geboortekaartjes

• Hej allemaal ,

ik heb een vraagje!Ik ben zwanger van mijn 1e kleintje en voel me nog wat onzeker over alles...

Wanneer moet je beginnen met de geboortekaartjes en wat moet daar allemaal opkomen??
    Mijn vriend en ik zouden donderdag eens gaan horen bij de drukker in leuven...Maar hoe moet ik me daar op voorbereiden en zijn we al niet te laat er mee. Ik ben uitgerekend voor eind april...

Heeft er iemand dit al eerder gedaan? Heeft iemand raad...

Groetjes wink.gif
  • Bij ons is dat sinds 14 dagen ongeveer allemaal in orde,
    kaartjes zijn 2de week van december gekozen,
    en de 2de proefdruk is goedgekeurd voor ons een goei 14 dagen geleden

maar denk wel dat we er snel bij waren,

bij men zoon en dochter was ik ongeveer 27 à 28 weken denk ik om dat in orde te brengen

de naam die stond al vrij rap vast
    een tekstje zijn we rond de 14 weken beginnen in elkaar te flansen

nu enkel nog wachten op ons 'doopsuiker' dat ze aan het maken zijn en dan kunnen we ook verder met de suikerbonen en het inpakken enzo

groetjes
  • aja, wat er op komt bij ons

naam kindje
    mama en papa naam
    meter en peter naam
    namen van mijn kindjes en die van men man (zijn nsg)
    leuk tekstje
    gewicht
    lengte
    geboortedatum
    adres zh en adres thuis
    gsm nummers mama en papa
    pamperrekening
    vrijblijvende geboortelijst dreamland

(denk dat het dat zowat was)
  • Hej Irina,

dankje voor je reactie nu heb ik toch al een idee van wat er allemaal op moet. Nog vrij veel zo te zien, ik bruis van de ideeën we hebben het uitgesteld naar volgende week. Nog goed op tijd dus wink.gif...

Ja de naam stond bij ons ook al direct vast, vanaf dat we wisten dat het een meisje is... Dan kan je je al wat meer voorbereiden zo...

Fijn dat de geboortekaartjes al in orde zijn bij jullie, voor wanneer ben jij uitgerekend?

Ja suikerbonen daar houden mijn ouders zich mee bezig van tweekend toch eens een oogje in het zeil gaan houden van wat ze van plan zijn.

Suc6 nog vo jou!!

groetjes
  • Ben uitgerekend voor 18 april.

Binnenkort ook is aan de suikerbonen beginnen denk ik.

Het kamertje is ook bijna volledig in orde.

Vandaag ook een paar leuke kleertjes gevonden. content.gif

Groetjes
  • Dat is ongeveer een weekje na mij wink.gif...
    Wij zijn vandaag ook gaan shoppen in leuven een fijn 2e handswinkeltje gevonden met hele mooie kleerdjes aan een schappelijke prijs.

De kinderkamer, daar beginnen we ook volgende week aan.

Fijn toch als alles zo inorde begint te komen!!

Groetjes
  • Hey Rupske,

je zal ook wel zien bij de drukker dat er massa's voorbeeldjes zijn waar je leuke ideeën uit kan halen.
    Als je daar je eigen touch aan toevoegt, kan het niet misgaan.

Wij zetten aan de linkerbinnenkant ook de uitnodiging van de babyborrel. Deze laten we er uit voor werk/crèche/... Maar familie en vrienden worden zo ook in 1 keer uitgenodigd.

Wat wij er niet op zetten is ons adres! Moest je dit toch doen, schrap dit dan zeker door als je je kaartje in het ziekenhuis aan je deur zou hangen!
    Wij zetten er enkel onze nummers op (onder de tekst van de babyborrel) zodat ze kunnen confirmeren.
    Ons adres kleven we achter op de enveloppen. En eigenlijk heeft heel de familie ons adres toch hé?!

Als je een babylijst legt of pamperrekening opent kan je dit ook op je kaartje vermelden. Wij doen dit op een apart kaartje.
    Reden hiervoor. In het eerste leerjaar vragen ze aan de leerlingen om een geboortekaartje mee te nemen. (voorbereidingen vormsel). En ik vind die pamperrekening en zo toch allemaal een beetje persoonlijk.
    En we hebben ook een tekstje erbij gemaakt zodat de mensen niet afkomen met knuffelberen en dergelijke, want ons wondertje heeft al een 'grote' zus dus ...
    liever een lief complimentje en een klein centje (zo eindigt ons tekstje).

Grtz!
  • Rupske ook hier eerste kindje.
    Met de suikerbonen ben ik ondertss bezig.

Over 3 weken krijgen we enkele ontwerpjes te zien voor het kaartje, we hebben onze wensen doorgegeven dus ben benieuwd welke resultaten ervan te zien gaan zijn. Ik heb soms het gevoel dat ikd ie kaartjes wel al graag in orde had gezien maarja.. smile.gif

we komen er wel!
  • Me time; Thx voor de tips! Heb er inderdaad niet bij stil gestaan dat dan iedereen je adres kan lezen op de gang in het ziekenhuis. En ook van die pamper rekening is een goed idee...Zou er ook een tekstje willen bij steken maar moet er nog eens over nadenken. Want als iedereen inderdaad afkomt met knuffels en prullen daar heb je ook niet veel aan...

jipenjanneke; spannend he zo een eerste kindje, alles is dan zo nieuw wink.gif...Ik zou ook alles zo snel mogelijk inorde willen hebben maar uiteindelijk hebben we nog tijd he dus geen zorgen. Aja niet aan gedacht dat de drukker wel een hoop voorbeelden zal hebben liggen ook. Maar heb toch ook al heel wat ideetjes in mijn hoofd. Hopelijk is het resultaat wat je er van verwacht had, maar dat zal wel meevallen!

groetjes
  • Ja het is best wel spannend smile.gif Alles is zo nieuw maar superleuk om uit te zoeken en spulletjes te kiezen hihihi.

Idd we hebben nog tijd, maar deze week is er iemand bevallen van in een aprilgroepje op fb waar ik toevallig in verzeild geraakt ben. op 29w bevallen, kindje doet het goed maar pff dat was wel eventjes een slag naar de realiteit dat het echt wel kan. Sindsdien ben ik er ook meer mee bezig om alles in orde te krijgen.

Bij een drukker zijn wij niet langsgeweest hoewel ik dat ook had kunnen doen, mss doe ik het nog wel hihi gwn voor het plezier en ideetjes te kunnen opdoen. Hier ist wachten op de ontwerpen vooraleer we kunnen goedkeuren en laten wijzigen.. Tiktaktiktak smile.gif
  • Ja zo zie je maar het kan allemaal, vroeger later. Ben blij dat ze het wel stellen!! Moet niet gemakkelijk zijn.

Idd in gang schieten is de boodschap wink.gif
  • Ey Rupske,
    da's graag gedaan.
    Uiteraard kan je dat adres ook altijd van het kaartje halen met zo'n alcoholstift of zo hé. Je moet maar zien wink.gif.
    Mijn tekstje kan je lezen onder de 'gezellige babbels'.
    Maar da's ook maar iets dat ik zelf verzonnen heb en ik ben nu niet zo'n talent, hihi.

Amaai JipenJanneke,
    inderdaad ff een 'slag' naar de realiteit. Nu al bevallen. Dan zou ik een beetje panisch worden denk ik.
    Gelukkig zat hier gisteren nog alles 'dicht' en hopelijk krijg ik volgend bezoekje reeds een mogelijke datum... smile.gif
  • goh nu al bevallen.. Dat zou hier echt wel een ramp zijn..
    Alles gaat goed met de baby daar? Want daar zijn nu ook nog wel wat risico's aan verbonden hè..
  • Hier zou dat ook een ramp zijn, men ouders zijn nog volop bezig met de bonen, wij met de kinderkamer (vandaag geschilderd!!) en de kaartjes zijn ook nog niet inorde...Nog wel wat werk dus hier wink.gif...Dat het kleintje nog maar even blijft zitten smile.gif...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld