uitgerekend april/mei 2012?? wie nog meer??

• hey , ik ben dus de kiki van hier boven
    Had niet gezien dat er al een ander Kikitje was. Sorry hoor meid
    Voortaan ben ik dus LiBelle he
  • hey liBelle

van harte met je zwangerschap en welkom in dit forum!!
    gaat alles goed met jou en de zwangerschap??

groetjes
  • bedankt smile.gif

nu op de moment gaat het al veel beter, heb in ziekenhuis gelegen met hyperemisis . Ben nog steeds niet aan mijn startgewicht maar we komen er wel. De misselijkheid is al veel beter , dankzij weeral nieuwe medicatie, en het overgeven is zo goed als weg .
    Maandag de 16w echo, benieuwd of we teweten komen wat het wordt.

grts
  • hey

tijdje geleden dat ik er nog ben geweest.
    maar heb gewoon de fut niet meer om iets te doen.
    zie dat alles redelijk goed gaat met iedereen buiten de kwaaltjes
    ikzelf blij dat we eindelijk de grens van 12 weken hebben bereikt.
    morgen op controle gaan en dan weten we ook weer of alles goed gaat.
  • de fut mist bij mij ook nog steeds.. maar had ik bij mijn vorige zwangerschap ook.. toen trok ik ongeveer 2 maanden na de bevalling pas bij..
    Hier bijna 19 weken gehaald maar nog geen gram aangekomen.. kleintje groeit wel goed en spartelt ook al goed voelbaar in de rondte.

ben nog steeds doodmoe en echt super onzeker... niets voor mij..
    maar mijn hormonen maken t allemaal alleen maar erger...

gr.
  • hoi hoi,

Hier een tijdje niet online geweest wegens gecrashte pc.
    De 18 weken zijn gehaald hier, alles verloopt relatief goed. De bloeduitslag van de trippletest gekregen en die bleek in orde buiten 1 ding. Een waarde in mijn bloed bleek net iets te hoog te zijn met kans op een baby met open rug. Onmiddellijk naar de gynea geweest en op het eerste zicht bleek alles in orde. Nu moet ik binnen een aantal weken voor de 20-weken echo en daar zullen ze meer in detail kunnen zien hoe of wat. De gynea heeft er het volste vertrouwen in dat het allemaal wel goed is, gelukkig.

Kan iemand me zeggen wat ze dan juist doen op die 20-weken echo?

groetjes Anne-Sofie
  • Met de 20-weken echo wordt onderzoek gedaan naar lichamelijke afwijkingen bij een ongeboren kind. Bij deze echo wordt uitgebreid gekeken naar de ontwikkeling van de organen van het kind. Ook wordt gekeken of het ongeboren kind goed groeit en of er voldoende vruchtwater is. Voorbeelden van afwijkingen die bij deze echo kunnen worden gezien: open ruggetje; open schedel; waterhoofd; hartafwijkingen; breuk of gat in het middenrif; breuk of gat in de buikwand; ontbreken of afwijken van de nieren; ontbreken of afwijken van botten; afwijkingen aan armen of benen en als je wilt dan kijken ze naar t geslacht voor je!

deze echo duurt ca 30 minnuten ( ik kreeg de vorige keer ook best veel plaatjes mee.. een stuk of 6 )

Groetjee en succes!
    ik mag volgende week woensdag!
  • mijn 20 weken echo was geweldig!!

we hadden een mooie echo en belangrijker nog kleintje is keurig op lengte en gewicht en heeft alle organen en die zitten ook nog waar t moet!
    geen open ruggetje geen hazenlipje, en ook nog lekker aan t spartelen: al met al een gezonde en gelukkige baby in mijn buikje..

en in mijn afbeelding zie je een 3D plaatje van de kleine kanjer!
  • Hey meisjes,

Effe binnenspringen hier. Ik verwacht ons kleintje eind mei.
    't Is mijn eerste dus ik ben nog super onzeker over alles.
    Heb ook heel vaak bruin - en 3x roodverlies gehad gedurende de eerste drie maanden dus ik ben echt een stresskip momenteel. Om maar te zwijgen van de misselijkheid die ik een héle dag door had.
    Maar nu ben ik een dikke 14 weken en alles is beter! Wat voelden jullie tijdens deze periode? Hadden jullie last van iets? Of is het normaal dat je nog niet veel voelt?
    Gisteren had ik lage buikpijn links en rechts, precies of er pijn op mijn schaambeen zat.
    Is er (wééral?!) iets mis met mij of is dit eens normaal voor een zwangerschap?
    Ik word er paranoia van, zeker als ik hier op die fora over miskramen lees horror.gif En ik mag pas binnen 1.5 maand naar de gynae...
  • Hey dames,

Leuk dat er weer zoveel nieuwe zwangeren zijn!

Ik had op 17 november mijn 20 weken echo en op echo zag het kindje er goed uit. Was op schema, het woog 359 gr. en mat tussen 20-25 cm. Maar op het einde toch wel een klein dompertje. Blijkt dat de aanleg van de bloedvaten naar de placenta niet optimaal is waardoor de doorbloeding van de placenta minder goed is. Dit kan gevolgen hebben voor de groei van het kindje. Moet dus eind december terug op controle voor een nieuwe echo om te kijken of het kindje goed groeit.
    Hopelijk is dit zo en hoef ik me nergens zorgen over te maken.

Groetjes Kiki
  • poeh meisjes.. wat een verhalen!!
    Kiki het zal heus goed komen!! mogelijk is je kindje straks iets kleiner, maar als t blijft groeien en evenredig aanblijft komen zal alles goed gaan!!

En lillieke
    Ik had ook veel pijn in mijn schaamstreek en nog wel eens... bandenpijn!! is heeeeel normaal.
    En wat betreft t bruin/rood verlies.. heb je daarover gebeld met de gyne??

als je de gyne belt met t verhaal dat je bezorgd bent en je onzeker voelt enzo, kun je vaak wel eerder komen dus blijf niet onnodig in zorgen zitten dan heb je geen tijd om te genieten van deze mooie periode!!

en bij 14 weken je kindje nog niet voelen is normaal, ik heb mij door de verloskundige laten vertellen dat leven voelen pas bij de 20 weken hoeft en pas bij de 28 weken dagelijks.

Ik voelde mijn eerste kindje en nu deze ook weer beide bij 17 weken.
    Het voelt in het begin alsof je rommelende darmen hebt.. maar dan heel kort.. of een plopje alsof er een elastiekje van binnen tegen je buik schiet en t kan ook nog als een soort aai voelen aan de binnenkant van je buik..

Vaak helpt een warm bad of een warme douche en daarna lekker in bed gaan liggen om t te voelen goed..
    Ga lekker met je handen op je onderbuik liggen en wacht af!!

ontspan!!

laat je gerust stellen en ga genieten!!
    wink.gif
  • hoe is het met de andere dames?
    Hier alles goed... de nesteldrang begint wat op te komen... haha
  • hey Claire,

alles goed met alvast 1 dame smile.gif morgen de 20-weken echo, heel spannend dus.
    Nog geen nesteldrang voorlopig, wel heel erg veel last van bandenpijn (ik hoop toch dat het dit is, vraag ik morgen wel even aan de gynea).

Verlang zoooo hard om morgen ons klein ventje nog es te zien, want ik voel hem nog niet zo heel erg veel)

groetjes Anne-Sofie
  • hoi,

De 20-weken echo was picobello, alles is in orde met het kleine wonder in de buik. We zijn nu precies halverwege, het gaat erg snel...
  • gefeliciteerd!!
  • Hey dames,

Het is ook weer even geleden dat ik hier geweest ben, erg hé!! Maar eigenlijk niet veel tijd, druk, druk, druk!!

Wij zijn maandag naar UZ Leuven geweest voor een diagnostische echo, we zijn intussen 19w en alles zag er goed uit!! 10 vingertjes, 10 teentjes, hartje, longen, nieren, darmpjes alles zag er tot nu toe prima uit!! En het hoofdje ook, de hersentjes groeide goed mee, waar wij natuurlijk zeer blij om waren, want de schrik zat er behoorlijk in! En we weten dus ook wat het wordt en we zijn enorm blij!! smile.gif
    Woensdag moet ik dan weer op controle bij mijn gyn hier en dan vanaf 24w, wil hij mij om de 2 weekjes zien, waar ik zeer blij mee ben, ik kan maar niet voorzichtig genoeg zijn en liever een controle teveel dan te weinig.

Zo te lezen gaat het met iedereen hier prima, ik zou zeggen we gaan zo verder doen hé dames!!!

Groetjes
  • hoi hoi!

Gelukkig is alles goed met jullie!!
    hier ook nog steeds alles voorspoedig!!

druk in de weer om nesteldrang in bedwang te houden... haha
  • beste wensen!!

hallo allemaal,

hier schiet de zwangerschap aardig op.. ik begin al flink bol te worden maar voel me nog wel redelijk..
    12 uur halen vanavond wordt wel nog een uitdaging.. want ik val echt nog om van de moeiigheid... pfff.

maar in elk geval hoop ik dat het met jullie ook nog steeds goed gaat en dat jullie een prachtig 2012 mogen krijgen met de kersverse spruit!

Groetjes Rhea
  • de beste wensen allemaal !!
  • Hoe is het met iedereen?

Hier al bijna 2 maanden gelukkige mama van onze zoon Julan!
    Onze dochter houd het ook super. die vind haar broertje helemaal geweldig!!
    en wij ons rijkdom natuurlijk ook!

Heeft iedereen een goede bevalling gehad, of zijn er nog meiden aan het aftellen?
    in dat geval Succes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld