Advies nodig

• Hey,

Ons Romy is nu 6dagen oud en heeft constant krampjes, ze huilt dag en nacht.. Graag had ik geweten wat ik hieraan kan doen? Ik drink 2 maal per dag venkelthee maar het lijkt precies niet te helpen.. Ik ben nu borstvoeding in flesjes beginnen geven omdat ik normaalgezien borstvoeding met een tepelhoedje geef (omdat het anders niet lukt) en misschien krijgt ze teveel lucht binnen via het tepelhoedje?
    Graag jullie advies..
  • Oei Kimke,

ik heb vorige keer ook borstvoeding gegeven, maar helemaal geen last van krampjes bij ons meisje dus kan je spijtig genoeg geen goed advies geven vrees ik...

Misschien contact opnemen met borstvoedingsliga? Of een vroedvrouw? Heb je in het ziekenhuis geen telefoonnummers gekregen?

Ik heb de flesjes wel zo lang mogelijk gemeden, maar misschien dat dat idd een oplossing is...
    Succes!
  • Kimke, dat is inderdaad niet leuk.
    Ik heb bij ons Ella ook met tepelhoesjes moeten borstvoeding geven en ik vond toen ook dat ze veel meer last van krampjes had.
    Veel kan je helaas niet doen, ik masseerde het buikje vaak, vanaf de navel naar onder cirkeltjes wrijven in de richting van de klok.
    Maar het is pas echt verbeterd, toen ik eindelijk zonder die hoesjes kon borstvoeding geven. Na enkele weken was ons Ella stevig genoeg om zelf aan de tepel te blijven, zonder hulp.

Dus ik zou zeggen, prober het geregeld nog eens zonder tepelhoesjes, op een dag zal het echt lukken zonder.

Groetjes
  • Ik gaf met mijn dochter ook met teoelhoedjes en ja ze happen veel meer lucht binnen.
    Maar heeft ze soms geen last van reflux ook? Dan wenen ze ook constant en willen ze altijd drinken ?? Dit was het geval bij mijn dochtertje.

?
  • Hier ook tepelhoedjes gebruikt en kindje met zeer veel krampen, echt geen doen. Mijn probleem was over productie en een te harde toeschietreflex, daarnaast ook lactose intolerantie bij de baby en reflux. Heb je contact gehad met de LLL? Mij hebben ze toch goed van de tepelhoedjes af kunnen helpen.

Ik weet wel dat wij continue bij de pediater zaten, want niets leek te helpen dus wilde absoluut hebben dat medische oorzaken uitgesloten werden. Zeker geen genoegen nemen met "elke baby heeft krampjes" als je gevoel zegt dat er meer aan de hand is
  • Ik ga er morgen eens mee naar de kinderarts.. Ze is weeral aan het huilen van 20,30uur deze avond zonder stoppen..
    Het is even beter geweest maar nu heeft ze weer constant krampen, ik weet echt niet meer wat te doen..
    Ik geef nu de 3de dag flesvoeding want borstvoeding was niet meer te doen, kloven en etter, het deed immens veel pijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld