Samen aftellen?

• ja, ik begin in elk geval jaloers te worden, want ik heb het ondertussen echt wel gehad. Sinds de laatste week ben ik zowel moe als "het" moe sad.gif Langs de andere kant, het is de laatste dus de laatste keer genieten zeker?
    succes aan iedereen!
  • Hier enkel last van rugpijn (bekken?) sinds de laatste week, niet echt handig met onze 2 deugnieten hier thuis, die nog graag gepakt worden en fikfakken in de zetel en op de grond content.gif

Dus langs de ene kant kijk ik ook uit naar de bevalling, om terug wat "mobieler" te zijn, maar anderzijds ga ik het ook wel echt missen... Het kort nu echt wel af voor ons allemaal!

Hopelijk morgen wat meer nieuws wink.gif

wave.gif
  • Kelliemieke is bevallen van een flinke dochter FIEN
  • Kellemieke, proficiat met de dochter met de mooie naam smile.gif

bibber en faatje zullen ondertussen ook al wel bevallen zijn.

julie, nu wij nog é.
    hier ondertussen flink wat voorweeën de laatste dagen, die best wel pijnlijk zijn af en toe, maar héél onregelmatig. ik hoop toch dat de gyn morgen vaststelt dat er wel al wat vooruitgang is, en dat hij misschien kan strippen? we zullen zien, maar ik ben het nu echt wel beu. het wordt echt tijd dat ik terug mobieler ben en beter gehumeurd en terug meer kan betekenen voor de andere drie. merk dat zij het wel af en toe moeten bekomen als ik moe ben of pijn heb ofzo.

groetjes
    sarah
  • Proficiat Kellemieke met Fien! Ik kijk er al naar uit om je weer op het forum te zien verschijnen smile.gif

Sarah, voor jou kort het nu ook echt af hè. 't Lijkt nu wel wat sneller vooruit te gaan, dus ik duim voor jou dat je snel bevalt hug.gif

Vandaag is Basiel alweer drie weken oud, terwijl pas gisteren mijn uitgerekende datum was. Wat een gek idee eigenlijk...
  • Proficiat Kellemieke! Mooie naam, is bij ons ook lang een kanshebber geweest content.gif

Ja, Sarah, nu is het idd nog aan ons... Gisteren de hele dag rondgelopen, opgeruimd, konijnenkot gekuist, met de fiets naar de winkel,... maar NIKS tongue.gif
    Succes bij de gyn vandaag, misschien nadien wat vooruitgang. Ik moet morgen gaan, we zullen zien!
    Vind het ook niet zo leuk om tegen de jongens te zeggen "nee, dat gaat nu niet, mama heeft een te dikke buik"... Maar ze snappen het precies wel , want ze zeuren dan niet goofy.gif

Succes allemaal, zowel met de baby's als de nakende bevallingen!

thumbup.gif
  • update van de gyn: erg lang onderzoek gehad omdat onze zoon blijkbaar echt wel aan de kleine kant is (rond de 3kg max nu). Doppleronderzoek was nog goed, maar minder goed dan de vorige keer. Placenta en vruchtwater waren nog ok. dan lang aan de monitor en hartritme was ok maar iets te effen. moest me dan draaien en opnieuw aan de monitor, dat resultaat was veel beter. inwendig onderzoek: dikke 2cm en uitpuilend vruchtzakje, dus er was echt al wel wat veranderd de laatste week. gyn heeft goed gestript. Donderdag moet ik terug aan de monitor, tenzij ik daartegen al bevallen ben, wat hij erg mogelijk acht smile.gif Vanavond misschien nog extra verjaardagskado voor mijn man, het kan maar helpen é... tongue.gif

groetjes
    sarah
  • extra kadootje heeft niet geholpen, hele rustige nacht sad.gif
    morgen opnieuw aan de monitor dus, en vandaag maar extra poetsen denk ik smile.gif

groetjes
  • hallo hallo,
    hier ben ik nog eens ...
    En mag ik iemand voorstellen:

Onze dochter Fien, geboren op 11 april om 9u11.
    52 cm groot en 3kg760

Het was een droombevalling! En sinds dan zit ik alleen maar op een roze wolk ... zalig gevoel!!

De nacht van dinsdag op woensdag rond 4u is alles begonnen, met een wee telkens rond de 9 minuten. Was vrij goed vol te houden, maar om 5u30 toch maar ventje wakker gemaakt, om zich aan te kleden, en om mij te helpen / steunen. Ik wou ook mijn schoonmoeder bellen, maar het kwam er maar niet van en voor we het beseften was het al 7u. Dus hebben we de kinderen wakker gemaakt en naar de oma gedaan.
    Rond 8u kwamen we dan in het ziekenhuis aan, naar de onderzoekskamer.
    Aan de monitor (alles perfect) en een controle ... 8 cm opening!
    Dus ... die verpleegster: ik ga dan maar je gyn bellen, dat hij maar snel naar hier komt ... en van de gyn mochten we direct ook naar de verloskamer gaan. Dus hop ... naar een andere kamer, kleren uit, en terug bed in, weer aan de monitor, terug een extra controle, al 9 cm ... ondertussen was het al 8u30. De verpleegster ... oei oei ... ik ga terug bellen naar je gyn, dat het zéér dringend wordt! En wij ... hop naar de arbeidskamer met bed en al ...

Mijn water was nog steeds niet gebroken, dus dat hebben ze dan om 8u50 gedaan ... en dan is het snel gegaan. want dan kwamen ze nog sneller na elkaar en begon onze meid echt te duwen en ... om 9u11 was ze er !!! Ik ben in mijn bed mogen blijven liggen, en ben op mijn zij bevallen, met 1 been in de lucht ondersteund door de vroedvrouw ...

Was een zeer fijne ervaring, en minder pijnlijk. Ook het contact met mijn man, was veel fijnder ...

Ik ben tot zondag in het ziekenhuis gebleven. De 1ste nacht had ze het een beetje moeilijk, en wou ze altijd eten (bv) maar sinds de 2de nacht altijd doorgeslapen, van 00u tot 7u, ongeveer en dan moet ik ze wakker maken eh ... de 1ste nacht thuis had ze het ook moeilijk, maar dat is ook al gedaan ... want nu slaapt ze ook al terug doen, gisteren zelfs al van 23u tot 7u ...

In de dag ook een flinke brave meid, horen haar zelden.
    Ze laat tussen elke voeding ongeveer 3u à 4u. En drinkt langs beide kanten, ongeveer een 10 min. En echt drinken eh ...

Gisteren ben ik een weegschaal gaan afhalen bij de cm, en we zitten nu op 3kg540...

De grote broers doen het ook heel goed, tegenover hun zusje, zijn er lief voor. Jaja, echt ... zalig genieten <3

wave.gif
  • Amai, zo zalig! thumbup.gif

Superdikke proficiat en Fien, doe zo verder hé! wink.gif
  • Kellemieke, amai seg, wauw...da's een droombevalling en een droombaby...super van die goede nachten zo kan jij en Fien snel bekomen en goed rusten...

Geniet ervan!

Hopelijk verloopt het hier binnen een week of 15 ook zo..

x
    Nesie
  • hey iedereen

Fientjes zijn de best hoor Kellemieke smile.gif Super!
    Hoop nu snel ook zo'n verhaal te kunnen posten, al ziet dat er voorlopig precies niet zo naar uit. monitor daarstraks was perfect, maar...geen weeënactiviteit te zien. Nog steeds een dikke twee cm, niet meer dan dinsdag. Zondag opnieuw aan de monitor (gyn heeft dan wacht en op maandag geen spreekuur) en uiterlijk volgende week donderdag inleiding...
    nochtans héél actief geweest hoor de laatste dagen, maar blijkbaar zonder effect sad.gif
    groetjes
    sarah
  • Hey

trappen gedaan, ramen gelapt, badkamer gepoetst. Als hij nu nog niet komt... smile.gif
    groetjes
    een stilaan ongeduldige Sarah
  • Sarah, nog steeds niks? Amai, jullie ventje houdt het wel lang vol!

Julie, ook jij nog niet bevallen?

Kellemieke, nog eens een dikke proficiat! Super dat Fien het zo goed doet! Het klinkt als een zalige roze wolk!

Hier gaat alles goed. Basiel heeft echt een ritme gevonden en hij houdt zich daar bijna tot op de minuut aan. Da's wel fijn, want Karlijn dronk heel onregelmatig en dat was soms best onhandig. Vandaag zag ik hem voor de eerste keer glimlachen. Het is nog wat vaag, maar je kan er toch al een glimlachje in herkennen. Zo schattig!

wave.gif
  • hey

fijn dat basiel zo'n engeltje is. ongelooflijk dat hij al bijna een maand oud is en ik nog moet bevallen smile.gif

wat dat laatste betreft, zal precies nog niet voor direct zijn. Vanmiddag opnieuw aan de monitor gemoeten en...geen weeënactiviteit (of toch niet noemenswaardig). hartje was nog dik in orde, geen verdere opening. woensdag word ik ingeleid, als hij ertegen nog niet spontaan gekomen is (wat ik toch nog wel hoop!!)

eigenlijk vind ik het opzich niet zo supererg, maar het is gewoon dat wachten é "komt hij of komt hij niet". als je nu zeker zou weten dat het nog een week duurde, maar dat hij dan ook gewoon zelf kwam (niet vroeger, niet later), dan mocht hij gemakkelijk nog wat blijven zitten smile.gif Hoewel ik wél erg benieuwd word om onze jongste zoon te ontmoeten..

groetjes
    sarah
  • Ladies, duimen jullie voor ons? morgenvroeg om 7u moeten we binnengaan, en hopelijk hebben we morgen rond dit tijdstip onze kleine man gezond en wel in onze armen!
    groetjes en tot binnen een paar dagen!
    sarah
  • Joepie, leuk nieuws hier: op vrijdagavond 20 april is onze dochter Karlien geboren (52cm - 3,6 kg)! 's Nachts spontaan begonnen, 's ochtends om halfacht naar het ziekenhuis gegaan en dan heeft ze ons laten wachten tot 's avonds halfacht om eindelijk te voorschijn te komen... We zijn supergelukkig met ons kleine meisje!

Sarah, heel veel succes! thumbup.gif

Liefs

Julie
  • Een paar dagen niet komen kijken, maar wat een geweldig nieuws! Julie, van harte proficiat met Karlien! En wat een mooie naam!

Sarah, jij hebt je ventje intussen ook al in je armen. Ik kan niet wachten om wat van je te horen smile.gif

Hier loopt alles lekker vlot. Het is drukker dan verwacht, met vier kinderen, maar zo leuk! Basiel woog gisteren alweer 4600 gram, dat is dus plus één kilo in een maand tijd! De eerste kleertjes zijn intussen ook te klein, ongelooflijk hoe snel het allemaal gaat!

Wel is hij duidelijk allergisch voor zuivel. Ik merk heel duidelijk dat, wanneer ik zuivel gegeten/gedronken heb, hij last krijgt van krampjes en groenige diarree. Dus dat wordt de voeding wat aanpassen. En da's best wennen, want het is een heel andere manier van koken.

Verder doet hij het ook gewoon erg goed. Hij is een lief en vooral erg rustig mannetje. Af en toe laat hij ook een klein glimlachje zien, zo schattig!

wave.gif
  • hallo iedereen

zoals verwacht zijn wij dus woensdag 25 april fiere ouders geworden van ons zoontje Leon! Hij is bij uitstek het mooiste jongetje ooit geboren en doet het na een supervlotte bevalling erg flink!

woensdag om 7u moesten we binnen, om half 9 aan de baxter. Die sloeg maar moeizaam aan, dus de dosis werd telkens opgedreven. Om 11u was er dan eindelijk voldoende activiteit en om half 12 werden mijn vliezen gebroken. En toen...werd alles goed voelbaar smile.gif AuW! Was even vergeten hoe pijn het wel kon doen...OM half 1 vond ik het geen goed idee meer om zo verder te doen, voelde ook van mezelf dat ik niet "in de flow" van de weeën zat, en dus beslist voor epidurale. Ik had toen 4cm en het beloofde dus nog langere tijd te duren. Om half 1 epi, kwartiertje later terug rustiger ademhalen. ONdertussen "zwom" de baby telkens weg van de monitor, dus een inwendige elektrode aangebracht op zijn hoofdje. toen 6cm (was toen 1u). Kwartiertje later voelde ik enorme druk, maar kon me niet voorstellen dat ik al volledige ontsluiting had op een kwartiertje tijd. Maar controle, en jaja, dringende verhuis naar de verlos. Na enkele keren persen op mijn zij gelegen, kwam hij dan ter wereld: Leon, 3,410kg en 51cm. Navelstreng zat 3 keer rond zijn nekje, maar dat was gelukkig geen probleem.
    Nadien nog wel ferme bloeding gehad (klonters, bah!), doordat mijn baarmoeder niet terug samen trok ("lui" noemen ze dat smile.gif). Gevolg, opnieuw aan de baxter en een blaassonde en nog een prik. En toen ging het goed...

Ondertussen waren de fiere broer en zussen ook op bezoek en ze zijn superblij met hun broertje, vooral ons zoontje is er superschattig mee eigenlijk.

We zijn nu thuis van zaterdagavond, en ons kinderen zijn gisterenochtend naar huis gekomen. het is druk en ik ben blij dat mijn mama hier nog even is (tot morgen), maar het is wel erg leuk. We zoeken nog een beetje een ritme, en ook Leon zelf heeft even moeten zoeken (bv kwam moeizaam op gang, m.a.g. een zelden voldaan ventje), maar nu is hij tevreden en rustig. Hopelijk blijft dat zo...

zo, mijn lang verhaal, ik ga nu nog wat genieten smile.gif

groetjes
    sarahAangepast door sarah op 27/05/2012 11:17
  • Dikke proficiat, Sarah, met kleine Leon! Alweer een week oud vandaag, 't gaat snel hè. Super dat hij het zo goed lijkt te doen, ondanks de wat moeizame start.

wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld