Bijwerkingen Mirena

• Bijwerkingen Mirena

Ik heb nu reeds 8 maanden een mirena spiraal. De eerste maanden wat bijwerkingen gehad, maar was daar nu al een hele tijd van verlost.
    Nu krijg ik plots nieuwe bijwerkingen, kan dit na 8 maanden? Ik dacht altijd dat bijwerkingen vroeger kwamen. Of zou er iets anders gaande kunnen zijn?
  • Welke bijwerkingen bedoel je dan?
    Ik heb 3 jaar een mirena gehad en sinds die er uit is gegaan in maart voel ik mij opmerkelijk beter.
    Maar huisarts of gyn wou niet geloven dat het door mirena kon komen (moe, draaierig, futloos, depri)
  • Voornamelijk vermoeidheid, maar zeer extreme vermoeidheid. Waar ik precies niet vanaf geraak...
    En ook plots pijnlijke borsten. Waar ik normaal nooit last van heb.
  • Ik hèb sinds februari spiraal en nog steeds heb ik problemen.
    In maart 2018 begon in met mijn ex partner een fertiliteitsbehandeling omdat hij onvruchtbaar was.
    Onze relatie was hier niet tegen bestand en in aug gingen we uit elkaar.

Omdat ik een gezonde jonge vrouw ben.
    Ging ik vrijwel meteen aan de pil,
    5 maanden van zeer onregelmatige regelen 3 weken dat enkele dagen niet dat weer ene week enz..
    Rade dokter mij een spiraal aan..
    Dit helpt nog steeds niet.
    Nog steeds ben ik super onregelmatig kan twee weken mijn maandstonden hebben dan drie dagen niet en dan weer op nieuw dag of twee.
    Zo gaat dat al van feb.
    Hier bij komend merk ik dat ik veel emotioneler wordt let de tijd. En heb ik ook vaker migraine,
    Draaien & buikpijn..
    Een knagend gevoel in onderbuik..
    Mijn huisarts zegt dat dit tot een jaar kan duren en ik nog even moet afwachten..

Ik heb over anderhalve week afspraak bij andere dokter & ga hem eens alles laten na kijken.
    En als het van mij afhangt..gaat dat spiraal er eerder vandaag dan morgen uit.
    Het enige probleem is..
    ik heb een nieuwe partner & condooms lijkt me maar niets..

Wat wordt het dan als en de pil & het spiraal mijn lichaam niet oké krijgen.....
  • Ik had met mirena ook enorme futloosheid, voelde me vaker depri en was zeer emotioneel.
    Daarnaast de eerste 4 maanden zo goed als onophoudelijk bloed/bruinverlies gehad.
    Ook de hele tijd daarna nog maandstonden gehad, lichter dan anders maar wel onregelmatiger.
    Eerste migraine-aanval ook gehad toen ik mijn mirena nog had.
    Na mirena en zwangerschap Nuvaring en toen nog dezelfde klachten en vaker migraine.
    Een dik jaar geleden dan besloten dat ik volledig stop met kunstmatige hormonen en ik voel me zoooo veel beter!
    Sindsdien ook geen migraine meer gehad...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld