Help :-( (vraagje ivm pearl autostoel)

• Hoi,

sorry dat ik het hier ook een keer vraag maar jullie ken ik al een beetje en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mijn dochtertje braakte gisteren in onze autostoel, de maxi cosi pearl.
    Ik had er een zomerhoes op liggen en deze heb ik uiteraard reeds verwijderd en gewassen.

Ik haalde ook de 'echte' bekleding van het stoeltje. Deze is echter handwas.
    Heeft iemand het toch geriskeerd om deze in de wasmachine te steken? Ik durf het niet goed maar hij is echt heel vuil, vooral beneden tussen de beentjes.

Ook stoel zelf (zonder bekleding) is erg vuil op plaatsen waar ik niet bij kan met een vaatdoek of sponsjes of ...

Ik hoop dat iemand ervaring heeft en me kan helpen? Want ik vind het een beetje stom om een nieuwe te kopen, we gebruiken hem nog maar 3-4 maanden. Maar de geur en vuiligheid moeten er echt wel eerst uit!!

Groetjes...
  • Hey me-time,

Ik heb mijn maxi-cosi overtrek ook in het wasmachine gestoken, ik ga mijn maxi-cosi van 6 jaar geleden hergebruiken toen de oudste geboren werd. Het is dus ook van het merk maxi-cosi en hij heeft het helemaal overleefd!
    Ik heb mijn wasmachine op het programma handwas (wol zou ook nog kunnen) gezet en het gewoon aan de lucht laten drogen achteraf. Normaliter zou het moeten lukken maar 100% zeker ben ik er niet van natuurlijk. Hier is het alleszins gelukt!
    Succes!
  • Ik doe ze ook in de was, kort programma en delicaat goed. Doe wel beetje schoonmaakazijn ipv wasmiddel. En dan liefst buiten in de zon te drogen. Gordels mag je absoluut niet wassen, dus die met vochtige doek af doen. De stoel zelf is lastiger, zou er geen bakken water up dumpen kaar hij moet wel schoon dus gewoon maar het beste ervan maken en heeeeel goed uit laten drogen.

Mamsie, als het goed is staat er op je stoel wanneer je hem niet meer mag gebruiken. Soms is dat maar vijf jaar na aankoop. Even goed opletten dus en zeker weten dat je geen problemen met verzekering krijgt, kocht er iets gebeuren.
  • Hey Renita en Mamsie,

heel hard bedankt!

Het is gelukt, hij is weer gelijk nieuw bigsmile.gif .
    Heb het idd op een handwasprogramma gewassen in de machine, en de stoel zelf onder de douche gezet en zo wat afgespoeld en met doekjes verder gereinigd. Nu de zomerhoes er nog terug om heen en dan is hij weer klaar voor gebruik.

thumbup.gif
  • Hoera! content.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld