Samen aftellen?

• Hallo allemaal!

Aangezien ik de 34 weken alweer gepasseerd ben en er andere april-mama's zijn die nog wat verder zitten, leek het me wel leuk om hier samen af te tellen naar de geboorte van onze kindjes.

Ik zal me eerst al even voorstellen. Ik ben Katrien, 34 jaar oud. Ik verwacht mijn vierde kindje op 15 april, na twee zonen van nu zestien en acht en een dochter van juli 2010.

Ik weet dat er ook een groepje op facebook is, maar aangezien ik nog steeds geen facebookprofiel heb, hoop ik dat er hier nog voldoende mama's zitten.

Groetjes! wave.gif
  • Ik ben 36 weken ver en ik verwacht mijn kindje op 4 april. Ik ben mama van een tweeling.
    Ik vind het nu wel zwaar, vooral de combinatie werken, huishouden en twee kindjes.
    Ik kijk er wel naar uit naar het kindje. Ik ben ook benieuwd naar de reacties van mijn oudste kindjes.
  • Hier begint het ook spannend te worden. Ik ben uitgerekend voor 17 april, maar misschien word ik vroeger ingeleid omdat de baby op 33 weken al 3 kg woog! Hoop dat het toch niet nodig blijkt.. Voor de rest gaat alles nog prima, heb het nog niet zwaar ofzo.. T is eerste kindje! Succes allemaal!
  • Hoi!

Hier verwachten we binnen enkele weken een zoontje, we wachten vol spanning! Maar eerst nog 3 weken werken (hoelang moeten jullie nog?), en de verbouwingen afronden (schilderen, vloeren ...). Kan me eigenlijk nog nauwelijks concentreren op mijn werk en wil niets liever dan kleertjes wassen, suikerbonen klaarmaken, geboortekaartjes schrijven en de box in de woonkamer zetten. Hoever staan jullie al met de voorbereidingen?
  • hier alle voorbereidingen getroffen en zaterdag gezellig naar de babybeurs in antwerpe en enkele winkeltjes voor nieuwe kinderwagen...
    hier is het ons 2e kindje na het overlijden van younes in mei 2011 komt onze kleine meid ten laatste 6 april omdat ik word ingeleid ... hier alleen veel stress omdat de bloeddruk niet daalt en ik al 5x per dag medicatie moet nemen hiervoor bloeddrukken van 20-10 is een beetje veel .. maar we houden vol tot het moet zeker .... toi toi toi voor alle mamas de laatste maand is de zwaarste
  • Hallo leuk dat er al wat geopend is voor samen af te tellen ik ben nu 36 weken zwanger en heb een peutertje van 2 thuis rond lopen het begint nu wel echt spannend te worden!!
  • Hallo,Ik ben 35 weken, keizersnede is voor 28 Maart gepland,dus spannend!!Het is mijn tweede maar even spannend als bij het eerste,die intussen 5 jaar oud is!Voor me wordt het wel iets moeilijk deze weken,heb ook af en toe buik pijn maar dat is wel normaal.heb vandaag mooie kleertjes gekocht baby2.gif en kan niet wachten tot dat de baby geboren is!! Veel succes aan alle mama's thumbup.gif
  • Leuk dat er zo veel reacties komen!

Hier hebben we dit weekend de babykamer geverfd en komende zondag gaan man en oudste zoon de meubels in elkaar zetten. We zitten hier wel volop in de verbouwingen, dus het kindje komt meteen in het lawaai te zitten. Niet ideaal, maar het gaat niet anders. Gelukkig hebben we ook een vrij groot stuk huis dat niet verbouwd wordt.

Ik ben leerkracht en ben na krokus 'gewoon' thuis kunnen blijven. Dus lekker zeven weken voor de bevalling. In september begin ik dan weer te werken, lang leve het groot verlof! thumbup.gif

Manlief en ik kijken echt wel uit naar de geboorte en ook voor 'de mannen' heeft het nu allemaal wel lang genoeg geduurd. Toch is het allemaal een beetje dubbel, want het is echt 100% zeker de laatste. Enerzijds wil ik dus zo lang mogelijk zwanger zijn (over vijf weken zal dat misschien anders zijn?), anderzijds wil ik zo snel mogelijk onze jongen in mijn armen!
  • Hebben jullie dat ook dat je denkt bijvoorbeeld 's nachts: nee, laat mij nog niet bevallen? Ik wil nog eventjes op mijn gemak zijn?
    En aan de andere kant ben je ook nieuwsgierig naar je kind.
    Ik wil nog een weekje werken. Ik ben met alles klaar. Mijn grootste zorg is de praktische kant van opvang en bevalling. Ik heb hier twee peuters rondlopen, maar twee kindjes drop je niet zo snel ergens. Het zal hier een hele organisatie worden. Als ik bijvoorbeeld in die week beval, gaan ze naar daar, beval ik een week later, moet er iemand naar hier komen enzovoort enzovoort...
  • hey iedereen

hier vandaag net 34wkn, nog 6 te gaan.
    ik herken maar al te goed het gevoel dat velen hebben: hij mag gaan komen want ik heb het echt wel gehad met zwanger zijn, maar langs de andere kant is het nog een beetje stilte voor de storm nu én toch iets exclusiefs, zo zwanger zijn.
    onze drie andere kinderen zijn er voorlopig nog niet te hard mee bezig, dat vind ik wel goed, want daar hadden we een beetje schrik voor. Zeker de meisjes zijn echte moederkes.
    wij hebben in de krokus onze kamerverhuis gedaan, en babykamer is daardoor "klaar". heb vorig weekend alle babyjongenskleren gewassen en gestreken, met de doopsuiker ben ik nu elke avond even bezig dus ik hoop dat ook deze week klaar te hebben.
    Ik werk nog tot eind maart, de paasvakantie zal nog even druk worden want alle kindjes zijn dan thuis (rust??), en dan veronderstel ik dat ik weer overtijd ga en toch nog 2 wkn rust heb als de rest naar school is smile.gif Maar ik herken ook wat iemand eerder al schreef: productiviteit op het werk is laag, en zou ook niet liever doen dan al me volledig concentreren op de komst van de baby smile.gif

ons ventje ligt trouwens nog in stuit, maar heeft gelukkig nog tijd om te draaien...Dinsdag werd hij geschat op 2kg ongeveer.
    Succes iedereen!
    sarah
  • Ik ben 36 weken ver en het kindje is geschat op een goede 2kg.
    Ik heb ook twee kleine cadeautjes gekocht voor mijn peuters als ze dan straks grote zus worden, zogezegd cadeautjes van de baby.
    Het enige wat we nog niet hebben, is een jongensnaam. Op vijf maanden zag de gynaecoloog geen jongen, maar sindsdien heb ik er niet meer naar gevraagd. Ik hoop dat we er gauw één vinden die we allebei mooi vinden.
  • Hier zitten we nog met een redelijk groot probleem: 't wordt een jongen, maar we hebben nog steeds geen jongensnaam gekozen...
  • Hoi hoi

Ook ik ben aan het aftellen en ook ik begin het zat te worden.
    Ik voel mij gewoon een oma-tje en wil gewoon mijn energie weer terug.

De kids zijn het wachten nu ook wel erg zat.

De kamer staat klaar en heb vandaag de laatste was gestreken.

Nu alleen nog de suikerboontjes klaar maken en mijn tas.

Gr. Precil
  • Hallo allemaal,

Ik ben nu 35 weken zwanger, en het wordt ook voor mij héél zwaar.
    Ik heb ook 2 kleuters thuis rondlopen, die volop aandacht vragen na school. Ben ook nog volop aan het werken tot eind maart.

Ik kan me ook niet meer concentreren op het werk, ik ben altijd maar dit forum aan het volgen. Of met mijn gedachten naar thuis en mijn beebje.

Bij ons is geen kinderkamer, omdat we ook nog aan het verbouwen zijn.
    Voorlopig gaat ons beebje bij ons op de kamer slapen, tegen de zomer kunnen de grote broers dan verhuizen naar hun nieuwe kamer, en komt op deze kamer ons beebje te liggen. De verzorgingstafel in de badkamer wordt dit weekend inorde gebracht, alsook het park gaan we zondag open zetten. De verzorgingstafel beneden staat klaar voor haar komst ...

De suikerbonen staan ook klaar, enkel deze nog voor de school van de jongens. Ga ik nog rustig afwerken de komende weken, heb toch het gevoel dat ik niet te vroeg ga bevallen ...

Al ga ik dit weekend of volgende week mijn valies voor het ziekenhuis toch al wel maken, je weet maar nooit ... dan ben ik én mijn ventje gerust...

wave.gif
  • Hebben jullie ook zo'n dagen waarop de baby NIET mag komen? Ik zou liever hebben dat hij blijft zitten tot na de 24e. Niet alleen omdat dat voor hem beter zou zijn, maar ook omdat onze oudste dan op reis is met de school. En 't zou heel erg jammer zijn als hij die eerste momente zou moeten missen, na zo lang uitkijken...

Inmiddels lijkt er ook schot in de zaak te komen wat namen betreft. Er zijn nu nog vijf topnamen overgebleven: Matthijs, Achiel, Benjamin, Floris en Cyriel. Welke vinden jullie de leukste?
  • aftellen

Ik heb het nu toch wel gehad ze , ze mag echt gaan komen ! Vorige week bij de gyn bleek dat ze 3kg100 weegt en 48 cm groot is en ik ben uitgerekend voor 9 april!
    Maar onze dochter was er ook drie weken te vroeg dus ik hoop dat deze poppemie ook wat vroeger besluit om te komen , mijn voeten en handen beginnen vol vocht te zitten , heb mijn juwelen al uit moeten doen en geraak met moeite in mijn schoenen lol! Ja een babytje je moet er wat voor over hebben he ! Ook met de opvang voor onze andere dochter is het niet zo makkelijk het zal echt op de moment zelf zijn dat we moeten zien wie er komen kan !
  • amaai, klavertje, da's al een ferm gewicht!! ik hoop ook voor jou dat je dochtertje wat vroeger komt dan smile.gif

Sterre, ik had op de je namentopic ook al geantwoord, ik vind Cyriel en Achiel de leukste uit je lijstje, maar Matthijs of Floris een beetje beter passen bij jullie anderen namen. Helpt ni echt é smile.gif
    bij mij mag onze kleine man op elke dag komen (maar nu nog lang niet hoor!), al heb ik een voorkeur voor "even" getallen. ook stom é, ons oudste is nochtans van een "derde", ikzelf van de 11de en mijn man van 17 (april!). ik zou het dan weer wel leuk vinden moest onze kleinste man geboren worden op mijn man zijn verjaardag (in tegenstelling tot de meesten). Maar sterre, ik begrijp zeker wel jouw redenering hoor, dat je graag je oudste erbij hebt, maar dan moet je wel meer dan een week overtijd gaan? wat je bij de vorigen overtijd?

groetjes
    sarah
  • Sarah, ik bedoel 24 maart smile.gif De kans is wel vrij groot dat ik dat gemakkelijk haal, maar ik ben er toch niet helemaal gerust in. Hier geen verjaardagen van dichte familie in april (eind maart ook niet trouwens), dus dat vormt niet zo'n probleem.

Ik ben trouwens helemaal verliefd op de naam Achiel, maar David staat er wat weigerachtig tegenover... De anderen vind ik ook heel leuk, maar Achiel toch net dat tikkeltje meer. Ik hoop dat we er snel uitgeraken!

Amai Klavertje, wat een flinke meid zal dat worden! Ons ventje was vrijdag op 34w5d 2350 gram, serieus wat minder dus. 'k Hoop voor jou dat ze wat vroeger komt dan smile.gif
  • Hoi!

Vandaag op 35 weken en 4 dagen gehoord dat ons ventje al 49 centimeter groot is en zo'n 3 kilo weegt. Het wordt geen kleintje, zei de gyn dan. smile.gif

Hij wist me ook te vertellen dat ik al anderhalve centimeter ontsluiting heb! Dat had ik bij mijn dochter zelfs niet op de dag dat ze me hebben ingeleid (41 weken). Wil dit iets zeggen? De gyn zei me dan het dan wel vroeger kon komen, maar zei dan meteen ook dat het natuurlijk een tweede is, dus dat dit wel normaal is en dat het ook kan dat ik gewoon mijn tijd uitdoe. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Great
  • Ik vind Floris trouwens de mooiste, wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld