Samen aftellen?

• @ bibber erg vervelend dat er niet zo met je meegeleefd word maar hoor dat vaker de eerste x is voor mensen van buitenaf vaak het spannendst..

@kelliemieke ben ook benieuwd als we allemaal onze tijd uitdoen en wanneer hier de bevallingen opgang komen

zelf heb ik het eigenlijk wel een beetje gehad had wel gehoopt in week 38 te bevallen maar je hebt helaas niet alles voor het zeggen ik wacht het nog gewoon af..ben eigenlijk niet zozeer de zwangerschap zat maar meer de mensen die druk op je leggen van en nog geen baby en steeds maar vragen net als het voor ons al niet moeilijk genoeg is drunk.gif
  • Hey iedereen

@bibber, da's inderdaad een gek verschil é. reken er ook maar al op dat er in het ziekenhuis véél minder volk zal komen als bij nr. 1 (en 2 in jullie geval). ik vond dat bij ons tweede dochter écht erg, was er zelfs niet goed van, alsof dat kind minder waard was dan de oudste sad.gif Bij nr. 3 was ik er op voorbereid, en nu ben ik zelfs van plan om niet langer dan max. 2nachten in het ZH te blijven. Mensen die écht op bezoek willen komen, mogen ook naar huis komen dan.

@kellemieke, onze laatste werkweek is ingegaan é smile.gif

@mama10, 2cm die je toch sowieso al ni meer moet "maken" é. spannend!

ik heb eigenlijk nog altijd niet het gevoel dat het einde zo dicht bij is, tot iemand vraagt hoever ik ben smile.gif
    Wij hebben trouwens gisteren te horen gekregen dat we op zoek moeten naar een nieuwe meter. De meter voor onze jongste was nl. de vriendin van mijn broer maar die zijn nu sinds dit weekend uit elkaar, dus tja...en we hadden al zo moeilijk kunnen beslissen.

heb dit weekend eindelijk wat voorbereidingen kunnen afwerken: buggy en maxicosi zijn uitgewassen en in elkaar gezet én mijn valies is gemaakt (leuk om te kiezen welke kleertjes hij die eerste dagen gaat aandoen:)). Toch weer twee dingen van mijn lijstje kunnen afstrepen bigsmile.gif

groetjes
    sarah
  • Inderdaad Sarah, nog 4 dagen werken sé smile.gif
    Happie happie happie! vanavond eindelijk ook nog eens naar de gyn <3 Ben eens benieuwd, wie weet wat heeft hij mij te vertellen smile.gif

Ik heb dat ook gemerkt bij de geboorte van mijn 2de zoontje, dus nu ook geen idee of we veel volk gaan zien. Liggen deze keer wel iets dichter qua ziekenhuis bij 1 familiekant, dus mss ...
    Maar vond het langs de ene kant ook héél erg hoor, want bij mijn 1ste bevalling bleef de papa ook slapen in het ziekenhuis en dan bij den 2de ging hij tijdig naar huis voor ons ander zoontje en dan lag ik daar vanaf 20u helemaal alleen, en op avonden niemand van volk gehad.
    Kon dan met momenten wenen, was dan niemand blij voor ons, en een nieuw beebje in de familie toch altijd fijn nieuws ponder.gif

Maar deze keer hoeft het voor mij ook niet hoor! Heb me voorbereid, ik ga wel de hele duur blijven om zéker te genieten en goed bij te rusten, nadien zal het wel druk genoeg worden thuis met 3 kids <3

En willen ze komen, dan zijn ze altijd welkom en anders blijven ze weg! Ik ga er niet van wakker liggen én zéker geen traan voor laten.
    (hoop ik ... want ja ... hoe zijn we op zo'n momenten eh bigsmile.gif )

Thuis alles klaar voor ons meisje, parkje mooi aangekleed, verschoontafel staat klaar met de nodige spullekes, mijn valiesje en die van ons beebje staan klaar, frisdrank voor in het ziekenhuis staat klaar, alsook de suikerbonen zowel voor ziekenhuis als voor de klas van de kids, enveloppen zijn klaar, kadolijst is nog wat aangevuld, en bedje boven op de slaapkamer staat ook klaar ...

Dus ... eigenlijk ... mag ons meisje komen <3

wave.gif
  • hey

op het einde is naar de gyn gaan toch ook altijd spannend é, alsof die gaat zeggen dat de baby er NU gaat uitfloepen smile.gif Succes!

Jullie zijn écht wel helemaal klaar nu, super!

Zeg, even jullie mening: nu bedacht ik me gisteren net: ons oudste gaat ook naar de chiro, zou ik daar ook iets voor voorzien (geen suikerbonen want ik kan geen zakjes meer zien, of ik moest een grote pot geven)?
    heeft iemands kind al eens een traktatie meegekregen van bij de chiro (of andere club) van bij een geboorte?
    misschien kan ik gewoon cakejes meegeven als 4-uurtje ofzo, of een ijsje als het mooi weer is?

groetjes
    sarah
  • Ik zou het wel leuk vinden mocht straks mijn gyn zeggen: ja ... ze gaat komen ... ga maar naar het ziekenhuis... <3

Ik ben ook niet 100% en ik weet niet wat te denken / voelen.
    Lage rugpijn en dat drukkend gevoel vanonder, voelt toch raar aan zenne. Ben wel aan het werken, maar kan zijn dat ik vandaag vroeger ga stoppen ... hoe ik me nu voel, hou ik het geen hele dag vol op mijn stoel ...

ik zou ev. trakteren met een ijsje, met zo'n mooi weer, en andere inderdaad iets van cake en limonade, als 4 uurtje, altijd leuk voor kids eh smile.gif

wave.gif
  • kellemieke, toch een beetje spannend bij jou dan!

hoewel ik je zal moeten teleurstellen dat je NIET de eerste onder ons zal zijn van de april-club die vroeger bevalt, want ik las ergens in een ander topic (jaja, véél zin om te werken vandaag bigsmile.gif ) dat Sterre, ik denk gisterenavond binnenmoest om ingeleid te worden omdat haar vliezen lichtjes gescheurd waren. hopelijk hadden ze ondertussen toch al een naam voor het mannetje goofy.gif
    En zo komt het echt nog wat dichterbij allemaal é....
  • Hier mijn verslagske van mijn bezoekje aan de gyn:

ik heb al een dikke cm opening en ons beebje zit ook al héél laag te drukken. ik mag vandaag enkel in de vm nog komen werken om alles af te ronden en af te sluiten, en vanaf dan ... rusten ...

deze nm moet ik ook langs het ziekenhuis om te laten testen of ik geen vruchtwater verlies, om dat ik tegenwoordig zoveel vocht verlies. Maar kan ook gewoon slijm zijn, en dat zal het volgens de gyn wel zijn, maar hij is niet zéker... dus gaan we dat laten testen.
    En dan zijn we beide zéker.

Is het vruchtwater, dan moet ik blijven want dan moet het ingeleid worden ... deze week nog ... en is het toch geen vruchtwater, dan zal het van mij afhangen en moet ik zoveel mogelijk rusten ...
    En dan zal ze nog een tijdje blijven zitten of mss ook niet, maar dan zal ze het zelf kiezen...

ik ben er eventjes niet goed van ...
    Keek er zo naar uit, en nu komt het ineens zo dichtbij ... en voelt het raar aan ...

Ik hou jullie op de hoogte, deze vm kan ik nog steeds mailen via het werk ...

wave.gif
  • Even laten weten dat wij maandagavond ons vierde wondertje mochten verwelkomen, een wolk van een zoon: Basiel! We zijn sinds vanmorgen half elf weer thuis en nu gaan we heerlijk genieten met zes smile.gif
  • Hoi Hoi, ik ben terug thuis van het ziekenhuis.
    Deze namiddag ben ik dus voor een vruchwatertest geweest, maar deze was negatief! Langs de ene kant weer héél blij, en toch ook weer dubbel hoor ... Kijk zo uit naar ons meisje <3

Vanaf nu is het ook rusten voor mij, ben thuis van het werk. En volgende week gaan de kids enkele dagen logereren bij mijn ouders en de andere dagen is de papa ook thuis, en we zullen al zien dat we die week overbruggen. Dan is mijn gyn ook terug uit vakantie en kan ik mss toch bij hem bevallen, zou natuurlijk wel fijn zijn.

En eens een natuurlijke bevalling ... zou ik ook super fijn vinden!

Al ga ik vanavond alles afwerken, dan zijn we gerust. De zak staat ook klaar om in de wagen te zetten, staat die ook al in de koffer ... je weet maar nooit ...

En met de andere dametjes? smile.gif

@ Sterre: wauw, dikke proficiat, goed gedaan meid!
    Ben zo blij voor jou!! Basiel, welkom lieverd!!

wave.gif
  • Sterre, een hele dikke proficiat met Basiel! en echt een toffe naam, wordt zeker een cool manneke smile.gif De eerste aprilbaby onder ons is dus een feit, hoera!
    hopelijk alles goed gegaan, genieten nu!! hoe reageren de andere kids?

kellemieke, dubbelzinnig allemaal é. Doe nog maar even rustig, zodat je meisje nog even kan blijven zitten én je je mentaal echt kan voorbereiden op haar komst é. Al ben je er eigenlijk precies toch wel klaar voor (wat je voorbereidingen betreft toch zeker)

hier de laatste werkdag, oef smile.gif ben ik enorm blij mee. Gisteren zijn ze thuis de nieuwe ramen en deuren komen steken, waarna het grootste stof wat geweken zou zijn en we eindelijk kunnen beginnen poetsen en klaar zetten voor de baby.

groetjes
  • Mag ik jullie hier vervoegen? Ik ben nu 37w 2d ver. We tellen af tot 17 april.

Ik schreef deze post bij de laatste loodjes maar mss kan ik die beter hier zetten. wink.gif

Hoe gaat het daar bij jullie in de buikjes. Hier is het plots, allé nu al twee weekjes, veel rustiger in de buik. Na een periode met veel harde en pijnlijke buiken is alles hier tot rust gekomen. Beebje beweegt wel nog veel natuurlijk maar ook niet pijnlijk. Dat is voor mij heel vreemd. Als ik terugdenk aan mijn vorige zwangerschap dan kan ik me enkel de pijn herinneren van de laatste weken. Pijn in de rug, pijn in mijn huid, pijn van ons jongetje die heel de tijd aan het duwen was tegen mijn ribben. Ik word er zelfs een beetje ongerust van dat ik dat nu niet voel.
    Ons meisje werd vorige week geschat op 2,5 kg. Heel goed maar ook daar blijf ik dan wat ongerust achter. Onze jongen woog op die moment 3,3 kg. Dat was dan ook eigenlijk heel veel. Dan heb ik me dus ook zitten zorgen maken. Ik zag het helemaal niet zitten om hem er uit te krijgen. Nu ben ik dan bang dat ze eruit gaat schieten. Ik heb er vorige keer 8 uur over gedaan. De gynae zei dat ik me nu ging moeten haasten. Zeker nu het ook nog eens een veel lichter kindje is. Een fijn weetje is dat mijn oma ooit op de toilet bevallen is, ook van een klein lichtgewichtje. Het schoot eruit zei ze en ze kon dat echt niet tegenhouden! Het was wel een heel klein kindje.

@Sarah: De laatste werkdag! Yes! Veel succes met dat verbouwen daar!

Groetjes,
    Nele
  • Hey neeltje, welkom! wink.gif

ik denk dat het heel normaal is dat je baby minder beweeglijk wordt hoor, zeker als ze stilletjes aan aan het indalen is, dan komen ze een beetje meer "vast" te zitten é. bovendien hebben ze gewoon ook minder plek om te bewegen.
    Bij mij doen de bewegingen dan wél weer net meer pijn nu, hij zit precies soms overal (maar gelukkig niet altijd smile.gif)
    Onze zoon werd op 36wkn ook 2.3 geschat (geboortegewicht 3.3), is toch een perfect gewichtje? als je oudste toen al +3kg geschat werd, zal die ook wel groot bij geboorte geweest zijn.
    Bij een eerste vlotte bevalling wordt wel altijd aangeraden om bij de tweede snel te vertrekken é. Dus dat zou ik maar doen als ik jou was, maar eruit floepen... goofy.gif dat doen ze nooit é smile.gif
    bij ons tweede zijn we vertrokken bij de allereerste weeën echt (werd op 1u wakker van beetje vochtverlies én eerste wee) en om 4u was ze geboren. dus ja, dan heb je geen tijd om thuis nog uren de weeën op te vangen, maar ik doe dat eigenlijk zelfs liever in het ZH, dan ben je tenminste al waar je moet zijn smile.gif

succes nog!
    sarah
  • Bij mij is ons meisje nog goed actief, maar dan steeds pijnlijk, vooral beneden. Ze zit al goed klaar in mij bekken, en dat voel je dus wel duidelijk.

Bij ons wordt ze rond de 3kg500 geschat, met een marge van 200gr naar boven of beneden, dus ik ben es benieuwd.

wave.gif
  • Bedankt voor jullie felicitaties! Alles is gelukkig heel goed (en vooral heel snel) verlopen.

Basiel is een heel rustig ventje, die we enkel horen als hij honger heeft. De jongens vinden hun broertje helemaal geweldig, al merk ik dat ze moeten wennen aan het nieuwe gezinslid. Gelukkig is het bijna vakantie, dan zal dat wel loslopen. Karlijn is ook heel erg enthousiast, soms zelfs té: dan probeert ze Basiel te aaien of een kusje te geven, maar onbedoeld geeft ze hem dan een mep of verplettert ze hem bijna. Maar 't is zo lief om te zien!

't Wordt nu voor jullie allemaal ook heel erg spannend hè. Ik hou ons topicje in de gaten, want iets zegt me dat er hier snel nog meer kindjes geboren gaan worden wink.gif
  • Proficiat sterre! Oh zo tof wat je vertelt over je dochtertje en haar nieuwe broertje. Ik ben zelf heel benieuwd naar hoe onze jongen gaat reageren. wink.gif

Sarah, idd echt floepen zal het nooit zijn bigsmile.gif dat doet me denken aan een ll die ooit tegen me zei dat hij niet begreep waarom die mama's altijd zo schreeuwden bij een bevalling. Floep en die waren er toch uit. Hij had op tv gezien dat dat nooit echt lang duurde. Dat de tijd vervormd is op tv had hij nog niet door. goofy.gif

En ik weer het wel, tgewichtje is wel goed. Maar ik ben dan zo een van die bezorgde vergelijkende mama's. Ik ga dat moeten afleren, ik weet het. bigsmile.gif
  • ik weet nu al dat onze dochter 6 april normaal komt want 5 april word ik ingeleid ... hier ook probleem met gewicht ene gyn zegt 2.800 andere dan weer 3.300 dus groot verschil
  • Hoe gaat het met alle aftellende dames?

Kellemieke, ben je al bevallen?

Me mangav tu, voor jou komt het nu ook wel heel dicht bij hè. Toch leuk dat je weet dat je ten laatste zes april je meisje in je armen zal hebben!

Met ons gaat het heel erg goed. 't Is heerlijk genieten hè smile.gif ondanks de vermoeidheid en een stevige verkoudheid.

Ik kom hier elke dag kijken of er nog iemand bevallen is smile.gif
  • Sterre gefeliciteerd met je beeb!!! hug.gif

Voor alle dames die ook nog zoals mij af aant tellen zijn sterkte!!
    Het is niet meer leuk die laatste loodjes en vooral niet als iedereen vraagt en voel je al wat of en nog geen baby word er wel beetje gek van thumbdown.gif Hoop dat de baby zich snel aankondigt want me lichaam heeft het ook echt gehad en een peutertje van 2 erbij maakt het er niet makkelijker op maar alles komt goed het einde is gelukkig in zicht!! smile.gif goofy.gif
  • hier ook uitgerekend op 4 april en alsmaar de vragen: voel je nog niets? is de baby er al?
    Ook twee peuters die volop aandacht eisen, precies of ze iets aanvoelen.
    Sommige mensen verwachten ook dat je op bezoek komt, ook al kan je op ieder moment bevallen en moet je hen duidelijk maken dat je niet echt iets kan beloven of plannen.
    Momenteel loop ik wat nerveus rond, doe kleine klusjes, ... ipv eens er goed van te profiteren. Mijn wereldje is precies zo eng geworden. Huishouden, zwangerschap en gezin. Het zal wel van tijdelijke aard zijn zeker?
  • Hoi Hoi dametjes, hier ben ik nog!! smile.gif

Op het werk had ik meer tijd om te mailen
    en ik krijg ook niet altijd een mailtje, met gevolg dat ik denk er zal niets geshreven zijn, maar ondertussen loop ik weer enkele dagen / verhalen achter bigsmile.gif

Sinds zaterdag, wel zo op en af, pijn - geen pijn, ik weet het niet ... vanaf morgen ... mag het van mij! Kids zijn nu tot dinsdag mee met mijn ouders, dus zou ons wel goed uitkomen ook. Dan moeten we niemand lastig vallen ... <3

wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld