Cerazette - minipil

• Cerazette - minipil

Dag dames,

Ik wou graag eens weten wat jullie ervaringen waren omtrent de minipil Cerazette of hun variant. Ik heb namelijk van mijn gyn "Claréal" voorgeschreven gekregen en is dus "het witte product" van Cerazette. Dit omdat ik borstvoeding gaf na de geboorte van onze dochter.
    Nu moet het lukken dat ik een kleine maand geleden de borstvoeding heb stopgezet, dus toen ons meisje 6 maanden oud was, en vandaag verlies ik kleine beetjes bloed.

Even preciseren dus dat ik sinds het begin van het nemen van die pil geen enkele menstruatie heb gehad.
    Ik vind het best raar dat ik nu net een bloeding krijg ongeveer een maand na het stoppen met de borstvoeding. Mijn gyn had me gezegd dat sommige vrouwen geen menstruatie meer hebben met deze pil en andere wel. Aangezien ik niet menstrueerde dacht ik dus ook dat dit zou zou verder gaan maar ik stel me nu dus de vraag of ze eerder uitbleven door de combinatie borstvoeding-pil.

Ik hoop maar dat het bij een lichte spotting blijft en ze daarna weer mooi uitblijven! Vond ik best wel handig eigenlijk bigsmile.gif

Graag had ik van jullie ervaringen gehoord. Bleven ze volledig uit of uiteindelijk toch weer bloedingen gekregen?

Groetjes wave.gif
  • Ik neem Lueva, waarschijnlijk ook één of ander wit product. Heb nog geen menstruatie gehad maar moet nu wel zeggen dat ik de laatste 2d ook wel last heb van spotting...
  • Hoi,
    Voor mijn zwangerschap nam ik ook minipil. Ik ben bij het beginnen 1x ongesteld geweest, daarna nooit meer. En dat had dus niets te maken met borstvoeding, want dat heb of had ik nooit gedaan.
    Ik hoop voor jou dat ze wegblijven. Dat is inderdaad geweldig! 😊
    Groetjes!
  • @bollie1 Heb je deze lang genomen? Als je zoekt op het internet zijn de meningen precies zooooo verdeeld over deze soort pil.

Het is bij wat spotting gebleven gisteren ochtend maar nu vanochtend dus weer. Het is bijna de moeite niet om het te vermelden hoor.
    Zelfs als het dit maar is ga ik niet klagen bigsmile.gif Ik heb meer witverlies dan dat ik nu spotting heb dus.....

Dat lijkt mij dan wel weer heel duidelijk, ik heb veel meer witverlies dan vroeger maar dat zou dus te maken kunnen hebben met de werking van de pil.
  • Ik heb meer dan een jaar de minipil genomen (Lueva). Ik heb eerst een 2-tal maanden bijna constant heel licht bloedverlies gehad. Ik kwam toe met een inlegkruisje, dus het was bijna niks maar dus wel 2 maanden aan een stuk. Daarna geen bloedverlies meer gehad. Achteraf bekeken denk ik wel dat de minipil een negatief effect had op mijn libido dat onder nul was en ik voelde me ook wel moe. Aanvankelijk heb ik er niet aan gedacht dat de minipil aan de oorzaak zou kunnen liggen (we hadden natuurlijk ook een kleine baby op dat moment) maar ik heb toch duidelijk een verschil gemerkt toen ik van de minipil terug overschakelde naar de combinatiepil. Volgens mijn huisdokter kan dit, maar is dit weer iets heel persoonlijks dat van vrouw tot vrouw verschilt.
  • .
  • Ik heb de minipil ongeveer anderhalf jaar genomen.
    Bij mij trouwens net omgekeerde effect wat betreft libido!
  • Na mijn bevalling kreeg ik ook de minipil voorgeschreven. Zolang ik borstvoeding gaf ging dit perfect. Vanaf dan constant bloedverlies. Heel onprettig en een tegenvaller voor ons seksleven.

Mijn oorspronkelijke keuze was en spiraal. Maar hier was mijn gynaecoloog minder voor de vinden. Gezien we ooit wel nog een 2de willen en een spiraal zou volgens haar altijd een inimini kansje op problemen geven. Daardoor schreef ze mij deze pil voor. Erg verontrustend vond ik de woorden die ze hierbij gebruikte: Aan een meisje van 16 jaar die onverwachts zwanger wordt zou ik deze niet geven, maar als er bij jou ineens nog 1tje bijkomt kan dat geen kwaad.. Heb hiermee lang in mijn hoofd gezeten. Uiteindelijk nieuwe afspraak gemaakt en toen overgestapt naar een normale pil.
  • Ik neem cerazette al iets meer dan een jaar en ben daar super tevreden over.Mijn gyn had deze aangeraden omdat ik heel veel last had van hormoonschommelingen ik nam eigenlijk niets omdat mijn man gesteriliseerd is.Maar ik had teveel last van PMS en dergelijke...Nu geen schommelingen meer ook mijn libido is er op vooruit gegaan.Ik heb wel last van spotting af en toe (1x in de 2 maanden)een klein beetje bloedverlies en dat kan wel een paar dagen duren maar dat neem ik voor lief...Het is echt persoonlijk denk dat je een beetje moet afwachten welk effect deze pil op jou geeft,positief of negatief.
  • Ik nam ook Lueva, begonnen 1w na bevalling en 1x vrij hard (en ook heel lang!) ms gehad toen dochter 6 maand was. Een 2e keer iets minder op ongeveer 10 maand, daarna gestopt met pil. Nu ik dit schrijf heeft het mss te maken met de mindere productie/minder aanleggen omdat dochter op 6 maand patatjes is beginnen krijgen en ik op 9,5 maand ben overgeschakeld op flesvoeding?
  • Best tevreden over Lueva

Ik neem ook Lueva en ben daar best tevreden over. Mijn maandstonden zijn heel wat minder dan voor mijn pilgebruik. Een dag of twee wat weinig bloedverlies en dat is het. Ook geen buikpijn of krampen. Persoonlijk denk ik dat je hele hormonenhuishouding nog niet helemaal op punt staat. Ik zou er mij niet te veel zorgen in maken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld