uitgerekend april/mei 2012?? wie nog meer??

• ik moet vandaag men ms krijgen tot nu toe nog geen te zien...
  • hoi dames,

alles goed bij iedereen...

ik weet sinds maandag dat we zwanger zijn, geheel onverwacht maar zeker niet ongewenst.
    ik blijk ook al een week of 8 zwanger te zijn...oops...
    Was wel erg moe, en menstruatie bleef wel uit maar dat is niet vreemd omdat ik helemaal niet regelmatig ben.

Wel een vraagje, zijn er misschien nog dames die last hebben colitis tijdens hun zwangerschap?
    Ik ben gisteren met spoed naar het ziekenhuis moeten gaan omdat ik nu al twee maanden een vreselijke opstoot heb...en dat gevaarlijk is voor het kindje...
  • hoi kaaiyomar

ik begrijp je niet helemaal Colitis is een dikke darm ontsteking en dat is volgens mij op zich gevaarlijk voor je kind (ontsteking zo dicht in de buurt van de baarmoeder) maar wat is öpstoot"?? ik kom uit t noorden van nederland, dus mogelijk gebruiken wij deze bewoording anders..
    Ik had wel obstipatie door vakantievoedsel, maar dat is niet gevaarlijk voor de baby. wel krijg je daar flink buikpijn van en mocht ik van de verloskundige lactulose en evt 1-malig microlax gebruiken om dit te verhelpen.
    Ik heb er op vakantie 2 weken mee gelopen en gisteren (vrijdag dus na 16 dagen obstipatie) kwam de boel een beetje los en donderdag eind van de middag heb ik een goed vitaal kind op de echo gezien, dus deze heeft er niets onder te lijden gehad...

mogelijk bedoel jij iets anders, dan hoor ik het heel graag!

zelf ben ik doktersassistente en weet dus ook vrij veel van medische zaken.. wink.gif
  • @ nele

Hoe is t gegaan bij de gyne??
    Ik ben heel benieuwd!!

Hier alles nog steeds goed, wonder boven wonder voel ik me eht super.. alleen nog steeds doodmoe... toch maandag weer aan t werk na 3,5 week vakantie...ach we kijken wel hoe t gaat lopen!

Ukje en ik eerst daarna mijn man en dochter op de 2e plaats en tot slot al het andere.. en ver daarna als soort van PS.. dan pas werk hahaha
  • Hoi hoi

Hier verlo opt alles nog naar wens. Bouli was bij de vorige echo al 13.1 mm.
    Wel lijkt mijn buik minder te worden dan te groeien?? Is dit normaal? Ik eet wel veel gezonder dan voor ik zwanger was en ik drink ook een liter water per dag terwijl ik dit vroeger niet deed. Hopelijk is alles nog goed, volgende echo is pas half oktober.

groetjes Anne-Sofie
  • volgens mij is dat heel normaal..(door het voedingspatroon!
    Je leeft gezonder en drinkt mer water, dus je voert ook veel afvalstoffen af.. zorg er wel voor dat jij en je kleine niets te kort komen, want afvallen tijdens de zwangerschap is niet gezond en word afgeraden.

hoe ver ben je nu??

ik 9 week en 2 dagen.. alles gaat super super goed.. voel me heerlijk.. wel heel moe en wat hoofdpijn vandaag... maar alles voor de beebs..!

Groetjes
  • Ja ik dacht al zoiets hoor maar ja, toch die onzekerheid een beetje hé.
    Ik eet meer dan genoeg hoor, enkel drink ik bijna geen frisdrank meer omdat ik dan last heb van oprispingen. En ik snoep niet meer tussendoor, behalve fruit, ik doe een moord voor fruit smile.gif

Ik ben nu 8weken en 5dagen. Ik voel me best wel goed en happy, maar omdat ik zwanger ben geworden via ivf ben ik toch nog een beetje voorzichtig en durf ik nog niet goed genieten. Nog een weekje of drie en dat zal al een heel stuk beter zijn. Beebje was vorige week 13mm en volgende keer zal dat al een stuk groter zijn. Ik moet terug op 18 oktober, nog even geduld dus.

Kben heel blij dat ook bij jou alles super verloopt smile.gif

groetjes AS
  • waaaaaw, heb net een streepje ontdekt op mn test, een mooie T streep, niemand weet nog van iets, maar ik MOEST het gewoon kwijt.
    Dolgelukkig!
    Proficiat aan alle mama's!!!xxx
  • hallo allemaal ben dinsdag geweest voor men eerste echo en geluk dat ik neerlag de dokter vroeg zie jij ook wat ik zie. twee kloppende hartjes wel in twee apparte vruchtzakjes en er is nog een derde vruchtzakje maar daar zag ze niet echt iets in zitten of het moest verstopt zitten nervous.gif nervous.gif
  • Hallo,

Wij zijn ook pregnant.gif
    Hcg was gisteren 27 dinsdag moet ik een nieuwe bloed test laten doen om te kijken of hij gestegen is

Groetjes
  • alle nieuwe dames: PROFICIAT!!!

wat een goed nieuws allemaal zeg
    ben blij voor iedereen!!
  • @claire27 alles was goed morgen terug en dan normaal berekening van bevallingsdatum.. Morgenavond hebben we ons ouders uitgenodigd dus spannend e. En mn vriend heeft het al gezegt tegen pns vrienden hij kon ni zwijgen maar we zijn niet alleen wij zijn nu 7weken andere vrienden 6en 8weken wel super wie weet liggen we allemaal op dezeldfe dag te bevallen smile.gif wat ik wel lastig vind is die toxoplasmose ik durf bijna niks meer van groeten op restaurant eten.. Gehakt en zo ben ik ni zot van das al geen ramp. Ma die groentjes en fruit.
  • @ nele

Die kun je gewoon eten hoor!!
    Ik heb in spanje me zot gegeten aan salades en toen ik terug kwam bleek bij de echo alles goed in orde met ukje.
    Bovendien hebben wij een Kat, ik doe de kattenbak niet meer, maar daarmee is de kans hoger op Toxo als bij t eten van groenten.. ik zou zeggen: geniet lekker van de verse vitamientjes wink.gif

spannend zeg, morgen de berekening!!
    ik heb de 6e weer echo.. kijk er naar uit en toch vind ik t weer spannend.. suf toch!!

en wat betreft vertellen.. wij proberen t voor ons te houden tot we 12 weken gehad hebben, maar t wordt nu al goed zichtbaar... dus t zal niet lukken om nog 2 weken geheim te houden...

ach t is niet anders... ook wel leuk om tegen iedereen te zeggen bigsmile.gif
  • @claire27...met opstoot bedoelde ik dat de colitis weer opgeflakkerd was en ik dus letterlijk leegliep met de diarree.
    ik heb een onderzoek gekregen en de internis zag allemaal ontsteking van mijn dikke darm maar de schraapsels die hij genomen had wezen uit dat mijn slijmvlies in orde is.
    Dus mijn constante diarree is dan gelukkig niet van mijn collitis, maar waarschijnlijk door lactose-intolerantie.
    Ik heb nu sinds drie dagen de lactose geschrapt uit mijn dieet, wat best wel moeilijk was, en geen diarree meer, geen opgeblazen gevoel...

Pfff, zijn er nog dames die zo emotioneel zijn? Het ene moment heb ik de slappe lach en het volgende lig ik te janken, word een beetje moe van mezelf...en gelukkig zetten alle gebruikelijke kwaaltjes zoals misselijkheid, vermoeidheid ook lekker door bored.gif
    Ma goed, dat nemen we maar voor lief.

nog anderhalve week en dan eindelijk de eerste echo...ben benieuwd
  • Ja maar tis omda al heel wa vrienden het al weten da ons ouders ni de laatste zijn e. En mn borsten ziede et wel vinden we aan gezien in ni veel heb en nu wel.. Das wel leuk natuurlijk.. Kheb vrijdag toch mn buik moeten intrekken hoor khad nog na mn werk ne modeshow van iemand da bij ons int kapsalon komt en 2/10 terug dus brees dak dan toch een maatje groter nodig heb in mn broeken.. Pff kvin broeken wel lastig om te dragen geeft te veel druk.. En heb jij een middeltje om mij mee in te wrijven tegen striemen???
  • @nele ik heb bij de vorige zwangerschap druk gesmeerd (elke dag een keer) met zwitsal voor mama:

Als je in verwachting bent, wil je je zwangere buik in vorm houden. Zwitsal Mama Buikbalsem helpt om de buik zacht en soepel te houden. Het is een milde, verzorgende balsem met een zachte Zwitsal geur, die helpt om de huid van de buik zacht en soepel te houden. Eén of twee keer per dag aanbrengen is voldoende. Mama Buikbalsem van Zwitsal bevat karité boter, bekend vanwege de verzorgende en verzachtende werking.

en ik had maar 1 striem op beide heupen, en nu na 14 maanden zie je die haast niet meer.

Verder vind ik t dus eng dat ik me zo goed voel.. gelukkig was de echo goed 1,5 week terug, anders zou ik haast geloven dat ik helemaal niet zwanger ben...

@ kaayomar (hoe ben je aan deze naamgekomen??)
    Pfff wat vervelend zeg??!! maar gelukkig nu geen diarree meer en geen opgeblazen gevoel meer!! hopen dat de misselijkheid wat afneemt binnenkort!!

Geniet ervan dames!! probeer ik ook!! al houd mijn dochtertje me goed bezig en voel ik me dus niet heel erg zwanger...
  • Oke dan zullen we da ies proberen e.. Derjuist bij de gyn mn vriend zijne kop was wel grappig hij had ni verwacht da die hartslag zo snel ging gaan.. Kwas zelf toch ook verschoten da da zo al gegroeid was.
  • @ claire27...de naam is een samenvoegsel van de voornamen van mijn twee kids die van mij en mijn man bigsmile.gif
    Pfff, moet nog anderhalve week wachten voor de eerste echo...wat duurt dat wachten lang zeg...
    ben zo ongeduldig...wil weten hoe het daarbinnen gaat met het ukkie...

deze geeft me tot nu toe wel het meeste te stellen hoor...poeh was bij de andere twee nog niet half zo misselijk.

En striemen, ik heb gehoord en gemerkt dat smeren geen verschil maakte, want dat zijn onderhuidse scheurtjes. Ik heb gesmeerd voor gek bij mijn vorige zwangerschappen en zat er helemaal onder.
    Als je huid er gevoelig voor is krijg je ze toch wel...

Maar het zal misschien wel wat minder zijn...wie weet
  • Ja kheb da zitten opzoeken tegen striemen en da zou een vitamiene tekort zijn in u vel. Maar tis bij ons de eerste zwangerschap dus ga toch smeren smile.gif
  • ik had het gevoel dat t wel iets hielp..
    en ik kreeg ook van mijn nicht (verloskundige) lekkere buikenolies om te smeren!! heerlijk.
    bovendien is t super om lekker je buikje te smeren (intiem moment met je ukje)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld