uitgerekend april/mei 2012?? wie nog meer??

• Hallo allemaal,

Ik ben er sinds 3 dagen achter dat ik zwanger ben!!
    Dit is mijn 2e zwangerschap en ik heb mijn eerste zwangerschap voldragen en daar is mijn dochtertje : Yelina mee geboren! Ze is nu 13 maanden.
    Ik vind het net zo spannend als bij de eerste, misschien nog wel spannender...
    aan klachten heb ik ik nog niet echt.. behalve hoofdpijn en duizeligheid!
    en mijn darmen zijn iets onrustig!!!

Zijn er meer mensen net zwanger?? en hoe beleven jullie dit??

groetjes
  • hoi,
    ik ben nu een kleine 8w zwanger, uitgerekend begin april;
    in het begin voelde ik me ook super, buiten het feit dat ik moe was, maar dat ging nog redelijk;
    op 5w liet ik bloed afnemen en toen stond mijn hcg op iets meer dan 7400, wat heel goed was zei de dokter,
    nu zijn we inmiddels al bijna 3w verder en sedert een kleine 2 weken ben ik serieus misselijk beginnen worden, echt verschrikkelijk is het

bij mijn eerste had ik het soms 's morgens maar nu is het de ganse dag door en 't ergst 's morgens. ik zou eigenlijk het liefst de ganse dag in mijn bed liggen en slapen en helemaal niks doen, maar jammergenoeg werk ik nog full time dus het is bijzonder lastig om je een ganse dag te concentreren op je werk en je zo mottig te voelen.
    ik hoop dat dit gauw terug wat stabiliseert...

in elk geval ben ik blij dat er bijna 4 jaar na de geboorte van mijn 1e dochter terug eentje op komst is; ik kijk er al heel erg naar uit! hug.gif
  • ey hug.gif
    ik heb ook ontdekt dat we een 2de kindje verwachten smile.gif
    4 weekjes nu
  • Hier is er ook een tweede op komst, maar ik ervaar het toch anders dan mijn eerste, heb precies veel minder tijd om ervan te genieten
  • Hallo iedereen,

Ik ben voor 1 april goofy.gif Neen geen grapje.....

Een brusje is meer dan welkom bij ons.
  • Gefeliciteerd!!!!!

Tanjake, wij zijn op dezelfde dag uitgerekend smile.gif

We verwachten ons 3e kindje en ik merk nu al dat deze zwangerschap weer heel anders is dan de twee vorige.
    Vooral die misselijkheid maar t hoort er nu eenmaal bij.
  • Koekoek, het is nog heel voorzichtig, maar ik kom mij hier even toevoegen, heb vanmorgen een testje gedaan en die was heel licht positief, je ziet wel duidelijk een streepje staan maar het is echt nog vrij licht, dus ik durf nog niet heel heel blij te zijn, zullen de komende dagen wel zien, ik zit tenslotte nog voor mijn NOD
  • Hey allemaal,
    Ik ben een dikke 6 weken zwanger en ben uitgeteld voor 12 april.
    Bloedtest gehad op exact 4 weken (1dag overtijd): HCG 122
    Bloedtest 1 week later op 5 weken: HCG 5209
    Op 6 weken hebben we het iedereen verteld. Waarom zwijgen?
    ben ferm mottig en misselijk maar moet niet overgeven. Maar dit misselijk gevoel blijft heel de dag aanwezig. Ook ferme buikpijn en maagpijn met tijden. (normaal?)
    vanaf 2 dagen extreem MOE!!! Pff...
    Werk fulltime in volcontinue systeem dus afzien soms!
    Afspraak gynae kan pas 26 september...dus aftellen maar.
  • hallo allemaal

Als alles goed is zijn we op 6 april uitgeteld van ons tweede kindje. 31 augustus hebben we de eerste echo. Pff die weken lijken wel maanden te duren. Maar ja nog even de tandjes op elkaar. Moet zeggen heel veel last van kwaaltjes heb ik niet. Een beetje misselijk in de ochtend maar nog niet hoeven te spugen. Begin wel een trekkerig gevoel onder in mijn buik te krijgen. Maar dat zal wel van de groei van de baarmoeder komen.

xxx margo
  • goh straks moet men dokter beslissen wat ik moet doen bij men job. Ik ben kinderverzorgster in kinderdagverblijf en normaal is het een werkvloer verwijdering bij zwangerschap.Zie er eerlijk gezegd tegen op om godganse dagen (8 maand!!) thuis te zitten. ok ik heb men dochterke van 15 maand dan wel hele dag bij me en is wel leuk maar jha ponder.gif hug.gif wel dol blij dat ik zwanger ben! hug.gif
  • @Tanjake: ik ken dat, ik moet ook vrij snel stoppen met werken, weet ook nog niet goed wat ik ineens met die zeeën van tijd ga doen, werk nu voltijds, dus het verschil zal groot zijn!

Vandaag bloed laten trekken: HCG was 114 op één dag voor NOD, ik heb op 5 september al een eerste echo, ben super blij dat ik al zo snel mag gaan.
  • Hai Dames

Wat leuk dat we allemaal zo vlakbij elkaar zijn uitgerekend!!
    En iedereen zo pril!! gefeliciteerd allemaal!!
    Ik vind het allemaal weer doodeng.. maar t zal goed komen..
    hebben jullie al klachten??

ik wel.. ben erg duizelig, heb de ganze dag hoofdpijn, flinke krampen in mijn onderbuik.. mn rechts in mijn zij/lies.
    (soms bang dat t een BBZ is... maar als ik er op internet over lees is t normaal..)

en.. ik wil de hele dag door eten.. maar wanneer ik dit dan doe gaat mijn maag protesteren.Aangepast door Claire27 op 22/08/2011 20:14
  • ja ben dus volledig thuis. ben negatief voor het cmv virus en ik werk als kinderverzorgster in kinderdagverblijf... dus thuis blijven upset.gif
    ach zo kan ik er volop van genieten en rusten(als ons oudste het toelaat wink.gif )
    @ claire : ja eten doe ik ook veel.Alle in kleine porties maar echt altijd een hongergevoel.
    Had ook even last van ongi krampen maar deze heb ik nu al 2 dagen niet gevoeld. Ik mag 5 sept al voor een echo gaan.we gaan niet veel zien maar men arts wil dit door men miskraam in maart disappointed.gif
  • wow!!
    Ik zou ook wel een echo willen, al is t maar vanwege de hevige krampen (mn rechts in mijn buik/lies/zij) maar ik ga over een aantal dagen 3 weken op vakantie dus ik zal geduld moeten hebben..
    Ik ben alleen bang voor een BBZ bij vlagen..
    Ook hoop ik natuurlijk dat alles goed is.. mogelijk bel ik toch de verloskundige nog deze week als de pijnen aanhouden...
    of loop bij mijn werk even langs de gyne.
    (ik werk in een ziekenhuis)

Groetjes
  • zwanger !!!!

Hoi iedereen ,

Allereerst van harte gefeliciteerd allenmaal !
    Ik ben sinds 10 aug erachter gekomen ook zwanger te zijn ..
    Als het goed is zit ik nu in mijn 6e week .
    We hebben al een dochter van 6 , dus erg spannend allenmaal weer !
    Ben vorig jaar ook zwanger geweest ( okt,nov,dec ) maar dat is helaas mis gegaan , na de 3e echo(12,3 wk) bleek het hartje niet meer te kloppen ..( werd extra in de gaten gehouden omdat onze dochter 4 wk te vroeg is geboren )
    Net iedereen het blijde nieuws verteld , gebeurt dat ...
    Ben nu dit keer dus nog zenuwachtiger en elk krampje of pijntje schieten de tranen al in me ogen , ook de hormonen erbij ja das stresse wink.gif .
    Vandaag gelukkig een goede dag gehad , positief denken haha en maar genieten , voor je het weet is het alweer voorbij !
    Ben dit keer gelukkig helemaal niet ziek ( nog niet )echt nergens last van .
    31 aug hebben we de eerste echo , we leven erg uit naar dat moment ... kan niet wachten de eerste 13 wk voorbij te zijn !

groetjes kim wave.gif
  • @Claire: hier is het nog maar heel pril, maar ik herken toch wel enkele van je symptomen hoor. Ik had vandaag ook last van een constant hongergevoel en als ik dan iets at dan kreeg ik het amper binnen, echt geen zin in ... rond de middag is het wel gebeterd.
    Heb ook wel wat last van mijn buik, maar het zijn niet echt krampen hier, eerder een zeurderig gevoel, ik denk dat dat de innesteling is en het oprekken van de baarmoeder ...
  • Hier ook uitgerekend voor april. Gisterenavond positief getest smile.gif ! Voorlopig geen last van kwaaltjes, behalve dan van misselijkheid, maar die treed vreemd genoeg pas op wanneer ik s'avonds in bed lig upset.gif . En ook ben ik enorm moe! Had ik bij de 1e ook.
    We weten nog niet wanneer we het gaan vertellen. Ik kan eigenlijk niet wachten, maar zou het toch precies pas rond de 12 weken willen zeggen. Eerst al eens een afspraak maken met de gyneacoloog.
  • Hallo allemaal,

Ik ben ook net pas zwanger. Vrijdag heb ik een test gedaan, twee testen zelfs en daarna in het ziekenhuis nog een keer.

Mijn vorige zwangerschap was buitenbaarmoederlijk en ben nu goed onder controle. Ik heb alleen heel veel pijn in mijn buik omdat ik veel vocht in mijn baarmoeder heb.

Ik wens iedereen verder een hele mooie zwangerschap toe.
  • Yep, ik hoor er ook bij. Voorzichtig zwanger want dit was via IVF. Vrijdag was hcg 314, vandaag tweede bloedtest, straks bellen dus.
    Hopelijk is het gestegen zodat ik me minder zorgen hoef te maken. Ik heb nogal last van pijn in de onderbuik maar ik lees dat dit normaal zou zijn.

Anne-Sofie
  • Net een leuke telefoon van de gynea gekregen, hcg is goed gestegen tot 1700 smile.gif
    Keep up the good work tummy smile.gif

en ook nog een proficiat aan de toekomstige mama's
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld