April mama's - uitgerekend voor...

• @ me time,

In NL is de test nog verboden. Er zijn een aantal ziekenhuizen die het nog doen maar het is vrij raadselachtig welke. Het schijnt per gyneacoloog te verschillen. De ziekenhuizen zijn op de vingers getikt door de minister.

Ik ben dus naar BE gereden, Antwerpen om de test te doen.Gelukkig wonen onze zussen in de buurt want ik stond met een kwartier weer buiten en ik moest er 3 uur over rijden (enkele reis) goofy.gif .

Ik heb het inderdaad zelf moeten betalen. Ben nu wel helemaal gerust smile.gif. Waar ben jij geweest?
  • @ me, krijgen jullie de test ook niet vergoed??
  • Bientje - 41 jaar - 3de kindje - uitgerekend voor 01/04/2014
    Ramona - 35j - 2e kindje - uitgerekend voor 02/04/2014
    Ellabella - 32j - 3e kindje - uitgerekend voor 03/04/2014
    saar - 24j - 2e kindje - uitgerekend voor 04/04/2014
    Kimke91 - 21j - 1e kindje - uitgerekend voor 04/04/2014
    Mammie! - 31j - 2de kindje - uitgerekend voor 07/04/2014
    fonkel - 22j - 1e kindje - uitgerekend voor 09/04/2014
    Margoo-29 j-2 e kindje - uitgerekend voor 11/04/2014
    Elly - 33j - 5de kindje - uitgerekend voor 11/04/2014
    Mamsie - 30j - 3de kindje - uitgerekend voor 12/04/2014
    JipenJanneke - 24j - 1ste kindje - uitgerekend voor 12/04/2014
    Renita - 33j - 2e kindje - uitgerekend voor 13/04/2014
    me-time - 29j - 2e kindje - uitgerekend voor 14/04/2014
    Dutske - 29j - 2e kindje - uitgerekend voor 14/04/2014
    Carolien - 25j - 2e kindje - uitgerekend voor 16/04/2014
    Femke-31jaar- 2de kindje- uitgerekend voor 17/04/2014
    Tanja - 25j - 3e kindje - uitgerekend voor 18/04/2014
    Irina - 31j - 3de kindje - uitgerekend voor 18/04/2014
    Ingetje - 39j - 1ste kindje - uitgerekend voor 19/04/2014
    Gitte - 27j - 3de kindje - uitgerekend voor 20/04/2014
    Linda - 37j - 3de kindje - uitgerekend voor 21/04/2014
    Lucky - 29j - 2e kindje - uitgerekend voor 25/04/2014
    Prinsesje - 30 jaar - 2e kindje - uitgerekend voor 27/04/2014
    Evi - 31 jaar - 4de kindje - uitgerekend voor 29/04/2014
    MaMie - 26j - 4de kindje - uitgerekend 30/4/2014
  • Denk dat die testen bij jullie ook snel normaler zullen worden eigenlijk. Nederland kan dat niet tegen gaan. Welke moeder wil er nu een vwp ondergaan als je ook een bloedtest kan doen? NIPT staat gelijk aan de Harmony test, en dit is momenteel de goedkoopste optie. Er zijn echter nog andere tests die nog meer onderzoeken, en dus ook flink duurder zijn. Binnen een aantal jaar doen meer laboratoria deze tests, ook buiten de VS, en zakt de prijs waarschijnlijk ook. Ook voor verzekeraars is dit interessant, een vruchtwater punctie en onderzoek is ook niet goedkoop, NIPT is goedkoper zelfs maar uiteraard niet dezelfde resultaten.
  • Hey Linda,

mijn gynae verwees me inderdaad ook door naar Antwerpen. En ik ben er geen 10 minuten binnen geweest. Kort vragengesprekje waar je de ingevulde vragenlijst afgeeft. Beetje uitleg van dezelfde 'arts' (?). Leek mij nochtans een Nederlander content.gif
    Naar beneden bloed prikken. En weer naar huis.
    Volgens mij zelfde plaats geweest.
    Stom dat het in Nederland niet kan...
    Mijn gynae had gezegd dat het 750 euro zou zijn. En dat ze voor het geslacht durfden bij rekenen. Gelukkig niet waar, zal ik hem volgende week is zeggen. wink.gif
    We kregen na 11 dagen een mailtje met het goede nieuws. En voor het geslacht konden we ook gewoon een mailtje sturen.
    En de prijs was 690 ipv 750.
    We trekken er hier ook niets van terug.

Maar nu inderdaad wel gerust! <3

Renita,
    inderdaad. Bij de vruchtwaterpunctie kregen we na een paar dagen de resultaten ivm trisomie 13,18 en 21. En nog eens een week later het geslacht en de vermelding dat alles in orde was.
    Nu weten we enkel de resultaten van de trisomie en het geslacht. Verder kunnen ze met die test niets onderzoeken denk ik.
    Ons zoontje had trisomie 18, dus bij ons was die test uiteindelijk wel het belangrijkste...

En was ook leuk om het geslacht iets vroeger te weten dan 'normaal' en met 100% zekerheid.
  • Lili's boetiekje op FB!
    Welkom allemaal! Hier verkoop ik de kleedjes van mijn dochtertje Lili ( maat 50- voorlopig maat 80) die te klein zijn of nog in de kast nieuw bleven hangen!Zowel merken als niet merken. Allemaal aan goede prijsjes!
  • Hallo Dames,

Proficiat met jullie zwangerschap en alvast veel succes met de bevalling!

Ik ben zelf mama van 2 zoontjes, 6 weken en bijna 3 jaar! en aangezien zij groeien als kool, ben ik mijn kleertjes stilletjes aan aan het verkopen!

Kom een kijkje nemen in onze kast: Mexx Jongens Maat 62 van de nieuwe lente collectie! Binnen een paar weekjes komen deze vrij aan leuke prijzen maar voeg je alvast toe aan mijn groepje. Je vindt er jongenskleding van maatje 50-104, Merken zoals Mexx, Noppies, lily balou, albababy...die de komende maanden te koop zullen komen! VOEG JE TOE OP FACEBOOK!
    Ferr en Rube's Shop!
  • Hoi allemaal,

Proficiat met jullie spruitjes!
    Ikzelf ben mama geworden van ons eerste kindje Lissa op 13 april 2014.
    Graag had ik me aangesloten op jullie facebookgroep. Het lijkt me lijk om mama's te leren kennen uit de regio Antwerpen/Mechelen.

Britt
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld