Samen aftellen?

• Amaai, Great, da's al een flinke klepper! nogal eufimistisch van je gyn om te zeggen dat het geen kleintje wordt é smile.gif Komen ze trouwens die laatste maand niet nog elke week 250g bij? Succes jij smile.gif

wat die opening betreft, ik denk dat dat helemaal niks wil zeggen hoor. Bij de oudste had ik ook nog niks toen ik ingeleid werd, bij de andere heel lang 1,5 à 2cm gehad en toch nog dik overtijd gegaan hoor.

Sterre, da's dan weer vroeg é, 24 maart smile.gif Ik zal mijn vraag dus herformuleren, ben je bij de anderen ook zo vroeg bevallen? smile.gif

hier gisterenavond echt bijna mottig van de bewegingen die onze kleine man maakte, ik werd er echt ongemakkelijk van. ik hoop maar dat dat wil zeggen dat hij zich nu in de goede richting gekeerd heeft... Zal ik volgende week zien. hopelijk kunnen ze dan ook gewicht beter schatten, want vorige week werd hij op 2kg geschat, maar omdat hij in stuit lag, is dat niet volledig correct blijkbaar.

groetjes
    sarah
  • Met mij alles goed, zaterdag een druk dagske gehad, zonen moesten zwemmen en beide hebben hun brevetje gehaald, dus mogen ze naar het volgend groepje gaan, dus ja ... moest ik wel belonen eh <3
    Op de middag, moest mijn oudste zoon gaan oefenen voor de turnshow van 's avonds, en vlug vlug langs de winkel. Iets te vlug geweest, want ben de helft vergeten Dan langs de quick, vonden de gasten wel fijn, al heeft wel heel de namiddag die hamburger op mijn maag gelegen. 's avonds dan de turnshow, auw ... die bankjes ... thumbdown.gif verschrikkelijk, al geluk maar 1,5u, mooie show maar was blij dat ie gedaan was!!

Zondag, heb ik thuis zitten kuizen, alles blinkt nu.
    Park hebben we dan ook gezet, zo mooi <3
    Gevolg: zondagavond - 20u => kaarske uit! Lastig! Ambetant gevoel!
    Ben dan maar in mijn bedje gekropen en zalig geslapen tot 7u ...

Gisteren een dagske thuis geweest, ik én mijn zetel = zalig!
    Heeft me goed gedaan en nu ... terug werken eh ... 4 dagen en dan terug weekend! content.gif
    Heb gisteren wel de spullekes voor ons beebje haar valiesje klaargelegd. Je weet maar nooit ... deze week, ofwel komend weekendje ga ik mijn valiesje maken.

wave.gif
  • oh, kellemieke, zo'n dag voor mezelf, daar zou ik ook wel nog eens voor tekenen eigenlijk! helaas zit dat er bijons niet in, aangezien wij thuis een zelfstandige zaak hebben en als ik thuis ben, neemt mijn man graag van de gelegenheid gebruik om even iets in de verbouwing te doen (en ik dus de zaak), anders is er genoeg huishouden te doen.
    mijn kaars is 's avonds ook altijd uit hoor, pfff! vind het eigenlijk zelf niet leuk, maar we zullen er maar vanuit gaan dat dat binnen 6wkn opnieuw betert...

jij staat al wel ver met je voorbereidingen é, wow.
    trouwens, heb ondertussen op een ander topic 'ontdekt' welke van onze meisjesnaam ook die van jullie zal worden, uitstekende keuze hoor!! ben zelf nog steeds helemaal weg van die naam!

groetejs
  • een drukke zelfstandige zaak, in wat?

Ja ik moet dat doen, want anders hou ik het niet vol hoor!
    Ik heb het zelfs nu ook héél moeilijk, dat ik soms denk ...
    Kan ik wel blijven werken tot 30 maart, zal ik niet eerder stoppen?
    Al zijn het maar enkele dagen, geen idee ...
    zit met mezelf in de knoop ...

Ja, ik denk dan maar ... dan staat het klaar ... stel je voor smile.gif

Ja fijn hé, ook nog steeds verliefd op onze naam smile.gif

wave.gif
  • kellemieke, wij hebben een benzinestation met bediening. best wel veel heen en weer lopen, binnen-buiten smile.gif

doopsuiker gisterenavond EINDELIJK klaar, nu nog een ideale opstelling vinden... ook wieglakentjes zitten in de was, 5 wkn is helemaal niet zolang meer, besef ik soms smile.gif

groetjes
  • oh fijn, inderdaad 5 weken, kan ook sneller zijn eh smile.gif
    Ik moet dringend es nakijken, ik denk dat onze doopsuiker klaar is, maar moet nog es goed natellen, en qua opstellen zijn er ook al uit ... Ben alleen nog op zoek naar iets leuks om erbij te zetten ...

wave.gif
  • kellemieke, daar reken ik niet op hoor smile.gif ben respectievelijk 10 (ingeleid op 9dagn overtijd), 8 en 9 overtijd gegaan, dus het zullen eerder nog 6wkn zijn smile.gif

hou je het ondertussen nog even vol tot 30maart? Ik moet ook nog tot dan werken smile.gif

ik ben echt benieuwd hoe onze man ondertussen ligt want tegenwoordig kan die wroeten dat het echt pijn doet. het zijn geen echte schoppen, maar echt..ja, wroeten, ik weet niet hoe het anders te zeggen. geeft dan ook steken naar onderen toe, dus wie weet zoekt hij stilaan zijn weg smile.gif

sterre, eral uit met de naam? Als je Achiel zo geweldig vindt, zou ik er toch voor gaan! ben benieuwd!

morgen nog eens gaan shoppen (benieuwd hoelang ik het nog volhoud): zal me moeten inhouden voor de babyspullen want ik heb echt nog wel superveel van onze zoon! zal me (proberen) focussen op lente- en zomerkleren voor de rest smile.gif

groetjes
  • @Sarah; ik ben nooit echt ver overtijd gegaan: Laurens kwam met 39w6d, Alexander met 40w3d en Karlijn met 38w4d. Dat ons ventje maar blijft zitten tot in april!

Dinsdag is bij controle bij de dokter gebleken dat mijn hb heel erg laag staat, wat minder goed nieuws is: met zo'n laag hb en evenveel bloedverlies als bij Karlijn, zou er deze keer wel eens een bloedtransfusie aan kunnen vasthangen... Ik moet het nu de komende weken proberen omhoog te halen met bruistabletten, ik hoop dat die wat helpen.

De naam blijft hier een gigantisch probleem. Ik heb echt bang dat ons kleintje ter wereld gaat komen zonder naam nervous.gif

Amai, jullie hebben wel nog even te gaan op het werk. Ik ben thuis sinds na de krokusvakantie smile.gif Succes, want ik kan me voorstellen dat het zwaar is! thumbup.gif
  • hey iedereen

sterre, wat is hb? en betert het nu met die bruistabletten?
    je hoort wel meer dat ouders beslissen welke naam ze gaan geven eens de baby er is é. maar het wordt idd wel een beetje dringend smile.gif

hoe is het met de rest van de aftellenden?

hier dipje gehad dit weekend: we zitten nog in verbouwingen, en sinds een week ligt heel ons huis VOL stof! ik zou heel graag alles beneden wat beginnen klaarzetten voor de komst van de baby, en ook de badkamer reorganiseren, maar dat gaat dus nog helemaal niet! en dit weekend zag ik plots geen einde aan de verbouwingstunnel meer sad.gif Normaal ben ik nogal relativerend, maar dit weekend dus niet. ik was daarbovenop dan ook nog eens supermoe (nu nog eigenlijk) en af en toe draaierig, dus pfff... bovendien leek ik geen vat meer te krijgen om onze jongste, ik denk dat die voelde dat ik een beetje op was en dat hij ervan profiteerde. ik kon écht bij het minste beginnen huilen precies, écht ni tof. vandaag gaat het wel al wat beter, maar toch nog niet om een gat in de lucht te springen.
    hopelijk beurt het gynbezoekje van morgenavond me wel op én heeft de gyn goed nieuws dat de baby toch nog gedraaid is...

ik heb dus ook eigenlijk helemaal niet meer het gevoel van "de baby mag al komen", neenee, er moet nog veel teveel gebeuren dus hij moet nog LANG blijven zitten. ook al zou ik graag mijn energie terug hebben smile.gif

groetjes
    sarah
  • He Sarah sadhug.gif
    Ik herken je gevoel, hier net hetzelfde ...
    Ook volop aan het verbouwen, ook ik heb in het begin het moeilijk gehad. Wou alles klaarmaken voor ons beebje ... maar dat stof eh!!
    Sinds gisteren staat bij ons alles klaar, maar het stof ... dat blijft komen eh. Zal bij ons nog een tijdje duren, maar niets aan te doen ...

Kop op meid! hug.gif

wave.gif
  • hey iedereen

net gehoord dat ons kids dit weekend een extra weekendje naar mijn ouders kunnen. heb ik onverwacht wat extra rust, klinkt erg maar ik ben er wel blij mee smile.gif Misschien dit weekend dan ook wel eens mijn koffertje pakken...

benieuwd ook voor vanavond, ik voel ons manneke nu vooral aan de zijkant van mijn ribben porren, ik kan mij in de verste verte niet indenken dat hij daar heeft zitten, armen/benen? ook curieus wat mijn bloeddruk nu zegt, hopelijk is dat niet de oorzaak van mijn vermoeidheid (hoewel het vandaag beter is).

groetjes
    sarah
  • neen Sarah, klinkt helemaal niet erg, maar héél normaal.
    Ik ben elke maandag thuis nu, maar ik laat ze ook een hele dag naar school gaan en bij de grootouders op de middag eten en na school ook.
    Zo'n dagske bij rusten doet echt wonderen!
    En heb je af en toe wel es nodig hoor!

Ik had ijzer te kort, waardoor ik ook zo moe was.
    Heeft wel geholpen met extra pillen.

We moeten het nog eventjes volhouden eh hug.gif
    Maar samen en hier op dit forum gaat ons dat wel lukken!!

wave.gif
  • hallo

Het is zeker geen schande om de kinderen eens even weg te doen als jij lekker thuis bent. Ik ben vanaf maandag in zwangerschapsverlof, maar voor de kinderen is er niets veranderd. Ze gaan naar school en naar de onthaalmoeder zoals ze daarvoor deden. Ik heb tijd om thuis alles op orde te zetten en klaar te maken en als die kleine spruit zich overdag aankondigt is er geen enkel probleem. Hier zijn de laatste dagen zwangerschap ingegaan. Ik denk dat ik weer zoals bij de vorige twee de vooropgestelde datum ga halen en misschien zelfs nog ietsje meer. Ik heb nog nergens last van en kan alles nog doen wat ik wil. Heb echt al drie keer geluk gehad met de zwangerschap.

Veel succes met de laatste loodjes en de bevalling. Ik kom nog wel eens lezen en schrijven als ik niet aan het bevallen ben. smile.gif
  • Hoi, hier ook eentje die de dochter toch liever nog even naar de kribbe laat gaan, hoewel ik haar dan weer mis als ik hier alleen thuis ben. Eerlijk waar, ik zou niet weten hoe ik nu enkele dagen alleen voor haar zou moeten zorgen. Zoals bijna iedereen op dit forum, zijn we ook aan het verbouwen, en ik heb er sinds zondag een bronchitis bij. Mijn buikspieren worden danig op de proef gesteld! Gelukkig vanaf vandaag thuis. Had ik op voorhand wel even anders gepland, maar het is me echt allemaal een beetje veel aan het worden. Ons kleintje mag komen, dan kan ik 5 dagen relaxen in het ziekenhuis. blush.gif

Als ik denk aan mijn moeder die 4 kinderen kocht op 4 jaar tijd en dat zonder hulp van grootouders of kinderopvang ... Straf! Ben ik gewoon veel kleinzeriger of is de druk van de maatschappij echt zoveel groter?
  • Great, hier ook zo'n "grote".
    Bij de eerste ingeleid geweest en net zoals jij geen halve cm opening.
    Bij de tweede al vanaf 33 weken 4 cm opening... 1 dag te vroeg bevallen... dus ik denk dat het alle kanten op kan...

Mijn moeder had ook 4 kinderen op 5 jaar en ik nu 3 op bijna 3,5 jaar... Ik denk inderdaad wel dat er meer druk op ons wordt gelegd, maar ook dat wij meer druk op onszelf leggen. We willen goede moeder zijn, goede echtgenote, een uitdagende job, hobbies, vrienden zien, het huishouden piekfijn, poetsen...en niet vergeten, bijna alles moet perfect.
    Dus ja...
    Mijn kinderen zullen nu en na de geboorte (vanaf 4 april ongeveer), naar de creche en school blijven gaan...

groetjes
    F.
  • hey iedereen

Hier dinsdag op controle geweest en... onze man is EINDELIJK gedraaid! hopelijk draait hij nu ni meer terug, maar normaal doen ze dat niet, zei de gyn. hopelijk een gewone, complexloze, natuurlijke bevalling dus binnen 4wkn smile.gif
    verder woog hij nu 2.3kg en wordt hij geschat op 3.3kg. Perfect gewichtje dus. geen opening of verweking voorlopig.
    Binnen 2wkn terug op controle, met monitor, en dan moet ik een week zeker mij rustig houden want dan is de gyn op verlof. smile.gif hoewel, ik heb het al een keertje zonder hem gedaan, dus het zal nu ook wel weer lukken zeker.
    ik was ook weer afgevallen, ook fijn, alles gaat nu naar ons ventje smile.gif

mijn dipje van dit weekend is helemaal weg smile.gif

groetjes
    sarah
  • hallo dames!! hug.gif

Heb een hele lange tijd al niet meer meegepraat was in het begin van me zwangerschap te moe en daarna is me pc kapot gegaan...nu wil ik graag weer meekletsen heb wel al die tijd met jullie meegelezen maar nooit zelf berichtjes gepost heel af en toe eens. Hier ben ik woensdag op controle geweest bij de gyn had 2 cm ontsluiting was ook al de slijmprop verloren er zat een beetje bloed bij maar dit wil allemaal niks betekenen want het rommelt hier alleen maar en verder gebeurd er niks word hier wel een beetje gek van probeer me nou niet echt te focussen op de bevalling want dan maak ik me er gek mee want ik kan altijd nog overtijd gaan... cry.gif
  • hallo dames!! hug.gif

Heb een hele lange tijd al niet meer meegepraat was in het begin van me zwangerschap te moe en daarna is me pc kapot gegaan...nu wil ik graag weer meekletsen heb wel al die tijd met jullie meegelezen maar nooit zelf berichtjes gepost heel af en toe eens. Hier ben ik woensdag op controle geweest bij de gyn had 2 cm ontsluiting was ook al de slijmprop verloren er zat een beetje bloed bij maar dit wil allemaal niks betekenen want het rommelt hier alleen maar en verder gebeurd er niks word hier wel een beetje gek van probeer me nou niet echt te focussen op de bevalling want dan maak ik me er gek mee want ik kan altijd nog overtijd gaan... cry.gif
  • Ik ben ook uitgerekend voor 4 april. Alles zit nog potdicht, dus ja. Maar je weet nooit hé, het kan allemaal rap veranderen.
    Ik ben 38 weken en de baby is geschat op 2kg900. Het kindje is heel beweeglijk. Ik krijg af en toe een pijnlijke stamp. Voor de rest niet veel last.
    Enkel gaat het soms psychisch wat minder. Ik vind dat veel mensen (familie, vrienden) weinig interesse tonen in mijn zwangerschap. Is het misschien omdat het de vorige keer een tweeling was en nu maar eentje? Ik weet het niet?
    Mensen die dan ver van mijn staan, tonen dan wel weer interesse. Rare wereld.
  • Ik mag volgende week nog es op controle gaan bij de gyn, ben benieuwd.
    Zal ik mijn tijd uitdoen of toch niet ... alles komt nu wel héél dichtbij eh. Gisteren ineens toch maar al mijn kleren voor in het ziekenhuis klaargelegd, en het park aangekleed. Dus alles is nu echt wel inorde, en is wel raar ...

Kijken er ook wel naar uit hoor. Van mij mag ze komen, maar dan graag begin april ... Maart is al een drukke maand met verjaardagen, content.gif In april maar 1-tje, dus mag wel eentje bij eh ...
    bigsmile.gif

wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld