Sport tijdens de zwangerschap

• Hej allemaal,

ik start volgende week met zwangerschapszwemmen in mijn regio. Man ik ben razend benieuwd eigenlijk. Kijk er enorm naar uit om wat terug in beweging te komen na een paar maanden fameus ziek te zijn geweest van de zwangerschap...

Ook om wat meer in contact te komen met andere zwangere vrouwen vond ik het wel een fijn idee van de dokter.

Zijn er nog die dit al eens hebben gedaan?

groetjes
  • Nee helaas hier geen zwemmen, zou het direct doen als het wel beschikbaar was, heerlijk in het water! Is voor het kindje ook heel fijn, zeker wat later nog in de zwangerschap want door de waterdruk hebben ze dan wat meer ruimte daarbinnen. Veel plezier met het zwemmen!
  • Ey Rupske,

ik deed dit vorige keer, vond het heel erg leuk. Helaas doen ze dit bij ons in het zwembad momenteel niet.
    En ik heb geen zin om er 'uren' voor in de wagen te zitten zodus, gaan we nu geregeld met ons 3 plonsen, en dat vind ik ook al puur genieten!

Geniet er van!

Ik heb vorige keer ook een soort cursus gevolgd samen met mijn man. En daar kon je ook waterrelaxatie bijnemen. Was in een super lekker warm zwembad (in de praktijk van een kiné), op rustige muziek. Hij moest me dan vastnemen en over het water laten glijden. Waren zalige uren!!! De laatste week was 3 dagen voor de bevalling en ik kwam er echt steeds zo ontspannen uit. Aanradertje! Wij deden dit via een vroedvrouw! (was wel veel duurder dan het zwangerschapszwemmen, maar je trok een deel terug van de mutualiteit!)
  • Renita; Spijtig dat het je dat niet hebt bij jou in de buurt, want denk ook echt dat het een aanrader is en dat het goed kan doen voor het kleintje en jezelf. Maar je kan ook gewoon naar het zwembad gaan een beetje baden he wink.gif...

Me time; Aah dat is ook wel interessant dat laatste dat je omschreef maar ga eerst eens zien wat het dinsdag geeft het zwemmen op zich... Ja heb precies echt wel chance dat ze dat juist hier in de buurt hebben.
    Fijn dat je met je kleintje en je man gaat zwemmen zal ook wel heel ontspannen zijn!

Groetjes
  • Rupske, spijtig genoeg heb je hier (Mexico) niet zo een zwembaden als in België en Nederland. En die zwembaden die er zijn, zijn allemaal openlucht en dicht in het 'winterseizoen' thumbdown.gif
  • Wow Mexico,fijn zeg!
    Zal ook wel een hele ervaring zijn om daar te wonen...Heel ander klimaat enzo...en idd geen overdekte zwembaden!
  • Sport, ik zou het graag doen, maar zwembad alleen gaan zie ik ni zitten en de fitness deed ik altijd met vriendin maar sinds mn 3m zwanger gaat die niet meer en ben ik de weg naar daar ook verloren. Anders was ik graag nog bezig
  • Zwangerschapsbadpak gevonden in de decathlon! Dinsdag eens gaan uitproberen dat zwangerschapszwemmen...ben benieuwd!!

JipenJanneke; Ik deed voor men zwangerschap vanalles van sport maar ik was de eerste maanden zo moe dat het er niet van kwam. Nu ik van de dokter te horen kreeg dat ik men spieren wat meer moet beginnen trainen, heb ik de stap naar sport terug gezet...
  • Ey Rupske,
    het is vooral leuk. Ons meisje die zo helemaal uit de bol gaat. Niet zo zeer ontspannend smile.gif, want je moet haar toch wel in het oog houden. Ze is amper 17 maandjes, hihi.

JipenJanneke,
    ik heb hier ook een sportpartnertje, maar lopen heb ik helaas al vrij snel moeten staken en ons fitnessabonnement was verlopen.
    Zij traint nog volop alleen en ik ben zo bang dat ik haar helemaal niet meer ga kunnen bijhouden na de bevalling. Maar hopelijk heeft ze dan voldoende geduld om mijn niveau ook weer op te bouwen. smile.gif

Hahaha Rupske, ik heb ook een zwangerschapsbadpak gekocht, ik wel in dreambaby. smile.gif
    Spieren meer trainen? Wat doe je voor werk misschien?
  • Hoe was het zwemmen rupske?
  • Het zwemmen was heel ontspannend! Soort van aqua gym aangepast voor zwangere vrouwen. Deed deugd om je zo licht te voelen in het water...Volgende week terug!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld