Wat mag je niet eten als je zwanger bent?

• Hey ,
    ik was even aan het rondkijken op het forum en daar kwam ik heel wat tegen dat wij zwangere vrouwen niet meer mogen eten , ik weet dat rouw vlees uit den boze is en franse kazen en op restaurant de rouwe groentjes! Maar wat is er nog?

Ik las bijv maatjes???? Mozarella???waarom zou dit niet mogen?
  • mozzarella mag wel...
    het is makkelijk info op gezondheidssites te vinden hoor
  • Rauwe groenten mag je gewoon eten, hoor. Wel goed gewassen natuurlijk. Maar dat geldt voor alles!
    Rauwe melk en rauw vlees best niet!
    Alcohol zo weinig mogelijk. Eentje kan geen kwaad.
  • Geen onbereid voedsel. Dus niets dat rauw is, buiten goed gewassen groentjes.
  • alles wat bereid is uit rauwe melk mag je niet eten. Dit staat telkens op de verpakking. (bv kazen), mozarella moet je eens nakijken op de verpakking. Maar de meeste mozarella die hier verkocht worden zijn ok. Het is meer als je die in het buitenland eet dat het een probleem kan vormen.
    Als je niet imuun bent tegen toxoplasmose mag je geen rauw vlees (dus ook geen preparé) eten en moet je je rauwe groenten goed wassen. Ook alles wat met rauwe eieren gemaakt wordt mag niet (bv chocomousse, zelfgemaakt ijs)
  • ik heb mijn vorige zwangerschap alles gegeten van melk en kaas en heel veel op restaurant geweest en gwn alles gegeten en had geen problemen ok wel goed vlees bakken en groenten wassen meer niet ..
  • Hey allemaal,

Proficiat met jullie zwangerschap alvast. Om even te reageren op deze topic. Hieronder is een website van het UZ Leuven waar van alle info op staat hierover. Je kan ook gewoon Googlen met de vraag "Wat mag ik eten als ik zwanger ben?" En je vind verschillende goede websites.

[url=www.uzleuven.be/voeding-tijden…]www.uzleuven.be/...hap/veelges…[/url]
  • Rauwe eieren zijn voor listeria niet voor toxoplasmose wink.gif
  • ik heb ook al gehoord, wanneer je alles hebt ingevroren, zoals vlees, dan vormt dat geen probleem meer.
    Want door het invriezen doodt dat alles...
  • Dat van die maatjes is het eerste wat ik ervan hoor. Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik er 10-tallen gegeten, was er gewoon zot van... Mijn geanycologe zei: Je mag alles eten, behalve kaas van bedenkelijke kwaliteit (bijvoorbeeld van een schapeboerderijtje in de ardennen) en geen alcohol drinken. (Ik ben wel immuun voor toxoplasmose) Ik ben nu weer zwanger en heb vanmiddag met veel smaak een boterham met roquefortkaas gegeten. De geanycologe zal het wel weten zeker...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld