Gezellige babbels met de kleintjes erbij !!

• Hey Ellabella,

Ze weegt (op 12 weken) 4kg370. Ze is 57.5 cm.
    Op 10 weken was dit 4kg450 (zelfde grootte), op 8 weken 4kg170 en 56 cm. (6 weken 4,050kg, 55cm, bij de geboorte 3kg450).
    Op 8 weken kreeg ik de eerste keer de opmerking, dus moest ik op 10 weken terugkomen. En toen was ze effectief goed bijgekomen, maar nu woog ze dus minder dan toen...

Mja, ze slaapt inderdaad al door, en nu willen ze dat ik haar tijdens de nacht ook terug wakker maak om eten te geven. Van 5-6 voedingen moet dat dus naar 7 en liefst zelfs 8.
    Als dit niet helpt, willen ze dat ik andere voeding bij geef, maar dat wil ik nog wel een keer uit hun mond horen, want dat kan toch niet???
    Ik wil echt borstvoeding blijven geven. En de productie is wel erg goed. Want ik 'lek' nog steeds enorm tussendoor...
    Mijn dochtertje is wel al enkele keren ziek geweest, met 1 ziekenhuisopname, waardoor de pediater denkt/zegt dat dat de reden is, en dat dat zich wel zal herstellen... Maar het is niet fijn om telkens bij de consultaties te moeten aanhoren dat ze te weinig bij komt.

Mijn oudste dochter is inmiddels 22 maanden. Zij werd geboren met een goed gewicht (4kg170 en dus de bovenste lijn.) Op 15 maanden woog ze 8kg450 (juist de onderste lijn).
    EN ze is perfect gezond, dus ik probeer het mij niet aan te trekken...

Hihi, Lieze is idd goed gezond. Slaapt ze snachts ook al door? Ella-Yasmine sliep van 20u tot 9u.
    Maar nu maak ik haar dus sowieso wakker rond 23u en rond 6u. En overdag eet ze nu ongeveer om de 2 uurtjes.
    2 kanten geven is geen optie, want dan geeft ze terug...

Ik moet volgende week (als ze 14 weken is) dus terug om te wegen...

Verder is het wel erg leuk. Ze lacht de hele tijd als je tegen haar spreekt. En maakt van die schattige geluidjes, alsof ze antwoord smile.gif. Haar hoofdje gaat ook al goed de hoogte in als ze op haar buikje ligt.
    En ze neemt haar rammelaar soms al (toevallig?) vast en dan zwiert die plots naar de andere kant van het parkje, echt grappig.
    Haar tutje wilt ze niet echt. ZE zuigt liever op haar handjes.

Ik hou echt zoveel van haar. Ik was op voorhand echt een beetje bang hoe het zou zijn met 2 kindjes, de aandacht en de liefde verdelen...
    Mijn papa zei toen, je moet die liefde niet verdelen, je hart zal groter worden zodat je nog meer liefde hebt om te geven... Dat klopt gewoon echt...

Ons Marie-Amélie lijkt wakker te worden happy.gif . Dus tot binnenkort!
  • Hey Me-time,

Super om te lezen, hoe graag je je kindje ziet, en ik kan alleen maar beamen dat hier mijn hart groot genoeg is voor 3 van die meisjes.
    Amai, je popje sliep gewoon van 20 tot 9. Hier lukt het haar niet om door te slapen, En ik vind dat ze de laatste 2 weken wat hangeriger is, k denk dat er eentje last heeft van een groeispurtje.
    Voor haar groeispurtje dronk ze rond 22u de laatste voeding en sliep ze (perfect zonder tutje) tot 5u30, en daar geraakte ze niet voorbij. Nu wil ze sinds 2 weken tussendoor haar tutje (wat heel vermoeiend is als je probeert te slapen) en veranderen de uren elke dag. Overdag blijft ze wel 4u tussenlaten maar s nachts is ze er soms al om 2 en dan terug om 6. De laatste dagen zitten we ongeveer op een ritme, ze is vervroegd s avonds, het is dan 20u laatste voeding, dan in bedje (wel spijtig genoeg nog steeds met tut, daarvoor had ze die niet nodig) en ofwel slaapt ze dan goed en dan is het eten rond 4u30 en dan rond 9, ofwel slaapt ze minder goed en dan is het om 2u eens, en zo verder.
    Op dit moment vind ik haar moeilijk te begrijpen qua slaap en eetpatroon.
    Ik hoop dat ze tegen september wel zou doorslapen, maar op dit moment heb ik er geen zicht op. Mijn andere twee meisjes sliepen rond 9 a 10 weken door, dus ik weet niet wat er nu zo anders is. Ze maakt zich ook vaak kwaad op mijn borst, of wil enkel links drinken en zet haar keel open als ze rechts aangelegd wordt. Heel bizar allemaal, ik steek het dus even op 'de groeispurt' want voordien deed ze dat niet.

Maar voor de rest geniet ik wel ongelooflijk, je smelt als ze lacht en babbelt, ze lacht ook met geluid, superleuk! Ze begint al goed de speeltjes boven haar hoofdje op de speelmat te nemen, en haar handjes, geweldig hoe ze die verkent, ze stopt ze soms volledig in haar mond, met gekokhals tot gevolg.
    Ook kan ze nu sinds 2 weken haar benen in de lucht houden, dan zit ze naar haar tenen te staren, Ik denk dat dat het volgende ding is op haar lijstje om te ontdekken en in haar mond te steken.
    En wat ze ook doet is haar rechttrekken, als ze op mijn schoot zit, zo een beetje halflig positie en ik geef in elk handje een vinger dan trekt ze zich daaraan op tot echte zitpositie.

Zo, dat zijn ongeveer de vorderingen van ons Lieze.

Ik zou me ook nog niet te druk maken over de opmerkingen van kind en gezin. Je meisje heeft inderdaad wel al wat meegemaakt, ze zal wel terug bijkomen. Wel stom dat je haar perfect ritme moet in de war brengen. En letten ze erop dat ze juist gedronken heeft of zo, want dat kan al snel 200g verschil maken, bij ons had Lieze vorige keer al 2 dagen geen kaka meer gedaan, de dokter zei dat ze waarschijnlijk anders nog onder die 7 kg zou gezeten hebben, Maar ze is ook 61cm, dus hier is lengte en gewicht ongeveer in evenwicht, maar bij Emme niet hoor, die heeft jaren op de p3 gezeten voor gewicht en nu denk ik op p10 en lengte p50.
    Ons Emme heeft er meer dan een jaar over gedaan om van 9 naar 10kg te komen en weegt nu met haar 4 jaar juist 12 kg. Perfect gezond, het minste ziek van de 2 meisjes. Dat zal gewoon altijd een magerke blijven denk ik.

Veel succes, en jij weet het beste als mama hoe het met je baby'tje gaat. Je zal het wel aanvoelen als er iets niet klopt.
    Wij starten in augustus met patatjes, ben benieuwd hoe dat zal verlopen. Hopelijk lukt het haar goed tegen dat ik terug moet werken in september.

Vele groetjes
    Els
    (wij vertrekken vrijdag voor het eerst met de drie meisjes op reis, k ben eens benieuwd)
  • Hallo,

k Kwam even kijken om te zien hoe het met je meisje gaat. IS haar gewicht ondertussen al terug omhoog?

Hier leuke en drukke vakantie gehad.
    Eten lukt heel goed, ze kan zich ondertussen draaien van rug naar buik.
    Slapen is nog steeds niet vlot, s nacht geregeld wakker om te drinken. Ze heeft ook al eens een week doorgeslapen, maar sindsdien terug min 1 keer wakker.
    Enfin, we zijn het ondertussen wel al goed gewoon, het zal wel eens verbetern zeker?

Vele groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld