Wanneer geboortelijst leggen en wat moet er zeker in?

• Vanaf wanneer leg je het beste je geboortelijst ergens neer en welke dingen mag je zeker niet vergeten erop te zetten, zijn handig om erop te zetten.....
    Wij gaan ook op het kaartje er een rekeningnummer opzetten.
  • Wij hebben dit vorige keer ook niet gedaan, maar dit keer dus wel.
    Bij dreambaby kan je hem beter vroeger leggen, want de laatste prijs telt. Dus als vandaag een artikel goedkoper is dan in februari en het staat op je lijst dan telt de prijs van vandaag.. dit moet je wel in de gaten houden..

Ik denk dat wij de lijst dus binnenkort al gaan leggen bij hun..

Wat we er allemaal op gaan zetten moeten we hier nog bespreken..
  • Jipenjanneke,

als dit het eerste kindje is, kan je best een lijst raadplegen die je in alle catalogussen vindt. (voor een babylijst aan te leggen).
    Er staan wel VEEL dingen op die overbodig zijn, maar dat moet je een beetje voor jezelf uitmaken!
    En er zijn ook heel wat dingen die je best op voorhand in huis haalt, die kan je dan zelf van je lijst kopen waardoor je in de meeste winkels een 10% korting krijgt (in de vorm van een waardebon bij het afsluiten van je lijst!).

Grtz!
  • ja wij gaan die ook binnenkort bij dreambaby leggen,
    je kan steeds toevoegen en wegdoen dus das makkelijk

groetjes
  • Wij gaan ook bij dreambaby, is voor ons praktisch het gemakkelijkste, is op 10 min van bij ons deur.

Kben deze week al eens een kijkje gaan nemen in de winkel zelf en ja... ik kon het mij niet laten om al iets schattigs te kope hahaha. En bijgevolg ebek dus ook al meteen een lijst zodat die aankoop ook al meetelde voor de 10% bij afsluit van de lijst.

He idd zo een checklist gekregen, en staat idd wel heel veel op hahaha, mij daar binnen enkele maandjes eens mee bezig houden se smile.gif
  • Vorige keer ook bij dreambaby gelegd. Héél handig omdat je vanop internet alles kan aanpassen! Ik deed dat zelfs na de geboorte vanuit het ziekenhuis.
    Het enige nadeel was dat we de meubeltjes niet in de kleur konden bestellen die wij wouden. Dus hebben we een extra lijstje gelegd bij prémaman. Die meubels waren super, verder waren we daar niet zo tevreden over.

Deze keer zouden we terug een kleine lijst leggen bij dreambaby, en ik denk eraan om ook een kleine te leggen bij babydump. Nog geen ervaring mee maar voor alles is een eerste keer hé. wink.gif
    Ik zou graag de eetstoel van Stokke aankopen en die hebben ze niet bij dreambaby. Evenals de draagzak die ik zou willen, bij babydump is er meer keuze...

smile.gif
  • Me-time, ik zit ook met dat stoelen probleem.. ik zou graag het wipstoeltje en de eetstoel van bloom hebben, maar die zie ik niet bij dreambaby staan.. ik heb gisteren de catalogus van baby-dump dus ook maar aangevraagd wink.gif
  • Jah, ik denk dat de enige optie is meerdere lijsten aanleggen. Want dreambaby is verder wel enorm gebruiksvriendelijk.
    En met babydump heb ik helemaal geen ervaring. blush.gif
  • Dreambaby - Stokke

Hier lijst al gelegd bij dreambaby.

Stokke stoel kan je wel erop zetten voor 149eur.
    Hiervoor moet je een mailtje sturen, kan je niet zelf online.

Wou hiervoor eerst ook bij babydump, alsook voor de autostoelen maar deze kwamen ineens in rode prijs, dus heb ik die ook maar op de geboortelijst van dreambaby laten zetten.

Veel plezier, dames!
  • Onze lijst ligt ondertss ook bij dreambaby klaar...
    Heb enorm veel erop staan, mja tis ons 1ste dus hebben nog niks smile.gif
    Ben ook benieuwd naar hoeveel dingen ik achteraf nutteloos ga vinden... Da hoor je ook vaak
  • Onze lijst ligt ook bij dreambaby, ik ben daaraan begonnen toen ik 6maand zwanger was.. Er stond ook enorm veel op omdat dit bij ons ook het eerste kindje is, ik denk dat er rond een 6000euro opstond, ondertussen nog 2700..
  • Hier stond er iets van een 4500 euro op en nu nog 2100 mja kamertje, buggy,... noem maar op zijn grote artikelen die als je koopt meteen je totaal bedrag serieus verkleinen e smile.gif

hihi
  • Leuk dat je nadien 10% van het bedrag in waardebons krijgt. Kan je tot een jaar nadien nog speelgoed en zo van kopen, hihi.
  • Iemand die toevallig de lijst bij prémaman heeft liggen?
  • Ik had hier vorige keer een tweede lijst liggen voor de meubeltjes (voornamelijk).
    Was er niet zo tevreden van de service... bored.gif
  • Even inbreken:

Fonkel, de zus van mijn collega had haar lijst in december ook bij premaman liggen (zo een grote premaman 2 winkel). In eerste instantie was ze wel tevreden van de service, ook van de orchestra-clubkaart. Maar dit veranderde na de geboorte. Ze had heel wat kleertjes op de lijst staan.

Toen mijn collega hier iets van wou kopen, blijken de kleertjes wel administratief op de lijst te staan, maar in de praktijk waren de opzij gehouden kleertjes gewoon doorverkocht aan iemand anders. Ze konden toen ook niet meer bijbesteld worden, vermist de solden eraan kwamen en heel wat maatjes al uit stock waren.

Dit werd ook op een nogal botte manier aangebracht... service en klantvriendelijkheid scoorden dus zwaar onder nul!

Ben zelf al een aantal keer in premaman binnengestapt, en moet ook toegeven dat premaman bij mij niet hoog scoort qua winkelinrichting en orde (zowel de winkel in Geel als die in Turnhout, vond ik nier proper en opgeruimd). Maar dat zal wel winkelgebonden zijn!
  • babydump, waar klant gedumpt wordt

Ik had mijn lijst bij babydump gelegd omdat ik het een mooie winkel vond met veel keuze, en de lijst kan je online beheren. De winkel heeft echter helemaal geen ervaring met lijsten. Toen ik vroeg of de betaalde artikelen thuis geleverd konden worden was dat zogezegd geen probleem. Ik wacht ondertussen echter op artikelen die al 2 maand geleden besteld en betaald zijn, en nog steeds niet geleverd werden. Als ik mail komt alles zogezegd in orde, maar ze hebben al 2 keer 'alles' geleverd. De eerste keer kreeg ik slechts 1/5 van de dingen, de 2de keer heb ik lang op moeten wachten en toen waren er nog steeds 4 artikelen te kort. Direct gemaild, geen reactie, week later gebeld, en ze beloofden het met de post op te sturen. Ondertussen bijna weer een week verder en nog steeds de betaalde dingen van mijn lijst niet ontvangen. Ze beweerden zelfs een keer dat ik geweigerd heb om de artikelen te ontvangen shocked.gif Ik voel me serieus bedrogen.
  • Tip voor je geboortelijst

Onze ervaring is dat ze bij de grote babywinkels zoals Premaman en Dreambaby verschrikkelijk veel echt overbodige spullen opdringen. Precies of je geen goede ouder zal zijn als iets niet op je lijstje staat. Je hebt natuurlijk wel een aantal spullen echt nodig, maar die zijn dan zo praktisch en ik kon me voorstellen dat onze vrienden niet zullen staan springen om dat voor onze baby te kopen. Daarom hebben we bij dreambaby de praktische dingen gezet zoals een flesverwarmer, babycook, badje, babyfoon ... Voor de kleertjes en spullen om de babykamer te decoreren hebben we een geboortelijst gelegd bij Lunabloom. Kortom, alles wat mooi moest zijn hebben we daar gelegd. Op ons geboortekaartje hebben we verwezen naar een pamperrekening en enkel naar de online geboortelijst bij Lunabloom. De lijst was heel snel volledig leeg en we konden online volgen wie wat kocht en kregen alles netjes toegestuurd. Met het geld van de pamperrekening kochten we dan de praktische spullen bij dreambaby. Nu is het superleuk als je bij je vrienden met onze baby kunt pronken in mooie kleertjes en de schattige knuffel die je van hen kreeg.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld