
    juist online wat leuke kleertjes gekocht voor ons volgende wondertje bigsmile.gif kan het toch niet laten tongue.gif
    veel beterschap daar en hopelijk is het goed meegevallen in het klasje voor Quinten wave.gif
  • Ja een onbewaakt moment en 't is gebeurd he.
    Antibiotica moest in de ijskast en ze was niet goed vanachter gezet waardoor Siebe ze er uit heeft gepakt en laten vallen.
    K was kwaad omdat we er nu niet direct terug achter konden en dat ze zo voor te grijpen was voor Siebe ook al krijg hij die niet open hoor !
    Quinten had het moeilijk was hard aan het wenen maar ik heb nog geen telefoontje gekregen dus hij zal wel ok zijn maar toch ... ik zit hier nogal op mijn uur te kijken !
    Ik zou ook niet naar de dokter gaan in jou geval je doet al wat de dokter zou zeggen en idd als ze geen koorts maakt enz gaan ze niet gemakkelijk antibiotica geven he.
    Siebe heeft enkel nog een lopend neusje hoest vele minder maar je hoort dan wel de slijmpjes zitten maar daar krijgt hij al Siroxyl voor.
    Zelf dokter spelen doe ik niet maar je voelt gewoon wanneer je naar de dokter moet !
  • ocharm toch, hopelijk heeft hij toch een leuke dag gehad op school, moeilijk om hem zo achter te laten, zodadelijk mag je hem gaan halen wink.gif
    nee zelf dokter spelen doe ik ook niet maar enkel een gewone neusspray met kamilosan kan geen kwaad en een hoestsiroop met kruiden die ik eens heb meegekregen als we op vakantie gingen, moest het toen nodig geweest zijn mocht ik die altijd geven, die kon geen kwaad, is iets met kruiden,geen hoestsiroop waar echt antibiotica of iets dergelijks bij inzit hoor, daar begin ik zelf niet mee zonder doktersadvies.
    ze lust geen honing zo is gebleken! dus dan die fles hoestsiroop maar bovengehaald, het kan maar een beetje verzachten, verder kan ik toch niks doen en antibiotica houden we liefst achter de hand voor als het echt nodig is, ze heeft het tot nu toe nog nooit nodig gehad (zal maar afkloppen nu als ik zoiets zeg wink.gif)
    vandaag een minder dagje, voel mij zoooo moe en misselijk pff, hopelijk morgen een betere dag wave.gif
  • Dat is je laten voelen dat je zwanger bent wink.gif
    Ik zit met mijn handen in het haar ons Sara heeft al 2 dagen niks maar dan ook niks geen hapje gegeten.
    Ze mag zelf kiezen en alles zelf opscheppen zelf haar bokes smeren maar ze vertikt het " k heb buikpijn" komt er dan uit.
    Ik hoop de antibiotica aan slaagt anders ga ik morgen terug naar de dokter met haar !
    Je mag niet kwaad worden ze is ziek maar je word toch wat gefrustreerd je wil dat ze sterk word en geneest en zonder eten gaat dat niet goed lukken zo komt zo alleen maar vitamines en belangrijke voedingsmiddelen tekort !
    Ik wou bijna te vragen wat kleertjes je gekocht hebt maar dan verklap je vast het geslacht blush.gif
    Heel leuk weer opnieuw al die spulletjes aankopen.
    Geniet er maar enorm hard van eens je kleintje er is !
    Ik zal eens stilletjes aan van mijne avond gaan genieten wave.gif

• Hey jessica, hoe gaat het met sara? Klinkt niet zo goed he! Heeft ze vandaag wat willen eten? Hoop van wel. En hoe is het met quinten in het klasje gegaan? Hier is ze toch koorts beginnen te maken en haar hoesten deze nacht fel verslechtert dus toch naar de dokter geweest, ze heeft bronchit en dus antibiotica, ik had het hier gisteren niet mogen schrijven dat ze dat nog niet had gehad! Ze heeft ocharm ook moeten overgeven van de ab denk ik en ook bijna niks willen eten of drinken, het is echt veel erger als gisteren, zo zielig. Sorry als er fouten instaan maar het is met de gsm en is niet zo handig;-)
  • hey jessica,

hoe gaat het daar bij jou? hier is ze serieus ziek, als ze morgen nog zo is moeten we terug naar de dokter denk ik, hele dag door koorts die niet zakt met neurofen of perdolan en vieze hoest, neusje wel ietsje beter, wil op een paar hapjes fruit niks eten of drinken, vanmorgen enkel 100ml pap en heel af en toe tussendoor eens een slokje appelsap,
    ik weet nu eigenlijk niet goed hoe ik haar slapen moet leggen...'t is zo koud 's nachts, ze heeft ook een frisse kamer maar met koorts ze dik aandoen is ook geen goed idee natuurlijk...Ik dacht aan een rompertje met korte mouwen en een dun pyjama broekje of dat niet weet het niet goed en dan wel een iets dikkere slaapzak, wat denk jij?
  • Het is een rompertje met korte mouwen en een dunne pyjama met lange mouwen, zonder voetjes geworden en een iets dunnere slaapzak (tussenseizoen) pff wat kan ik er slecht tegen als ons popje ziek is! zo zielig he! ik hoop maar dat ze morgen koortsvrij is zodat we niet terug naar de dokter moeten want dan gaan we richting longontsteking vrees ik...is sara wat beter?
  • Hey Lien sorry ik niet eerder van mij liet horen maar ons Sara is momenteel opgenomen in het ziekenhuis en ik heb pas nu mijn laptop op de kamer.
    Ze zit ondertussen al aan dag 4 dat ze niet eet.
    Ze krijgt voorlopig vocht via een baxter het is afwachten tot alle resultaten binnen zijn eer ze kunnen starten met medicatie.
    Het vocht is echt nodig dit had ze nodig !
    Ze woog in juli 14.9 kg bij de dokter 12.8 kg ze was dus veel te veel afgevallen !
    Vandaag is ze gewogen en weegt bijna terug evenveel namelijk 14.6 kg.
    Dat is super maar wat als de baxters gestopt worden en ze eet niet ?!
    Dat ze een enorm hard ontstoken keel heeft is duidelijk maar nu is 't bezien of die amandelen de boosdoener zijn en die er eventueel uit moeten.

Hoe gaat het met Julie?
    Als ze koorts maken is het idd het beste om ze niet te dik aan te kleden ons Sara maakt ook nog koorts en moet ook zo min mogelijk iets aan.
    Veel beterschap en laat iets weten ik lees nu terug elke dag mee !
  • Hey jessica, Sorry had snel kunnen lezen deze morge maar niet meteen kunnen antwoorden want ze hangt hier de hele tijd aan mijn nek. Ocharm toch Sara, zo erg dat ze in het ziekenhuis ligt! Wel goed dat ze nu wat vocht binnen krijgt want vier dagen niks willen is toch lang he. Ik hoop dat ze snel de oorzaak vinden zodat ze haar kunnen helpen. Hopelijk zijn het niet de amandelen want een operationele is al helemaal niet leuk he! Het dutske toch. Hier is Julie ook echt nog ziek, de koorts blijft vandaag gelukkig wel weg,wel nog wat hoger als normaal maar zolang ze niet meer piekt moet ze voorlopig niet terug naar de dokter, denk dat de antibiotica toch aan slaat dan. Ze voelt zich wel nog heel ellendig, ziet heel wit,eet niet veel maar toch al iets meer als gisteren,heel hangerig en begint bij de minste pruts te Wenen en wil dan gepakt worden, zo zielig maar het gaat denk ik wel terug de goede richting uit. Ik hoop dat het met sara ook snel beter mag gaan. Zal voor jou ook niet gemakkelijk zijn ze zo te moeten zien en de andere kindjes thuis zullen je ook wel missen, Hopelijk mogen jullie snel weer naar huis. Sorry het is nog eens met de gsm dus weet niet of alles zo correct getypt is, moeilijk te zien op de gsm;-)
  • Hey Lien goed Julie dan toch de goeie weg opgaat desondanks ze nog goed ziek is ik duim het blijft goed gaan!
    Ons Sara heeft de voorbije weken blijkbaar klierkoorts gehad ze zien nog wat in de testen maar het is geen piek dus het is aan het betere al is dat relatief!
    Ze is nog heel slap , wit/geel , ze eet nog niks , maakt nog koorts heeft nu een extra koortswerend middel gekregen direct via het infuus dat werkt sneller en beter.
    Ze moet goed rusten uitzieken en vooral veel drinken !
    School zal niet meteen gaan.
    Vandaag heeft ze terug bloed moeten laten nemen en aan de hand daarvan ook en hoe ze het doet qua drinken zal ze spoedig thuis zijn zei de dokter dus je kanje wel voorstellen hoe ik uitkijk naar de morgend en ze langs komt.
    Ons Sara heeft het zelf ook knap moeilijk weent met momenten omdat ze naar huis wil en dan breekt mijn hart in duizende stukjes !
    wave.gif
  • oh ocharm toch, zo zielig! als ze ziek zijn zou je het zo van hun willen overnemen he, ik hoop dat het snel de goede kant op gaat sadhug.gif
    hier gaat het stilaan beter, deze avond heeft ze een boterhammetje willen eten waar ik heel blij om ben! drinken is geen groot succes maar ze eet wel wat sinaasappel af en toe en soms wat slokjes appelsap,ze plast minder maar nog wel ok dus dat komt wel goed denk ik.
    deze avond voelde ze zich duidelijk iets beter dus heb haar vandaag met een geruster hart slapen gelegd als gisteren.
    ben benieuwd wat de bloedname zegt, ik duim dat jullie zo snel mogelijk naar huis mogen!! candle2.gif
  • Er zijn veel kindjes ziek he ik merk dat hier op de afdeling ik hoor dat op school ...
    Ze slaapt nu se ons muisje.
    Ze heeft vandaag 5 appelsapjes gedronken desondanks ze vol vocht zat via infuus dus super he ze hebben in de voormiddag den baxter afgelaten op vraag van de dokter dus ze doet het wel goed zegt de verpleegster.
    Dat zijn al goei punten voor de dokter morgenvroeg.
    Ik ga mij sebiet bij mijn poppemieke leggen se en een filmke zien of wat er ook op tv is wave.gif
  • oh super flink van sara, ik hoop dat ze een goede nacht gehad heeft en dat ze misschien vandaag wel naar huis mag!?
    ik duim allessinds!
    hier heeft ze een goede nacht gehad, ze was vroeg wakker maar nog even bij mij in bed verder geslapen en nu ligt ze weer in haar eigen bedje te slapen wink.gif ik hoop dat ze vandaag hier ook wat meer wilt drinken en eten
  • Hey Lien
    Hoe gaat het ondertussen met Julie?
    Eet en drinkt ze al beter?
    We zijn van gisterennamiddag thuis.
    Ze was eventjes volledig opgefleurt om dan terug ne slag van de molen te krijgen.
    Duidelijk dat ze blij was dat ze terug thuis was.
    Ze gaat er nog een tijd last van hebben zo mag ze pas na de vakantie naar school en moet ze starten met halve dagen als het dan nog niet gaat voor haar moet ze terug thuis blijven.
    Gelukkig is ze een kleuter en niet leerplichtig !
  • hey jessica,

ik was blij te lezen dat sara teug thuis is! hoe gaat het nu met haar? zou het dan enkel van de klierkoorst zijn of is er nog iets anders aan de hand?
    idd maar goed dat ze nog niet leerplichtig is, beter nu goed uitzieken en bekomen voor dat ze naar school gaat, zo zielig voor haar.
    Hier gaat het wel wat beter maar eten en drinken blijft een probleem, over het eten maak ik mij nog niet zo een zorgen, zal wel komen door de antibiotica die wat op haar maagje werkt maar ze wil geen pap meer drinken enkel nog wat appelsap maar daar drinkt ze veel te weinig van om aan haar vocht te komen dus begin mij nu wel stilaan zogen te maken, gisteren had ze heel weinig geplast, vandaag wel iets beter maar toch, ik geef wat yoghurtjes en fruitpap extra dat is ook zowat het enige wat ze wil eten, daar zit dan toch wat vocht in denk ik maar...ik hoop dat als de antibiotica stop is ze terug beter gaat willen eten en drinken.
    vrijdag mag ik nog eens op controle, kijk er naar uit! kan nu ook de kleine al veel voelen bewegen, zalig gevoel!
  • Benieuwd wat ze vrijdag gaan zeggen thumbup.gif candle2.gif
    Ik moet niet terug op controle met ons Sara maar zorgen dat ik mij maak !
    Ze heeft op 10 dagen nog maar 1 ijsje op.
    Ze drinkt wel maar toch weer te weinig naar mijn goesting.
    Ik vrees als ze zo bezig blijft er een nieuwe opname in zit !
    Ik moest het nog aanzien tot het weekend...
  • oh das niet goed he, ha toch, had echt gehoopt dat het nu eindelijk eens de goede richting uit mocht gaan met haar, zo zielig
    snap heel goed dat je je zorgen maakt! wel lang dat ze zeggen dat je nog tot het weekend moet aankijken...ik hoop dat ze alsnog terug begint te eten en goed wilt drinken, hier ook echt een drink en eet probleem...zit ook een beetje met mijn handen in het haar maar hier voelt ze zich wel duidelijk beter dus ik hoop dat ze toch eens terug gaat beginnen eten en vooral drinken!
    veel beterschap voor Sara, ocharm toch het prutske candle.gif
  • Ik zou zolang niet wachten hoor want dat is idd veel te lang als ze moest uitdrogen.
    Maar goed nieuws ... gisterenavond wou ze weer maar eens geen warm eten van tafel eten toen we vroegen wat ze dan wel wou zei ze pizza.
    Hebben we dan ook gegeven niet meteen het gezondste om mee te starten maar ik ben al blij ze terug intresse kreeg in eten !
    Ze heeft alles opgegeten wat er bovenop lag !
    Dan wou ze een ijsje en heeft ze volledig op !
    Ze heeft daarbij 3 grote bekers grenadine opgedronken en tussen het avondeten en het slapen heeft ze nog een halve fles limonade gedronken !
    Ik hoop dat ze nu hiermee haar eetlust begint terug te krijgen.
    Ze beseft natuurlijk goed dat ze anders terug naar de dokter en het ziekenhuis moet.
    Ze zei zelf "goe drinken en dan moet ik niet naar de dokter !"

Een goeie vriendin van mij haar kleintje sukkelt ook met het eten en het drinken en maakt hoge koorts.
    Ze is al naar spoed geweest en de kinderarts en nu moest ze ook tot vrijdag aanzien anders terug komen en dan zal het ventje ook opgenomen worden vrees ik maar hopelijk is dat allemaal niet nodig he !
    Die kleine dutskes toch allemaal !
    Sterkte met Julie nog super ze haar duidelijk goed voelt mss is ze er aan het doorkomen en gaat ze terug beter eten en drinken !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld