Fibromyalgie

• Hey,

Zijn er hier soms nog mama's die fibromyalgie en/of CVS hebben?

Groetjes Sylvie
  • Ja helaas wel!
  • En heb je het in milde vorm of is het toch redelijk zwaar voor jou? Bij mij is het niet te doen. Ik neem pijnstillers en volg nu een jaar kiné. Sinds vandaag overgestapt naar centrum verbesselt in londerzeel.
    Ervaar jij de zwangerschap ook als 'lastig'. Ik kan hier totaal niet van genieten, wat je natuurlijk wel hoort te doen disappointed.gif .

Groetjes Sylvie
  • Ik heb dagelijks pijn, heb daarnaast ook nog scoliose en osteoporose. Ben 3x geopereerd aan mijn rug. Doe al van mijn veertiende kiné, maar ik ga periodes niet, het is me veel te kostelijk allemaal.
    Ik heb nu alweer redelijk wat last van bekkeninstabiliteit, maar ik stel de kiné nog een aantal weken uit. Tenslotte weet ik welke oefeningen ik moet doen, de kiné is er alleen no maar om me wat te masseren, de rest/oefenen moet ik zelf doen hé.
    Ik probeer zo weiig mogelijk te slikken, zeker tijden de zwangerschap
  • Hoi meiden,

Ik heb zelf gen fybromialgie maar mijn zus wel. Tijdens haar zwangerschap moest ze stoppen met haar zware pijnstillers en is ze begonnen met osteopathie en acupunctuur.
    Haar zwangerschap is vlot verlopen (moest wel altijd naar haar lichaam luisteren natuurlijk) en nu is ze, na 5 jaar, zelfs terug aan het werk smile.gif !
    Er is dus meer dan enkel kinesitherapie he, ook cursussen mindfulness blijken zeer effectief!
    Succes!
  • Hey allemaal

Bij mij is de diagnose nog niet gesteld hoewel de huisdokter wel het vermoeden heeft dat het fibro is.
    Ik zie er wel tegenop om de diagnose te laten stellen want ik heb geen zin in oneindig veel onderzoeken en ziekenhuisgeloop.
    En momenteel heb ik echt een heel goeie periode, zo'n periode waarvan je denkt: zie je wel, ik heb het niet! Maar ik denk dat het weer en de zachte dagen er voor iets tussenzitten.

Ik probeer van mijn goeie periode te genieten en ik hoop dat die lang mag aanhouden want begin volgend jaar gaan mijn spiraal eruit! smile.gif

Groetjes
  • hoi meiden.
    Ik heb effe een topic geopend bij oma/opa...
    Kunnen jullie helpen? xxx
  • Is er iemand die ervaring heeft met UZ Gent ivm het stellen van de diagnose fibro/spasmofilie? Ik overweeg daar een afspraak te maken...

Groetjes

Ellen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld