Zinkzalf na knip , kan dit?

• Hey ,

Dames zijn er onder jullie ook vrouwen die een knip gekregen hebben tijdens de bevalling?
    Nu mijn probleem is huid irritate, had hier vroeger al last van tijdens men regels.
    Naar het einde van men regels had ik altijd geiriteerde huid door het maandverband.
    Toen smeerde ik wat zinkzalf en dag nadien is alles weg.
    Nu Ben ik bijna een week geleden bevallen en ja heb het nu opnieuw normaal zou ik wat zinkzalf smeren om van de "pijn" af te zijn maar mag dit in combinatie met men knip?? Kan dit geen kwaad naar oplossen van de draadjes toe?

Heeft iemand het zelfde probleem?

Grtz
  • Sorry FieMie, daar kan ik je niet mee helpen.
    Ondertss al meer info gekregen/gevonden daarover? Wat zegt je gyn/vk?
  • Mag pas op na kontrole bij men gynecoloog 27 mei das nog wat te Lang wachten naar men goesting. Ga van middag eens bij men huisdokter om alles te laten checken
  • Tuurlijk, je kan dit gerust op de omliggende huid smeren. Op de hechtingen zelf zou ik niet doen, omdat je dat toch nog goed moet kunnen reinigen. Die zinkzalf 'plakt' wat te veel waardoor er dus een infectie zou kunnen ontstaan door alles wat daarin blijft hangen.

Ikzelf had ook veel last van mijn knip, maar bij mij was het begonnen met ontsteken. Daarvoor heb ik iso-betadinetulle gebruikt en dat hielp goed daartegen. Wel opletten want dat rood maakt plekken die je er niet uit krijgt!

Eventueel zou je ook inlegkruisjes kunnen gebruiken ipv maandverband? Dat vind ik zachter..
  • Je hebt ook recht op bezoeken van een vroedvrouw he..
    zij kan jou ook met al die dingen helpen!
  • Men huisdokter heeft gisteren alles nog eens na gekeken en alles was okey.
  • Ik had ook een flinke knip. De plek waar ik geknipt was was bij mij gaan ontsteken. Ik mocht toen met kastanje extract douchegel van de KV spoelen. En dat werkte perfect!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld